روايات

رواية مالك وجميلة الفصل الرابع 4 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مالك وجميلة الفصل الرابع 4 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مالك وجميلة الجزء الرابع

رواية مالك وجميلة البارت الرابع

رواية مالك وجميلة الحلقة الرابعة

= استني هنا اي عورك كدا الاول ؟
– اتخبطت
= اتخبطتي ازاي
– ممكن ملكش دعوه؟
= جميلة !
صوتي طلع مهزوز – اية هتمسكني تاني من ايدي وتزعقلي زي العيال
اول ما شوفت في عينيها دموع كنت عايز اضرب نفسي بالجز.مه عشان زعلتها كدا بس هي الى وقفت تتكلم مع واحد !
= بصي مش هنتناقش دلوقتي فالي حصل المهم ايدك عرفيني حصلها اية؟؟
– مش هقولك وريني هتخليني اتكلم بالعافيه ازاي
= طب جميلة حقك عليا انا اسف
قالها بنبره حنينه كلها ندم و زعل نبره بتخليني ضعيفه انا اصلا ضعيفه قدامه لاني بحبه
مسك ايدي وكمل بترجي: صدقيني انا كنت خايف عليكي ومحبش ابدا ان حد يكلمك ولا تكلمي حد وانتي اول مره تعمليها وانا مش فاهم ليه
دموعي كانت نازله فا مسحها وطبطب عليا بعدت خطوه واتكلمت وانا ببص فعينه: اتنين كانوا بيتخانقوا و واحد زق صاحبه عليا خبطني فا وقعت على ايدي واتعورت و كريم الى كنت بكلمه هو الى زعق معاهم عشان الى حصل وساعدني اقوم ولما واحد فيهم ضربه كنت بتأسفله وابتسمت عادي ومشيت مش واقفه بضحك وادلع زي ما اتهمتني
كنت همشي فا وقتني ايده: ليه مقولتيش كل دا!
– لانك مسألتش يا مالك انت اتهمتني انت مش واثق فيا وبقيت عصبي مبقتش زي الاول ابدا
مالك بعصبيه خفيفه: انا كنت غيران !
اتفاجئت فا كمل: انتي عمرك ما كلمتي حد غيري انا ولما شوفت كدا كان مفروض تصلحيلي
زعقت وضربته فى صدره بغل: هوا انت ادتني فرصه!!!!!!
= طب جميلة اهددي انا
ضربته مره تانيه: انت كل حاجه بتعملها غلط وبعدين تعتذر وتضحك عليااا
= جميلة!
رفعت ايدي عشان اضربه مره تالته ولكن مسكها وشدني عليه وانا فضلت اتنفس بسرعه كنت قريبه جدا منه سندت راسي على صدره بتعب وانا بعيط
حاوطني بأيده وطبطب عليا
– والله العظيم اسف متعيطتيش قوليلي اعمل يرضيكي طيب
بعياط: تبعد عن وشي
ابتسم بحنان وهوا بيمسح دموعي وبيرتب شعري: لاء مش هبعد محدش يسيب بنته الصغننه
مسك ايدي وبص في عيوني: انا عارف الفتره دي كانت وحشه اول مره حياتنا تبقي فيها مشاكل صح طول عمرنا هادين وعمري ما زعلتك لكن كل دا كان لي سبب
– اية هو بقي السبب
= اني اكتشفت حاجه كدا كنت بحاول اخبيها او اقننع نفسي انها غلط لكن للاسف هي صح
– حاجه اية ؟
= اني بحبك
بصدمه – اية !
همس جمب ودني – بحبك
= بتحبني! انا مش فاهمه وليه بتقنع نفسك بالعكس! وليه ده كان معصبك دايما
– كنت خايف تبقي معتبراني اخوكي لانك مقتنعه اني بحب ساره لكن موضوع ساره كمان كان معصبني انا كنت مستني اعتذارها عشان كرامتي يا جميلة مش عشان بحبها! ولما كسرت الطفايه مش عشان قالتلي هتجوز غيرك عشان قالت احسن منك كسرتها وقولتلها اطلعي برا هي جت لخبطت كل حاجه ويومها قولتلك تمشي لاني خوفت عصبيتي تطلع عليكي بعد كدا كنت متوتر و متلخبط لاني اكتشفت اني بحبك انتي
= وعرفت انك بتحبني انا ازاي
– يوم ما كلمتيني عشان اللحقك
= ساعه ما كنت فاكره في حرامي؟
– بالظبط ساعتها حسيت قلبي هيتخلع من خوفي عليكي واتأكدت اكتر لما شوفتك بتكلمي حد غيري قولت مستحيل اقبل بده يعني ممكن تضحكي وتهزري وتخرجي مع حد غيري ؟؟ ولما تزعلي تعيطي في حضن حد غيري ! الفكره نفسها خنقتني وخلتني اطلع كل العصبيه دي عليكي فالبيت عشان حسيت ان
= عشان بتحبني
هز راسه وبص للارض بندم زي العيال فا رفعتها – انا مش زعلانه منك يا مالك
= بجد
– بجد ، وعايزه اقولك حاجه
= قولي
– انا بحبك زي اخويا
مالك بلم وهي قعدت تضحك وضربت كتفه – انا بهزر
بعصبيه خفيفه – حد يهزر كدا !!!!
بضحك اكتر = هموت مشوفتش وشك
– وهي اول مره ؟؟ منتي بتقولي اخويا دايما اية الجديد يحببتي
= الجديد اني بحبك من ساعه اتولدت
– زي اخوكي؟
= تؤ زي قرة عيني مثلا
– ايه بتكلمي جد والله؟؟
= اها
– يعني احنا مش اخوات؟
= تؤ خالص
شالني بفرحه: بحبااااااك
= اعاااا هقع نزلني
نزلني وحضني بقوة: بحبك اوي يا جميلة اوي
حضنته بحب : وانا بحب يا روح جميلة
انا ملقتش صاحب غيرك ولا حبيب زيك ملقتش حد يفهمني ويصالحني ويخاف عليا قدك بختصار يا مالك انا كمان عمري ما تخيلت اني اكون مع غيرك
مسك وشي بين كفوفه: ومين قال اني هسيب بنوتي لحد غيري اصلا؟
ابتسمت بكسوف: بحبك
= وانا بحبك وهفضل احبك لاخر يوم في عمري يا جميلتي..
تمت.

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مالك وجميلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى