روايات

رواية مصيري المجهول الفصل الثامن 8 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية مصيري المجهول الفصل الثامن 8 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية مصيري المجهول الجزء الثامن

رواية مصيري المجهول البارت الثامن

رواية مصيري المجهول
رواية مصيري المجهول

رواية مصيري المجهول الحلقة الثامنة

حمزة :انا انا بحبك يا رزان
رزان :ابتسمت وقالت انا كمان بحبك يا حمزة
حمزة بصدمة :بجد ووقف قولي والله انا فرحان جدا وبعدها طلع علبة دهب فيها خاتم 💍 وقعد على رجل وقالها تقبلي تتجوزيني يا اميرتي
رزان والدموع اتجمعت في عنيها موافقة يا قلب اميرتك
حمزة :وقف وحضنها جامد وكانت ليلة جميلة جدا
بعدها رزان اتكسفت وطلعت فوق دخلت الأوضة وقعدت على السرير وكانت فرحانة جدا وبعدها نامت على السرير عشان بكره هيبقى اول يوم تنزل الشركة
___&____&_____
الصبح جه ورزان صحيت بنشاط
دخلت الحمام واتوضت وصلت فرضها وقرأت الورد اليومي ولبست دريس وطرحة وحطت ميكب خفيف ونزلت لقيت الفطار محطوط على السفرة وحمزة مستنيها
حمزة :صباح الخير يا اميرتي
رزان :صباح النور يا قلب اميرتك انا هروح النهاردة الشركة
حمزة بعصبية :نعم شركة اي النهاردة
رزان :انا خلاص قررت انزل واشوف الشغل
حمزة اتعصب جامد وقال انا مش عايزك تنزلي الزفت الشركة لان كلها شبا
رزان بمقاطعة وبضحك ههههه هموت ههههه انت بتغير 😹😹😹 بجد فصلتني يا حمزة
حمزة :اممم بتضحكي على اي هااا مش هتبقى خطيبتي
رزان :ما تقلقش كل شخص هيبقى ليه حدود

 

 

حمزة:طيب لما نشوف
وبعدها فطروا وشربت العصير وركبت العربية مع حمزة
ووصلوا الشركة
حمزة:انزلي ادخلي الشركة هركن العربية وهاجي عشان في شخص مهم هياجي عشان في شغل وانا هفهمك كل حاجة عن الشغل
رزان :خلاص تمام هستناك
____&______&______
رزان دخلت الشركة ومكنش حد يعرفها فضلت تبص على الشركة وكانت كبيرة جدا
فضلت تمشي وفجأة خبطت في واحد
رزان :معلش اسفة مكنتش شايفة
الشخص :بص عليها وسرح في جمال عنيها بعدها فاق وقالها لا ولا يهمك يا قمر
رزان :🙄 قمر اي ما تحترم نفسك
الشخص :يعني مش عاجبك وانتي اللي خابطتيني
رزان :قولتلك اسفة مش بتفهم يعني
الشخص :انتي اتجننتي انتي مش عارفه انتي بتكلمي مع مين يبت انتي
رزان :الظاهر انك مش بتفهم لأنك مش عارف انا مين
حمزة وصل وشافهم واقفين مع بعض اتغاظ جدا
حمزة :اهلا سليم باشا واقف كده لي
سليم :اهلا يا حمزة .. الاستاذة بتكلم معايا بطريقه وحشة شكلها مش بتفهم
رزان :انت حيوان ومش بتفهم حقيقي
حمزة بصدمة :بسس اهدوا في اي هعرفكم على بعض
دا سليم أنور رجل أعمال كبير ويبقى شريك معانا في الاسهم
سليم :لبوه قول ل الاستاذة
حمزة بضحك ودي تبقى رزان هانم صاحبة شركات عز نور الدين
سليم بصدمة :ازاي دا
رزان بكبرياء احمم عرفت بقا
سليم اه عرفت اسف على طريقتي
رزان بلا مبالاة ولا يهمك
___&___&___&______

 

 

طلعوا فوق التلاتة وحمزة وسليم اتناقشوا في أمور الشغل وبعدها سليم مشي وقبل ما يمشي فضل باصص على رزان وحمزة لاحظ كده وبعدها قال استأذن انا
حمزة اتفضل
بعدها خرج سليم وحمزة بص ل رزان وقالها
حمزة :ما تقفيش مع سليم تاني
رزان :لي يعني
حمزة :هو إنسان مش كويس وبتاع بنات ومش محترم وو
رزان :خلاص ماشي بس لما هو كده لي مخلينه شريك معانا
حمزة :لاسف شركتنا كانت هتخسر ولولا سليم كنا فلسنا
رزان بفهم تمام
_____&_____&______
حمزة اتصل ب والدة
وحكي ليه عن رزان وظهورها
حمزة :ازيك يا بابا
والد حمزة :كويسة الحمد لله
حمزة :دلوقتي انا حكيت ليك كل حاجة عن رزان وانا
والد حمزة :وانت اي نا تتكلم
حمزة :انا بحب رزان وعايز اخطبها
والد حمزة :خلاص تمام طالما هي كويسة
حمزة :اشطا هعمل خطوبة وبعد شهرين لما تنزلوا مصر هعمل الفرح
والد حمزة :خلاص تمام مبروك يا حبيبي
وبعدها منال والدة حمزة اخذت التلفون
منال :ازيك يا حمزة عامل اي وحشتني اوي وخالد وحشني ربنا يرحمه
حمزة افتكر
فلاش باك
حمزة كان بيتكلم مع شخص وقاله يقتل سليم بس بعدها لما الشخص دا اتصل قاله ان هو قتل خالد ومراتة وبعدها قفل وحمزة اتصدم وما عرفش يوصلة تاني
باك
منال :الو رحت فين
حمزة :مووجود ربنا يرحمه يارب طيب بقولك يا ماما يبقى خلي ياباب يحكيلك على اللي انا قولته ليه
منال :تمام يا حبيبي
__&____&____&_____

 

 

تسريع أحداث
حمزة حب يعمل مفاجأة ل رزان ونشر خبر في الجرايد ان خطوبتهم الاسبوع الجاي
رزان شافت الخبر في الجرايد وفرحت والشركة بقت كويسة ورزان بتشتغل كويس جدا وعلاقتها بحمزة حلوة وسليم كل يوم بيروح الشركة ولما الخير اتنشر سليم شافة وما اتحكمش بنفسة فضل يكسر في اي حاجة قدامه وفصل يشرب ويسكر
وبعدها الخطوبة اتعلمت وسليم اتعزم واح والغريب ان ما عملش اي حاجة ولا حاول يبوظ الخطوبة والخطوبة عدت وسليم عادي جدا ومحدش متطمن لهدوءه دا
عدا شهر ورزان كويسة في الشغل وقدرت تتأقلم مع البطبقة الغنية وبقت مشهورة جدا بشغلها
كان فاضل حوالي شهر على الفرح
رزان وحمزة بيروحوا مع بعض كل يوم الشركة وفي يوم ركبوا العربية وراحو الشركة رزان نزلت من العربية وحمزة راح يركنها ورزان لسة هتدخل الشركة بقيت عربية وقفت ونزل منها تلاتة رجاله ولابسين نضارات وشالوها ودخلوها العربية وفضلت تصوت حمزة سمعها جري ولاقي العربية مشيت اتعصب جدا وخاف عليها بعدها اتصل بشخص وقاله يحدد موقعها لان كان جايب ليها هدايا كتير ومن ضمنها ساعة هي كانت بتحبها والساعة دي في جهاز بيحدد المواقع
وبعد ربع ساعه اتصل عليه وقاله على مكانها
وحمزة ركب العربية
____&____&____-
في مكان تاني رزان صحيت لقيت نفسها في مخزن قاعده وسليم قدامها وقالها ان هي ليه ومش هتكون لغيره والا هيموتها وقرب منها بطريقة وحشة جدا وحضنها جامد رزان فضلت تصوت وبعدها راح ضربها بالقلم
رزان :بدموع انت انسان مريض وعمري ما هكون ليك ولو مش هكون ل حمزه مش هكون لحد تاني
سليم اتعصب جدا وشدها من شعرها جامد وفضل يشد فيها ودخلها صندوق من ازاز ودخلها ووقف قدامها وباسها بوحشية جدا
َبعدها قالها خليكي هنا ولو مش هتكوني ليا يا رزان عمرك ما هتكوني لغيري ابدا َهموت اي حد يقرب منك انتي بتاعتي انا وبس
___&____&___
حمزة وصل المكان ودخل لقس رزان قاعد في صندوق من ازاز ومنهارة في العياط وحولها حراس كتير وسليم قاعد على الكرسي وفجأة شافه سليم اتفأجئ سليم ازاي عرف مكانه
حمزة :بزعيق سليم عايز اي من رزان خطيبتي
سليم بهدوء رزان دي بتاعتي وتخصني وعمرها ما هتكون ل غيري والا هموتها
وفجأة الحراس مسكوا حمزة
سليم بدء يتكلم
احمم انت عندك أسألة كتيرة صح اولا انا اللي موت خالد ومراتة وانا اللي خليت الشركة تفلس عشان اكون شريك واقدر اخد كل الشركات

 

 

حمزة :اه يا وسخ انت مش كفاية كل دا وعايز كمان رزان
سليم :بس بس رزان خلاص هتبقى بتاعتي وهتجوزها النهاردة والا هموتها
سليم مش هتعرف تجوزها
سليم :انا شايف اني اموتها لو مش هتكون ليا هموتها قدامك وبعدها اموتك انت كمان
وبعدها الصندوق بدء يزيد في ماية ورزان فضلت تخبط علي الازاز
وسليم طلع وقال مع السلامة يا حب عمري عمرك ما هتكون لحد غيري كده سلام
ومشي حمزة اتعصب جدا وبأيديه ضرب كل اللي في المكان وجاب حديدة وفضل يكسر في الصندوق بس دا ضد الكسر جاب المسدس َضرب في الصندوق ما اتكسرش وااماية بدأت تزيد لاسف

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية مصيري المجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!