روايات

رواية مخادعة في قبضة النمر الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الرابع عشر

رواية مخادعة في قبضة النمر البارت الرابع عشر

رواية مخادعة في قبضة النمر الحلقة الرابعة عشر

كانت قاعدة بتبكي وهي مش عارفة ال حصلهاا اي
دخل عليهاا ايهااب بجمود أعطاها بعض الاورق ” امضي
بصتله عشق بعدم فهم وهي بتمسح دموعهاا ” ااي ده
ايهااب بغضب ” بقولك اامضي ي عشق
مضت من خوفهاا من عصبيته جاءت تتكلم بس لقته خرج بسرعة انفتحت عيااط من تااني وهي مش عارفة اي الحصل
هتفضلي تعيطي كده لامتى..
بصتله بصدمة ” ااانت بتعمل هناااا اااي
اادم بجمود ” ده ال همك بعمل هنااا اااي طب وال كاان هيعمل فيكي ااابن ال****
عشق ببكاء” انااا

 

ادم بغضب ” اانتي لو مكنتيش وقفتي تتكلمي معااه مكنش ااتجرااء وشربك حاجة صفراء
انتي لو كنتي بتسمعيني مكنااش وصلناا لليوم ده
كااان هيكون احساسي ااي لو اناا موصلتش في الوقت المناسب وكاان عملك حااجة ااابن ال***
عشق وهي تضمه بقوة. ” اناااا ااسفة ي ااادم ااسفة
ااادم ” اااخر مرة تعيشيني الاحساااس ده ي عشق فااهمة
هزت رااسهاا بنعم وهي تندس ااكتر في حضنه وهو يضمهاا. له بشدة فااخيراا روحه قد ردت االيه
خرجت من حضنه وهي تقول بحب ” شكرااا لوجودك في حيااااتي اناااا…..
قب..لهااا بعنف وووشوق ورغبة بهاااا بنهم وهي تكاد تفقد وعيهااا من هجومه ال غير منصف لقلبها ابعدته عنها
عشق بلهااث ” ااادم
استولى على شفتيهااا مجددا وقد ااقسم على إلا يتركها بعد اليوم نزل بقبلاته على رقبتهاا وقد اختلفت طبيعة قبلاتهاا هذه المرة ساخنة تحرقها بضرااوة ويجعلها تتوق له بشدة
عشق وهي تبعده عنهاا بقوة وهي تذهب االي ااخر الغرفة
عشق برعب منه ” ااادم ااانت ااي ال حصلك

 

ااغمض عينه يحاول السيطرة على نفسه بشدة ” عشق حبيبتي متخاافيش احنااا مبنعملش حااجة غلط تعااالي
هزت عشق راسهاا بلااا ودموعها تسقط ” اطلع براا ي ادم
ميصحش يحصل بينااا كده ارجوك
اانت وااحد خاطب و خطيبتك متستاهلش منك كده
اقترب منهااا وهي ترجع االي الخلف بشدة حتى اصطدمت بالحاائط وهو امااامهااا
ادم بضحك ” هو اناا مقولتلكيش مش انااا اتجوزت ي عشق
عشق بحزن ” بجد. الف مبروووك
اادم وهو يقبل خدهاا بعمق ” الله يبارك فيكي
طب مش عاايزة تعرفي مين العروسة
عشق ودموع متحجرة في عينهااا ” سماا مش كده
اادم بعشق. ” توتو مش سماااا
نظرت له بعدم فهم فاااكمل وهو يلمس على وجهها بحب ”
دي وااحدة خدت قلبي وكل قلبي بصي في عنيااا واانتي تعرفي مين
نظرت داخل عينه وراات انعكااس وجههاا بداخلهمااا
هتفت بعدم تصديق والفرح والسرور دخل قلبهااا ” اانت قصدك انااا بس ازاااي

 

ادم بضحك. ” من بعد ال حصلك حلفت لتبقى لياااا
روحت لاخوكي واناا حامل مسد..سي وقلتله ي تجوزني عشق ي تق…تلني ولانه اخوكي بيحبني ااوي وااافق
واااهو اااانتي بقيتي ملكي ملكي لوحدي اناااا وبس
انخفض يقب.. لهااا بعنف وجنون بادلتهاا جنونه بسعادة حملهاا بين ذرااعيه وهو يدور بهااا وم زال يقبل..لهااا آفاق من سحر اللحظة عندم دق ايهااب الباااب
ايهااب “الفرصة و المس.دس كانواا باايدي بس انااا الغبي ال مستغلتيش الفرصة كنت استريحت منك
ااابعد عن ااختي ياااض ويلاااا غور على بيتك
ضحك كل منهم قبلهاا بعمق في جبينهااا وغااادر وهي تنظر لااثره بسعادة فاخيراا ااصبح ملك لهااا وحدهااا فقط
أللهم صلى وسلم على سيدنا محمد
شهااب ااستنى شهاااب
وقف بضيق وهو بيقولهاا ” افندم يااراا
ياراا بتوتر ” كنت عاايزة اسااالك هي القطة هتروح من اوضتي ااامتي باين انهاا خدت رااحتهاا اوي يعنى في اوضتي
وقف اماام وهو لا يصدق ماذا تقول هذه المراءة أليس لديهاا قلب مثل باقي النسااء
شهاب بضحك ” جوزك ي هاانم بقااله يومين برااا البيت وحضرتك ده الشاغل باالك القطة
طب حتى اسااليني اذاا كنت كويسة او لااا
ياارا ” مااهو اانت ذي القرد قداامي اساالك ليه
نظر لهاا بغيظ وكاد يذهب ” شهااب القطة دي هتروح من اوضتي ااامتي
شهاب ” ابقى اسااليهاا هي ي ياراا
يارااا ” طب ااستنى انااا عاايزة ااروح عند اهلي

 

لكنه. كاان قد رحل تنهدت بضيق راءهاا ايهااااب وهي بهذا الشكل
ايهاااب بلطف ” اناااا ممكن ااوصلك
نظرت له بامتناان ” طب ثوااني هجهز اناا ومالك
لااااله االا االله سبحاانه وتعااالا
دخل منزله يصفر بسعادة وهو لاااا يصدق م حدث اصطدم بسمااا كادت تقع لكنه اامسكهاا
ادم باستغراب ” بتعملي ااااي هنااا ي بت
سماا ” عندي اواامر من ست الكل ااني اخطفك ونروح نتغدااء عندهاااا بس انت ماالك مبسوط ااوي كده
ادم بفرحة ” مش هتصدقي انهااا واخيرااا بقت بتااعتي
واااخيراا ي سماا عشق بقت مراااتي مش مصدق
سماا بصدمة ” هو انتوااا اتجوزتواا
ادم بسعادة ” ايواا اتجوزتهااا طلبتها من اخوهاا وبقت مراااتي
انااا مبسوط اااوي
سمااا وهي تحاول عدم الانهيار امااامه
طب ادخل خدلك دووش وانااا هستنااك تحكيلي الحصل بالتفصيل واحناا راايحناا لمااما
هز راسه بنعم ودخل اماام هي ظلت تبكي بصمت حتى لاا يسمعهااا
سماا ” يعنى هو كده خلاااص رااح مني لاااا اناا مش هستسلم ابدااا هو لياااا اناا وبس
أللهم صلى وسلم وبارك عليه وسلم
فتح مراااد الباااب وجد ياراا اماامه التى ارتمت في حضنه تحضنه بشدة وهي تبكي

 

مرااد وهو يقبلهاا من خدهاا ” وحشتني اوي اوي
يارااا بدموع ” عشاان كده ولا مرة زورتني
مرااد ” م عدتش اناا و شهاااب صحاااب ذي الاول هو ااخذك مني اذااي انسى ده
يااراا بعبوس ” محدش خذني منك ااانت اخوياا وحبيبي وابويااا
اانت وميرااا حياااتي
بهت ابتساامة مرااد عندماا رااى ايهااب الذي يحمل مالك
مراااد بضيق ” اانت ااي ال جاابك
ياراا ” ده ضيفنااا ي اابيه هو ال وصلني
مرااد ” مش كاان المفروض جوزك يوصلك. ي ياراا
هو بيعاااملك كويس مش كده
ايهاااب ” شهااب طلع عنده شغل وانااا وصلتهاااا ولو كاان اخويااا مش بيعااملهاا كويس كاانت اشتكلك قبل كده ولا اااي
مراد ” اناا مش بكلمك يارااا انطقي
ياراا ” شهااب كويسة معاياا ومع مالك عمره م قالي كلمة وحشة من ساااعة م اتجوزنااا بالعكس هو بيحاول يصاالحني ويسعدني وبيعملي كله ال نفسي فيه
ايهااب ” اااي هتسبناا وااقفين على البااب كده كتير

 

مرااد ” هو اانت معندكش شغل
ايهااب وهو يعطيه ماالك و يدخل الي الداخل ” معنديش
ياراا بهمس لمراد ” متبقاش قفل ايهااب طيب ولطيف
دخل مرااد وبعده يارااا ” هي ميراا فين
طلعت ميرااا ” انااا ااهو ي اجمل حورية خلقهاا ربناا وحشتيني اااوي ي حبيبتي
حضنتهااا ياراا بشدة ” واانتي وحشتيني ي ست البنات عاملة اااي
ميراا وهي بتلف حولين نفسهاا ومش منتبهااا للكاان قااعد متنح فيهاا وفي جمالهااا من سااعة م دخلت
وقعت عينهاا عليه وقفت بصدمة بس اختل تواازنهاا ووقعت في حضنه
هي في حضنه لمااا لا يقبل هاااتين الشفتين العندتين اللذيذتين حسنااا ليفعلهااا لكن….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مخادعة في قبضة النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى