روايات

رواية معجزه الحب الفصل السادس عشر 16 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الفصل السادس عشر 16 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الجزء السادس عشر

رواية معجزه الحب البارت السادس عشر

رواية معجزه الحب الحلقة السادسة عشر

*أخبِروا قلوبگم الَّتي طَالَ صَبرُها*
*بـأنَّ اللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ̣*♥🫀..
﴿انهارده الحلقه خاصه بأهل بدر ﴾
بدر بصدمه من اللي سمعو
بدر: امينه محمد مصطفي لا لا اكيد مش اللي في بالي
بدر لقا الكل مشغول ومحدش واخد بالو راح اتسحب ودخل الاوضه عند ام رودينا
بدر بصدمه كبيره وذهول مش مصدق ان امو طلعت عايشه
بدر: ام… ام… امي
امينه بصت لبدر بتعب
امينه: بدر ابني
( طبعاً ملامح امينه اتغيرت عشان فرق السن)
بدر جري عليها وحضنها جامد
بدر رفع راسه بدموع: امي انتي بجد عايشه انا مش مصدق نفسي انا كنت بدور عليكي ليل نهار بس والله ما فقدت الامل لحظه واحده وكنت حاسس انك لسه عايشه
امينه حاولت تتعدل راح بدر ساعدها
امينه بدموع لانها شافت ابنها الي اتحرمت منو من زمان
امينه: انا بحمد ربنا اني شفتك تاني متعرفش انا كنت بدعي ربنا ليل و نهار علشان اخدك في حضني يا بني
بدر بعياط خدها في حضنه كأنه طفل صغير لقا امه بعد غياب طويل
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
فضله في حضن بعض كل واحد مش مصدق انو لقا التاني في نفس الوقت دخلت رودينا
بدر بعد عن امينه
رودينا جريت علي امها بخوف: ماما حبيبتي انتي كويسه
امينه ببتسامه تعب : انا كويسه يا حبيبتي
بدر بص لي امينه هزت راسها بي اه
رودينا باستغراب: هو في اي يا ماما
امينه: مش عايزه تسلمي علي اخوكي
رودينا بصدمه: هو انت بدر اخويا
بدر ببتسامه حلوه: كنتي تعرفي ان ليكي اخ
رودينا بدموع فرح هزت راسها بي اه
بدر فتح ايده الاتنين وبضحك: تعالى في حضن اخوك يا فوزي
رودينا ضحكت و جريت دخلت في حضنه
رودينا بحنيه: متعرفش احنا كنا محتاجينك ازاي من بعد موت بابا و مبقاش لينا ضهر نسند عليه
بدر ضمها اكتر في حضنه:
وانا من هنا هكون سندكم و ضهركم
امينه: دلوقتي اموت و انا مرتاحه
بدر بعصبيه خفيفه: متقوليش كده بعد الشر عليكي
رودينا:لما اروح هعزمك علي عصير اي خدمه
بدر بحنيه: تحبي اجي معاكي
رودينا: لا خليك انتا مع ماما و خرجت من الاوضه
جاسر اول لما شافها خرجت قام وقف: مامتك كويسه
رودينا بحترام: بقت كويسه الحمدلله شكرا علي الي عملته معانا انا وماما و ان شاء الله اول لما ارجع اشتغل هسدد مصاريف المستشفي كلها
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
جاسر: لا لا مفيش داعي بس لو تعزميني علي فنجان قهوه
رودينا بكسوف: ايوه طبعا هعزم حضرتك بس هاجر فين
جاسر: مشيت علشان مامتها عايزاها
……..
جاسر و رودينا ماشيين رايحين الكافتيريا
اشرف وقفهم
اشرف بغضب: بقا ده يا هانم الي عايزه تطلقي علشانه
رودينا بصوت عالي شويه: احترم نفسك انت عارف انا مليش في الجو ده
اشرف: ملكيش في وانتي ماشيه علي حل شعرك و خليتيه يجيب امك في مستشفى خاصه
جاسر مقدرش يمسك نفسه و نزل في ضرب
كل الي في المستشفى واقفين يتفرجوا و الناس التانيه بيبعدو جاسر عن اشرف جه بدر و شاف الاوضاع كده جاسر نزل ضرب في اشرف و رودينا واقفه في ركن و عماله تعيط
بدر جري عليها بخوف: مالك يا حبيبتي في اي بتعيطي ليه
جاسر بعد عن اشرف بغضب جحيمي
جاسر بعصبيه حاده: الكلب ده غلط في رودينا
اشرف بصوت واطي من كتر الضرب من جاسر بس كله سمعه:
لا ده انتي مقضياها مع اتنين مش واحد ليهم حق يدافعو عنك انتي عرفتي تبصطيهم علشان كده
هنا بدر نزل في ضرب مع جاسر
الاتنين عمالين يضربه في وقفو ضرب لمه لقوا رودينا اغم عليها
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر جري علي رودينا و شالها ودخل بيها المستشفى
الدكتور كشف عليها وخرج كلهم جريو عليه
بدر بخوف: مالها يا دكتور
دكتور: هي ضغطها عالي علشان كده حصل الاغماء بس ياريت تبعدوا عنها اي توتر علشان هي عنده شبه انهيار عصبي
بدر شكر الدكتور و قعد
جاسر قرب منو و قعد جنبه:
هتعمل اي في الكلب الي ضربناه انا خليت رجالتي ياخدوه علي المخزن
بدر بغضب:و حياه كل دمعه نزلت من رودينا هدفعه تمنها مبقاش بدر لو مخلتهوش يندم انو نزل دمعه من اخت الزعيم
هنا جاسر فرح: هي اختك
بدر هز رأسه بي اه
بدر عرف انو رودينا فاقت من الممرضه و دخل عندها
بدر قرب منها لقاها بتعيط
بدر: متزعليش يا رودي انا هجيب حقك من ابن ***** بس اهم حاجه انتي عايزه تفضلي علي ذمته
رودينا بدموع حزن؛ لا يا بدر انا مش عايزه اكون علي ذمته انا تعبت و محدش حاسس بيا
بدر بحنيه: متقوليش كده انتي من النهارده هتكوني اميره
ابتسمت بحزن: انا مش عايزه اكون اميره انا عايزه اعيش بسلام يا بدر
بدر باس راسها: طول منا عايش علي وش الدنيا هتكوني في سلام
……
نادين كل ما تتصل بي بدر فونه مقفول و كيان نزل يدور عليه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر خرج من المستشفى و راح المخزن بتاع جاسر
جاسر: هتعمل اي يا بدر
بدر بشر: هعمل كل خير
بدر بهدل اشرف من الضرب و خلاه يطلق رودينا
جاسر: بدر انا عايز اتجوز اختك
بدر:••••••••••••

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معجزه الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى