روايات

رواية معشوقة الشيطان الفصل الاول 1 بقلم ملاك الظلام

رواية معشوقة الشيطان الفصل الاول 1 بقلم ملاك الظلام

رواية معشوقة الشيطان البارت الاول

رواية معشوقة الشيطان الجزء الاول

رواية معشوقة الشيطان
رواية معشوقة الشيطان

رواية معشوقة الشيطان الحلقة الاولى

كانت تمشي بكل هيبه احم احم ليس فعليا فهي كانت تقفز كالاطفال و هي تدندن بالحان اغنيه (شوفت الفار السوندق) تحت نظرات الجميع المستغربه من وجود هذه الطفله في منبى المخابرات المصريه، اتجهت الي مكتب اللواء سعيد الذي استدعاها صباحا طرقت الباب بمرح و دخلت قبل ان يأذن لها بدخول و فور دخولها اتاها صوته الساخر قائلا
اللواء سعيد بسخريه : و اي لازمتها خبطه الباب بقا مكنتي تخشي علي طول مادا الناقص
نغم بعفويه: منا كنت بفكر في كدا برضوا بس قولت لازم احترمك برضوا يا سوسو عشان هبيتك و كدا
سعيد بتشنج: هبيتك و سوسو انتي خليتى فيها هبيه يا شيخه منك الله
نغم بأبتسامه غبيه: حبيبى تسلم
سعيد و هو يحاول تهدئه نفسه: الصبر من عندك ياااارب، بصي يابنتى المهمه تخص اكبر مافيا في امريكا
نغم بنبره اوشكت علي البكاء: ها ط طب و انا مالي يا فندم
سعيد بجديه: احنا هنهزر ولا اي يسياده الرائد
نغم بصوت منخفض: ربنا يخدك يا بعيد، لا يا فندم اتفضل حضرتك كمل
سعيد: اولا المهمه دي مش هتبقى فيها لوحدك هتبقى انتي و الفريق الدموى و الفاتنه كل الاقدر اقوله انها مهمه قبض علي اكبر رجال المافيا و التفاصيل هتعرفيها لما تقلبى الشيطان
رمشت نغم بغباء و هي تحاول اسيعاب ما قله اللواء منذ قليلا فتحدثت بغباء
نغم بغباء: فريق اي معلش
سعيد بهدوء: الشياطين الدموى
نغم بصراخ و درامه : ليييييييييييييه ليييييييييييييييه يا شيخ ليييييييييييه حرام عليك لدراجدى يا احمد عايز تخلص منيييييي حرررررام حررررررام حرررررررام
قالت اخر جمليه و هي تنحنى علي كربتيها بدرامه
سعيد بتصقيف: هااايل يا فنانه هايل اتحسنى جدا عن اخر مره
نغم بحماس: بجد يعني التمست حزنى
سعيد: جدااا بجد اثرتى فيا، انضباط يا سياده الرائد
صرخ بأخر جمله جعالا منها تنهض بفزع، اردفت و هي تضع يدها علي قلبها بخضه
نغم بحسبنه: ربنا علي المفترى قااادر يا كريم
سعيد برفع حاجب: بتقولى حاجه يا سياده الرائد
نغم بسماجه: بكلم نفسي يا حضره اللواء
سعيد بتنهد و غيظ : امسكى يا اخره صبرى بكرا الصبح الساعه سته بظبط تكونى في العنوان دا
نغم بغباء: ليه يا فندم هبيع لبن احيات عيالك تخليها 7 ونص
سعيد بأنفاس متسارعه: بره
نغم: طب سته ونص
سعيد بصراخ: بررررررررررره يا نغم اطلعيييي برره
نغم بجفله: طب متزوقش خارجه اهو
خرجت نغم من المكتب بينما اخذ اللواء يحاول تهدئه نفسه فأدخلت هي نصف رأسها و اردفت
نغم برجاء: طب ونبى خليها سته و نص
اللواء و هو يلتف حول نفسه: كان فيها فازه هنا راحت فين، اطلعيييييي بررررررررررررره
اسرعت نغم بقفل الباب و هي تردف في نفسها
نغم بستغراب: هو مالوا متعصب لي
غادرت نغم مبى المخابرات و هي تحسبن طول الطريق علي اللواء سعيد الذي وضعها مع اكثر الفرق رعبا في العالم فريق الشياطين الدموي المعروف بجبروته و نفوذه العاليه و انه لا يفشل في اي مهمه يتلقها خاصه الشيطان قائد الفريق حيث انه اكثر رعب
••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في احدى الميتشفيات الحكوميه كانت تمشي بجديه لا تليق بها حتا سمعت ذلك الصوت الذي تمقته بشده
حسنيه بضحكه سمجه: دكتوره تمارا المدير عايزك شكلك عملتى مصبيه جديده و المرضي فيها طردك اصلوا متعصب جووي
تمارا بلويه فم: متكشرين يا حسنيه يلا يختي طرقى بقا
صارت تمارا الي غرفه المدير و هي تجهز رد لكل مشاكلها ااتي افتعلتها طرقت الباب و دخلت دون انتظر رده يبدو ان هذه الخصله وراثه بين الاصدقاء
احمد بسخريه: اهلا اهلا بمصبيه المستشفى المش هتهدى غير لما اترفد و هي تترفد معايا
تمارا ببراءه: الاه في اي يابو حميد متعصب ليه
احمد بغضب: متعصب لييييه يا شيخه منك الله عارفه كام شكوه جتلي منك النهارده
تمارا بشهقه: حشى الله يا اخ احمد شكوه اي بس كفله الشر انا بعمل حاجه يخويا
احمد بجلطه: لا ازاي دا انتي ملااك بريئ تقدرى تقوليلي يا دكتوره يا بريئه ضربتى دكتور سامح ليه
تمارا بثرثره: يعنى يرديقك يا ابو حميد يتحرش بيا الراجل العايب الشايب دا يعنى اسكت عن حقى
احمد بسخريه: لا ازاي تقومى تكسرى رجله و ايده الاثنين و تخرشمى وشه و تكسرى كام ضلع كدا جت كسر حقك يا بعيده
تمارا بحزن مصطنع: مكنش العشم يا احمد اخص عليك اخص انا مخصامك ليوم الدين انا همشي و مش هتشوف وشى تاني
خرجت من الغرفه بدون سماع رده بينما هو ضرب كف علي كف بصدمه من هذه الفتاه التي ستقتله بيوم من الايام، اما في الخارج فكانت تمارا تضحك بقوه و هي تردد كلمه واحده
تمارا بضحكه عاليه: هربيت منيييييه و هربت منيييييه
•••••••••••••••••••••••••••••••••••
في مكان ما اشبه بغابه مخيفه كان يمشي هو بكل هدوء و رزانه بقناعه الذي اصبح معروف به وصل الي المكان المنشود و الذي كان يقتظ بالراجل قويه البنيه سار بينهم بكل برود و جمود غير عابئ بأسلحتهم الموجه ناحيه رأسه و صراخهم به بي
احدى الرجال: اقف مكانك ياض انت مين و عايز اي
ابتسم هو بدوره ابتسامه مرعبه و وقف امام شخص ما و علي ما يبدو انه الريس
حامد بغلظه و هو يوجه المسدس علي رأسه: انتا من الحكومه ياض يبقا اتشهد علي روحك
الشيطان ببسمه مرعبه: تؤ تؤ اتشهد انتا علي روحك يا حامد
تمعن حامد النظر فيه بسخريه لكن فجأه تجمد في مكانه عند امعن النظر جيدا لي ذلك القناع نعم فمن لا يعلم ذلك القناع الذي يدب الرعب في اتخن تخين همس برعب و ارتجاف
حامد برعب و ارتجاف: ا ا الشيطان
نمت ابتسامه مرعبه علي شفتيه و بدون سابق انذر كان جميع رجاله حامد مسطحه علي الارض جثه هامده، نظر له حامد برتجاف و رعب مثير للشفقه و هو يبكى خوفا منه و للحظه حمد ربه عندما شاهد الشيطان يستدير مبتعدا بعص خطواط فظن حامد انه سيتركه لكن خابت كل توقعاته و هو يراه يستدير مجددا ببسمه تجعلك تموت خوفا و صوت مسدسه علي نقطه معينه فحدث انفجار قوي بينما هو سار بكل هدوء و بروده كم لو انه لم يحدث انفجار منذ بضعه ثوانى
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
د
خلت تمارا الشقه بتاعتها فوجدت صديقتها منذ الطفوله تجلس علي الاريكه بكل اريحه و هي تشاهد كرتون القط و الفار و امامها العديد من الحلويات الفارغه فصرخت بغضب
تمارا بغضب: خااااينه واااااطيه يا بسنت غدااااره يا بسنت كدا يا فوزى تتفرجى من غيرى و كمان كلتي الحلويات كلها
نغم ببراءه: الاه منتي الإتأخرتى يا تيمو
رمقتها تمارا بنظره حانقه و اتجهت الي المطبخ تحت نظرات نغم المتوتره بطريقه مربيه اخذت نغم تهمس بي
نغم بتوتر و همس: 1 2 3
تمارا بصراخ من داخل المطبخ: نغممممممممممممم
قفزت نغم علي الاريكه برعب و هي تترحم علي نفسها من غضب تمارا، خرجت تمارا من الطبخ و هي تحمل في يدها سكينه و هتفت بصراخ و غضب
تمارا بغضب و هي توجه السكينه الي نغم: ياشيخه حرام عليكى دا خامس مطبخ نغيره الشهر دا انتي اييييي مفيش دم خالص
نغم ببسمه غبيه: استهدى بالله يا تيمو يا قلبى قدر ربنا هنعترض عليه اعترضي بقا
تمارا ببسمه مرعبه: ودي تيجي برضوا، انزلي يا نغوم متخفيش
نغم برعب: ا انتي بتضحكى كدا ليه ها
تمارا و هي تقرب بنفس البسمه: حلوه السكينه دي هتقطع بسرعه و بدون ألم
نغم و هي تركض: يامااااااااااماااااااااااااا
ركضت نغم الي غرفته و اغلقت عليها جيدا بينما تمارا تقف خلف الباب و هي تصرخ بها و بعدها اتجهت علي الاريكه و جلست بتعب، اخرجت نغم رأسها بهدوء من خلف الباب و عندما لم تجد تمارا اتجهت الي الصاله فوجدتها تجلس بتعب فوقفت امامها و هي تتظر الي الارض كطفله مذنبه تنتظر عقاب و اردفت
نغم بحزن: انا اسفه يا تيمو انا عارفه اني ضغطه عليكي جامد بس خلاص كلها النهارده و هتخلصي مني
تمارا بحب: متقوليش كدا يا نغوم انتي اختي حد يقدر يعيش من غير اخته تعالي
فردت تمارا يدها فأسرعت نغم أليها بابتسامة جميله، اخذت تمارا تمسح علي شهر نغم بحب شديد
نغم بتأثب: اااااه هخش انام انا بقا لاحسن ورايا مشوار الساعه 6 الصبح
تمارا بستغراب: مشوار اي
نغم وهي تنهض: هروح مقر الشياطين عشان مهمه
تمارا بحنان: اوكي يا حبيبتى تصبحى علي خير
نغم: وانتي من اهل الخير
••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في منطقه بعيده تحديدا في ذلك القصر الخيالى الفخم يجلس هو بكل هيبه عارى الصدر و امامه يجلس ثالث شباب في غايه الرجوله و الواسامه تكلم احدهم و الذي يسمى مراد
مراد بجديه مزيفه : متعدل ياض في اي احنا أسفين يا شيطان
فهد بضحك: قلبت دلوقتى يعني مش كنت نافخ صدرك من شويه
اسد بخبث: سيبو يا فهد دا تلقيه خايف من ليث
انقض مراد بعصبيه و اردف
مراد: اييييييييه انا خايف فعلا
ليث ببرود: خلصتوا
فهد: احم اه
ليث ببرود: اي الجديد
فهد بتوتر: هو اصل قول انتا يا مراد
ليث ببرود مخيف: متخلص انتا وهو
فهد بتوتر و سرعه: المهمه دي مش هنكون لوحدنا هيكون معانا ferocious cat و الفاتنه
نظر الجميع الي ليث بتوتر متنظرين منه انفجارا مخيف كالعاده لكن صدموا هدوءه المرعب
ليث ببرود: تمام
نهضت ليث متجهه الي غرفته و هي يقول
ليث ببرود: كل واحد علي بيته بلاش تلزيق
فهد بأريحه: لا انا هنام هنا النهارده
مراد و هو يستلقى علي الريكه بكل راحه: و انا كمان
اسد بهدوء اشبه للبرود: و اكيد انا
نظر ليث لهم نظره ناريه جعلتهم ينقضوا و صعد الي غرفته

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقة الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى