روايات

رواية ليله في بيت الوحش الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الربيع

موقع كتابك في سطور

رواية ليله في بيت الوحش الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الربيع

رواية ليله في بيت الوحش الجزء الثالث

رواية ليله في بيت الوحش البارت الثالث

ليله في بيت الوحش
ليله في بيت الوحش

رواية ليله في بيت الوحش الحلقة الثالثة

3_لهو انت رايح تنام عند عزه..انت مش بتقول انكو متجوزتوش
عزام قال..وايه دخل الجواز باني هنام عندها

ليله بصتلو بزهول وقالت..ياسلام على سفالتك انت وهيه يعني ايه الكلام ده هو ايه اللي ايه دخل الجواز انك هتنام عندها انتو ازاي عايشين كده بص انت مش هتطلع من هنا وده اخر كلام

عزام بص لها بدهشه وقال لا والله ومين بقى اللي هيمنعني يمكن انتي

ليله قالت بقوه مصتنعه ايوه ايوه انا همنعك البنت دي ضربتني وبهدلتني وحضرتك واقف مش هسيبها تتهنى بيك مش هتروحلها

عزام ضحك جامد وراح قعد على السرير وقال… بتتكلمي زي ما تكوني مراتي بجد انتي صدقتي ولا ايه اسمعي بقى عزه دي ما لكيش دخل بيها خالص دي الجو عندها طراوه قوي قوي ومع ذلك ما عندهاش مشكله في الهدوم.. ايه اللي يخنقني معاكي هنا انا هبات عندها وانت تباتي براحتك

ليله كانت متضايقه جدا مش عايزاه يمشي ومش فاهمه السبب بس كل اللي كانت حاسه بيه انها متضايقه جدا من عزه و مش عايزاه يروح لها وقفت قدام الباب وقالت.. مهو انت لو عملت قرد مش هتطلع من هنا ما تحاولش
عزام قرب عليها وحواطها عند الباب وقال وهو بيبص في عينيها جامد.. انا ممكن افضل هنا بس لو هتعرفي تسدي بدالها انتي لاي ايه ولا زي زي يعني لو تفكيها انسى الدنيا بالي فيها

ليله ترتبكت من قربو وقالت..احم… ابعد عني لو سمحت ..ولسه هتبعد شدها عليه بقوه وفضل يتجرأ عليها
ليله كانت عايزه تعمل اي حاجه علشان ميروحش لعزه بس قالت في نفسها.. ايه الي بتعمليه ده يا ليله اكيد مش مع ده ..ودفعتو بقوه وقالت انت واحد مش متربي انا قلت لك ما تقرليش متنياش نفسك انا فين وانت فين .. انت اخرك تشتغل عندنا

عزام بص لها بغضب شديد وشد القميص بتاعه وخرج وهو متعصب جدا من كلامها ومشي علشان ميئذيهاش

ليله بصت لطيفه بحزن واستغراب من نفسها ازاي بتزعل عليه وازاي بتسمح له يقرب لها كده الغريب انها بتبقى مبسوطه معاه
حاولت تنام بس مقدرتش كانت متضايقه جدا انها سابتو يمشي
ولسه هتنام الباب خبط قامت بفرحه وافتكرت انا عزام رجع جريت على الباب فتحت بسرعه بس اتصدمت لما لقيتو اخر شخص اتوقعت انها تشوفو قالت بذهول ناصر انت بتعمل ايه هنا
بقلم…زهرة الربيع
ناصر دخل وقفل الباب بسرعه وقال وحشتيني يا ليله وحشتيني قوي وقرب مها بس ليله رجعت لورا وقالت باستغراب انت انت ازاي هنا بتعمل ايه وعرفت مكانا ازاي

ناصر قال .كنت مراقبك من اول ما طلعتي من البيت انتي عارفه انا بحبك قد ايه يا ليله اهربي معايا من هنا وانا هعرف ازاي احميكي من عدنان ورجالته ما تخافيش هنسافر انا وانت ما حدش هيعرف يلاقينا

ليله قالت بضيق ..ناصر انت عرضت العرض ده قبل كده وبابا قال لك انه مش هينفع انك اول واحد هيفكروا يدوروا عليا عندو ..في الاول وفي الاخر انت قريبنا ولازم هيشكوا فيك

ناصر قال… يعني انتي كمان يا ليله هتعملي زي عمي ومش هتثقي فيا

ليله قالت بضيق مش مساله ثقه صدقني بس انا قلت لك سهل جدا يلاقوني عندك

ناصرقال .. تمام يا ليله بس انا مش همشي من هنا وهفضل قريب منك خدي بالك من الجدع اللي معاكي متنسيش ان جوازكم مش حقيقي ده ولد بلطجي ومش من مستواكي
ناصر قال كده ومشي وليله قفلت الباب بضيق وراحت نامت بس معرفتش تنام وهيه بتفكر في عزام وياترى ايه الي بيحصل بينو وبين عزه ابتسمت بمكر وفتحت الباب وبقت تصرخ جامد

عزام كان عند عزه قاعد على السرير وبيشرب سيجاره وبيفكر في كلام ليله بضيق شديد اتنهد وقال ..معاها حق..انا فين وهيه فين

عزه مفهمتش قصده قربت منو وقالت..هيه ايه دي

عزام اتنهد وقال.. لا ابدا انا..
بس قطع كلامو على صوت صراخ ليله العالي جدا جري بسرعه من غير ما يلبس القميص بتاعو ودخل عندها بخضه وقال..ايه.. في ايه

ليله كانت مش عارفه تقول ايه واول ما شافت عزه جات وراه وبتقفل في الروب بتاعها اتعلقت في رقبة عزام بسرعه وقالت بخوف مصتنع..فار..فار يا زيزو الحقني

عزام بصلها بدهشه وقال..فار..فين الفار ده
ليله بصت لعزه بخبث وقربت عليه قوي وقالت…كنت نايمه على السرير وحسيت بحاجه بتمشي عليا

ليله كانت ماسكه فيه جامد وبتتكلم برقه تدوب الحجر
عزام بلع ريقه وهو محاوطها باديه وقال..مشي فين

ليله قالت بكسوف لقيتو على السرير

عزام قال بضحك..حقو
ليله ضحكت برقه وعزه كانت هتنفجر شدتها بعيد عنو وبقت تخبطها على ضهرها وقالت..الف اسم الله يا صغيره…وبصت لعزام بغضب وقالت..مش تدور على الفار الي خوف السنيوره ياعزام

عزام قال وهو بيبص لليله بمعاكسه..والله ده حرام يموت..ده فار بيفهم قوي

ليله ضحكت تاني وعزام قال..اوووف..يخربيتي انا على الي عملتو في نفسي …وبقى يدور في الوضه على الفار

ليله قعدت وقالت بص تحت السرير كده..ايه لقيتو
عزام قال وهو بيبصلها ..لسه..بس هلاقيه..هيروح مني فين…وقرب منها وقال و لو وقع بين اديها هبهدلو على الحركات دي

ليله ضحكت بقوه لانها فاهمه انو يقصدها وعزه نفخت بغضب وقالت…عزام…يلا يا اخويا بينا على اوضتنا مفيش حاجه هنا تلاقي الحلوه بتحلم بس

ليله قالت بخوف..لا وانبي يا ابله عزه تسبيه هنا انا خايفه الفار يجي تاني

عزه شهقت جامد بردح وقال….ابله

ليله قالت قاصده تغيظها ايه مش بتحبي الكلمه دي خلاص هقولك يا طنط عزه

عزه بصت لها بغضب لسه هتقرب تضربها عزام وقف وسطهم وقال… عزه مش كده دي ضيفه عندنا

ليله كانت وراه وماسكه فيه وقالت..ايه ضيفه دي..انا هنا صاحبة مكان

عزه قالت بردح ليه يا قلبي..كانت غرزه الي خلغوكي

ليله قالت بدلال..نو…مش بتاعت بابا…بتاعت جوزي حبيبي…يعني انتي هنا شغاله عندي

عزه بصت لها بغضب شديد وهيه هتموت وتجبها من شعرها وقالت …نعم نعم..انا شغاله عندك انتي يا زباله يا لمامه الرخيصه
ليله قالت ..الرخيصه دي حضرتك..انما انا مراتو..و انتي مجرد عشيقه لليله رخيصه زيك يعني اللمسه مني اجدع واحلى من ليله كامله معاكي

عزه شهقت بزهول وغضب وكانت هتموت وتضربها انما عزام كان مبسوط جدا من كلام ليله..بس حاول يفك اشتباك لان عزه مكانتش عايزه تسكت لها وليله كانت ماسكه فى ضهره بخوف منها

عزام اتنهد وقال…باااااس انتي وهيه..عزه يللا روحي على اوضتك وبص لليله وقال …هشوف الفار مالو واجي

ليله ابتسمت وعزه مشيت بغضب شديد

عزام قفل الباب ورلها وقرب من ليله وقال..هابقى..ليه عملتي كل ده ..

ليله لسه هتتكلم قال بسرعه..اوعي تقوليلي الفار..بدال ما اجبلك واحد حقيقي يونسك هنا

ليله قالت بسرعه..لا وانبي انا بخاف منهم بجد..احم..بس..بس مكانش فيه فار..انا عملت كده لاني معرفتش انام وانت عند الحرابيه دي..انا عايزه اغيظها عايزه افرسها علشان تفضل فاكره ان فعلا فيه حاجه بنا وتولع بقى ..احسن علشان تعرف تضربني كويس

عزام بص لعيونها وقرب عليها وقال.هو ده السبب..بس…يعني مفيش حاجه تانيه

ليله اتوترت وقالت…احم..لالا طبعا مفيش..هيكون فيه ايه تاني يعني
عزام ابتسم ابتسامه جانبيه واتنهد وقال..عارفه انتي من شويه قولتيلي كلمه زعلتني…قولتي انا فين وانت فين…انا زعلت شويه..بس لما فكرت فيها لقيت معاكي حق…فاهمه عايز اقولك ايه يا ليله

ليله كانت بتبصلو جامد وهزت راسها بلا
عزام ابتسم وقال..لا انتي فاهمه…المشاعر زي المرض..لو سيطرنا عليها وهيه لسه في بدايتها بنقدر نتخطاها..انما لو كبرت بتبقى متعبه جدا

ليله بعدت عيونها عنو وقالت بارتباك..انت قصدك ايه..انا كنت عايزه اغيظها وبس

عزام ابتسم وقال..تمام ..يبقى متفقين عن اذنك بقى هروح اشوفها

ليله جريت عليه مسكت ايده وقالت…استنى انت برضو هتروحلها…طب انا خايفه انام لوحدي

عزام ضحك وقال..ليله وبعدين..انا مش فاهمك والله عايزه ايه بالظبط

ليله قربت منو وقالت…هو احنا مش هنفضل مع بعض كام يوم بس لحد ما بابا يحل الموضوع بتاعنا..خليك معايا الكام يوم دول..وبعد كده ابقى روحلها اما امشي مجاتش عليهم اليومين دول يعني

عزام ابتسم وقال..تصدقي هزعل لما تمشي…مع اننا مبقلناش سعات مع بعض بس انتي قريبه قوي للقلب

ليله قالت بابتسامه..بس انت قريب قوي لقلبي من قبل ما اجي هنا اصلا
عزام بصلها باستغراب وقال..ايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليله في بيت الوحش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى