روايات

رواية ليتني لك من البداية الفصل الرابع 4 بقلم ماريا

موقع كتابك في سطور

رواية ليتني لك من البداية الفصل الرابع 4 بقلم ماريا

رواية ليتني لك من البداية الجزء الرابع

رواية ليتني لك من البداية البارت الرابع

ليتني لك من البداية
ليتني لك من البداية

رواية ليتني لك من البداية الحلقة الرابعة

تقوى بفزع: اييه شهد : متخافيش ماما كويسة يا تقوى تقوى و هي تربت على شعر اختها شمس و تقول : ايه الي جرا شهد: ماما جالها اتصال من رقم غير معروف و لما سمعت صوت المتصل اغمى عليها تقوى: انتو عرفتو مين هوا شهد : للاسف لا يا تقوى تقوى: احنا لازم نروح نشوف ماما و بتنادي على الخدم يجهزولها العربية عشان تروح للمستشفى تقوى : تعالو معايا انتو الاثنين شهد و شمس معا: حاضر و بيركبو العربية و تقوى هي الي بتسوق و شهد جنبها شمس : وصلنا يا تقوى
فهد يتصل عتقوى تقوى: الو يا مستر فهد انا كنت عايزة اطمنك انو انا حتاخر شوية ببلدي يعني هدى الي حتتولى كل حاجة في الشركة فهد : مفيش مشكلة يا انسة تقوى انا كمان كنت عايز اعرف حتقعدي ببلدك قد ايه الو الو ينقطع الاتصال او بالاحرى تقوى تقفل في وجهو زي العادة
في القاهرة
فهد بغضب : اه منك ااااه ادهم يتصل عليه فهد لنفسه : هوا انا اخلص من تقوى يجيني ادهم هوا انا عملت ايه في الدنيا دي بس بيرد عالفون ادهم ببرود : استناك ساعة لحتى ترد فهد بهدوء : انجز عايز ايه ادهم ببرود: كنت عايز اقلك اني عايز انزل الجزاير فهد : مهي السنيورة نزلت كمان ادهم ببرود: ايوة سميها المصيبة مش السنيورة فهد: انت بتقول كدا ليه ادهم ببرود: تقوى ارتبطت مع واحد اسباني فهد بغضب : ايييييه ادهم بانفعال : ايوة اسمع بقا على البنت و الي جاي اطين دا طلع ابن صاحب اكبر الشركات في إسبانيا فهد بغضب: و هي عايزة توصل لايه انا عايز افهم ادهم بسخرية: اكيد فيه مصلحة لانو مستحيل يبقى تحبو مستحيل تحب حد غير نفسها اصلا فهد بهدوء: ماهي حبت زيها زي اي بنت و نهايتها ايه دلوقتي استنا شوي انتا كنت عايز تنزل الجزاير ليه ادهم ببرود: عشان في بيني و بين فردريك اتفاق حبيب السنيورة و انا لما سالتو هوا انتا فين قالي انا فبلد حبيبتي ولما سالتو بتكون مين قليلة الحظ دي قلي تقوى
فهد لنفسه: اكيد حلاقي حل للمصيبة لي وقعت على راسي دي و يقفل في وجهو
في الجزائر
تقوى دوب ما تدخل المستشفى يجيلها اتصال تقوى : اوووف
من الاتصالات الناس دول موش حيسبوني فحالي شهد: ما تردي عليهم احنا رايحين عند ماما تقوى: 😒😒😒عايزة تغيضني يعني
الحوار مترجم العربية
تقوى :الو فردريك ماذا تريد فردريك : الم تعودي الى وطنك
تقوى بهدوء : لقد عدت فردريك: لانني هناك و اريد رؤية حبيبتي تقوى: لماذا تريد رؤيتي فردريك بضحك:يا فتاة نحن مرتبطان اريد قضاء يوم معكي اشتقت لسمرائي تقوى: سنلتقي حسنا مساء اليوم فردريك حسنا حبيبتي قبلة تغلق المكالمة كعادتها ( البت دي مش حتتربا يا ناس )
في غرفة المستشفى
و تدخل للغرفة الي فيها امها تقوى لنفسها اه يا غالية اه وتروح تطبع بوسة في جبين امها اميرة غارقة فالنوم و شهد وشمس قاعدين مع بعض بيضحكو: عملولك ايه حرام عليكي
تقوى: هههه ما بيضحك تقوى افتكرت فهد فجأة و قالت لنفسها: ايه لي فكرني بيه دلوقتي
في الجزائر تحديدا العاصمة
فردريك قاعد في الاوتيل يجيله اتصال من ادهم فردريك لنفسه: عايز ايه دا بيرد عليه الو عايز ايه ادهم : انا عايز نتفاهم فردريك: قلتلك للمرة المليار مشغول و يقفل في وجهو ادهم :تربية تقوى دي منا عارف 🙂🙂🙂🙂 عند فردريك
فردريك يجي يتصل على تقوى يجيله اتصال من رقم مجهول فردريك: يبدو انني لن اكلم تقوى براحتي و يجيب الو من انت ترد كاترينا : كيف لك ان تفعل شيئا استغليت مشاعري للوصول لي تقوى فردريك: اسمعي يا هذه تقوى خط أحمر اياكي ان تتجراي و تفعلي اي شيئ لانني حتما ساقتلك يا قريبتي ( كاترينا ابنة عم فردريك )
عند تقوى فالمشفى
تستيقظ اميرة وتركض عليها بناتها بخوف تقوى ماما ماما حبيبتي اميرة تلمس راسها و تشعر بصداعو تقول: تقوى انتي جيتي امتا تقوى: مش مهم دلوقتي المهم سلامتك يا ست الكل اميرة : يا ست الكل حنتفاهم ع حاجات كتيرة اول ما نروح و تشد اذنها انت بقالك قرن متيجيش عندي يا بنت الكلب تقوى تصرخ: ماما اي وجعتني و شهد و شمس بيضحكو عليهم تقوى: كنت عايزة اسالك و تسكت ( كانت عايزة عن المتصل بس خافت عليها ترجع لحالتها الاولى و سكتت) و قعدو يرغو و يهزرو حتى جات الطبيبة : مدام اميرة فاقت تقوى: ايوة الطبيبة: مدام كدا مدام تقدر مدام تقوى انا حكتبلها خروج تقوى: الي تشوفيه يا دكتورة و تكتبلها خروج و تقوى تساعد امها لحتى تركب العربية و يركب و تقوى زي العادة هي الي بتسوق و يجيلها اتصال فالعربية تقوى: الو مين ليرد عليها فردريك: اريد أن اطمئن على والدتك هل هيا بخير لترد تقوى نعم انها بخير كيف عرفت فردريك: تقوى علي أن اخبرك بشيء مهم يجب ان نلتقي تقوى : لكنني و ينقطع الاتصال تقوى كشرت زي الاطفال: دا يتعلم مني اميرة: مين دا تقوى: ماما فردريك
اميرة:قصدك البلوة بعد مراد ( لكم حرية التعليق) شمس و شهد بيضحكو طول الطريق لحتا وصلو للفيلا و دخلو تقوى: جهزولي بيتي وبيت ماما عايزة انام نافوخي مش حيتحمل اكثر من كدا و تقفل الفوت لانها عارفة مش حسيبوها فحالها ووطلبت منهم يوصلو امها لبيتها و يراعوها عشان لساتها دايخة ( هما محسسني انها مريضة بالانمييا ليه ) الخدم وصلوا اميرة لغرفتها اميرة تستلقي على السرير اميرة لنفسها اه يا تقوى طول عمرك بتعاني يا روحي انا لازم احميكي
عند تقوى تفيق من النوم الربعة عصر تتصل على هدى هدى: الو المزة وصلت ولا أيه كدا يا بت ترتبطي و مع مين مع المز الي عيون البنات كلها عليه عقبالي يا رب تقوى: ايوة وصلت انا خايفة فردريك يبان انو بيحبني بس انا خايفة يخونني مع وحدة غيري ( للاسف توقعات ادهم طلعت غلط والبت دي اصلا متترباش ) و انسيه دلوقتي عايزة اقلك حاجة انتي حتتولي نصيبي فالشركة مع فهد هدى لنفسها دي فرصتي تنده الخدامة عتقوى تقوى : استني شويا يا هدى في حاجة الخدامة…… تقوى بغضب: ايييييه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليتني لك من البداية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى