روايات

رواية حورية مالك الفصل الأول 1 بقلم صفاء أحمد

رواية حورية مالك الفصل الأول 1 بقلم صفاء أحمد

رواية حورية مالك الجزء الأول

رواية حورية مالك البارت الأول

حورية مالك
حورية مالك

رواية حورية مالك الحلقة الأولى

حور:-يلا يا دادا جهزي كل حاجتي متسيبيش حاجه عشان معتش رجوع لينا تاني.
الداده:-حاضر يا حور ثواني بس وكله يبقا جاهز.
حور:-تعرفي يا داده انا اسعد واحده انهارده عشان اخيرا هنزل مصر معتش هرجع عنا تاني ولا هبعد عن العيله تاني.
الداده:-ربنا يخليكو لبعض يا حبيبتي وميفرقش بينكم ابدا عندك حق كفايه غربا لحد كدا.
حور:-يلا يلا هنتاخر التاكسي واقف تحت.
الداده:-يلا يابنتي.
نزلم وسلمو مفاتيح السكن للبواب وركبوا التاكسي وراحو على المطار.
في مصر♥️
في شركه الاسيوطي:-
في مكتب مالك قاعد وبيقراء اوراق في اللاب بتاعه الباب خبط .
مالك:-ادخل.
دخل محمد :-اي يابني مش كفايه احنا داخلين على المغرب والليل قرب يدخل يلا عشان نمشي.
مالك :-ثواني بس يا محمد اخلص اللى في أيدي ده.
محمد:-حرام عليك والله مش كفايه اسيل اللى قاعده جمبك بره دي انسانه برضوه.
مالك باستغراب:-اسيل لسا بره! بتعمل ايه؟
محمد :-ياعني مش انتا اللى مقعدها جمبك.
مالك :-لاء ابدا والله انا فاكرها مشت عموما هتتحاسب على شغلها الزياده ده.
محمد:-طب يلا .
مالك :-يلا.
خرجو الاتنين برا المكتب لقو اسيل لسا على مكتبها.
مالك:-اسيل ليه مروحتش انا فاكر كل ده روحتي.
اسيل:-محبتش اسيبك يا مالك بيه وقولت يمكن تحتاج حاجه وكمان كان عندي شويه شغل وخلصته.
مالك :-تمام يلا عشان نوصلك في طريقنا.
اسيل:-تمام ي فندم.
مشيو التلاته نزلو محمد ركب عربيته وروح على الوحده بتاعته مالك اخد اسيل وصلها بيتها وراح على بيته.
في مطار القاهرة الدولي:-
نزلو حور والداده من الطياره وبيدور فى المطار على شخص .
حور :-هوا فين يا داده مش معقول كل ده مجاش لسا.
الداده:-استني يا حور هيظهر دلواقتي.
حور:-حاضر
بعد شويه…
حور طلعت تجرى على شخص وحضنته جامد اوي والداده بتضحك عليها .
حور:-اي يا بابا كل ده تتأخر علينا.
الاب:-صدقيني يا نور عين بابا انا هنا من بدرى وبدور عليكم من ساعتها.
حضنته حور وقالت له:-مصدقاك يا حبيبي وحشتني اوي.
الاب:-وانتي اكبر يا حبيبت بابا.
اجت الداده:-ازيك يا قاسم يابني وحشتني.
قاسم:-اخدها بالحضن وقالها:-وانتي اكتر والله يا احسان هانم وحشتينا كلنا.
حور:-يلا بقا ولا اي فوفا وحشتني.
قاسم:-يلا يا بكاشه.
وطلعو من المطار ركبو عربيه قاسم وراحو على البيت.
حوريت مالك♥️
الفصل الثاني:-
تمام بوابه قصر كبير يعتبر شبيه لقصور الأمراء تتفتح البوابه الالكترونيه وتدخل عربيه من أعلى الموديلات تقف في حديقه القصر وينزل بطلنا مالك بقمه وسامته وهيبته يدخل القصر يلاقي أمه وأبوه مستنينه على العشا.
اقراءو بقا اللى جاى بضمير يا كلاب البحر😂👍🏻🖤
يدخل يبوس ايد ابوه على الاسيوطي .
مالك:-ازيك يا والدى .
على:-ازيك يا حبيبي يلا عشان تتعشا.
الام:-وانا كيس جوافه هنا ولا اى.
مالك:-لاء لاء منقدرش نزعل صفاء هانم وباسها من دماغها
صفاء:-ماشي يا بكاش يلا زمانك على لحم بطنك من الصبح.
اخدين بالكم انتم صح😂😂😀
مالك :-اه والله يا امى انتى عارفه انى مبحبش اكل برا وبتعب منه.
على :-طب يلا يا حبيبي.
قعد مالك واتعشو سوا وخلص
مالك:-انا طالع انام بقا ياجماعه عشان تعبان اوى.
صفاء:-ماشي يا حبيبي تصبح على خير.
______________________________________
حوريت مالك ♥️
في فيلا الاسيوطي:-
في صباح اليوم التالى يفوق بطالنا على صوت المنبه يقوم يدخل الحمام ياخد شاور يطلع يلبس بدله كلاسيك تظهر مدي اناقته ويسرح شعره ويحط برفانه ويخرج لشغله
في فيلا المصري:-
في غرفه حور تستيقظ من النوم تاخد شاور وتلبس بيجامه وتمسك تلفونها تبحث عن رقم صديقتها المقربة هدي .
حور:-الووو.
هدي:-حور اذيك انتي رجعتي؟
حور:-ايوا ي قلبي رجعت امبارح بليل.
هدي:-الله عاوزين نتقابل بقا.
حور :-ايوا وحشاني اوي وعاوزه اشوفك انا معنديش حاجة انهارده.
هدي:-باحباط بس أنا عندي مقابله شغل انهارده اوووف.
حور:-بجد كان نفسي اشوفك.
هدي:-استني ممكن تيجي معايا المقابله وتستني أما اخلص ونطلع اى مكان بعدها.
حور:-طب كويس هنتقابل امتا.
هدي:-هنتقابل بعد الظهر في شركه الاسيوطي.
حور:-تمام ي حبيبي يلا باي.
هدي:-باي.
قامت حور اخدت شاور ولبست درس طويل مشجر على حجاب ابيض وخرجت.
فى شركة الاسيوطي:-
دخل مالك بكل هيبه وتفاخر لقا سكرتيرته اسيل قاعده على مكتبها.
مالك:-صباح الخير يا اسيل.
اسيل:-صباح الخير يا مالك بيه.
مالك:-حضرى اى اوراق عاوزه تتمضي وهاتيها على المكتب.
اسيل:-تمام حاضر .
مالك:-هوا محمد جه ولا لسا.
اسيل:-ايوا جه من شويه يا فندم.
مالك:-تمام ماشي.
دخل مالك مكتبه وقعد بعد شويه اجت اسيل مضت اوراق وخرجت ودخل بعدها محمد.
محمد:-صباح الخير يا مالك.
مالك:- صباح النور يا شريك.
محمد:-عامل ايه.
مالك:-نحمد ربنا.اممم عاملت ايه في المواظفين الجداد.
محمد:-اديتهم معاد بعد الظهر على شويه وجايين.
مالك:-تمام هقابلهم معاك.
محمد :-تمام يا برنس.
مالك:-برنس؟
محمد:-فك كدا يا مان مالك.
مالك :-اخرج يا محمد احسن ما اقوم اديك اتنين سو بلكس متعرفش فين وشك من قفاك.
محمد:-حاضر حاضر ياساتر.
خرج محمد ومالك كمل شغله.
&&&&&&&&&&&&

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حورية مالك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى