رواية معاقة لكن أعشقها الفصل العاشر 10 بقلم آلاء
رواية معاقة لكن أعشقها الجزء العاشر
رواية معاقة لكن أعشقها البارت العاشر
رواية معاقة لكن أعشقها الحلقة العاشرة
في الصباح بعد أسبوعين عدي علي كل أبطالنا العزاء خلص مالك طبعا بيجي كل يوم يطمن عليهم وساعات بيطمن عليهم من التليفون من أنس لما بيكون مشغول الاء مش راحت المدرسة من ساعة وفاة والدها ولا هي ولا زياد
مروة دخلت علشان تصحي الاء وزياد كانوا لسه نايمين
مروة: الاء زياد اصحوا يلا علشان تفطروا يلا
الاء: لا يا خالتو انا مليش نفس
زياد: ولا أنا طالما لولو مش هتاكل أنا كمان مش هاكل
الاء: لا يا حبيبي روح كل انا مليش نفس لازم ألبس علشان فريدة مستناني علشان مش اتأخر علي المدرسة
مروة بفرحة: أخيرا هتروحي المدرسة ايوه كده يا حبيبتي لازم تفوقي لمستقبلك كده محمود هيبقي مرتاح وهو شايفك بتهتمي بحياتك ومستقبلك يا روحي
الاء وزياد: ربنا يرحمه
مروة: أمين يارب🤲🏻
الاء: طيب يا خالتو انا هروح ألبس بسرعة علشان ما اتأخرش علي فريدة وأنت يا أستاذ زياد تفطر وتلبس وتروح المدرسة كفايا غياب
زياد: حاضر
الاء: خالتو هي ماما ما سألتش علينا
مروة : الصراحة يا حبيبتي مامتك سافرت عند أهلنا في البلد قالت إن أعصابها متوترة وعايزة تروح تقعد هناك شوية وكام يوم وهتيجي
الاء بيأس: امممم ماشي يا خالتو يلا انا هروح ألبس
الاء لبست ونزلت علشان تعدي علي فريدة علشان يروحوا المدرسة بس أول ما نزلت شافت عربية مالك بس مشيت وعملت نفسها مش أخدت بالها
مالك وهو ماشي جمب الاء بعربيته: الااااء
الاء: أفندم
مالك: أركبي هوصلك المدرسة
الاء: لا شكرا حضرتك
مالك: قلت أركبي
الاء: قلت لاء هروح لوحدي
مالك: هتركبي بمذاجك ولا غصب عنك
الاء: ولا ده ولا ده
مالك وقف العربية ونزل ومسك ايدها وشدها وركبها العربية وقفل الباب علشان ما تنزلش ولف علشان يركب
مالك: انا محدش يقول لي لاء😎
الاء بصتله بضيق وطلعت تليفونها تتصل بفريدة
الاء: الو ايوه يا فريدة
فريدة: ايوه يا الاء اتأخرتي ليه
الاء : أسفة كنت هعدي عليكي بس في ناس الله يسامحهم قطعوا طريقي وهيوصلوني غصب
فريدة بمكر: الناس دول اللي هما مالك صح
الاء :اممم روحي انتي ونبقي نتقابل في المدرسة
فريدة: أوك سلام
الاء قفلت
الاء وهي بتوجه كلامها لمالك: لو سمحت ياريت اللي حصل الأسبوعين اللي فاتوا مش يتكرر تاني
مالك: امممم اللي هو ايه
الاء: أولا أنك تأمرني أعمل حاجة انا مش عايزاها ثانيا ممنوع إنك تمد إيدك عليا أنا مش صغيرة والقلم اللي اخدته مش هنساه ثالثا ممنوع تمسك إيدي تاني أو تشيلني ياريت تلتزم الحدود اللي بينا انا محترماك بس علشان وصية بابا غير كده كنت هقتلك
مالك: اممم ماشي بس هو سيادتك بتحترمي الحدود دي اولا انتي عليتي صوتك عليا أكتر من مرة وانا سكت كتيير ياريت زي ما انا هحترم الحدود اللي بينا تحترميها كمان اه وحاجة كمان من النهاردة مش هتروحي المدرسة لوحدك تاني انا هاجي أوصلك وهروحك أو هبعتلك السواق
الاء: بس أنا مش بروح لوحدي بروح مع فريدة
مالك: ولا حتي فريدة هي كلمة واحدة انا اللي هوصلك او هبعتلك السواق ولو كلامي ما اتنفذش هتشوفي وش مش هيعجبك
الاء: والكلام ده عليا لوحدي
مالك: بعت لزياد سواق كنت هبعتلك بس عارف دماغك ناشفة قلت اجي اقول لك بطريقتي
الاء: انت ليه بتمشي كلامك عليا انا حرة اعمل اللي انا عايزاه
مالك طلع مسدسه ووجه ناحيتها : كلمة تاني هتلاقي رصاصة في نفوخك
الاء: 😝
مالك: كان في واحدة قاعدة هنا من شوية بتديني درس في الأخلاق فينها مش شايفها
الاء: انا حرة
مالك: اتفضلي انزلي وحذاري تمشي قبل ما اجي او ابعتلك حد
الاء بهمس: همشي
مالك: بتقولي حاجة
الاء بضيق: بقول هستني حضرتك بس ياريت متتأخرش
الاء نزلت وقابلت فريدة علي الباب ودخلوا المدرسة
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
مالك وصل الاء وراح الشركة
في مكتب مالك الباب بيخبط
مالك: أدخل
إيمان: أستاذ مالك في ناس مستنية حضرتك برا
مالك: مين
إيمان: بيقولوا إنهم تبع أستاذ محمود
مالك: خليهم يدخلوا
إيمان طلعت برا علشان تناديهم
إيمان: اتفضلوا مالك بيه في انتظاركم
مالك: اهلا اتفضلوا
وائل: احنا اخوات محمود قابلنا حضرتك في العزا
مالك: اه اهلا وسهلا خير
عادل: احنا عايزين الوصية بتاعت محمود اللي سبهالك
مالك: ليه خير حضرتكم شفتوها قبل كده
وائل: ايوه بس انت قلت إن الاء وزياد أنت واصي عليهم يعني قلت جزء منها لكن باقي الوصية لسه محدش يعرفه
مالك: وده يخصكم في ايه
عادل: إلا يخصنا احنا عايزين الوصية كلها مش يمكن مخبي حاجة كده ولا كده انت هتبقي واصي علي عيالنا وعايزين نطمن عليهم ما مش كل حد يجي يقول انا واصي علي الاء وزياد نديهم له لازم محامي يشوفها ويأكد انها صحيحة
مالك: امممم بصوا بقي انا مبحبش اللف والدوران انتوا عايزين تعرفوا الورث قد ايه صح مش عايزين تطمنوا عن الاء وزياد زي ما بتقولوا
وائل: ما أسمح لكش محمود أخونا وعمرنا ما نفكر فيه كده ابدا
مالك قاعد بتكبر: امممم بجد بأمارة لما كان عايش كنتوا بتتخانقوا معاه علي الأرض والبيت اللي ملكه ولا كلامي غلط عمتا انا كنت هاجي وهجيب المحامي علشان نفتح بقيت الوصية ونقرأها كاملة بس كنت مستني الأمور تهدي بس خلاص بكرة إن شاء الله هنفتحها علشان كل واحد يحط جزمة في بوقه اتفضلوا مع السلامة وقتكم خلص
عادل ووائل مشيوا وكانوا متعصبين جدا وعرفوا إن مالك مش سهل
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
الجرس رن جه معاد الخروج الاء ما شفتش عربية مالك ولا هو فحمدت ربنا واستغلت الفرصة وجريت وهي بتجري خبطت فحد
الاء: اوه معلش أسفة
……:……….
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في إيطاليا 🇮🇹
جاسر كان ماسك صورة في إيده وبيبصلها وبيتأمل الصورة وجه سامح قطع تفكيره
سامح: جاسر
جاسر: ايه في اخبار جديدة
سامح: ايوه جات لنا معلومات إنهم هيجتمعوا مع الناس اللي هتصدر البضاعة مصر هيجتمعوا النهاردة في الNight club ﴿نادي ليلي﴾أظن دي فرصتنا
جاسر : أكيد
في المساء
جاسر وسامح لبسوا لبس كلاسيك وراحوا الNight club
جاسر وسامح كان بيراقبوا كل المكان
وبعد شوية دخل ناس ومعاهم حراسة وقعدوا علي طربيزة
سامح وجاسر بحكم شغلهم بيعرفوا يقرأو حركات الشفايف ويعرفوا هما بيقولوا ايه
أحمد: اهلا فاليريو ﴿اسم إيطالي﴾
فاليريو: اهلا أين زعيمك
أحمد: إنه مشغول قليلا إن ابنته مريضة
فاليريو: وصل له تحياتي
أحمد: بالتأكيد أعرفك إنه أخي أدهم
فاليريو: تشرفت بمعرفتك
أدهم أبتسم وسلم فقط
أحمد: أعتذر إنه لا يجيد الإيطالية
فاليريو: أجل تفضلوا
فاليريو: إن شحنة الأدوية سوف تصل في المعاد المقرر بعد أسبوعين هل قمتم بتجهيز أموالي
أحمد: نعم ستصل إليك دفعة الأسبوع القادم ودفعة وقت التسليم
فاليريو: حسنا سنتقابل الأسبوع القادم إذن
أحمد: بالتأكيد
فاليريو: إلي اللقاء أراك لاحقا
بعد ما مشي فاليريو
سامح: جاسر لازم نوصل المعلومات مصر
جاسر:……..
سامح: جاسر
جاسر: اممم ايوه في ايه
سامح: أنت اللي في ايه مالك
جاسر: مش عارف بس حاسس إن اللي أسمهم أحمد وأدهم دول شفتهم قبل كده
سامح: شفتهم فين يعني
جاسر: مش عارف بس ليه لما كنا بندرس المعلومات عن العصابة مجاش أي ذكر ل اللي اسمه أدهم ده
سامح: مش عارف ممكن كان مسافر ولسه جاي بدليل إن فاليريو ميعرفهوش
جاسر: مفيش حاجه اسمها ممكن احنا لازم نجمع معلومات عن أدهم وأحمد في أقرب وقت شكلهم وراهم قصة كبيرة لازم اعرفها
سامح: أكيد هنعرف
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
إيمان سكرتيرة مالك خلصت شغل ونزلت علشان تشوف عربية توصلها
إيمان كانت بتعدي الشارع وفي نفس الوقت كانت بتحط المفاتيح بتاعتها في الشنطة وفي اعتقادها إن الشارع ما فيهوش حد في نفس الوقت كان في واحد راكب عربية وماشي بسرعة هائلة ومعلي المزيكا 🚗
وفي لحظة واحدة إيمان طارت في الهوا ووقعت علي الأرض 😱😱
⛔stop⛔
(الاء في الصف الثالث الثانوي تبلغ من العمر ١٨ عام )
(مالك صقر المنشاوي رجل الاعمال شديد الطباع يبلغ من العمر ٢٨ عام)
ده كان بس وصف صغير للأبطال علشان الناس اللي طلبت مني الوصف والصور تحت علشان تشوفوهم
اسئلة النهاردة
تفتكروا الاء خبطت في مين 🤔
تفتكروا ايه اللي هيحصل لإيمان🤔
تفتكروا جاسر هيعمل ايه لما يعرف حقيقة أحمد وأدهم وصورة مين اللي كان ماسكها🤔
توقعاتكم بليييز
شاركوني برأيكم سواء تشجيع أو نقد
ايه رأيكم في الحلقتين بتوع النهاردة حلوين ولا لاء
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معاقة لكن أعشقها)