رواية ليتني احببتك اكثر الفصل الحادي عشر 11 بقلم أسيل باسم
رواية ليتني احببتك اكثر الجزء الحادي عشر
رواية ليتني احببتك اكثر البارت الحادي عشر
رواية ليتني احببتك اكثر الحلقة الحادية عشر
نائمة بعمق ودموعها تنزل بغزارة تهرب من ذالك الكابوس الذي تعيشه. لا تصدق انه لم يعد في هذه الدنيا قضت معه أجمل يوم وبعدها فرقت بينهم الحياة لا تصدق انه تو*فى
نظر لها والدها بحزن وخرج الي الأسفل وجد داليدا منهارة كأنها جنت هي الأخرى لا تصدق م قيل عن ولدها
يوسف بحزن متعمليش كده في نفسك ي روحي
ياسين كويس صدقني يمكن في حد لحقه قبل السيارة م تحت*رق دقني هي شوية وقت وهلاقي اخويا و ارجعه لحضنك مش واثقة فيا ي ست الكل
داليدا ببكاء ابوس ايدك رجعهولي انا مليش غيركم انتوا عيوني ي يوسف
ضمها اليه وقلبه يعتصر من الألم فهذا اخيه الوحيد سنده
ضم سليم حياة التى تبكي وهي تشاهده بهذا الضعف ولاختها التى ترقد في الأعلى بلا حول لها ولا قوة
مر اليوم الأول و الثاني والثالث و السابع و الثامن والعشرون وهي تعيش تحت المهدهات تنهار فور ادراكها انها على فراشها لوحدها فقط..
اتفضل قهوتك ي دكتور .. طنط قالت لي ادهالك
نظر لها طويلة ثم تنهد بضيق مش عايز حاجة
اوماءت راسها وماكادت تغادر حتى. . انا ممكن اشربها عادي
نظر يوسف للذي دخل بيتهم بكل غضب وحقد
يوسف انت بتعمل اي هنا
مراد ببرود وهو ياخذ القهوة من نور ويتذوقها بتلذذ ذي م بجبها تماما تسليمي ي مز
اقشعر بدنها جذبها يوسف خلف ظهره
يوسف مش هفضل اعيد في الكلام كتير انت ازاي هنا
مراد وفكرك هتتخلصوا مني بالسهولة دي. توتو طالما مخدتش ال عايزه مش هتتخلصوا مني ي سيد قلبي
يوسف بغضب برا ي مراد
مراد ببرود فين أخلاقك ي يوسف تطرد صاحب البيت من بيته
شكلك متربتش ي ابن خالتي
امسكته نور من يده عندما تقدم كي يضر*به ويندمه على م قاله
أتى الضابط نظر لهم يوسف باستغراب
الضابط ال انت بتعملوا ده اسمه تعدى ي أستاذ خذ بالك
مراد بيه صاحب القصر ده ومش بس كده هو بقى الوارث الوحيد لكل املاك سليم الهوراي
أتت داليدا وهي تسمع م قاله هذا الضابط الغبي
داليدا بغضب القصر ده والشركة وكل املاكنا ملك جوزي الله يرحمه ووريثهم ابني ياسين عن ابوه وكل حاجة ملكه هو
انت ازاي يجيلك الجرأة وتقول على املاك غيرك انه ملكك
مراد بهدوء ومكر ” بطريقة م ي. خالتي إبنك كتب كل حاجة ملكه بأسمي وخلاني انا المالك الوحيد لكل إمبراطورية الهوراي دي
يوسف بغضب والله انك كذاب و ***
ياسين ميعملش كده لانه عارف انت *** ازاي اكيد انت بتكذب وبتحور عشان تعرف تدخل حياتنا من تاني
مراد بملل وهو يعطيه الورقة. صدعتني ي يوسف
انا مجهز كل حاجة لاني عارفك مش هتصدقني واهو الضابط هيقولك اذا الأوراق دي أصلية او لا
اخذ يوسف الأوراق منه وهو يقراءها بتمعن شديد وعينه تكاد تخرج من مكانها من الصدمة وهو يرى توقيع أخيه على هذه الأوراق
مراد اكيد دلوقتي عرفت انه الأوراق دي حقيقي ي ابن خالتي
دلوقتي هتلم نفسك انت وعيلتك كلها وتغورو من بيتي
داليدا برفض انا مش هخرج من هنا ابدا ي مراد
ده بيت جوزي ولا انت ولا غيرك هطلعنا منه
الضابط بأمر مراد بيه صاحب القصر ده وده بقى امر واقع وحضرتك انتي وعيلتك مجبورين تخرجوا من هنا والا انا معايا اذن من النيابة تخرجكم من هنا بالعافية
رفع نظره للأعلى ليجدها زابلة وردته الجميلة ود لو يذهب الي عندها يضمها يق*تل شوقه لها
نظر يوسف لما ينظر مراد واشتعل اكثر من الغضب وهو يرى نظرته الغير برئية تجاه زوجة أخيه ليقم بلكمه في عينه اليسرى بكل قوة وغل تاوءه مراد بألم
امر الضابط عساكره باخذ يوسف خذوه وعلموا الادب
داليدا لا ابني لا ارجوك
وصل اليه صوتها المتعب سيبهوه
ذهبت نور اليها بلهفة تسندها حبيبتي انتي اي ال نزلك انتي مش كويسة خالص يلا ارجعك ف
حور انا كويسة
ساعدتها حتى نزلت الي الاسفل وقفت امام مراد
حور انا عارفة انك زورت الأوراق دي بشي طريقة وخذت كل حاجة كانت ملك ياسين بس انت متقدرش تاخذ حاجة من الأملاك دي بوجود الوريث الشرعي لياسين و ال هو ابنه ال في بطنه
نظرت له بتحدي وهو ينظر لبطنها بحقد و كل غل
يوسف بضحك وغضب سمعت هي قالت اي تاخذ كلابك ويلا تغور من مكان م جيت
مراد ببرود وانا قولتلك مش هروح الا لما اخذ ال انا عايزه
وفي ثانية امر الضابط بعساكره بتوجيه اسلحتهم تجااه الجميع
حور بقلق انت بتعمل اي سيبهم هما ملهومش ذنب
مراد بجمود انتي السبب كل ال هيحصلهم دلوقتي بسببك
بس اول حاجة انا لازم اتخلص من كل حاجة تخص ياسين
نظرت له برعب لا متقربش مني
حملها على كتفه وصعد بها الي الأعلى و هي تصرخ
الحقني يوسف ساعدوني ..
تلقى يوسف لكمة جعلته تفقد وعيه وهما يصرخون من حوله
ألقاها على. فراشه مع زوجها وهو يخلع قميصه
مراد حبيبتك . بس انتي اخترتي عدوي عليا لا وكمان حامل منه سيبته يقرب منك وانا كنت كل م اجي المسك تعملي ليا فيها الخضر الشريف هو في اي زيادة عني
حور بغضب هو راجل
مش ذيك غدرت فيه وعطلت فرامل السيارة بسببك انا معرفش حبيبي ياسين عايش ولا..
ولسا بتسأل انا ليه بحبه انا بحبه لانه وهو متخلاش عني وانا عارفة انه هو عايش وهيرجع لينا انا و ابنه
وقتها نها*يتك هتكون سيئة ي مراد
خلع قميصه وهو يقول ببرود هنشوف مين ارجل من مين ي حور….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليتني احببتك اكثر)