روايات

رواية مغرور ولكن وقع في حبي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرنا فواز

رواية مغرور ولكن وقع في حبي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرنا فواز

رواية مغرور ولكن وقع في حبي الجزء الخامس عشر

رواية مغرور ولكن وقع في حبي البارت الخامس عشر

مغرور ولكن وقع في حبي
مغرور ولكن وقع في حبي

رواية مغرور ولكن وقع في حبي الحلقة الخامسة عشر

مراد شافه بيضرب منهم و قرب عليهم ودخل فيهم وفضل يضربهم و ياسين ساعده وضرب فيهم لحد لما كلهم تعبه و مراد كان ماسك الواد اللي كان مضايق من ياسين وقاله بخوف خلاص خلاص انا اسف سبني ارجوك مراد وقف من الضرب و رماه علي الارض بقرف وبعدين ياسين وقف جنبه ومراد حذرهم وهو مبرق عنيه بعصبيه وقالهم لو لاقيت حد قرب منه تاني أنا هخليه يتمني المو.ت مني وهكس.ر عضمه وهسيح في د.مه ودي اقل حاجه عندي أنا مش هيكفيني مو.ته لا أنا كمان هعذب ف جثته وده اول تحذير مني فاهمين!!! كلهم قاله فاهمين برعب وبعدين بص علي ياسين وقاله بنبره مخيفه تعالى ورايا ياسين خاف من نظرته وبلع ريقه وقال يارب اطلع سليم منه مراد ركب العربيه هو ياسين وقاله بزعيق انت اى اللي جابك الكباريه تاني !!!
ياسين قاله بخوف وتوتر طب وانت مالك يا مراد انت اى اللي جابك اصلا قال كدا و هو بيلعن في سره أنه قال كدا من غير تفكير مراد رفع حواجبه باستغراب أنا مالي!!!!! صدق أنا غلطان أن جيت شيلتك من ضربهم وكنت سبتك تتعلم الادب منهم عشان انت مهزق وتستاهل الضرب فوق دماغك وابقي تعالى بقا اندم انك جيت الكباريه ده تاني يا وس.خ فعلا عملنا ومطمرش اهو غلطه ومتقررش طب اى رايك بقا أن أنا هقول لعز اخوك ياسين باستفزاز طب ما تقوله هو أنا هخاف منه مراد استغرب من رد فعله وقاله بقا كدا ماشي جوابك مش معايا جوابك مع ابوك وامك هما اللي يتصرفوا في تربيتك العار ده ياسين اتغض من كلامه وقاله بسرعه لا الا ابويا وامي ابعد عنهم يعم عاقبني أنا مستلم ليك بلاش ابويا وامي مراد بسخريه وانا شيلت ايدي هو أنا هعملك اى أنا مالي ابوك وامك هما اللي يتصرفوا فيك مادام مش بتسمع كلامنا يبقا تستحمل غلطتك بقا ياض بتلوي دراعي !!!أنا بقا هلوي الاتنين عشان تحترم نفسك ياسين بترجي خلاص يعم ده حتي ربك بيسامح متبقاش قفوش متخدش ع كلامي ده انا عبيط حتي لو تلاحظ من طريقه كلامي هتفهم أن أنا عبيط والله مراد بغضب خفيف ااااها عبيط ورايح الكباريه تقضيها مع الاشكال الو.سخه بص أنا مالي مادام مطمرش فيك اللي احنا بنعمله عشانك وكمان مخبيين عمايلك لحد دلوقتي وساكتين لا واى كمان بياوح معايا يبقا جزاتك منك لابوك
ياسين بترجي خلاص بقا يا مراد ؛ مراد ببرود يلا ياض غور
_______________________
نور كانت متوتره من عز اللي كان مقرب عليها اوي و واخدها من وسطها وهو نصه عاري وكان نايم وفجاه كان بيترعش والعرق زاد اكتر علي وشه نور حست باهتزاز منه وقلقت عليه وحسست علي وشه بقلق وطلع سخن اوي نور خافت عليه وشالت ايديه من وسطها وقامت براحه وجابت مايه تعمله كمادات قربت عليه وحطت الكمادات علي رأسه عز حس وفاق بتوهان وعنيه بتقفل وتفتح بتعب وقالها المايه سقعه شيلي ولسه هيشيل الكمادات نور حطت ايديها علي الكمادات وقالتله انت سخن يا عز خلي الحرارة تنزل شويه عز قالها بتعب انتي خايفه عليا لي بعد اللي عملته فيكي و بردو خايفه عليا نور ابتسمت وقالت ايوه اومال اخاف علي مين وبعدين مش وقت الكلام ده استريح شويه عز بص عليها بتعب بس انتي جاوبتي نص السوال اى اللي خلاكي خايفه عليا بعد اللي عملته فيكي انتي اتهنتي مني يا نور ولسه خايفه عليا نور ابتسمت بحزن أنا عمري ما هزعل منك يا عز عشان عارفه شخصيتك الحقيقيه يمكن انت مش فاكر اللي ما بينا بس عايزه اقولك انك كنت حنين اوي عليا وعارفه انك طيب بس بتحب تظهر شخصيتك المستفزه والعصبيه بس للاسف ملحقتش اتهني بحبك ليا لأن ساعتها حصلك ظروف و فقدت الذاكره عارف لي معرفتش اتهني بحبك لأن انت اعترفت بمشاعرك ناحيتي متأخر وكانت ساعتها في الحفله كانت اول كلمه تطلع من بوقك هي كلمه بحبك وبعد كدا حصلك الظروف شوفت بقا وانا بحاول علي قد ما اقدر ارجع عز حبيبي من تاني ونعيش احلي قصه حب ونكملها بسلام ونعوض الحب اللي كان مفروض نكمله بسبب ظروفك بس انا متاكده أن قلبك مش هسيبك وهيفكرك لأن القلب هو اللي بيعبر عن مشاعرك تجاه الشخص اللي قدامك عشان هو اللي بيحس و يحب ويعشق وكمان مأمن علي حبك ولسه مدفون في روحك قلبك فاكر يا عز بس عقلك لسه واكيد قلبك هيساعده يفتكر وبعدين قامت وجابت تشيرت من الدولاب وقربت منه وقالت ممكن تساعدني تقوم تلبس التيشيرت بتاعك عز هز رأسه وقام بوجع ونور ساعدته وعز بص ليها بنظرات اعجاب و عيونه ملمعه من كلامها وقال افهم كدا انك بتحبيني ولا بتحبي عز القديم نور اتنهدت وقالت بحب عز نفسه …عز اتحير في كلامها ومش فاهم جملتها هي بتحبه هو دلوقتي ولا بتحب عز القديم!! وبعدين لابسته التيشيرت براحه وعز اتوجع من ايديه وقال ااااه براحه نور قلقت عليه وقالت أنا اسفه معلش عز ابتسم وقال لو اتوجعت عادي مش هجيب نص الوجع اللي أنا وجعتهولك وبعدين بص في شفايفها برغبه وشوق نفسه اوي يقولها اللي حاسس بيه ناحيتها بس في حاجه بتعنده وبتخليه ساكت ويدفن مشاعره في قلبه نور بصت علي نظراته ليها وقربه اكتر ناحيه شفايفها لسه هتبعد بس عز سبقها وبا.سها ببراءه وحنيه وشوق جدا نفسه يفضل ع كدا كتير بس نور بعدت عنه وقامت من علي السرير بتوتر عز بص عليها وقالها أنا ضايقتك!! نور بارتباك اى ! اها ..لا لا معرفش عن اذنك داخله الحمام نور دخلت الحمام بسرعه وعز ابتسم علي خجولتها وبعدين ريح جسمه نور دخلت الحمام وسندت ضهرها علي باب ومسكت قلبها اللي بيدق جامد وبعدين بصت في المرايه ولمست شفايفها بكسوف وابتسمت قعدت شويه وبعدين طلعت لاقت عز نايم علي الاخر واحتارت تنام جنبه ولا هتنام ف اى حته عز كان صاحي وبص عليها بطرف عنيه نور اتنهدت بضيق وقالت مفيش اى حته هنام فيها و ف الاخر نامت جنب عز علي طرف السرير بعيد عنه وكانت مدياله ضهرها عز استغل أنها نايمه جنبه وقرب عليها وحضنها ودفن وشه في رقبتها نور اتنفضت وتوترت جامد حاولت تبعد عنه وتشيل ايديه بس جسمه كان تقيل عليها وتغلبه اقوي منها نور حاولت تقاوم بس مفيش فايده استسلمت ونامت ف الاخر ف حضن عز ..عز حس انها نامت وابتسم وقال بصوت مش مسموع بحبك !! الصبح صبح وعز فاق من نور الشمس واتفاجي أن نور في حضنه زي ما قلبه طلب نور كانت نايمه علي صدره بكل براءة وطفوليه و شعرها السايح كان مغطي جمالها عز بص ليها وابتسم بلطف وشال شعرها بهدوء وحنيه علي وشها وفضل متنح في تفاصيل ملامحها ويتامل بإعجاب علي جمالها وتقطيع وشها اللي يشبه ملامح الطفل وبص ع شفايفها برغبه وقرب منها و با.سها بهدوء من غير ما تحس وكان نفسه ياخد اكتر بس خاف من مشاعره اللي ممكن تفضحه وتبين أن هو بيحبها بس لا ده غرقان في بحر حبها نور فاقت بالبطي وفتحت عينيها من النوم وعيونها ثبتت علي وش عز ولسه بتستوعب وابتسمت وعز بص عليها ومستغرب من رد فعلها ازاي معملتش حاجه بس نور سبقت افكارو واتزفزعت وزقت عز وعز اتوجع وقال بوجع ااااه يا يغبيه وصوتت وقالت اييي ده انا فين وانت مين واى اللي جابني هنا بصت لنفسها وتتاكد لو حصل ما بينهم حاجه ولا لا واتنهدت براحه وعز مش مستوعب اللي حصل وماسك ايديه بوجع نور استوعبت كلامها وافتكرت كل حاجه في ثانيه وبصت علي عز بأسف واحراج وقالت أنا اسفه بس اتخضيت لما لاقتني نايمه في حضنك وقربت عليه بقلق انت كويس دراعك في حاجه سوري والله مكنتش اقصد عز بص عليها وهو ضامم حواجبه بوجع خلاص مفيش حاجه واى اللي فيها نايمه جنبي ولا نايمه في حضني ماانا جوزك اكيد مش هنفضل مكسوفين من بعض واحنا في بيت واحد ؛ نور اتكسفت من كلامه وقالت ببرود لا بس جوازنا علي الورق بس؛ مفيش تلامس أجساد هتحصل ما بينا
عز رفع حواجبه باستهزاء مفيش اى !!! عيدي كدا مش سامع بس نور ارتكبت في نفسها وقالت بصوت واطي مفيش حاجة هتحصل ما بينا يا عز ”
عز باستهزاء اااااه ده عندهاااا أن شاء الله بصي أنا لو عاوز اتجوز هتجوز دلوقتي مش هتيجي تمنعيني وانتي عارفه كويس امبارح كنت هعمل اى بس سايبك علي مزاجي ده اولا ثانيا بقا مفيش حاجه اسمها علي الورق انتي بقيتي مراتي راسمي قدام الكل يعني من الاخر طلاق مش هطلق وانتي علي حسب كلامك بتحبيني عايزه بعد ما نخلص مشكلتك تطلقي مني !! افهم؛ منين بتحبيني ومنين عايزه تسبيني ومنين خايفه عليا أنا مبقتش فاهمك خالص وعماله تقوليلي هرجع عز حبيبي القديم هترجعيني ازاي وانتي عايزه تسبيني نور استغربت من كلامه وقالت بس انا يا عز مقولتش عايزه أطلق ومقولتش اسيبك انت جبت الكلام ده كله منين؛ عز باستنكار انتي مش لسه قايله جوازنا علي الورق وبتقوليلي متلمسنيش افهم كدا اى !!!! انك مش عايزاني اصلا ومش حباني بشخصيتي دلوقتي ووجودك معايا بنسبالك مصلحه ؛ نور بضيق اى اللي انت بتقوله ده يا عز أنا عمري ما هسيبك أنا وعدتك اني هرجعك زي الاول واحسن مجبتش سيره الطلاق اصلا ولا جبت سيره أن هسيبك في يوم من الايام ولا اتجوزتك عشان مصلحه علي فكرا أنا بحبك في كل حالاتك وانت كمان بتحبني بس متعاند قلبك وبتكدب مشاعرك قولها يا عز قول انك بتحبني قول كفايه تخبي مشاعرك انتي خايف لي تواجهني مش قادر تعبر عن احساسك لي انت خايف صح خايف عز اضايق جامد وقالها مش خايف متعصبنيش نور بعند لا خايف يا عز هتفضل طول عمرك خايف وضعيف عز اتعصب قولتلك مش خايف هخاف منك لي نور بغيظ مش خايف بس ده انت جبان في مشاعرك عز قرب منها بضيق ونور خافت منه ومسكها من وشها وبا.سها بعصبيه وغل وكره وحب وعشق وشوق مشاعره كلها متناقضه ومتلخبطه عز بعد عنها عشان تتنفس وقالها بتهنيج ايوه بحبك ده انا مش بحبك ده انا بعشقك وبعشق تراب رجليكي أنا استغليتك يا نور وجوزتك عشان متسبنيش خوفت أفقدك مشوفكيش تاني أنا أول مره حد يأثر فيا كدا ويبقا بنسبالي حياتي كلها انتي لما دخلتي حياتي نورت ومبقتش اشوف النور غير وانتي موجوده ولما بشوفك بطمن وبحس بالأمان وانتي جمبي انتي خدتي روحي مره تانيه بايدك بعد ما فقد الذاكره انتي بقيتي بنسبالي كل حاجه أنا بتنفس بوجودك يا نور وبعدين عيونه دمعت وهو مش حاسس وبعدين كمل كلامه انتي هتسبيني يا نور !!!! نور الكلام اثر فيها وعيطت وخدته في حضنها بقوه وقالتله لو الأرض انشقت نصين عمري ما هسيبك محدش بيسيب روحه يا عز بحبك وهفضل بحبك لحد لما روحي تطلع للخالقها ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مغرور ولكن وقع في حبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى