رواية ليله الاسد الفصل الثالث 3 بقلم دنيا فادي
رواية ليله الاسد الجزء الثالث
رواية ليله الاسد البارت الثالث
رواية ليله الاسد الحلقة الثالثة
وتنظر لي بقرف : قد اي انتو ناس رخ*يصه بجد
اسد بكل قو*تو يضربها بالقلم
ليل من قو*ه القلم بتن*زف ويغمي عليها
اسد بيزقها برجلو من قدام الباب وبيخرج ويرزع الباب بغل
_______________________________________
نعيم : متقلقيش انا وعدتك ان ليل مش هيحصلها حاجه طول ما هي معانا
عُلا : انا خايفه عليها من نفسها ليل انت متعرفهاش هي طيبه والله متقصدش الغلط هي بس متسرعه ومتقصدش حاجه بكلامها
عُلا بقلق : ممكن تهتمو بيها وتعتبروها زي بنتكم
نعيم : عيب الكلام ده يا مدام عُلا دي بنت اخويا الوحيد في عنيا من غير ما تقولي
عُلا : انا عارفه يا حج نعيم عشان كده مترددتش علي جوازتها من اسد ،،، هي دلوقتي مستنيه تطلق منو اتمني اسد ينسيها الموضوع ده بمعاملتو ليها
_______________________________________
بعد 10 دقايق
اسد بيفتح باب الشقه ويتصدم لما شافها لسه في مكانها
اسد بيرمي الحاجه الي في ايدو ويفوق فيها
اسد بقلق : ليل!!
ويحرك كتفها بخفه ويلاحظ الدم الي نز*فتو
اسد بندم بيشيلها ويقعدها علي الكرسي ويفوق فيها
اسد : انتي الي بتخليني اعمل فيكي كده فيها اي لو تسكتي شويه
ويقوم يجيب كوبايه المايه ويدلقها عليها
ليل بتفتح عيونها
اسد : خليكي عندك متتحركيش
ليل وتحط ايديها علي خدودها بألم ودموع : ازاي يمد ايدو عليا الحيو*ان ده
اسد بيجيب قطن وينزل ل مستواها وبيقرب ايدو عليها
ليل بتبعد بخوف
اسد بيحط ايدو علي خدودها بخفه ويمسحلها الدم الي نز*ف من بوقها
اسد : بتوجعك!!
ليل بتبريئه وشهقه : ييييه دددممم
اسد بضحك : متخافيش بسيطه
ليل بتريقه : بسيطه
اسد بيقوم ويمسك شنطه هدومها
اسد : خدي و خشي غيري هدومك بس بسرعه عشان الاكل ميبردش.
ليل بتسحب منو الشنطه بقو*ه
ليل بغيظ : مش جعانه وحتى لو جعانه مش هاكل حاجه منك
اسد بهدوء : براحتك
______________________________________
فيروز : ماما هو احنا بقالنا قد اي مشوفناش بنت عمو شاكر الله يرحمو
دولت : يااه يابنتي ده من وانتو صغيرين
فيروز بضحك : اكيد كبرت واحلوت
دولت : هتيجي جمب حلاوتك اي يا بت
فيروز : لا مش قصدي كده بس تسلمي علي التطبيل ده ،، بصي مش بابا واسد بقالهم شهرين هناك من ساعه وفاه عمو
وتكمل بعمق : يعني شهرين بيشوف فيهم ليل وطبعا اسد محترم اوي يعني
دولت : يابت متقولي عايزه اي
فيروز : انا حاسه ان الواد اسد هيحب البت ليل
دولت بحب : ومالو ابني ومن حقو يحب ويتحب
فيروز بعلو الصوت : طببب وانااا
دولت : انتي تقومي تشوفي الاكل الي هيتحرق بدل ما اقوملك انا
فيروز بحزن : يووووه. بقااا اووووف
دولت بضحك : بتقولي حاجه
_____________________________________
اسد : بقالك ساعتين في الحمام
ليل بمجادله : وانت مالك بيا
اسد : هتنامي جوه يعني
ليل : ااه
اسد : طب ابقي خدي بالك بقا عشان في بُرص عندك اوعي بس تروحي ناحي..
ليل بصُرااخ وتخرج بسرعه وتمسك فيه
اسد بإبتسامه : مفيش حاجة انا كنت بقولك كده بس عشان تخرجي
ليل بتزقو جامد : ابعد انت ماسكني كده ليي
اسد بإستفزاز : هو انا الي خرجت وقولت يا ماااميييي ومسكت فيكي
ليل بزهق : خلاص
اسد : الاكل قدامك لو عوزتي تاكلي يعني
ليل بكدب : لا مش عايزهه
اسد : واعملي حسابك هنسافر بكرا القاهره عند اهلي
ليل بصدمه : اييي لا انا مش هروح في حتي انت فاكر ان احنا اتجوزنا بقا وهنعيش زي اي اتنين متجوزين لا ده مستحيل انسا كده خالص تمام
اسد بجديه ونظرات غضب ويقرب ليها : وانا قولت هنروح القاهره ل اهلي عندك اعتراضض ولا حاجه !!!
ليل بتغمض عيونها من الخوف وجسمها بيترعش من قربو ليها
ليل بتهتهه : تؤ تؤ
اسد بإبتسامه ويقرب اكتر ويق*بلها من شفا*يفها و
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليله الاسد)