روايات

رواية ليليان المالك الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم نورا فريد

رواية ليليان المالك الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم نورا فريد

رواية ليليان المالك الجزء الثاني الجزء السادس

رواية ليليان المالك الجزء الثاني البارت السادس

رواية ليليان المالك الجزء الثاني الحلقة السادسة

زين بيقرا المذكرات بتاعت ليليان بصدمة و دهشة.. بيكلم و هو نايم و بيكره القلقاس بيحب الاناناس ده ايه الأسباب الهبلة دى
ليليان بغضب.. بتعمل ايه عندك
زين .. م مفيش كنت بلعب و بالصدفة شوفت المذاكرت دى بس انا اول مرة اعرف ان بابا بتكلم و هو نايم ليكى حق تسبيه
ليليان بتوتر.. علشان تعرف اني مش بجي على ابوك مانا مستحيل اكمل مع واحد بيتكلم و بيمشي و هو نايم شوفت علشان تعذرني
زين .. ليكى حق اووووووى…. بس برضو بابا ميتسبش احم انا من يومين سمعتو بيكلم واحدة و بيقول ليها يا بيبي و كلام من ده
ليليان لى نفسها.. معقول نسيني بسرعة دى
ليليان بغضب و عصبية.. و انا مال اهلي ان شاء الله يتجوزها ولا يخلف انا مالي ما يتجوز ولا يتهبب عليه و عليها
زين حط ايدو على خده.. طب و حضرتك متعصبة ليه اعتقد انكي مش مراتو علشان تتعصبي
ليليان بغضب و توتر.. انت قليل الادب و مش متربي روح على اوضك و اول و اخر مرة تتكلم في اللى ملكش فيه
زين قام و راح لى غرفته بكل برود ليليان حطت ايديها على قلبها بارتياح
ليليان.. الحمدلله انى جيت في الوقت المناسب الحمدلله يا رب هو اه واطي و حيوان بس انا مش عايزة ابني يتعقد بسبب واحد تافه زى ده
ليليان مسكت المذاكرت قطع..تها و بعدين رميتها في الزبالة
أما عند مالك
مالك .. الو يا زين
زين .. بابا هو الكلام اللى ماما قالتو ليك امبارح ده ايه
مالك بعد الموبايل عنه.. مش ها تهد غير لم تخربها على الاخر
… الو يا زين هو انت يعني مش عارف امك و عارف ان دماغة في الكنافه
زين .. انا حاسس اني عايش مع واحدة بى مليون شخصية يعني من شوية قولت انكشها و. اقول ليها انك مصاحب و بتحب بهدلتني
مالك .. يا حمار ازاي تهبب كده من غير ما ترجعلي
زين .. قولت اساعدكم
مالك .. تساعدني ايه انت كده عميتها على الاخر
زين .. طلامة انتوا بتحبو بعض اوى كده ما ترجعو بدل ما انتوا مزهقني في عيشتي
مالك بحادة.. اقفل يا زين لاني مش فاضي لى طولت لسانك و لسان امك
و قفل زين مع مالك
مالك فقل الموبايل و ابتسم على كلام زين .. حقك تعملي فيا اكتر من كده
فلاش
ليليان.. يعني تزعقلي و اتعمل معاك عادي ليه مش بحس
مالك .. و لم تعملي اللى يعصبني اسقفلك
ليليان.. ده عاصم
مالك .. يعني ايه ده عاصم انتي محسسني انو اخوكي
ليليان.. لانو فعلا انا حسه اخويا
مالك .. طب و هو
ليليان.. اووف بقا خلاص لو شوفت بعد كده هاودي وشي الناحية التانية تمام هروح انام انا
باك
مالك بحزن.. لحد امتي يا ليليان لحد امتي نفضل نخبط و نجرح في بعض انا والله توبت و ندمت بحاول ارضيكي و انتي بتحاولي ترضي غرورك عمرك ما حسيتي انكي غلطانة كنت فاكر انى ها غيرك بس انتي شايفه ان الكل تحت رجلك دائما تسمعي كلام و نصيحه امك و قريبها اللى بوظو حياتنا اتمنا تكوني ارتاحتي
فلاش
ليليان بعصبية.. و فيها ايه مش عارفه انا عادي
مالك .. ان مشكلنا تطلع بره عادي و اني اتعصب ده اللي مش عادي
ليليان.. انت ازاي تتكلم معايا بالطريقة دى انت نسيت نفسك انا ليش وقوفي جانبك مكنتش ها تبقا حاجة
باك
مالك.. ليه وصلنا لى كده حاولت والله العظيم حاولت انبها مرة و التانيه حاولت افهمها بس اظهر ليليان استكفت على كده
مالك راح لى غرفته هو و ليليان و نام و هو محتضن صورتها
و في اليوم التالي في المساء ليليان كانت في حفلة بخصوص الشغل و بالصدفة كان مالك فى نفس المكان
ليليان.. مرسي لى حضرتك
بجد انتى شيك جدا مدام ليليان
بجد يا بختك عايشة بحوريتك ولا زوج يتحكم فيكي
اه بجد ياريت اكون زيك ناجحة في كل حاجة
ليليان.. مرسي جدا
كان بيرقبها من بعيد و بينظر ليها بحب و انتهت الحفلة على خير ليليان واقفة قدام السيارة تباعة
ليليان.. ييييه وقتك دلوقتي
مالك .. خير يا ليليان واقفة ليه
ليليان.. بشم هوى يعني ها يكون ليه انت مش شايف عجل العربية ولا البعيد اعمى
مالك .. انا ممكن اوصلك
ليليان بعصبية.. شكرا انا ها طلب اوبر أو تاكسي بس انت لو اخر واحد في العالم لا و الف لا
مالك .. براحتك
مالك ماشي بينظرو ليها نظرات غريبه جدا اتجهوا ليها ليليان صدتهم لكن فضلوا يضيقو فيها بطريقة زبال..ة راح ليها و ضرب الشابين و جريو
مالك مس..ك وشها بين ايديه .. انتي كويسة
ليليان جريت و حض..نته .. كل بسببك كله بسببك
ليليان بعدت عنه و قالت بغضب و عصبية.. ااانت ازاي يا حيوان تجرو تحضني انت ازاي تتكلم معايا اصلا هاا انت مش بتزهق انا مش عايزك انا بكرهك يا اخي
مالك بهدوء.. اركبي و كفاية لحد كده لو مش خايفه على نفسك خفي على ابنك زين فين
ليليان.. مع الشغالة يعني ها يكون فين ايه فاكرني موهملة زيك ولا انانية مش بتاعت غير مصلحتي و كيفي زى ناس
مالك .. لو خلصتي فقراتك ياريت تركبي انا ادخلت و تقذتك مش حبنا فيكى تو انا انقذتك علشان ابني مش اكتر يلا
ليليان ركبت السيارة بتاعت مالك و هى في قمت الغضب و بعد وقت ليليان وصلت لى منزلها و بعدين نامت و مالك نفس الكلام و في اليوم التالي
مالك .. بجد انا مش عارف اعمل ايه انا جبت اخري من تصرفاتها و عصبيتها انا خايف على زين ليليان تجاوزت كل الحدود عارف انى زفت بس مش لدرجة الطريقة دى
يوسف.. طب و اللى يخليها تيجي راقعة و تحت امرك
مالك نظر لى يوسف بغضب.. ام ابني و حبيبتي انت بتخرف
يوسف.. طب بلاش دى ايه رايك لو تخد حضانت زين هى كده كده عصبية ايه رايك لو نطلع تقرير انها مجنونة ولا تصلح تكون مسؤولة عن زين لانها مش فى واعيها
مالك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليليان المالك الجزء الثاني)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى