روايات

رواية محبوبة الفارس الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أميمة عوض

رواية محبوبة الفارس الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أميمة عوض

رواية محبوبة الفارس الجزء الحادي والعشرون

رواية محبوبة الفارس البارت الحادي والعشرون

رواية محبوبة الفارس الحلقة الحادية والعشرون

منى بصدمه : انتٍ
نانسى بسخرية منها :ايه مفاجاه مش كده
لم تستوعب منى الصدمة فكانت تنظر إليها بعدم تصديق ونانسى تبتسم بسخرية عليها
منى بعدم استيعاب :طب ازاى وهتستفادى ايه
نانسى وهى تجلس بتكبر : لا دا موضوع كبير عليكى
المهم إن حابه اشكرك على غباءك لان هوقع فارس تحت رجلى بسببك
تشعر منى بالخوف الشديد بمجرد أن سمعتها تقول ذلك :فارس
.يعنى انتٍ كنت بتضحكى عليا ومش هتقوليلى الحقيقة
تضحك نانسى بصخب عليها وهى تقول : غبيه اوى
انا استخدمتك كارت اجيب بيه فارس ، انما حامد كان كارت واتحرق خلاص معرفش يعمل حاجه انما انتٍ هتجيبى فارس راقع تحت رجلى
كانت منى تسير بظهرها بخوف وهى تلعن نفسها على ما فعلته فى حبيبها
وتقول بهلع :
لا مش هيحصل …انا …انا مش عايزه اعرف حاجه وهمشى
وجاءت لتخرج بسرعه وهى تجرى لتجد أن الفيلا امتلأت بالحراسة ونانسى تنظر لها بخبث
نانسى بخبث :وهو دخول الحمام زى خروجه ولا ايه يا قطه
يا حرام هتكون صدمه لفارس ان زوجته المصون اللى وقعته من مجرد رساله
وموثقتش فيه وجات تجرى زى الهبله
تهم منى بالرد ولكن تشعر بأحد يضربها على رأسها من الخلف وتسقط أرضا
#روايات_أميمة_شوقى_عوض
_______________________________________
كان فارس يبحث عنها مثل المجنون فى المستشفى
لم يجد لها اى أثر
فارس فى نفسه وهو يبحث عنها مثل الثور الهائج:استحاله تكون راحت القصر أو شقتها لوحدها كده من غير ما تقولى وتليفونها مغلق, كده اكيد فيه حاجه غلط
انا غبى ازاى سبتها عند ماما لوحدها والحراسة مكنتش لسه وصلت
يا ترى يا منى انتٍ فين وحصل ايه
فى نهاية الأمر لم يجد لها اى أثر
ثم أمرهم بتفريغ كاميرات المراقبة
ينظر بصدمه لتفريغ الكاميرات وهو يرى منى تخرج من غرفه والدته بسرعه وتنظر حولها بترقب وبعدها من المستشفى بأكملها وتركب تاكسى
فارس بصدمه :يعنى ايه
منى هربت !
يسمع صوت رنين الهاتف فيجيب بسرعه ولكنه يسمع صوت لم يتوقعه ابدا
___ايه رأيك فى اللى زوجتك المصون عملته
فارس بحده وعصبيه:اقسم بالله يا نانسى لو عملتى. فيها حاجه ما هيكفينى فيكى موتك
نانسى وهو تضحك بصوت عالى :هى اللى جات برجليها لحد عندى.،اوعى تقول انها مش واثقه فيك .
لا لا كده ازعل
فارس بعصبية: اخلصى عايزه ايه
نانسى بهدوء وهى تبتسم بمكر :ايوه كده تعجبنى
عايزاك تجيلى لوحدك وخلى بالك لوحدك واى حركه كده ولا كده مراتك القمر عندى بس تيجى ومعاك
ورق تنازل عن كل املاكك حالا
اشوف التنازل ابعتلك المكان تيجى تاخد زوجتك المصون
واه ابقى سلملى على سليم
ثم تضحك باستمتاع
فارس بعصبية :يا بنت .***
نانسى باستمتاع وهى تراه لا يستطيع فعل شئ :لا اهدى كده وأمسك لسانك ولا عايز تسمع صوت منى وهى بتصرخ
ليسمع صوت رساله يفتحها ويجد فيديو لمنى وهى مربوطه ويوجد شريط لاصق على فمها وفى مكان مثل مخزن مجهور
وتقترب منها وهى تشد شعرها بغل ومنى تبكى
ليصبح فارس مثل كتله النار ويتوعد لها
فارس بهدوء مصطنع : طب وانا اضمن منين انك متعمليش حاجه فيها
نانسى : التنازل يوصل اول حاجه وبعد كده تشوفها
فارس بخبث :ومين قالك انى عايز اشوفها
دا واحده طلعت من ورايا وجاتلك وموثقتش فيا
هخاف عليها ليه
نانسى بعصبية: يعنى ايه الكلام دا
فارس بهدوء تام :يعنى انا عارف كل حاجه عنك وعن البلاوى اللى عملتيها بمكالمه بس متعرفيش تطلعى بره مصر وهتتسجنى يا نانسى ولا اقول يا داليدا مهران
نانسى بتوتر : داليدا مهران ايه
يضحك فارس عليها ويقول بتسلية : عدى ورايا
1
2
3
4
5
فتنظر نانسى حولها بصدمه وهى ترى فارس وراءها
ورجاله فارس خارجا تتخلص من رجاله نانسى
#أميمة_شوقى
_______________________________________
على الجهه الاخرى
حامد فى طريقه لتسليم شحنه المخدرات والأسلحة
حامد بعصبية لعدم استجابة نانسى له :ردى يا نانسى ….هى مبتردش ليه
ازاى تسبنى فى وقت التسليم كده
وبعد مرور بعض الوقت يصل حامد هو ورجاله للمكان المحدد
حامد إلى جاك وهو يرحب بوجوده ؛اهلا بك يا سيدى
جاك : أين البضائع
حامد وهى يشير إلى المكان :فى السيارات …أين اتفاقنا أننى سأذهب خارجا للعمل معكم
جاك : تتم الصفقه اولا
نأخد اشياءنا وانت تاخد أموالك وهذا يعطى الامان للعمل خارجا ضمن مؤسستنا
وهو يشير لاحد رجاله أن يذهب ويتفقد السيارات
بعد أن تفقدوا السيارات يذهب أحدهم ويتحدث فى إذن جاك
ينظر جاك إلى حامد بشدة ثم يشير بيدية لأحد رجاله
حامد بصدمه وهو يرى رجاله جاك تمسكه وتشير إليه بالمسدس
حامد بعصبية :ماذا يحدث
جاك بعصبية هو الآخر :اتخدعنا اللعنه عليك
حامد بصدمه وعصبيه ؛ ماذا تعنى
جاك بعصبية: السيارة لا يوجد فيها سوى مخدرات
أين الاسلحه
حامد بتوتر : ماذا تعنى ….لقد فعلتها ،اللعنه عليكى يا نانسى
جاك بحده :ماذا تعنى يا مخادع ف نانسى من أحد رجالى تعمل لدى منذ اكتر من خمس سنوات
وهنا يتعالى صوت ضرب النار بين رجاله جاك ورجاله حامد
جاك :اجعل رجالك يتركون السلاح والا قتلتك
يشير حامد لرجاله بالتوقف
حامد بصراخ :الاسلحه أرضا جميعا
فيتركوا رجاله حامد الاسلحه خوفا على رئيسهم
حامد؛لابد من وجود خطأ فى الموضوع،اجعلهم يتركونى لا اعرف ما الخطأ
جاك بسخرية :اتظننى احمق يا رجل لاتتركك
وبصوت عالى حاد : أين البضائع
____البضائع معانا يا جاك باشا
لينظر جاك لمصدر الصوت ويجد أن المكان امتلئ برجال الشرطه
___انزل سلاحك يا جاك انت ورجالك ….المكان محاصر
اخيرا وقعت يا جاك ،
ويكمل الظابط بصراخ وهو يضرب النار بالقرب منهم : انزلوا السلاح جميعا
فيضع جميع رجاله جاك السلاح أرضا
جاك وهو ينظر للاسفل ليضع السلاح أرضا وإذ يقترب من حامد ويمسكه ويشير بالسلاح عليه
جاك :ساقتله إذا لم تتركونى ارحل
الظابط :لن تستطيع فعل شئ جاك فالمكان محاصر ولن تستطيع الخروج من مصر
جاك وهو يسير بظهره :ابتعدوا والا ساقتله ….هيا هيا ابتعدوا
ويحاول أن يركب السياره هو وحامد وهو مازال يشير بالسلاح عليه
يضربه حامد بالكوع فى بطنه فيسقط السلاح منه أرضا
جاك بعصبية وهم يمسكوه ليضعوه فى سياره :ماذا تفعلون يا حمقى …الا تعرفون من انا
#أميمة_شوقى
_______________________________________
نانسى بتوتر :انت ….انت عرفت مكانى منين
يضحك فارس بتسلية على توترها : وانتٍ مفكره ان معرفش الاعيبك القذره يا داليدا هانم
نانسى بتوتر وهى تبتعد لتخرج من الغرفه: ألاعيب ايه …
فارس وهو يقترب منها بنظره مميته :متحاوليش تهربى …كل اللى ف المكان رجالتى
نانسى بصدمه :ايه …ازاى
فارس بحده وصوت عالى لرجاله :خدوها
نانسى بجنون وهى تحاول أن تفلت منهم : لا…..لا سبونى هدمرك يا فارس
زى ما دمرت عمك وخلصت على عائلة منى
هدمرك …..هدمرك
تظل تردد هذا الكلمه مثل المختله عقليا
يقترب فارس من منى ليفك وثائقها
فارس بلهفه وهو يمرر يديه على وجهها : انتٍ كويسه . كويسه صح
منى بإطمئنان بعد أن رأته :انا كويسه …انت اللى كويس
يأخذها فارس فى أحضانه بلهفه وهو يقول :انتٍ كنتى هتموتينى حرام عليكى
منى وهى تتشبث فى أحضانه اكتر :بعد الشر عنك
انا الغبيه اللى عرضتك للخطر
فارس بهمس :هشش اسكتى …خليكى فى حضنى دلوقتي ونتكلم بعدين
ثم يبتعد عنها فى لحظه كأنه تذكر شئ ويذهب ل نانسى
فارس لنانسى وهو يضربها بالقلم بعصبية شديده :بتخطفيها وتشدى شعرها يا بنت الكلب
نانسى بجنون :وهموتها كمان …متفكرش انك كده فوزت
سليم اللى زى اخوك وخلاص يعتبر انتهى وحامد وخلاص دلوقتي زمانه مقتول
ايوه انا السبب فى كل حاجه ولسه كمان ههرب زى ما هربت زمان يا فارس
يشير فارس لأحد رجاله فيضربها بالمسدس على رأسها وتسقط بين يديهم
وفارس يحمل منى بين أحضانه ويسير أمامهم
#أميمة_شوقى
_______________________________________
فى مركز الشرطه
جاك بعصبية : ستفتحون على انفسكم نار جهنم ….الا تعرفون مع من تتعاملون و …
يقطع حديثه صدمتن عندما . يرى حامد يجلس على مكتب اللواء
جاك بصدمه /ماذا …..

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية محبوبة الفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى