روايات

رواية مذكرات حبيبة الفصل التاسع 9 بقلم عادل عبدالله

رواية مذكرات حبيبة الفصل التاسع 9 بقلم عادل عبدالله

رواية مذكرات حبيبة الجزء التاسع

رواية مذكرات حبيبة البارت التاسع

رواية مذكرات حبيبة الحلقة التاسعة

ومش حسيت بأي حاجة الا بعد نص الليل لما قلقت وحبيت ادخل الحمام .
قومت فتحت الباب و دخلت الحمام وكنت دايخة ومش مركزة !! خرجت من الحمام ودخلت اوضتي لكن للأسف نسيت اقفلها بالمفتاح تاني !!!!!!!
كنت مش مركزة وعايزة اكمل نوم من التعب ، قفلت الباب بدون مفتاح ونمت علي السرير واتغطيت بالبطانية كالعادة وانا مطمنة تماما ومش خايفة .
في الوقت ده كان دياب كان عرف ان العيال عند امي واني نايمة لوحدي في الاوضة وكان حاول يفتح الباب لكن عرف اني قفلة الباب بالمفتاح !!
لكن دياب فضل سهران طول الليل وحس بيا لما خرجت للحمام ورجعت تاني .
رجع دياب وحاول يفتح الباب اتفتح معاه الباب بسهولة .
دخل دياب بسرعة وقفل الباب وراه علطول بالمفتاح علشان مفيش حد يعرف انه دخل عندي .
وانا طبعا كنت نايمة ومطمنة ومش حسيت به لما دخل .
و انا نايمة حسيت بحد بيلمسني لكني ظنيت اني بحلم في البداية .
لحد ما بدأت احس بملامسته ليا بشكل كبير وبدأت اقلق ، فتحت عينيا شوفت دياب جنبي !! حاولت اصرخ لكنه كتم بوقي بايده حاولت ارفع ايده عن بوقي علشان اصرخ معرفتش ، حاولت امنعه لكنه كان اقوي مني بكتير !!
حاولت اترجاه بنظرات عينيا علشان يسيبني لكنه مش رحمني …….
وبعد ما اغتصبني رفع ايده من علي بوقي ونام جنبي وقالي : لو عايزة تصرخي وتصحيهم اصرخي برحتك انا مش همنعك !!!
كنت عايزة اصرخ لكن مش قدرت لأنها كانت هتبقي فضيحة كبيرة لنفسي ولعيلتي ولاولادي !!
كانت دموعي علي خدودي وهو بيحاول يمسحها وانا بمنعه .
ضربته بالقلم علي وشه !! مسك ايدي بعدها وقالي : لولا اني بحبك كنت دفعتك تمن القلم ده غالي اوي .
كلمته وانا منهارة وقولتله : انت كلب وحيوان ، حرام عليك !! يا اخي مش خايف من ربنا ؟!! مش خايف اخوك يعرف ؟! تستحل شرف وعرض اخوك كده يا كلب يا فاجر ؟!!
: حبي ليكي نساني كل حاجة ومش فاكر ولا عارف حاجة الا اني بحبك .
: تستحل شرف اخوك بالشكل ده ؟؟
ضحك دياب وقالي : اخويا زمانه مدلع نفسه بين احضان بنات اوروبا ، انتي فاكراه عبيط زيك كده ؟!!
: انا عمري ما شوفت بني ادم اوسخ ولا ازبل منك .
: وانا عمري ما شوفت اجمل ولا احلي منك !!!
بعدها قام دياب تاني وحاول يكرر نفس اللي عمله تاني !!
: تاني ؟!! تاني يا ابن … يا حيوان !!!
: بحبك ومش هسيبك ابدا .
: سيبني ابوس ايدك .
: مش هسيبك ومش هكتم بوقك زي اول مرة ولا عاوزة تصرخي اصرخي براحتك مش همنعك !!!
: انت اقذر انسان شوفته في حياتي .
وكرر دياب تاني نفس اللي فعله اول مرة وانا بحاول اقاومه لكن مش قادرة .
وبعد ما انتهي قالي : انا حبي ليكي زاد وعشقي ليكي ملوش حدود وعمري ما هبعد عنك ابدا .
: حرام عليك والله اللي انت عملته ده !! منك لله ، ربنا ينتقم منك .
: انا يبقي حرام عليا لو كنت سيبتك وانا هتجنن عليكي .
: انت انسان قذر ، عمري ما تخيلت انك توصل بك القذارة لكده !!
: ازاي ؟ ما انتي كنتي عارفة اني عيني منك من زمان !!
: انا كنت فاكرة انه مجرد تحرش وبس وكنت خايفة منك بس عمري ما تخيلت انك ممكن تعمل كده !!
: انا اعمل اي حاجة علشان حبي ليكي .
: انا هفضحك بكره الصبح وهقولهم كلهم .
ضحك اوي وقالي : وانا موافق ومش همنعك .
: ده انت فاجر بقي !!
: حبي ليكي اللي خلاني كده .
: انت لازم تصلح غلطتك .
ضحك اوي وقالي : وانا موافق .
: وهتصلحها ازاي بقي ؟؟
: نتجوز .
: نتجوز ازاي وانا متجوزة اخوك ؟؟ انت مجنون !!
: لأ مش مجنون ، اتطلقي منه وانا اتجوزك .
: وهتطلق منه ازاي وهو مسافر ؟؟ و لما يسألني عايزة اتطلق ليه هقوله اي ؟؟ هقوله هتطلق منك علشان اتجوز اخوك !!!
: وافقي انتي بس وانا هتصرف .
: طيب فهمني ازاي ؟؟
: مش انتوا متجوزين عرفي لحد دلوقتي ؟
: ايوه صح ، احنا لسه مش كتبنا رسمي لحد دلوقتي .
: خلاص سهله ، نتجوز احنا رسمي وقطعي ورق العرفي اللي عندك في الدولاب .
: لكن كده قدام ربنا هكون لسه مراته !!
: مش هو قالك لو روحتي وقعدتي عند اهلك تبقي طالق ؟؟
: ايوه .
: خدي حاجاتك وروحي اقعدي عند امك ، وبكده تبقي طالق منه قدام ربنا .
: وهتتجوزني ازاي ؟؟ وهتواجة امك ومراتك ازاي ؟؟ ولما اخوك يرجع هتواجهه ازاي ؟؟!!!
: هطلق شهد ونمشي انا وانتي ونعيش بعيد ومفيش حد له عندنا حاجة.
: للدرجادي انت مجنون ؟؟
: قصدك للدرجادي انا بحبك .
: دا انت مرتب لكل حاجة !!
: انا مش رتبت لأي حاجة الا اني اوصلك وبس لكن انا بس عايز اريحك واعملك اللي انتي عايزاه .
: اللي انا عايزاه اني مش اشوفك قدامي .
: وانا هقوم البس وامشي علشان محدش يعرف حاجة ، وهقولك نصيحة علشانك انتي ، بلاش حد يعرف اللي حصل وده هيفضل سر بينا .
قام دياب وفتح الباب وخرج بدون ما حد يحس وقفل الباب وراه .
وانا قعدت ابكي علي حظي وعلي اللي حصلي ومش عارفة اتصرف ازاي ؟؟ يعني اقول لأمه علي اللي حصل ؟ ولا اقول لشهد مراته ؟؟
ولو قولت فضيحتي هتبقي بجلاجل وسيرتي هتبقي علي كل لسان !!
طيب اموت نفسي علشان ارتاح من اللي انا فيه !!!
ايوه صح كده ، انا احسن حاجة اموت نفسي علشان فضيحتي تموت معايا و امي واخواتي وعيالي يفضلوا رافعين راسهم .
لكن لما اموت انا مين اللي هيربي العيال ؟!
ده حتي ابوهم مسافر ومش هيرجع قبل سنين طويلة علي ما يسدد الديون اللي عليه !!!
يعني العيال يتربوا ايتام اب وام ؟؟
انا احسن حاجة اقول لحماتي وهي اللي تتصرف !! مش انا قولتلها عليه وهي اللي كانت بتداري عليه !!! تتصرف هي بقي في المصيبة دي .
كان فاضل علي الفجر ساعة قعدت صاحية مستنية لما تقوم حماتي تصلي الفجر علشان اقولها .
واول لما حماتي صحيت الفجر وفتحت باب اوضتها جريت عليها وقولتلها تعالي يامه واقفلي الباب هقولك علي مصيبة .

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مذكرات حبيبة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى