روايات

رواية لين الاسد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ملك حسن

رواية لين الاسد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ملك حسن

رواية لين الاسد البارت الحادي والعشرون

رواية لين الاسد الجزء الحادي والعشرون

رواية لين الاسد
رواية لين الاسد

رواية لين الاسد الحلقة الحادية والعشرون

اسمي فقدة الوعي والكل جري عليها بعد زعيق جامد من مسلم عليها
في المستشفى
الدكتور خرج
لين وملك وفارس: ها يدكتور اي عندها اي
الدكتور: محتاجه تروح عند دكتور نفساني ضروري ضروري
فارس: في حد حضرتك ترشحهولنا
الدكتور: ايوا دكتوره مني
لين: هي فين مكتبها طيب
الدكتور: اخر الطرقه يمين👉
ملك: تمام شكرا لحضرتك انتو يشباب خليكو هنا واتا ولين وفارس هنروح نشوف الدكتوره ونكلمها ونيجي
الشباب: تمام

 

 

 

عند الدكتوره
الباب خبط تق تق تق 👊🏻
الدكتوره: اتفضل
لين: السلام عليكم
الدكتوره: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اتفضلو
ملك: عاوزين حضرتك في حاجه مهمه
الدكتوره: تمام اتفضلو تشربو اي الاول
فارس: تسلمي المهم احنا اختنا محتاجه دكتور نفسي ضروري حضرتك هتفيدينا ولا نشوف حد تاني
الدكتوره : والله انا هفيدكو بس لو عاوزين حد تاني هرشحلكو
لين: هو ميقصدش يا دكتوره والله بس هي غاليه علينا اوي وخايفين عليها جدا
الدكتوره: تمام

 

 

 

ملك: بس دكتوره احنا مش عايزينها تعرف انك دكتوره ممكن
الدكتوره: ممكن عادي في حالات كتيره بتيجي بنفس الطلب
لين: شكرا جدا لحضرتك
اتفقو علي ازاي هيخلو اسمي تقابل الدكتوره من غير ما تعرف هويتها الحقيقه
في غرفه اسمي
مسلم: انا اسف يابنوتي سامحيني ومتزعليش منى
اسمي فقدة النطق أومأت له براسها وبنظرة سماح
فارس دخل عليهم: احم…. عامله اي يا سوما
اسمي أومأت براسها انها بخير
فارس: يارب دايما تكوني بخير وصحة وسعادة يارب
مسلم: احم… اي فوف عاوز حاجه؟

 

 

 

فارس: انا لا بس كنت بطمن عليها عن اذنكو
مسلم: اذنك معاك ياخويا
الكل دخل يسلمو عليها
اسمي بتكتب في ورقه: انا همشي امته
ملك: بكره الصبح إن شاءلله
اسمي: تمام
لين: ولا ياعيال فا تتكو حته بت جامده
اسد: مالك؟
لين: كان في حته بت عسل اوي انا حبتها جداً والله
اسمي بتكتب في ورقه: فين واسمها اي
لين: اسمها مني بس عسل اوي في بالطو بتاع الدكاترة ده
اسمي: هي دكتوره؟

 

 

 

ملك: لا…. هي بس كانت بتجربه اصل جوزها دكتور هنا
اسمي: اممم عاوزه اتعرف عليها
محدش فاهم هو اس الحوار غير ملك وفارس ولين بس
تاني يوم بعد احداث لا تذكر
لين: يلا يجدعان اصحو بقا
معتصم: اي عاوزه اي
لين: قومو يلا علشان جيلنا ضيوف انهارده وبعدين فين اسد
مسلم: اسد صحي من بدري ونزل الجنينة
لين: طيب يلا يالوكا قومي كملي مهمتي وصحيهم وانا هنزل اشوف اسد
ملك: مش قادره قولي لسلمي
سلمي: فكك مني ونبي اني عاوز انام
لين: قومي ياختي اي بصحي ولاد اختي 😂

 

 

 

ملك: يوووووه هو مفيش غيري ياعني بنات الڤله كلهم اختفو وانا الي فضلت 😒😂
سلمي: لا ياختي يلا بس نقوم نصحي العيال اي ده قتله مش نايمين 😂😂😂😂
عند اسد
ميار: اسد عاوزه اتكلم معاك شويه ممكن
اسد بخبث: ااه طبعا طبعا اتفضلي
ميار قربت منه جامد: بقولك ايه هو انت ليه مش بتحبني انا واخترت لين
اسد: ابعدي بس كده لانها من الاول بنت جامده وبتحط حدود للشخص الي قدامها ومش اي حد بتقربله ولحد انهارده مقلتليش بحبك مش زي ناس
ميار حضنته: بس انا بحبك برضو
جت لين علي المنظر والجمله بتاعتها
لين: احسن اهو تبقو لايقين علي بعض وتبعدي عني لاحسن انا زهقت

 

 

 

اسد: لين استني بس
لين: واستني ليه محلس بقولك اي شغلنا انتهي من بدرس تقدر تاخد فرقتك وتمشو
اسد: طب والي بينا
لين: الي بينا ده في خيالك انت بس انا عُمر ما كان في حاجه اسمها احنا
اسد: هي بقت كده بس انتي مسمعتنيش حتي
لين: واسمعك ليه في بيني وبينك حاجه ياكتانيلا
اسد: محلس وكتانيلا ماشي يالين علي العموم انا مظلوم وانتي مش راضيه تسمعيني
لين: انا لازم اروح اجهز شنطتي علشان هرجع ڤيلا ماما سلام
ميار: اسد… اهي مشيت وخرجت من خياتك فوق وشوفني بقا
اسد: بحبها فوقي انتي
ميار: بعد كل الي عملته

 

 

 

اسد: الي هو اي بقا الي عملتيه ده
ميار: انا الي خليت ميار تقع وتتعمي علشان متشوفكش وتتفتن فيك لاني بغير انا الي وقعتها تاني بعد ما رجعتو من المستشفى انا الي أذيت نور علشان هي تتلهي فيها وتركز معايا اي حد تعب في البيت ده انا الي كنت السبب علشان هي متفضلش معاك ملك حسن
اسد: ده مش حب عمر الحب ما كان اذي للشخص الي بتحبه دا تملك انتي كنتي متأكده طول عمرك اني هبقا معاكي ولما لاقيتيني بحبها حسيتي اني بضيع علي العموم مفيش وقت للكلام ده ده وقت العقاب
ميار: انت تقصد اي
حد دخل وقال: اتفضلي معانا انتي اعترفتي بنفسك خدوها
ظهرت لين والشباب كلهم
لين: لا مش معقول الكبري بيضحك عليه‍ا لا بجد اتفاجأت
ميار: ماشي والله ماهسكت
ملك: نينينينينيني

 

 

 

اسد: انتي اكيد مكنتيش تقصدي الكلام الي قولتيه ده صح كان تبع الخطه ملك حسن
لين: ايوا طبعا اومال مين الي هيقعد مع اسومتي
اسد: اسومتك بس الي انتي عاوزه تقعدي معاها
لين: يلا يجماعه علسان الدكتوره هتوصل قريب اهو
الكل راحو ملك ونادر وقمر وليل بيطبخو وفارس واسمي وشمس وبحر بينضفو غرفه السفره ونجمه ومراد واياد وسلمي بينضفو الصالون ومروان وشهد ومازن ودارلين بيشترو اكل للغدا وامير ونور واسد ولين بيساعدو نور وبيجهزو ومعتصم ومسلم ويارا بيشترو فاكهه وعصاير علشان الدكتوره
بليل….. الجرس
اسمي راحت تفتح من فضولها انها عاوزه تشوف شكلها
اسمي اول ما فتحت الباب بصتلها بأعجاب
مني: اهلا مش دي ڤيلا لين
اسمي أومأت براسها بنعم
مني عرفت انها هي دي المريضه

 

 

 

لين جت بسرعه. ملك حسن
لين: اتفضلي يا موني تعالي ياحبيبتي
دخلت مني وسط جمال الڤيلا ولماعنها
ملك: اقدملك ده اسد ومسلم ومعتصم ومروان اخوات ودي لين طبعا عارفاها دي لين ونور ودارلين ونادر اخوات برضو دي اسمي قريبة اسد من بعيد شويه دول مازن وامير ونجمه ومراد وليل وقمر واياد وشمس وسلمي ويارا وشهد بس كده 😂 ملك حسن
مني: الله واكبر ربنا يحميكو والله اي البنات القمرات دول بجد وانا داخله عماله اقول ليه الڤيلا منوره وجميله كده طبعا ما اميرات ديزني كلهم هنا
الكل ضحك علي كلامها وراحو علي الاكل
مني: بس يشباب برضو اسمي مغطيه علي جمالكو كلكو الصراحه
اسمي بعيون لامعه كتبت: شكراً شكراً بجد انتي الي عيونك جميله
معتصم: عندك حق والله ياسو

 

 

 

مني بأحراج من كلام معتصم: شكراً انا هقوم بقا اغسل ايدي
قامت تغسل ايدها وكانت رفيقتها للمرحاض هي اسمي
مني: ممكن سؤال
اسمي أومأت برأسها علي اتفضلي
مني: انتي لي مش بتتكلمي يعني اي الي حصل خلاكي تفقدي النطق
كتبت اسمي كل الي حصلها لمني وبدأت ترتاح لمني اوي لانها كانت كفيله تخليها تقرب بس الي مكنوش متوقعينه ان اسمي كانت……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لين الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى