رواية ليليان المالك الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم نورا فريد
رواية ليليان المالك الجزء الثاني الجزء الخامس
رواية ليليان المالك الجزء الثاني البارت الخامس
رواية ليليان المالك الجزء الثاني الحلقة الخامسة
مالك حضن ليليان بلهفة و خوف.. انا ولا حاجة من غيرك متسبتيش علشان خاطري
ليليان فاقت و زقته.. يا نهارك اسود انت اتجنننتتتت ازاي تتجر تدخل اوضي هااا ازاي تسمح لى نفسك لا و جاي تحضني بكل برود يا بجحتك يا اخي
مالك لسه ها يمسك ايديها ليليان زقت ايديه.. اااابعد
مالك .. طب ممكن تهدي
ليليان واقفت على السرير و تقول بى طريقه هستيرية.. ليه شايفني بق..طع في شعري ولا ماشية حافية هااا…. ااانت مخلتش فيا عقل حرام عليكى ابعد عني
ليليان عمل تحدف عليه المخدات.. مش كفايه زمان جاي تكمل عليا تخ..وني بعد ما حبيتك يا مق..رف يا واطي فاكرني ها نسلك اللى عملتوا ها ليه مليكة ملقتش غير اقرب واحدة ليا و تخ..وني قولتلك المرة المليون اني مليش غيرك و من رغم كده دوستتت عليا و جاي بكل بساطة تحضني و تقول مش قادر من غيري ااااااااايه
ليليان بانهيار.. اطلععععع بره بيتي يا خاي..ن يا م..قرف عطيتك قلبي عطيتني الخي..انة و الكسرة ليه وصلتنا لى كده ليه و في الاخر جاي قدام ابنيي اللي طالعت بيه كرهتو فيا يعني خد مني عمري و صاحبتي و سنين و ابني و دلوقتي جاي تكمل عليا صح لا يا مالك اسفة اسفة ليليان الهبلة بتاعت زمان ماتت اللى قدامك دى واحدة تانية غير اللى خونت..ها و كسرتها بعد ما وقفت قدام الدنيا كلها علشانك يا واطييي يا حقي..ر انا مش مسامحك ولا عمري ما ها سامحك اطلع بره اه و لو عايز تخد ابني خدو و لو و قول ليه سبب انفصان بس العكس مانت واطي ها ستنا منك ايه يا ق..ذر
ليليان خرجت من الغرفة و فتحت باب المنزل
ليليان.. اتفضل بره بيتي و ياريت متتكررش تانى يلا يا زين روح مع ابوك حبيبك انا مش عايزك زى ما انت مش عايزني اعتبر امك ميته ابوك يا يغنيك عن غيبي
مالك بغضب.. كفاية بقا انتي مش بتتهدي كفاية يلا يا زين
زين بهدوء.. انا ها قعد مع ماما عايز اقعد معاها
مالك .. خد بالك من نفسك و من امك
مالك خرج من المنزل زين حضن ليليان
زين بدموع.. انا اسف يا ماما انا بحبك اوى متسبتيش علشان خاطري
ليليان نزلت لى مستوه.. و انا مستحيل اسيبك انت ابني و عمري بلاش عياط ممكن
زين هز راسو حضن ليليان .. ليليان لمت الغسيل و قطع..تو و قلبت المنزل و عملته من تاني و بعدين قعدت تتفرج على التلفزيون و زين في حضنها
و في اليوم التالي في منزل تاني
عمار.. طب ممكن تهدي
ليليان.. ليه كان حد قال ليكم اني مجنونة
عمار.. ممكن نتكلم بعقل عارف ان صعب تنسي و صعب جدا تسامحي لان الخ..يانة شي صعب بس غلط تتكلمو مع بعض بالطريقة الهمجية دى قدام زين
حياة بهدوء.. عمار بيتكلم صح مش لازم تسامحي بس ممكن تتكلمي معاه اكنه غريب
عمار.. ايه الحكمة اللى جتلك فجأة دي
حياة.. تلميذتك يا دكتور
عمار.. طب انا رايح المستشفى و انتوا كملو الجلسة
عمار سبهم و راح لى شغلوا ( ملحوظة عمار و حياة دكاترة نفسية)
حياة بهدوء.. على فكرة أنا حاسه بيكي مش لازم يكون حصلي زيك انا اتغدر بيا كتير بس دلوقتي كل اللى حصلي ده بعتبره عاصفة واحد خ..لع عند اول مطب و التاني دمرني
ليليان.. بس متخانتي…ش زى ما حصلي
حياة.. دلوقتي مش ها نتكلم على أننا اصحاب
ليليان نامت على الكنبة و قالت بدموع.. بس انا مش وحشة والله العظيم عمري ما اتعليت عليه ولا عمري ما كتر اجازتي دائما كنت معاه اللى وجعني اني مش قادرة انسا عارفه انو تاب و ربنا بيسامح بس قلبي بيوجعني كل ما ابص في وشه افتكر خيان..ته ليا المشكلة انى لسه بحبو
حياة بدموع.. تو صعبان عليكى زين و اللى حصل فيكي زمان صعب تثقي في راجل تاني صعب اصلا ترجعي تثقي في مالك
ليليان بدموع و انهيار.. مش قادرة انسا ولا قادرة اسامح ولا قادرة اجدل انا بقيت احس اني واحدة تانية حاسه اني بقيت شي..طانة بكره بكره نفسي انسا اللى عملوا بس والله ما قادرة انسا ولا قادرة اصف من ناحيته من تاني يارتني ما حبيته ياريتني ما شوفته ياريتني ما اتجوزتو ولا شوفته ااه حااا اااه انا وحيدة يا حياة انا وحيدة عمري ما حسيت ان مالك معايا أو ملكي اللى وجعني ان الضربة و الغدر جوم من اقرب واحد ليا ط طب كان يسبني والله ما كنت ها تكلم… كان يفهمني غلطي على الأقل بس ليه ازاي انا امثل على مراتي و اروح اطعن..ها في ضهرها مع اقرب واحدة ليها و في الاخر يقولي انتي فاهمه غلط بكرهو
ليليان قعدت تعيط بقهرة و وجع حياة بتحاول تمسك دموعها هى كمان
حياة.. طيب يا ليليان دواكي انكي تروقي احنا مش ها نغير الأدوية انتى روقي و حاولي متفكريش في الموضوع نهاي تمام ممكن تبطلي عياط بقا
وفي المساء في منزل ليليان ليليان في التواليت..زين طالع ألبوم صور ليليان و مالك زي اي طفل بيحب ينكش في اي حاجة زين مسك ألبوم صور ليليان و مالك و بعدين طالع المذكرات بتاعت ليليان ( طفل فضولي بقا)
زين .. ماما بين عليها انها فرحانة جدا و طنط لين كمان فرحانة اوى و جدو بس تيته حاسس انها مش طيقة بابا مش عارف ليه …. هى دي بقا طنط مليكة اللى ماما تقعد تعيط كل ما تشوف صورتها
زين اترسمت على وشه الصدمة
#البارت_5
ها سبكم انتوا تتوقعو ايه اللي حصل و ليه زين اترسمت على وشه الصدمة و يا تري ليليان لم تقفشو ها تعمل ايه
و ها قولها تاني الاسم جاه معايا كده كانت المفروض رومانسية بس قلبت على محكمة الأسرة 😂
تاني حاجة ليليان فعلا أهلها متوافيين و لم كانت بتقول لي زين عايزة اروح مع اهلي ده كان حلم من زين
تالت حاجه لا السماح ولا النسيان بى السهل مش معنى كده انها بتكرهو بالعكس هى بتحبه اوى بس لا قادرة تسامح أو تنسا و هى مش أوفر على فكرة هى يعتبر اتصدمت صدمة عمرها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليليان المالك الجزء الثاني)