روايات

رواية محللي الفصل الأول 1 بقلم أحلام تامر

رواية محللي الفصل الأول 1 بقلم أحلام تامر

رواية محللي الجزء الأول

رواية محللي البارت الأول

رواية محللي
رواية محللي

رواية محللي الحلقة الأولى

إنت اتجننت اكيد اتجننت عايزني اتجوز مراتك وراح ناحيته وضربه بالبوكس.

خالد بزعيق لفتره مؤقته قولت لفتره مؤقته ..واردف بعياط لازم تتجوز مراتي عشان اعرف ارجعلها

يزن بغضب مستحيل مستحيل اشاركك ف الجريمة دي

خالد دي مش جريمه ده شئ مزكور ف القرآن

يزن ولو عمري ما هوافق اتجوز مراتك

خالد بعصبيه ودموع ارجوك لازم توافق انت الوحيد اللي..اللي..اللي هآمن عليه مراتي وانت الوحيد اللي هتحفظ سري ده عشان انت الوحيد اللي عارفه. …

#Back

انتي طالق

-نزلت دموعي ع حالي وجوزي اللي كلمه طالق بقت زي اللبانه معاه أيوه دي المره التالته اللي يطلقني فيها مش عارفه ليه اتغير معايا ده كان بيحلم يتجوزني واتقدملي كتير من اهلي ربنا يرحمهم وافقت عشان افتكرته بيحبني وبيثق فيا لكن للاسف حبه ليا موجود مع عدم ثقه جوزي شكاك بطريقه مخيفه خلاني اتنقب بيقولو اني جميله وكده الحمد لله على كل حال بصتله وبكل قهر ودموعي بتنزل نا هجهز شنطتي وامشي

-خالد باستهزاء:هتمشي..هتروحي فين يعني وكمل بجدية ادخلي الاوضه واقفلي ع نفسك..

-غزل:مينفعش نقعد مع بعض ف مكان واحد كده حرام

-ابتسم بحزن :نا اللي همشي خليكي انتي مع زياد

-دخلت غزل اوضه ابنها اللي مستحمله زل خالد بسببه ونامت جنبه ودموعه ع خدها

**********

إنت اتجننت انت ازاي تعمل كده ي خالد دي مراتك وام ابنك ي غبي .

خالد:انا بحبها والله بس اتعصبت عليها ومن عصبيتي طلقتها

يزن:حرام عليك ي اخي انت كده بتجرح أنوثتها ويتقلل من كرامتها خالد الزوج مش وظيفتك تأديها كزوج وبس الزوج بيكون اخ واب وصاحب قبل ما يكون زوج ..روح صالح مراتك وراضيها وحسسها انك امانها وسندها ف الدنيا

خالد ابتسم بحب لصديق عمره وقام حضنه وراح يصالح مراته .

ابتسم يزن لصديق وقال بغمزه الله يسهلوو

********

راح خالد البيت دور علي غزل ولاقاها نايمه ف حضن ابنه زياد ..راح ناحيتها وباس رأسها بحب صحيت غزل علي حركته وقامت سابته ومشيت اتنهد بحزن وراح وراها

خالد :نا اسف

لا رد

خالد.ممكن تردي عليا طيب والله نا ندمان

غزل بصتله بكسره انت اهانتني ونا عمري ما هرجعلك واردفت باستهزاء أو بمعني مينفعش ارجعلك حتي لو عايزه واردفت باستهزاء انت ناسي دي تالت مره تطلقني يعني خلاص خلصت نا هاخد ابني وامشي

خالد اتجنن بمجرد ما سمع كلامهاا انتي وبعصبيه ضربها بالقلم واردف انتي اتجننتي أن سمعتك بتقولي كده تاني همحيكي من وش الدنيا .

غزل بصدمه من طريقته وشكله سكتت منظره فعلا مش طبيعي .. شكله مخيف ..

خالد بجنون انتي ليا وهتفضلي ليا وزياد ابني وهتفضلو طول عمركو ف حضني فاهممممه وسابها ومشي وقفل باب الشقه قبل ما يخرج

غزل قعدت تعيط بانهيار.اعمل اي ي رب ي رب صبرني وعوضني خير ي رب

********

عند خالد راح فيلا يزن صديقه وكان قاعد متعصب وبيهز رجليه جامد

يزن بعصبيه غبي وحيوان طول عمرك غبي ازاي دي تكون الطلقه التالته ازاي انت فاهم ده يعني اي وفضل يزن رايح جاي بعصبيه

خالد بعياط اعمل اي اعمل أييي

يزن بحزن علي صديقه.لازم محلل

بصله خالد بصدمه كأنه مكنش عارف الحقيقه المره .واردف بجنون مستحيل لا لا لا مستحيل حد يلمسها غيري ..مستحيل حد يشوفها غيري الا لاا

يزن بعصبيه ده بسبب تهورك الغبي وتسرعك نبهتك ميت مره وحذرتك كتير تبطل عصبيتك وانت ولا بتسمع من حد ..انت قدامك حل من اتنين ي تسيبها هيه وابنك وتبقي تزورهم عادي كأي اتنين مطلقين أو يبقي فيه محلل ودي صعبه اوي ي صحبي

خالد كان تايهه ومش عارف يعمل ايه ثم قرر أن يتركها وشأنها…

******

عند غزل خالد سابها ف الشقه ومشي هو قعد عند يزن وكان كل يوم يروح لها بحجه يشوف ابنه ..

مر شهور ع هذا الوضع

خالد مش قادر لا والله ما قادر ع ده اعمل اي

يزن انت اللي عملت ف نفسك كده

خالد صمت لفتره ثم أردف لازم محلل…..

يزن أنصدم انت اتجننت ازاي تآمن لمراتك مع حد غريب ازاي انت اتجننت ..انت وضع انك تكون مطلق وتروح تشوفها كل يوم اهون من انك تجوزها لغيرك..ده غير أن مفيش ست ف الدنيا ترضي بده انت كده بتهينها وبتقل من كرامتها للمره الرابعه ي خالد..واكيد عمرها ما ترضي

خالد بصله بنظره انكسار وقال لا مهو رتبت لكل ده

يزن بنظره عدم استفهام.

خالد بالنسبه لمراتي احم اقصد طليقتي فهيه مجبره توافق

يزن بعصبيه انت اكيد ف عقلك حاجه انت اناني ومبتفكرش غير ف سعادتك ونفسك

خالد لا مش اناني ده كلو عشان بحبها

يزن بقله حيله اللي بيحب حد عمره ما بيكسره. يصحبي..نا رايح الشغل ولسه هيمشي قاطعه خالد وهو بيقول.مسالتنيش مين اللي هجوزه لمراتي

يزن ببرود شئ ميخصنيش

خالد لا يخصك ..انت اللي هيكون المحلل .. واردف بخجل وكسره..انت العريس الجديد لمراتي يصحبي….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية محللي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى