رواية ماذا حدث الفصل الثالث 3 بقلم منة مصطفى
رواية ماذا حدث الجزء الثالث
رواية ماذا حدث البارت الثالث
رواية ماذا حدث الحلقة الثالثة
رجعت الاوضه بتاعتهم لقيت رموش سائر بتتحرك
وبعدها اقل من دقايق فتح
ريما..حمد الله بسلامه
ساره..سائر
سائر..م ن ا ر انتِ ر ج ع تي
قالي منار انتي رجعتي بس بصعوبه ودا شيء طبيعي لشخص كان في غيبوبه من خمس سنين او انو نجي الاصل دي معجزه
سميره..دكتور ريما
ريما..نعم
سميره..انتِ هتتنقلي
ريما..نعمممممممم
سميره..استاذ احمد عاوزك
_______________________
“رحتله حرفياً وانا بطق شرار الي هو بعد ما الحاله الي مفيش دكتور عرف عندها إي واتحسنت معايا ينقلني ومكنتش فاهمه هو عاوز مني اي الصراحه
_____________________
طق طق
احمد..ادخل
ريما.. السلام عليكم
احمد..وعليكم السلام
ريما..دلوقتي جالي خبر ان حضرتك عاوز تنقلني
احمد..مش انا الي عاوز لكن مكان شغلك ف مكان تاني أحسن
ريما..أحسن إزاي وأنا دلوقتي لسه منقوله إمبارح بس و كمان الحالة الي مكنتش بتستجيب من خمس سنين وإتكلمت و المريض الي في غيبوبه من خمس سنين وعايش گأنه مش عايز فتح عيونه انهارده
أحمد بإرتباك..فتح فتح إزاي
ريما..زي ما خضرتك شايف ويتهيألي ان من قانون ان لما اعالج حاله واشخصها وتستجيب معايا مينفعش أتنقل لسبب مجهول و كمان دا طب نفسي يعني مش أي حد يمسك حاله مكان دكتور بعد مع الحاله بدأت تستجيب
أحمد..طب اتفضلي دلوقتي
ريما..تمام بس بقول لحضرتك إني مش هتنقل
أحمد..تمام إتفضلي دلوقتي
ريما خرجت وقفلت الباب وراها
ريما قال ينقلني قال انا متأكده ان وراه حاجه غريبه
_______________________
اول ما ريما خرجت اتصل بنفس الرقم الي اتصل بي الي اسمو
“سعيد بيه”
سعيد..اي يا أحمد نقلت الدكتور
احمد..بصراحه منفعش
سعيد..نعم
احمد..فيه حاجه تاني
سعيد..اي تاني
احمد..سائر ابن اخو حضرتك فاق انهارده
سعيد..فاق ازاي انتو الظاهر مش شايفين شغلكم
احم
احمد..والله يا سعيد بين احنا بنفذ كل اومرك اول بأول لكن مش عارف اي الي حصل
سعيد بزعيق..ما هو باين اقفل دلوقتي ومترنش عليا غير لما اعوزك فاهم ولو دكتور دي بدات تعمل حاجه تاني انا هبدا اتصرف بطريقتي
احمدد..تمام يا فندم
_______________________
ريما..اخبارك اي يا استاذ سائر
سائر .. م نار
ريما بصحك..بس بصراحه انا مش منار ولا اعرف مين منار دي هي شبهي لدرجادي
سائر بصلها بإستغراب وعقد حواجبه وبص لساره بزمجره
ريما..يا عم متزمجرش اوي كده انت ريما زايد دكتورتك
اعاد المظره لساره بمعني هي ولا مش هي
ساره..مش منار يا سائر
بص سائر في الارض وعنيه مليانه دموع و قال بصوت خافض
سائر..ممكن أشرب
ريما..أكيد بس انا نفسي اعرف مين منار دي بقي
ساره..دكتور ريما
ريما فهمت من نظره ساره انها متسألش سائر عن منار لان باين في سبب غامض
تفتكرو مين منار ها ها ؟؟
اقولك مين منار بص يا سيدي
ولا اقولكم اكتبولي في كومنتس وانا هتابع واعرف بتتوقعو صح ولا غلط😉😉
بعدها سكت ريما وبعد سكوت
ريما..طيب انا هروح واشوفكم بكره بقي عاوزين حاجه
ساره هزت رأسها بلا بينما سائر كان ساكت كتي مدهاش اي إشاره
___________
نزلت ريما وركبت عربيتها ال BMW
ايوا يا جدعان هو فوائد الي يدخل طب
_________________
مشيت بعربيه وحست ان في عربيه ماشيه وراها بدات تدخل في شوارع وعربيه وراها و تسرع وعربيه وراها بردو بعدها
منار..اي العربيه دي بقي
وراحت مسرعه وعربيه وراها وكان علي شبه توازي ف بتبص في العربيه واتصدمت
سائر
تفتكروا سائر ولا حد تاني ولا مين منار اساسا كل دا هنعرفه ادعمني بلايك وشكرا علي تفاعل
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ماذا حدث)