روايات

رواية مغرور ولكن وقع في حبي الفصل السابع عشر 17 بقلم ميرنا فواز

رواية مغرور ولكن وقع في حبي الفصل السابع عشر 17 بقلم ميرنا فواز

رواية مغرور ولكن وقع في حبي الجزء السابع

رواية مغرور ولكن وقع في حبي البارت السابع

مغرور ولكن وقع في حبي
مغرور ولكن وقع في حبي

رواية مغرور ولكن وقع في حبي الحلقة السابعة عشر

نور راحت شافت المتصل وكانت رانيا نور استغربت وقالت بصوت واطي وضيق مين رانيا دي وعايزه اى من عز نور الشك بدأ ياكلها مش يمكن مساعده عز في المستشفي بس هي بترن لي ما كلهم عارفين أن أول يوم لينا في جوازنا نور شالت الأفكار من دماغها وقالت لالا لا اى اللي أنا بفكر في ده عز استحاله يخون ثقتي في هو بيحبني وانا بحبه وبعدين عز طلع من الحمام وهو لافف الفوطه علي وسطه و بينشف شعره وقالها مين كان بيتصل نور وارتبكت لما شافت منظر عز ورمت التليفون بسرعه وخبت وشها وقالتله بسرعه بخوف معرفش دي واحده اسمها رانيا ومفتحتش عليها عز أستغرب من الاسم وكأن الاسم ده مش غريب عليه ومين رانيا دي وانا مسجل اسمها لي عز فاق علي صوت نور وهي مخبيه وشها وبتقوله البس يا عز انت واقف لي عز ابتسم وقرب منها وشال ايديها من وشها وقالها سبق قولتلك انا مش عايز كسوف خالص وبعدين قربها من وسطها جامد ونور لازقت في صدره وبصت في وشه بخوف وبلعت ريقها وحاولت تبعد عنه وعز قافش فيها وقالها ششش خليكي كدا شويه عشان تتعودي متكسفيش مني تاني وبعدين التقيل جاي مينفعش تتكسفي بقا أنا جوزك وانتي مراتي الكسوف حرام نور بلعت ريقها وقالت م.ماشي عز قرب شفايفه منها و با.سها ثواني وبعدين بعد وقالها بخبث كلها تصبيره لحد لما يجي اللي بيشبع وبعدين ضحك نور بعدت عنه بسرعه وقالت بطل قله ادب بقا وبعدين فتحت الباب وقالتله الفطار جاهز البس وتعالي بسرعه عز لبس وبعدين فطر هو و نور وجهزو نفسهم وبعدين أهل عز جم ورحبوا بيهم ناديه دخلت زغرطت وقالت بفرحه صباحيه مباركه يا ابن بطني عز بابتسامه لطيفه الله يبارك فيكي يا امي …ياسين بغيظ وانا ابن البطه السوده يعني عز ضحك وقال بسخرية ااه انت ابن البطه السوده مش ابنها يا بني احنا لاقناك علي باب الجامع احمد ربك أننا خدناك وعيشناك معانا وبعدين ضحك ياسين بصيله بضيق وقاله حققت الكوميديا انت حاضر هضحك الجارحي قاطعهم وقالهم هنفضل واقفين كدا ولا هنمشي عز اتكلم بسرعه وقاله ازاي يا بابا ده بيتك قبل ما يكون بيتي اتفضلوا ياسين ببرود وهزار لا يا بابا عز ميهمهوش لو عايز يطردنا هيعمل كدا ..ناديه بعصبية خفيفه بس يا ولد عيب مش عامل حساب أن أنا واقفه احترم اخوك الكبير ..عز بسخريه سبيه يا ماما متتعبيش نفسك مش باخد علي كلامه ده عيل اهطل…. كلهم راحوا قاعده …. ناديه بتسائل اومال فين عروستنا الحلوه عز رد عليها وقالها ف الاوضه هروح اناديها عز استأذن ودخل علي نور واتصدم واتجمد في مكانه لما شافها بتجهز نفسها ولابسه عبايه ضيقه جايبه تفاصيل جسمها بطريقه مغريه و سايبه شعرها وحاطه مكياج يبرز ملامحها الطبيعيه عز فضل متنح فيها كتير وفاتح بوقه نص فاتحه وبعدين بلع ريقه برغبه نور لاحظت علي نظراته ليها واتكسفت وقالت هما جم …عز مرديش عليها نور وهي بتشاور علي وشه عززز انت معايا عز فاق وقالها اى ااه معاكي وبعدين كمل بضيق وقالها غيري العبايه دي نور رفعت حواجبها بتعجب لي حلوه وبعدين مش هقدر اقلع تاني يلا ننزل وبعدين جت عشان تمشي عز مسك دراعها وقربها منه اوي وقالها بغضب واطي قولتلك يا نور غيري ام العبايه دي عشان اخويا موجود وعنيه زايغه نور ببرود واى يعني وبعدين في حد يقول علي اخوه كدا ويشوه سمعته …عز ببرود اها أنا ملكيش دعوه انتي اخويا وعارفه وانا حر اقول اللي أنا عايزو وانجزي غيري عشان مستنينك برا نور اضايقت وقالت باستفزاز لا مش هقلع… عز باستنكار بقا كدا تحبي اقلعك أنا نور بعدت عنه وقالتله بخوف لا خلاص هغيره …عز وقف وقالها طب يلا انجزي نور بضيق طب اخرج قولهم اني جايه عز ببرود لا مش هخرج غير لما يبقا رجلك علي رجلي وساعتها هخرج يلا اقلعي ..نور بضيق طب عايزه اغير اخرج.عز ببرود غيري قدامي نور اتنطط في مكانها زي الاطفال بزهق وقالت احسن خليك وخدت عبايه واسعه وشويه ودخلت الحمام بسرعه عز ضحك علي تصرفاتها وفضل واقف مستنيها وبعدين نور خرجت بضيق وقالت يلا عز بانتصار الله حلوه عليكي البسي كدا قدام الناس قدامي أنا البسي اللي انتي عايزاه انشاء الله تبقي عريانه مفيش مشكله وده هيحصل قريب إن شاء الله يلا نور بغيظ ماشي يا عز عمرك ما تحترم نفسك نور خرجت و وراها عز ورحبت بيهم بابتسامه مزيفه ناديه بابتسامه مفرحه مشاء الله اللهم مابارك صباحيه مباركه يا عروسه قمر مشاء الله منوره نور بابتسامه خفيفه الله يبارك فيكي يا طنط ده انتوا اللي منورين والله وبعدين سلمت علي الجارحي وجت عشان تسلم علي ياسين عز وقف قصدها وقالها روحي هاتي حاجه يشربوها نور بصتله وبرقت عينيها وقالت بصوت واطي اى ده اوعي اسلم عليه عيب عز قالها بصوت واطي سلمي من بعيد الجارحي باستغراب مالكم يا ولاد بتوشوشو علي اى عز ابتسم باحراج وقاله بقولها تجيب حاجه تشربوها يلا يا نور روحي بسرعه نور ابتسمت بالاحراج وسلمت من بعيد وقالت ازيك يا ياسين .. ياسين أبتسم بخبث وقالها الحمدلله يا مرات اخوياا وقام عشان يسلم عليها وهو عاملها قصد عشان يضايقه وعارف دماغه كويس بتخطط في اى ياسين مد أيده ونور كانت واقفه جنب عز ومش عارفه تعمل اى في الوضع ده عز بص علي ايد ياسين بغيظ وغيره وبعدين سلم هو بدالها وقاله عايزك في كلمتين وبعدين واجه كلامه لنور بنظره مرعبه وقالها روحي هاتي بقولك حاجات يشربوها نور خافت منه واستاذنت وانسحبت بسوكات … عز قعد جنب ياسين وقاله ببرود وصوت واطي لو لمحت عينك تبص عليها كتير همحيك من الدنيا دي يا ياسين عشان عارف اخلاقك الو.سخه دي حاول بس تفكر في اسمها بص هشقلبك ياسين ضحك بخبث وقاله الغيره الزايده بتجيب المشاكل أنا بنصحك اهو وبعدين من قله البنات يعني وهبص علي مرات اخويا انت عبيط يعم في مخك عز جز علي سنانه بضيق وبعدين قرصه في دراعه وقاله اتلم والا هقول لابوك علي كل حاجه ياسين اتوجع جامد وقاله يعممم ايدي بص يا بابا ابنك بيقرصني عز أستغرب بكذب وقال هو أنا عملت حاجه لا حوله ولا قوه الا بالله انت بتتبلي عليا وخلاص تلاقي حاجه قرصتك ابقا خد بالك عشان لما بتضايق بيبقا قرصتها والقبر نور دخلت عليهم بالعصاير وقدمته ليهم كلهم ياسين كان عايز يضايق عز ونقطه ضعفه نور ياسين بابتسامه مزيفه وقال بخبث تسلم ايدك الحلوين دول يا مرات اخويا يبخته يارب الاقي حد زيك نور ابتسمت بخجل وقالت بكرا تلاقي حد احسن مني يا سينو عز باستنكار يا اى يا اختي سينو مين بقا البغل ده يتقاله سينو ده انتي حتي معبرتنيش ولا حتي طبطبتي علي خاطري بكلمه حلوه فعلاً جت الحزينه تفرح ملقتلهاش مطرح ياسين ضحك وقال بسخرية اللي يحبه ربه يحبب في خلقه وانا الحمد لله روحي مرحه و تتحب بسرعه مش زيك قاعد علي تلج عز ضحك بسخريه وقاله يلا يا وااطي ده اما وريتك الوش التاني مبقاش عز الجارحي كلهم ضحكوا و اتكلموا وهزارو لحد لما مشيو وبعدين عيلت نور جم بعدهم بفتره وقعدو شويه ومشيو عز ونور داخله الاوضه وهما مرهقين من تعب اليوم عز قلع التيشيرت بوجع كان مخبي الجرح منهم و في نفس الوقت كان بيتوجع بس محبش يبين ده ولا حب يخضهم عليه عز اترمي علي السرير باجهاض وتعب ونام علي بطنه وجسمه عريان من فوق نور كانت واقفه وبتفرك في ايديها بخجل عز لاحظ وبص عليها وقالها تعالى واقفه كدا لي ولا هتنامي وانتي واقفه نور بانتباه هه لا طيب البس ممكن تاخد برد عز فهم بخبث وعارف أنها مكسوفه وقال لا أنا مرتاح كدا هتيجي تنامي ولا لا نور بتوتر ااه هاجي نور قربت عليه ونامت علي طرف السرير بعيد عن عز .. عز قرب عليها وخدها في حضنه وقالها بصوت واطي وحذر عارفه لو عرفت انك معندكيش ال….. انتي عارفه بقا قصدي علي اى بس خدي بالك أنا مبرحمش اللي قدامي غير لما يستغيث مني ساعتها بفكر أفرج عنه ولا لا الكلام ده مش تهديد بس قولي كدا نتيجه افعالي اللي بيضحك عليا ماشي ي نور ابقي ركزي في الكلام ده وحطيه حلقه في ودنك نور خافت منه وقالت انت بتكلمني كدا لي عز ببرود ده اسلوبي دلوقتي عشان زعلتيني انهارده مش قولتلك متعصيش كلامي وملكيش دعوه بياسين ازفت قولت ولا مش قولت نور بلعت ريقها بتوتر وقالت بس انا مخلفتش كلامك وفعلا مكلمتهوش ولا سلمت عليه عز خد نفس طويل بضيق انتييي اهو بتكدبي عنيا اللي شوفت بيها والغريبه انك واثقه من نفسك وانتي بتكدبي افهم بقا اى جو المليطه اللي حصلت قدامي دي بقا بتقوليلو يا سينو!!! ده انتي محنتيش عليا بكلمه حلوه ولا صباحتي عليا بي.بوسه اللي باخدها منك بعد معاناة نور قامت من حضنه و وقفت قدامه وقالت بضيق انت لي محسسني اني ارتكبت جريمه في حقك عز ده اخوك مش حد غريب يعني من لحمك ودمك معرفش انت خايف منه كدا لي بقا في اخ يخاف من اخوه بدون سبب وكمان بتشوه صورته وتوصل ما بينكم قله ثقه وخوف ولا دي غيره اوعي تكون غيران منه ما اكيد متوصلش كدا بجد لو كدا هيبقا اوفر عز صدع منها وقام وجاب علبه السجاير و ول.ع واحده وقعد علي السرير وقالها ببرود انتي متعرفيش حاجه عن اخويا وفري كلامك عنه واها بغير عليكي مش مراتي أنا مبحبش مراتي تهزر مع شباب حتي لو اخويا انتي متعرفيش أنا بحس بي اى لما بشوفك بس بتتكلمي مع راجل غيري ممكن الغيره دي توصل لجريمه بسببك فا متلعبيش في السيستم بتاعي وبعدين خد نفس من السجاره نور مش مركزه في كلامه بس مركزه في أفعاله وقالت بصدمه انت بتشرب سجاير يا عز .. عز بجمود اه اى اللي فيها بصي أنا مصدع روحي نامي عشان وربنا علي أخري و مزاجي مش رايق والكلام اللي قولتيه مدخلش دماغي فا بقولك متتعبيش نفسك ونامي كفايه مشكلتك اللي وقعت فوق راسي ومش عارف الاقي حل ليها ودماغي عماله تودي وتجيب من ساعت امبارح ومش عارف ارتاح نور عيونها دمعت من كلامه وقالت بحزن قصدك جبتلك مشاكل !!! أنا فعلا سببتلك بمشاكلي وأنا السبب في اللي انت فيه وبقيت عبء عليك أنا من ساعت ما دخلت حياتك وانت بتتاذي بمشاكلي بدالي انت صح في كل كلمه قولتها عني أنا مش هلومك علي كلامك عشان قولت الحقيقه انا فعلا جيت اذوه ليك والحل المناسب لكل ده أن أنا ابعد عنك عشان تعيش مطمن نور مسحت دموعها وقالت عن اذنك أنا هرجع لاهلي كفايه لحد كدا نور سابته و مشيت وعز قام من مكانه بسرعه وفضل يلعن في نفسه أنه مفكرش في الكلام قبل ما يقوله انت غبي يا عز دايما دبش في كلامك كل مره تزعلها بسبب تهورك في كلامك عز جري وراها ومسك ايديها وقالها بعصبيه رايحه فين دلوقتي الوقت اتاخر نور ابتسمت بسخرية وقله الحيله ودموع مالي وشها وقالت ده اللي همك متخافش أنا واخده بالي وبعدين مش عايزه اضايقك أو اخنقك بمشاكلي سبني أنا بقا أتعامل مع مشاكلي انشاء الله يبقا فيها مو.تي المهم أفدي بروحي عشان تعيشوا مطمنين عز خدها في حضنه وضمها بقوه وقالها بعد شر عليكي انسي اللي قولته أنا قولت الكلام ده في ساعت غضب كنت مخنوق عشانك عشان لحد دلوقتي مش عارف احل مشكلتك خايف عليكي والله أنا قلبي كل شويه بيتنفض خوفا عليكي وعلي أنهم ممكن يخدوكي من ايدي ساعتها مش هسامح نفسي لغايت اخر نفس في روحي ارجوكي متتغطيش عليا بكلامك ده عشان قلبي بيوجعني عليكي المهم متياسيش ربنا معانا وقادر يخرجنا من الحفره دي بسلام زي ما انتي بتتعذبي أنا كمان بتعذب ومش هحس بالأمان غير ما تكوني حاسه بيه نور فضلت تعيط بانهيار وقالت مسبنيش يا عز أنا محتاجك عز بعد عنها ومسح دموعها وقالها عمري ما هسيبك أنا وعدتك يا نور زي ما قولتي جملتك محدش بيسيب روحه بحبك والله متزعليش مني نور ابتسمت وقالت مش زعلانه أنا بس خايفه عليك وبعدي عنك هيبقا افضل ليك ….. عز ضحك افضل اى بس فكك من الهبل ده تعالى نخش الاوضه مش شيفاني عريان وجريت وراكي بسببك نور ضحكت ودخلوا الاوضه
__________________
حازم كان في اوضه مهجوره مغمي عليه و نايم علي مصطبه حديد و مش داري بحاجه و مش حاسس هو فين
الزعيم بحزم ارموا عليه مايه واحد من الجارد سمع كلامه و رمي كميه كبيره من المايه حازم فاق من الخضه و شنق من المايه و خد نفس كبير و قام مره واحده وقال بتنهيج أنا فين وبص حواليه من كل النواحي و اتصدم أنه في مكان غريب
الزعيم بسخرية وغضب: انت في النار جهنم يا قذر و هتتحاسب علي كل وقت ضيعته بغبائك وفشلتك و بسببك ضيعت الراجل كان لقطه بنسبالي كان هيشتري البت بفلوس كتير اوي والرقم نفسه خيالي مدخلش في جيبي قبل كدا من ساعت ما أنشأت الموقع اهو اتصرفت من نفسك و معرفتش وللاسف كنت ساند علي حيطه مايله وانا مش داري
حازم بخوف والله كنت هجيب..وو الزعيم بصوت أجش اخرسس يا حيوا.ن مسمعش صوت حنجرتك يا جبان تغور انت وهي خلاص انا رميت طوبيتكم من زمان واتكسرت تحت رجلي و تفتفتت بس اقسملك لهدفعك تمن الراجل اللي ضيعته مني و بعدين شاور بايده وقال لو تفتكر إن كان في ما بينا عهد و قولتيلي لو مجبتش البت اعمل فيا اللي انت عاوزه هرفض العهد اللي ما بينا !!! ازاي ابقا مرا لو خالفت العهد وراجل مش تمام كمان وبعدين اتنهد بزهق مع علينا أنا اديتك فرص كتير بس للاسف الفرصه الاخيره بطلانه و حسابها اتقفل يعني بالبلدي ملكش فرص تاني تعالي يا بني … حازم بخوف بلاش ونبي أنا آسف طب اخر فرصه لاااا ابعد البتاع ده الجارد كتفوه من ايديه الاتنين جامد و واحد منهم مسك السيخ و قربه من عنيه حازم برعب وهو بيحاول ينجد منهم ابعدوا عنييي يا كلا.ب ابعدواا وبعدين فقعه عنيه حازم بصريخ لااااااا يا وسخ.ين
الزعيم ضحك جامد بسخرية وقال اللي بيشتغل مع الشياطين بيبقا نهايته وحشه من هنا ورايح انت مطرود ومش هتشتغل تاني عندي وقضيت الأمر …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مغرور ولكن وقع في حبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى