روايات

رواية معشوقة الشيطان الفصل التاسع 9 بقلم ملاك الظلام

رواية معشوقة الشيطان الفصل التاسع 9 بقلم ملاك الظلام

رواية معشوقة الشيطان البارت التاسع

رواية معشوقة الشيطان الجزء التاسع

رواية معشوقة الشيطان
رواية معشوقة الشيطان

رواية معشوقة الشيطان الحلقة التاسعة

في مكان ما حيث يوجد كل ما حرمه الله من نساء عاريات و مشروبات محرمه دفعت الباب بكل اغراء جاذبه انظار الجميع بجمالها الخارق صارت بثقه شديده لما لا فهي فاتنه المخابرات المعروفه بجمالها الخارق و سهوله توقيعها للفريسه و اخذ المعلومات جلست علي احدي المقاعد و طلبت وسكي نظرت بجانب عينهاوالزرقاء الي ذلك الذي يجلس بكل هيبه و حوله الكثير من النساء و ينظر لها هي فقط ابتسمت بخبث و نجاح
نهضت للخطوه الثانيه و اتجهت الي المسرح امسكت المايك و تحدثت بصوتها الرقيق المغري
ايميلي بصوت رقيق مغري: اسمحو لي بأن اغني لكم
حدثت فوضه في المكان بين الحماس و الاثاره من الشباب و الغيره و الاعجاب من الفتيات، غنت ايميلي بصوت حماسي مثير و هي تتمايل بكل حريه و اثاره القت نظره سريعه علي الضحيه ورأت نظره الاعجاب في عنيه غمزت له و القت له قبله في الهواء مما جعل الجميع يذداد حماس
انتهت من الغناء و شكرتهم و اتجهت الي مقعدها و هي تتمتم بالعد التنازلي و حلما انتهت رأته يتجه اليها ابتمت بأنتصار
الرجل: مرحبا يا جميله
ايميلي بعد اهتمام مزيف: مرحبآ
الرجل ببعد العصبيه لعدم اهتمامها: ما اسمك
ايميلي ببسم مثيره: انه جوليا و انت
الرجل بخبث:لويس عزيزتي
ايميلي بتفجئ مصطنع: واو انت رجل الاعمال المشهور لويس اندور
لويس بفخر: نعم عزيزتي انه انا اذا ما رئيك………..
همس بأخر جمله في ودنها فأصطنعت الخجل و اردفت بغضب مزيف
ايميلي: لست هكذا يا سيدي لن افعلها الي مع حبيبي
لويس بأعجاب اكثر: اذا لتكوني حبيبتي
ايميلي بضحكه خجوله: موافقه يا صاح
لويس بفرحه: اذا هيا بنا
ذهب لويس مع ايميلي الي القصر به و لما يكن هناك احد فأبنه الاصغر مسافر لكنه لا يحب والده و ابنته تيا في مهمه صعد الي غرفته و مع ايميلي اغلق الباب و اردف
لويس بخبث: سأذهب للستحمام تجهزي حتا انتهي
اومأت ايميلي فورا دخل اتجهت بسرعه الي البار الموجود في الغرف و جهزت كوبان من العصير ووضعت بأحدهم بحوب منوم و هلوسه كي يظن انه فعلها معها بالفعل اردت قميص نوم طويل بالون الابيض و انتظرتها حتا خرج اتجه ناحيتها بحماس و اردف
لويس: هيا بنا
ايميلي: انتظر عزيزي صنعت لك بعد العصير
اعطته ايميلي العصير فشربه ضفعه واحده و اتجه اليها مسرعه
دفعته ايملي علي السرير و خلما نزل عليه شعر بالنعاس اكتربت منه ايميلي كثيؤ كأنها علي وشك تقبيله فأغمض عينه و اكي بالنوم نهضت ايملي و هي تشعر بالتقزز الشديد
نزلت دموعها بحرقه فهي تكره فعل هذا لكن تظهر للجميع عكس هذا عدلت نومه لويس و غلعت ملابسه و هي تغمض عينها بتقزز و قفر شديد و خلعت البنطال و البسته بنطال قطن مريح و خلعت القميص الذي يرتديه و تركته عاري الصدر امسكت الروج ووضعته علي هيئه قبل علي وجهه و صدره و نكشت شعرها الذهبي الرائع و لغبطت الروج خاصتها و جلست علي الكرسي منتظره ان يستيقظ هو الاخر
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
اسد بصدمه: انتييييييييييييييي
ليندا بصدمه: اوعي تكون انتا الدكتور اسد
اسد بسخريه: اه انا الدكتور اسد
ليندا بتحمم: احم احم اتمني مكنش عكيت الدنيا
اسد بضحك: لا خالص المهم عايزه اي
ليندا: بص يا سيدي
اسد بتفجئ: سيدك
ليندا بتذمر: خرابي عليك قفوش خالص
اسد بصدمه: اي اليوم المهبب دا
ليندا بلا مبالاه: المهم المفروض انا حايه هنا اقدم علي اني اكون مساعده شخضيه
اسد بجديه: معاكي الملف
ليندا و هي تبحث في شنطتها: اها اتفضل اهو
اسد: تمام
فتح الملف و نظر به وجد انها ممتازه جداا فسأل بستغراب
اسد بستغراب: انتي ممتازه جدا سبب رفضك من المشتسفي القديمه
ليندا بعدم اهتمام: فيها متحمرشين كتير و انا علمتهم الادب
اسد بصدمه: متحمرشين،، طب يا مدام ليندا
ليندا بمقطعه و هي تحط رجل علي رجل: انسه يا عديم النظر
اسد بمحاوله الهدوء: انا اسف يا انسسسسه ليندا بقا هيجيلك اتصال بالمواقفه او الرفض شكرا
ليندا و هي تنهض: اشطا يلا سلموز يا حيطه بشريه متحركه
خرجت ليندا بسرعه قبل ان يغضب عليها ام هو جلست بصدمه من تلك الفتاه المجنونه لكن سرعا ما ابتسم لانها جعلته ينسي حزنه قليلا
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
كانت نائمه بعمق بعد بكاء كثير بغرفته الرجوليه الجميله التي تحتوي علي اللون الازرق و الابيض رن هاتفها عدد مرات فنهضت بعصبيه و بدون النظر في الاسم ردت بنعاس و صراخ
تمارا بعصبيه و صراخ: اييييييي يعالم يا مهزقه حد يتصل دلوقتي دا وقت نوم مش وقت هرج انا واحده عندي شغل بردي يا عالم يا مقرف ناس قليله الزرق
مراد بصدمه و مقاطعه: بس بس اييي اهدي حنفيه و اتفتحت
تمارا بعصبيه: انتا مين يالا اكيد متحمرش بتتصل تعاكس يا قليه النخوه طب كنت تتصل في وقت تاني يا معفن يا فاسد اللحظات الجميله
مراد: متحمرش و معفن انا جوزك ياست هانم
تمارا بعدم استعاب: جوز مين هو انا اتجوزت احييييه هو بابا جوزني قبل ما يموت عملتها يا فوزي
مراد بعصبيه: بيسس اكتمي انا مراد
تمارا بتذكر: ااااااااااااه مراد ال انا اتجوزته امبارح صح صح افتكرتك و بتتصل ليه
مراد بسخريه: عشان اطمن عليكي مثلا
تمارا بنعاس: طب يا سيدي انا الحمدلله يلا بقا سلام عايززززززه انااااااااااام حراااااااااااااااام
صرخت و قفلت السكه في وجه و غطت بنوم عميق
في الجهه بأمريكا
كان مراد ينظر الي الهاتف بصدمه و عدم استعاب بينما مارك و نغم يجلسون و يكادون يموتون ضحكا علي تعبيره المصدوم و كونهم سمعوا ايضا كلام تمارا من اول المكالمه
نغم بضحك: اااااااه مش قاااادره مش قولتلك البس بقا
مارك بضحك هو الاخر: والله البت دي جدعه
مراد بصدمه: جدعه دي متوحشه اعوذ بالله
نغم بضحك اكثر و تكاد تختنق: لا لا لا مش قاااااااادره هموووت
ليث من الخلف: بعد الشر عليكي
نغم بخجل: احم انتا جبت امتا
ليث و هو يجلس بجانبها و يضمها عليه و يقبل رأسها: لسه جاي
شعرت نغم بالخجل الشديد و دفنت رأسها بعنق ليث الدفئ تحت تصفير مارك و سخريه مراد
مارك بتصفير: يا رومنسيتك
مراد بسخريه: مش كنتي بتضحكي من شويه
ليث بنظره ناريه: ملكش دعوه بيها ياض
مراد بخوف: احم حاضر مش خوف منك لاسنح الله عشان بس هي اخت مراتي
نظر له ليث و مارك بسخريه بينما هو تحمم
ماري بتحذير: مالكم بمراد
مراد بسرعه: ماري حبيبتي شوفتي جاين عليا ازاي
مارك بخوف: ابدا والله دا ابن كلب كداب
ليث بتأيد: ايوا حصل
مارك و هو يضرب كتفه: ولد احترم نفسك دا انا زي ابوك برضوا
ليث: مش انت ال قولت
مارك: انا اقول انتا لاء
ماري بتحذير: محدش ليه دعوه بمرمر
انفجرت نغم و مارك بالضحك بدون وعي بينما ابتسم ليث بشماته
مراد بتذمر: مش قولنا متقوليش الاسم دا تاني يل ماري انا كبرت
ماري بحب: هتفضل الطغل الصغير الكنت بخده في حضني عشان بيخاف من الضلمه في نظري
ابتسم مراد بحب و قبل رأسها و اردف بحب و امتنان
مراد بحب و امتنان: ربنا يخليكي لينا يا ماري
حضنته ماري بحب شديد و اشارت لي ليث و مارك بالاقتراب نظرت لهم نغم بدموع حب فأشارت لها ماري بحنان ذهبت نغم سريعا و احاضنتها ببكاء
ماري بحب: بس يا حبيبتي باس انا من النهارده زي امك بسس
نغم بتاثر: شكرا ليكي
قضوا اليوم وسط جو عائلي جميل تحت مشغبات مراد و ليث و مارك لبعض
•••••••••••••••••••••••••••••
صرخت طمطم و قمر مع بعض بتفجئ شديد فكانت السكرتيره تقترب من فهد بدرجه كبيره كانها علي وشك تقبيله
فهد بخضه: ايييي في اييي حصل اي بتصؤخوا ليه
طمطم بصدمه: بتعملي اي يا جليله الربايه
قمر بتقزز و غيره: اتخوخس علي دي تربيه
شاهي بقرف: اي الافظ دي حضرتك انا بدي للاستاذ فهد الملف
نظرت لها طمطم بتقزز و صارت بثقه هي و قمر و جلسوا علي الكرسين الذي امام المكتب الخاص بفهد
طمطم: واحد عصير مانجا. تشربي اي يا قمورتي
قمر بغورو: موز بالبن
شاهي بقرف: حضرتك انا هنا مساعده لمستر فهد مش شغاله
طمطم بدموع مزيفه: يرديك يا فهد اختك تتهزق في وجودك
فهد بتأثر و عصبيه مصطنعه فهو يعلم ان اخته تمثل: لا طبعا اتفضلي يا شاهي هاتي الهما عايزينه
نظرت شاعي بغيظ لهم عندما وضعت الاثنان رجل علي رجل بغرور مصطنع و اردف
شاهي بغيظ: امرك يا مستر فهد
خرجت شاهي بتنغام شديد و هي تتمايل
طمطم بقرف: اتفووو عيله شعنونه
قمر بتأيد: و تنحه و قليله الادب
فهد: فاطمه
فاطمه بدموع مزيفه: نعم يا قلب فاطمه
فهد بملل: مش عليا جايه ليه
طمطم بخجل مصطنع: انا كنت بقول يعني ان انت زي اخويا حبيبي تعزمنا تلي اكله محترمه كدا
فهد: اهااا طب يلا يختي
طمطم بحسره: طب و العصير
فهد: متبقيش طفسه بقا
قمر بحسره هي الاخري: طب خلينا شويه ونبي اشرب العصيؤ و خلاص
فهد بدون نقاش: لا يلا لاما هلغي
نهضت طمطم و قمر بتحسر و عندما كانو علي وشك الخروج جاءت ساهي بالمشروبات
طمطم بتذمر: اتأخرتي هاتي هاتي خدي يابت يا قمر
اخدت قمر العصيؤ و انتهو علي بق واحد وضعوا الكوبايت بينما نظر لهم فهد بصدمه و شاهي بتقزز
شاهي بدلع: مستر فهد الميتنج هيبدأ بعد تالت ساعات
فهد و عو يغادر بصدمه: تمام يا شاهي جهزي غرفه الاجتماعات لحد اما اجي
غادر فهد و الفتاتان الشركه و اتجهو الي مطعم مأكولات مشهور جلس في غرفه خاصه و طلب المنيو
طمطم بتفكير: اممم انا هاخد دجاج و رز و سمك و جمبري و سلطه و شكلي انواع سمك و مكرونه بشاميل
قمر بتفكير: و انا هاخد اسبكتي و دجاج و حمام و سلطه
نظر لهم فهد و العامل بصدمه شديده من كميه الاكل
فهد: انا هاخد بيتزا
بعد ربع ساعه جاء الطعام و بدأت طمطم و قمر الاكل بشراهه نظر لهم فهد بصدمه لكن تحولت الي الحنان و السعاده بسبب تحسنهم و بدأ في الاكل
و بهد الانتهاء اخذ العامل الاطباق
العامل: تأمورا بحاجه تانيه يا فندم
فهد: لا ش
طمطم بمقاطعه: الحلو بقا هاخد رز بالبن و عصير كوكتيل و ايس كريم شكولاته و اممم اي تانياه و ام علي و بس كدا تاشن عامله دايت
قمر: نفس الطلب بس الةيس كريم ڤانيليا
اومأ العامل و غادر بيما فهد منصدم بشده
فهد بهمس: كدا و عامله دايت اومال لو مكنتيش عامله كنتي هتخدي المحل كلو
طمطم بلا مبالاه: بتقول حاجه يا فهودي
فهد بغيظ: لا يا قلب فهودك بالسم الهاري اكسد بالهتا و الشفا
طمطم بيسمه مستفزه: الله يهنيك
جاء الحلو انتهت قمر و طمطم و خرجوا تاركين فهد منتخر غيظ
ركيوا السياره و اثناء سيرهم تحت مرح طمطم و قمر و غيظ فهد منهم ظهرت امامهم شاحنه كبيره مسرعه بدرجه مخيفه متجه ناحيتهم صرخت قمر و طمطم برعب و حدث ما لم يكن متوقع
فهد بصرااااخ:……………………….
و هكذا انتهي اليوم علي الجميع لكن هل سيدوم تلك السعاده هم سينقلب كل شئ

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقة الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى