رواية مثلث المافيا الفصل الأول 1 بقلم نور شريف
رواية مثلث المافيا الجزء الأول
رواية مثلث المافيا البارت الأول
رواية مثلث المافيا الحلقة الأولى
ببتدخل عليه المكتب بتوتر وخوف :_
كان لازم اسر يبعتني عند المتوحش ده، انا اي الي دخلني الشركة دي بس يارب ياريت ما كنت عرفتك يا زفت…
فهد والسكرتيرة قاعده علي رجله بتحط فيروز وشها في الارض بكسوف.. النهاردة اول يوم و اشوف المنظر ده!!
السكرتيرة بعصبية :انتي متعرفيش حدودك فهد بيه قال مش عايز حد يدخل المكتب يلا اطلعيي برةة بنات عجيبة بقولك اطلعيي..
بتلف فيروز وهي بتنفخ وبتبص في عيونه السوداء وهو بيبصلها بغضب صرخت فيروز برعب /
اسررر الحقنيي بسرعة وبتجريي في الممر برعب ومش قادرة تاخد نفسها انا هرجع لي بابا…
بيشدها اسر جوه المكتب وهو بيضحك من قلبه :_
حقك تخافي الصراحة ده فهد بيه ده انا مش بعرف اتكلم معاه خمس دقايق علي بعض..
فيروز بخوف :انا جايه اشتغل في شركة معرفش غير ان هقبض قبض كويس بشتغل في اي مش عارفه انا اي وقعني في طريقك انا هرجع لي بابا وهشوف شغل تاني
اتشرفت بي معرفتك ابعد كدا………..
بيفتكر اسر الاتفاق مع داغر وفهد بيبصلها بخوف :_
الصراحة فهد يبقي ابن داغر الشيطان وشغال تبع ابوه ونا مش عايز يحصلك حاجة انا طيب معاكي اهو لو تعرفي تسافري انتي و ابوكي امشي من المنطقة الي هناك……
فيروز بخوف /داغر الشيطان انت عارف ان الراجل ده يبقي؟؟
اسر بستغراب :يبقي اي انطقي..
لا ولا حاجة انا همشي وهبعد شكرا ليك مش هنسي ليك الجميل ده ابداا..
بتبص فيروز حوليها وبتركب الاسانسير ودموعها هتنزل منها وبترن علي ابوها وايديها بترتعش فجاة بيدخل فهد وبيبصلها نفس النظرة /
فيروز برعب بتقول جواها :يارب الارض تنشق وتبلعنيي انا والشخص ده في مكان ومقفول مع بعض لا لا..
فهد بي ابتسامة باردة بيعمل مكالمة.. ايوة ياقاسي المهمة تمت متنساش تجيب حاجة من الضحية دما. غه لسا. نه المهم احس بي متعة ونا باخد حقي..
بيبص علي فيروز وفجاة بيغمي عليها بيسندها وبيفتح الاسانسير وبيحاول يفوقها بتجريي بنت بخوف من فهد تقريبا عندها فوبيا الاماكن الضيقة بتطلع برفيوم وبتفوقها وايديها بترتعش….
بتفتح فيروز عنيها بتلاقي فهد بيبصلها بمكر بتصرخ برعب :_يماما وبتاخد شنطتها و بتركب تاكسي وبترجع علي بيتها وهي مش قادرة تاخد نفسها…
بينزل اسر بهدوء هترجع فرنسا امتي شوفت البنت الي داغر طالب يخط. فها ابوها مطلوب انه يم.. وت!!!
بيمشي فهد من غير ما يرد عليه وبيمشي ورا عربيات حراسة كتير لي المطار بيعدي ساعة بيركب فهد و اسر الطيارة وبيرجعو فرنساا..
بتتدخل فيروز البيت بتوتر وبتلاقي الشقة مقلوبة و ابوها مش موجود بتصرخ بخوف :باباااا انت فين..
بتلاقي فجاة النور قفل وبيظهر راجل باين عليه 60 سنة وقاعد علي كرسي وبيخفي وشه من نحيتها :_
تؤ تؤ صعبتي عليا طبعا انتي عارفه انا مين هرجعلك ابوكي مقابل انك تسافري معايا…
فيروز بعصبية :انت عايز مننا اي انت مش اخدت ماما وهي سبتني وراحت معاك انا مستحيل اعمل زيها و ارجع معاك…
بيقف داغر وبيلف حوليها وبيمسك خصله من شعرها انتي شبها اوي حتي في شخصيتها الشرسة…
لو وفقتي تيجي معايا ابوكي هيفضل عايش ترفضي هاخدك معايا وهقت*له انتي في الحالتين هتيجي…
بتبعد فيروز عنه بعصبية :انت عايز اي…
نتجوز اي رايك و ساعتها هتقدري تشوفي ابوكي براحتك…
بتتضحك فيروز بقوة وصوت ضحكها بيعلي وده بيستفز داغر :_تتجوزني انا انا قد احفادك انت مش ملاحظ ولا اي؟؟
بيشدها داغر من شعرها وبيخبطها علي دماغها وبيطلع فوق السطح بيها وبيركب طيارة خاصة وبيرجع بيها علي قصره في فرنسا…
في فرنسا /
بيدخل فهد القصر وبيدور علي داغر مش موجود اوس امال فين الشيطان مختفي بقاله كام يوم..
اوس :سافر مصر عشان مهمة..
بيقعد فهد علي مكتبه وبتدخل فتحية بخوف :
قهوتك يا فهد بيه..
بيدخل قاسي وبيرمي قدام فهد شنطة سوداء كبيرة و اسر واقف بستغراب :اي ده يا قاسي انت نفذت المهمة بسرعة دي…
قاسي ببرود :افتح يا فهد الشنطة..
بيفتح فهد الشنطة وهو بيدخن بشارسة بيلاقي دماغ واحد بيبتسم ابتسامة مرعبة…
بيبص اسر جوه الشنطة بخوف :اعععععععع اي يا قاسي القسوة دي ما كنت تتدفنه يعم بدل ما نشوف المنظر ده..
بيبصله فهد بجمود :خد الشنطة دي و ارميها لي الكلاب زمانها جعانة انا هطلع ارتاح شوية اول ما داغر يوصل اعرف عشان عندنا مهمة بليل……
اسر بيبع ريقة :بس انا اكيد مليش في المهمة دي…
فهد بعصبية :اسر المفروض قلبك مات انت دراع فهد اليمين يعني اي خطوة رجلك علي رجلي!!!
كان يوم اسود يوم ما عرفتك انت وهو والشيطان ما انا كنت في حالي…
فهد بضيق :اخرص..
بيقعد قاسي علي الكرسي الهزاز وبيراقب كاميرات القصر وبيلاقي داغر جاي من بعيد في الطيارة الخاصة..
شكل داغر بيه وصل لي فيروز نفذ كلام راضية مراته ورجعلها بنتها…
بيقرب اسر بصدمة :هي مهربتش؟؟
قاسي بستغراب :قصدك اي بي مهربتش…