رواية معاناة مليكة الفصل الثالث 3 بقلم ملك شريف
رواية معاناة مليكة الجزء الثالث
رواية معاناة مليكة البارت الثالث
رواية معاناة مليكة الحلقة الثالثة
*لا حدود لهذه المعاناة؛ أنها تنتهى ما إن ننتهى نحن…*
_________________________________________
“أخبره المحامى ان السيد هوارى كتب كل أملاكه لحفيدته مليكة يوسف الهوارى ولا يمكنها بأن تتنازل عن الأملاك ليوسف الهوارى وفى هذا الحال إن قررت أن تتنازل سيكون تنازل باطل وستذهب كل الأموال لدار الايتام ويمكنها التصرف فى الأموال والممتلكات فى اي وقت”
“صُدِم يوسف وغضب وقال..”
-يعنى ايه الكلام ده ازاي يكتب كل حاجة بأسم مليكة انا عايز كل حاجة اتصرف…؟؟؟
“المحامى باستغراب من كلامه فهى ابنته من المفترض أن يكون سعيد…أردف بجدية”
-انا ماليش دعوه يا يوسف بيه دى الوصية ولازم تتنفذ عن إذنك…!!!
“تركه المحامى وأثناء مغادرته رأى مليكة ومراد واخبرهم بكل شئ ولأن مراد اكبر من مليكة استوعب أكثر وأخبره بأن لا تتنازل مليكة لوالدها يوسف مهما كان واخبرهم أنه كان صديق الهوارى وإذا احتاجوا شيئآ أن يتصلوا على هذا الرقم وغادر وذهبوا لغرفتهم…”
®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®
°فى جناح مليكة حيث يجتمعان كل الأولاد°
-اردفت مليكة ببعض الخوف…طب وبعدين هنعمل ايه…؟؟
رد مراد يحاول أن يطمأنها…ما تخافيش احنا معاكى انا وسليم وأحمد وزين وريماس وأية…!!
“وفى هذه اللحظة دخل يوسف وعلامة وجهه لا تبشر بالخير وامسك مليكة من شعرها بقوة”
-انتى هتتنازلى على الثروة دى سمعتى…؟؟
“جاء سليم من خلفه واردف ببرود ”
-ايه يا يوسف انت ما بتفهمش المحامى قال ما ينفعش تتنازل…!!!
“نظر له بصدمة من جراءة هذا الولد وقبل أن يردف بشئ…جاء مراد وبيده عصا وضربها على يد يوسف ليترك شعر مليكة وتأوه يوسف واردف بغضب”
-انتو عملين عصابة عليا يا ولاد الألفى…!!!
“سليم ومراد فى صوت واحد”
-ايوه…!!
أردف زين بجديه…اتفضل اطلع برا وسبنا…!!!
“نظر له يوسف بصدمة من جرائته..حينها أردف احمد..”
-ما سمعتش يا يوسف برا…
“غادر يوسف بغضب بينما مليكة كانت تبكى وأية وريماس بجانبها يحاول اهدأها..اردفت مليكة لمراد”
-انت معاك كارت المحامى اللى ادهولك..؟!
-اه ليه…؟
-خليه يساعدنا…!!
أردف سليم بجدية…انا فكرت انا ومراد واتفقنا أنه يخلينا نسافر تركيا ونستقر هناك ومش هنخلى يوسف يعرف لنا طريق كده كده احنا الحمدالله متعلمين تركى كويس…!!!
-بس ازاى واحنا صغيرين كده ومش هنعرف نعمل حاجة…!!
-اية وريماس…فعلنا معاها حق…!!
أردف مراد…احنا الحمدالله أغنياء ومعاناة فلوس تكفينا لما نكبر واكتر اصلاً احنا هنروح نسحب فلوس وهنحاسبه على كل مساعده هيعملها…!!!
“البنات فى صوت واحد اوكى…”
®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®
°فى أثناء تجول مليكة فى القصر قابلت يوسف أوقفها واردف بغل°
-انا عمرى ما حبيتك عارفة ليه علشان انا كان نفسي فى ولد وأمك جابتك انتى انتى نحس وع*ار عليا وعارفة امك زينب مات*ت ازاى…؟؟
“ردت بخوف”
-اتزحلقت ووقعت من على السلم…!!!
“رد هو وأمسك شعرها”
-لأ يا روح امك انا اللى زقيتها انا اللى موتها…!!!
“مليكة بشهقة وبكاء شديد والاولاد خلفها”
-ليه كده ليه قت*لتها حرام عليك…؟!
“ترك شعرها واردف ببرود”
-علشان جابتك انتى وما جابتش ولد ضحكت عليا وقالت أنها حامل فى ولد وطلعت كانت حامل فيكى واتفقت مع جدك يكدبوا عليا ويقول ولد…اه وكمان جدك كان عارف انى قتل*تهت وما قالكيش…!!!
“تركها وغادر بينما مليكة فى صدمة…جاء الأولاد واخبرها مراد بأنه أخبر المحامى ووافق على مساعدتهم…”
®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®
°فى منزل المحامى احمد يجتمعان الأولاد أردف بجدية…°
-شوفو يا ولاد انتو لازمن قبل ما تسافروا تبيعوا الحاجات اللى فى مصر وتحوطوها فى حسابكم علشان محدش يستولى عليها فى غيابكم وكمان اللى عرفتوا أن الهوارى بيه والمنشاوى بيه والالفى بيه ونصار بيه كانوا زمان مشتركين وجايبين قصر فى الشيخ زايد ومحدش من اهلكم يعرف انا بقول تبيعوا كلو ما عدا القصر ده علشان لو اتجمعتوا فى مصر فى مرة تقعدوا فيه…وكمان هنبيع القصور اللى اهاليكم كانوا قاعدين فيها وهأمنلكم خدم وحرس ودى هتبقى على حسابى ادونى اسبوع وهظبتلكم الحاجات اللى هتتباع ها قولتوا ايه…؟؟؟
“ردوا جميعاً فى صوت واحد”
-اوكى…!!!
“تذكر المحامى شيئاً واردف”
-صحيح فى طيارات خاصه بيكم كانت بتاعة اهاليكم كلكم هتسافروا فى بتاعة هوارى بيه والباقى هنوديه فى تركيا عندكم وهعملكم جواز سفر علشان ممكن ينفعكم…!!!
“تسألت مليكة بتفكير”
-بس احنا يا عمو احمد هنقعد فين فى تركيا…؟؟؟
“رد عليها بجدية”
-فى اسطنبول اجدادكم فى حاجات كانوا مشتركين فيها مع بعض ومن ضُمن الحاجات دى القصر اللى موجود فى اسطنبول…؟!
-تمام…!!
®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®
^بعد مرور اسبوع ^
“تمت الإجراءات كلها وتم السفر لتركيا…
واكتشف يوسف أن الأولاد باعوا كل الممتلكات ولم يجد لهم أثر وغضب وانفعل بشدة وتوعد إن رأى مليكة سيق*تلها…”
®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®
^بعد مرور (12عام)… على الأولاد فى مشاكل ومعاناة مما أدى فى الاخر لأستقرارهم ^
™فى تركيا™فى اسطنبول ™فى قصر العائلة™
“مليكة بحزن”
-ماما وحشتنى اووى يا روما انهاردة الذكرى ال٢٢ لوفاتها…!!! ريماس⬅️دلعها روما
-ادعيلها يا حبيبتى هى فى مكان احسن من هنا…
“وفى هذه اللحظة دخل الجميع واردف مراد بمرح…..”
-لوكى يا حبيبتى طبعاً كالعادة هتاخدى اجازة من الشغل علشان ذكرى وفاة مامتك وتبقى لوحدك…؟؟
-مليكة بجدية…ايوا وكمان انا اخدت قرار انا هنزل مصر اسبوع كده علشان مخنوقة…!؟
“اردفت أية”
-ايه رأيك نيجى معاكى…؟؟
-لأ عايزة ابقى لوحدى…؟!
“أردف احمد”
-سيبيها لوحدها شوية يا أية…!!
“أردف زين بجدية”
-هتسافرى امتى…؟؟؟
-انهاردة انا مجهزة حاجتى…
“أردف مراد بزعل..”
-يعنى كونتى مقررة من بدرى…؟؟
-معلش جت فجأة…!!
-طب هتعقدى فين مصر…؟؟
-فيلا الشيخ زايد…!!!
“اردفت روما بحزن”
-تعرفوا من غير المحامى احمد الله يرحمه ما كنش حد قدر يعمل حاجة جيه معانا على تركيا واهتم بينا كونا ضِعنا من غيره…!!!
“جيه سليم وادرف بجدية”
-انا كمان هسافر بس على امريكا هقعد اسبوع مع صاحبى جاكسون وهسافر انهاردة فى طيارتى…!!!
“مراد باستغراب”
-وانت امتى فكرت تسافر انت التانى…؟؟
-بقالى اسبوعين بفكر لو مش هينفع علشان الشغل خلاص هقعد…!!!
مليكة….هروح اجيب شنطتى…!!
-ما تقلقش انا و زين واحمد موجودين واكيد برضو ريماس وأية هياخدو بالهم من شغل مليكه اكيد…؟؟؟
اردف سليم…انا مجهز الشنطة هجبها وهمشى دلوقتى…!؟
“وبالفعل غادر كل من مليكة وسليم وسافروا”
®®®®®®®®®®®®®®
®®®®®®®®®
°فى مصر تحديداً بالشيخ زايد…وصلت مليكة للقصر ووضعت اشيائها وقررت أن ترتاح من السفر لكن وجدت احداً يدق الباب وذهبت لترى من وجدت…..°
©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©
*انتهى البارت قولولى رأيكم وتفاعل حلو علشان انزل البارت الرابع*
™™™™™™™™™™™™™™™™™™
*نسيت اعرفك شكل ابطالنا لما كبروا ودى المواصفات*
مليكة يوسف الهوارى/تبلغ من العمر (22عام) درست فى تركيا فى كلية هندسة لكن هى أرادت أن تفتح شركة لتصميم الازياء ومستحضرات التجميل والعطور والكريمات ولديها مصنع لصنع ذلك؛ولديها سلسلة نوادى رياضية.
مواصفاتها:عيونها زرقاء؛شعرها بنى فاتح طويل وناعم لنهاية ضهرها؛بشرتها بيضاء؛متوسطة الطول؛جسمها نحيف.
________________________________________
مراد عز الألفى/يبلغ من العمر (24عام) درس فى تركيا فى كلية هندسة ولديه شركة يقوم فيها بكل انواع الهندسة وتعلم كيفية استخراج الذهب وباقى المعادن وهذه الشركة مِلك ايضاً لسليم وأحمد وزين؛لديه سلسة اوتيلات مشهورة فى تركيا خاصه بعه؛ يوجد لديه مصنع خاص به هو ومليكة كان وراثة من جد مراد وجد مليكة كان يتشاركان فيه هذا المصنع لصنع المشروبات والشوكولاته والشيبسى وغيره.
مواصفاته:عينيه رمادى؛شعره اسود فى بنى وطويل وناعم؛بشرته بيضاء؛طويل وجسمه رياضى.
_________________________________________
سليم عمر الألفى/يبلغ من العمر (24عام) درس فى تركيا نفس مجال ابن عمه مراد وهما ايضٱ شقيقان فى الرضاعة ويحبان بعضهم بشدة لديه سلسة مطاعم خاصة به فى تركيا؛ وكمان الشركة بتاعة مراد ملكه وملك احمد و زين
مواصفاته:عينيه عسلي؛شعره اسود وناعم؛بشرته قمحاوية؛طويل وجسمه رياضى.
_________________________________________
احمد لؤى المنشاوى وزين لؤى المنشاوى /تؤام ولكن ليس متشابه يبلغان من العمر(24عام) يعملان مع مراد وسليم ودرسوا فى تركيا لديهم سلسلة شواطئ خاصه بهم فى تركيا.
رواية/معاناة مليكة✓] {البارت الثالث}
*لا حدود لهذه المعاناة؛ أنها تنتهى ما إن ننتهى نحن…*
_________________________________________
“أخبره المحامى ان السيد هوارى كتب كل أملاكه لحفيدته مليكة يوسف الهوارى ولا يمكنها بأن تتنازل عن الأملاك ليوسف الهوارى وفى هذا الحال إن قررت أن تتنازل سيكون تنازل باطل وستذهب كل الأموال لدار الايتام ويمكنها التصرف فى الأموال والممتلكات فى اي وقت”
“صُدِم يوسف وغضب وقال..”
-يعنى ايه الكلام ده ازاي يكتب كل حاجة بأسم مليكة انا عايز كل حاجة اتصرف…؟؟؟
“المحامى باستغراب من كلامه فهى ابنته من المفترض أن يكون سعيد…أردف بجدية”
-انا ماليش دعوه يا يوسف بيه دى الوصية ولازم تتنفذ عن إذنك…!!!
“تركه المحامى وأثناء مغادرته رأى مليكة ومراد واخبرهم بكل شئ ولأن مراد اكبر من مليكة استوعب أكثر وأخبره بأن لا تتنازل مليكة لوالدها يوسف مهما كان واخبرهم أنه كان صديق الهوارى وإذا احتاجوا شيئآ أن يتصلوا على هذا الرقم وغادر وذهبوا لغرفتهم…”
®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®
°فى جناح مليكة حيث يجتمعان كل الأولاد°
-اردفت مليكة ببعض الخوف…طب وبعدين هنعمل ايه…؟؟
رد مراد يحاول أن يطمأنها…ما تخافيش احنا معاكى انا وسليم وأحمد وزين وريماس وأية…!!
“وفى هذه اللحظة دخل يوسف وعلامة وجهه لا تبشر بالخير وامسك مليكة من شعرها بقوة”
-انتى هتتنازلى على الثروة دى سمعتى…؟؟
“جاء سليم من خلفه واردف ببرود ”
-ايه يا يوسف انت ما بتفهمش المحامى قال ما ينفعش تتنازل…!!!
“نظر له بصدمة من جراءة هذا الولد وقبل أن يردف بشئ…جاء مراد وبيده عصا وضربها على يد يوسف ليترك شعر مليكة وتأوه يوسف واردف بغضب”
-انتو عملين عصابة عليا يا ولاد الألفى…!!!
“سليم ومراد فى صوت واحد”
-ايوه…!!
أردف زين بجديه…اتفضل اطلع برا وسبنا…!!!
“نظر له يوسف بصدمة من جرائته..حينها أردف احمد..”
-ما سمعتش يا يوسف برا…
“غادر يوسف بغضب بينما مليكة كانت تبكى وأية وريماس بجانبها يحاول اهدأها..اردفت مليكة لمراد”
-انت معاك كارت المحامى اللى ادهولك..؟!
-اه ليه…؟
-خليه يساعدنا…!!
أردف سليم بجدية…انا فكرت انا ومراد واتفقنا أنه يخلينا نسافر تركيا ونستقر هناك ومش هنخلى يوسف يعرف لنا طريق كده كده احنا الحمدالله متعلمين تركى كويس…!!!
-بس ازاى واحنا صغيرين كده ومش هنعرف نعمل حاجة…!!
-اية وريماس…فعلنا معاها حق…!!
أردف مراد…احنا الحمدالله أغنياء ومعاناة فلوس تكفينا لما نكبر واكتر اصلاً احنا هنروح نسحب فلوس وهنحاسبه على كل مساعده هيعملها…!!!
“البنات فى صوت واحد اوكى…”
®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®
°فى أثناء تجول مليكة فى القصر قابلت يوسف أوقفها واردف بغل°
-انا عمرى ما حبيتك عارفة ليه علشان انا كان نفسي فى ولد وأمك جابتك انتى انتى نحس وع*ار عليا وعارفة امك زينب مات*ت ازاى…؟؟
“ردت بخوف”
-اتزحلقت ووقعت من على السلم…!!!
“رد هو وأمسك شعرها”
-لأ يا روح امك انا اللى زقيتها انا اللى موتها…!!!
“مليكة بشهقة وبكاء شديد والاولاد خلفها”
-ليه كده ليه قت*لتها حرام عليك…؟!
“ترك شعرها واردف ببرود”
-علشان جابتك انتى وما جابتش ولد ضحكت عليا وقالت أنها حامل فى ولد وطلعت كانت حامل فيكى واتفقت مع جدك يكدبوا عليا ويقول ولد…اه وكمان جدك كان عارف انى قتل*تهت وما قالكيش…!!!
“تركها وغادر بينما مليكة فى صدمة…جاء الأولاد واخبرها مراد بأنه أخبر المحامى ووافق على مساعدتهم…”
®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®
°فى منزل المحامى احمد يجتمعان الأولاد أردف بجدية…°
-شوفو يا ولاد انتو لازمن قبل ما تسافروا تبيعوا الحاجات اللى فى مصر وتحوطوها فى حسابكم علشان محدش يستولى عليها فى غيابكم وكمان اللى عرفتوا أن الهوارى بيه والمنشاوى بيه والالفى بيه ونصار بيه كانوا زمان مشتركين وجايبين قصر فى الشيخ زايد ومحدش من اهلكم يعرف انا بقول تبيعوا كلو ما عدا القصر ده علشان لو اتجمعتوا فى مصر فى مرة تقعدوا فيه…وكمان هنبيع القصور اللى اهاليكم كانوا قاعدين فيها وهأمنلكم خدم وحرس ودى هتبقى على حسابى ادونى اسبوع وهظبتلكم الحاجات اللى هتتباع ها قولتوا ايه…؟؟؟
“ردوا جميعاً فى صوت واحد”
-اوكى…!!!
“تذكر المحامى شيئاً واردف”
-صحيح فى طيارات خاصه بيكم كانت بتاعة اهاليكم كلكم هتسافروا فى بتاعة هوارى بيه والباقى هنوديه فى تركيا عندكم وهعملكم جواز سفر علشان ممكن ينفعكم…!!!
“تسألت مليكة بتفكير”
-بس احنا يا عمو احمد هنقعد فين فى تركيا…؟؟؟
“رد عليها بجدية”
-فى اسطنبول اجدادكم فى حاجات كانوا مشتركين فيها مع بعض ومن ضُمن الحاجات دى القصر اللى موجود فى اسطنبول…؟!
-تمام…!!
®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®
^بعد مرور اسبوع ^
“تمت الإجراءات كلها وتم السفر لتركيا…
واكتشف يوسف أن الأولاد باعوا كل الممتلكات ولم يجد لهم أثر وغضب وانفعل بشدة وتوعد إن رأى مليكة سيق*تلها…”
®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®
^بعد مرور (12عام)… على الأولاد فى مشاكل ومعاناة مما أدى فى الاخر لأستقرارهم ^
™فى تركيا™فى اسطنبول ™فى قصر العائلة™
“مليكة بحزن”
-ماما وحشتنى اووى يا روما انهاردة الذكرى ال٢٢ لوفاتها…!!! ريماس⬅️دلعها روما
-ادعيلها يا حبيبتى هى فى مكان احسن من هنا…
“وفى هذه اللحظة دخل الجميع واردف مراد بمرح…..”
-لوكى يا حبيبتى طبعاً كالعادة هتاخدى اجازة من الشغل علشان ذكرى وفاة مامتك وتبقى لوحدك…؟؟
-مليكة بجدية…ايوا وكمان انا اخدت قرار انا هنزل مصر اسبوع كده علشان مخنوقة…!؟
“اردفت أية”
-ايه رأيك نيجى معاكى…؟؟
-لأ عايزة ابقى لوحدى…؟!
“أردف احمد”
-سيبيها لوحدها شوية يا أية…!!
“أردف زين بجدية”
-هتسافرى امتى…؟؟؟
-انهاردة انا مجهزة حاجتى…
“أردف مراد بزعل..”
-يعنى كونتى مقررة من بدرى…؟؟
-معلش جت فجأة…!!
-طب هتعقدى فين مصر…؟؟
-فيلا الشيخ زايد…!!!
“اردفت روما بحزن”
-تعرفوا من غير المحامى احمد الله يرحمه ما كنش حد قدر يعمل حاجة جيه معانا على تركيا واهتم بينا كونا ضِعنا من غيره…!!!
“جيه سليم وادرف بجدية”
-انا كمان هسافر بس على امريكا هقعد اسبوع مع صاحبى جاكسون وهسافر انهاردة فى طيارتى…!!!
“مراد باستغراب”
-وانت امتى فكرت تسافر انت التانى…؟؟
-بقالى اسبوعين بفكر لو مش هينفع علشان الشغل خلاص هقعد…!!!
مليكة….هروح اجيب شنطتى…!!
-ما تقلقش انا و زين واحمد موجودين واكيد برضو ريماس وأية هياخدو بالهم من شغل مليكه اكيد…؟؟؟
اردف سليم…انا مجهز الشنطة هجبها وهمشى دلوقتى…!؟
“وبالفعل غادر كل من مليكة وسليم وسافروا”
®®®®®®®®®®®®®®
®®®®®®®®®
°فى مصر تحديداً بالشيخ زايد…وصلت مليكة للقصر ووضعت اشيائها وقررت أن ترتاح من السفر لكن وجدت احداً يدق الباب وذهبت لترى من وجدت…..°
©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©
*نسيت اعرفك شكل ابطالنا لما كبروا ودى المواصفات*
مليكة يوسف الهوارى/تبلغ من العمر (22عام) درست فى تركيا فى كلية هندسة لكن هى أرادت أن تفتح شركة لتصميم الازياء ومستحضرات التجميل والعطور والكريمات ولديها مصنع لصنع ذلك؛ولديها سلسلة نوادى رياضية.
مواصفاتها:عيونها زرقاء؛شعرها بنى فاتح طويل وناعم لنهاية ضهرها؛بشرتها بيضاء؛متوسطة الطول؛جسمها نحيف.
________________________________________
مراد عز الألفى/يبلغ من العمر (24عام) درس فى تركيا فى كلية هندسة ولديه شركة يقوم فيها بكل انواع الهندسة وتعلم كيفية استخراج الذهب وباقى المعادن وهذه الشركة مِلك ايضاً لسليم وأحمد وزين؛لديه سلسة اوتيلات مشهورة فى تركيا خاصه بعه؛ يوجد لديه مصنع خاص به هو ومليكة كان وراثة من جد مراد وجد مليكة كان يتشاركان فيه هذا المصنع لصنع المشروبات والشوكولاته والشيبسى وغيره.
مواصفاته:عينيه رمادى؛شعره اسود فى بنى وطويل وناعم؛بشرته بيضاء؛طويل وجسمه رياضى.
_________________________________________
سليم عمر الألفى/يبلغ من العمر (24عام) درس فى تركيا نفس مجال ابن عمه مراد وهما ايضٱ شقيقان فى الرضاعة ويحبان بعضهم بشدة لديه سلسة مطاعم خاصة به فى تركيا؛ وكمان الشركة بتاعة مراد ملكه وملك احمد و زين
مواصفاته:عينيه عسلي؛شعره اسود وناعم؛بشرته قمحاوية؛طويل وجسمه رياضى.
_________________________________________
احمد لؤى المنشاوى وزين لؤى المنشاوى /تؤام ولكن ليس متشابه يبلغان من العمر(24عام) يعملان مع مراد وسليم ودرسوا فى تركيا لديهم سلسلة شواطئ خاصه بهم فى تركيا.
مواصفاتهم:نفس الطول والجسم؛ احمد بشرته خمرية وزين قمحاوى خفيف؛ احمد عيونه بنى غامق وزين بنى فاتح؛شعرهم كيرلى خفيف.
_________________________________________
اية حسن نصار وريماس حسن نصار/تؤام ولكن متشابهان قليلآ يبلغان من العمر(22عام)يعملان مع مليكة درسوا فى تركيا؛لديهم كلية هندسة خاصة بهم فى تركيا.
مواصفاتهم/بشرتهم بيضاء؛عيونهم خضراء؛شعرهم اسود طويل وناعم لحد نهاية الضهر.
مواصفاتهم:نفس الطول والجسم؛ احمد بشرته خمرية وزين قمحاوى خفيف؛ احمد عيونه بنى غامق وزين بنى فاتح؛شعرهم كيرلى خفيف.
_________________________________________
اية حسن نصار وريماس حسن نصار/تؤام ولكن متشابهان قليلآ يبلغان من العمر(22عام)يعملان مع مليكة درسوا فى تركيا؛لديهم كلية هندسة خاصة بهم فى تركيا.
مواصفاتهم/بشرتهم بيضاء؛عيونهم خضراء؛شعرهم اسود طويل وناعم لحد نهاية الضهر.
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معاناة مليكة)