رواية ليتني أنساك الفصل السادس 6 بقلم وتين الصافي
رواية ليتني أنساك الجزء السادس
رواية ليتني أنساك البارت السادس
رواية ليتني أنساك الحلقة السادسة
فجأه لقيت احمد بيشدني بعيد عن حضن عمر ووقفني وراه وضر”بوا ب البو”كس وقعوا ع الارض
شهقت م المنظر عمر كان واقع ع الارض والد”م مغرق وشوا
احمد قال بزعيق_انت متخل”ف ازاي تقرب وتحضنها كداا
ولسا كان حاي يض”رب عمر تاني بعدتوا
وقربت من عمر بخوف وانا بمسح الد”م -ع عمر انت كويس صح
مسح دموعي اللي نازله ع وشي وابتسم ع يطمني=ااه يا قلبي كويس الحمد لله
-قلب مين يا رو”ح امك قالها احمد رغضب وهو بيقرب مو عمر ع يض”ربوا تاني
زقيتوا بعيد واتكلمت بعصبيه-احمد اهدي في اي
_مين داا وبيحضك بتاع اي اصلا
حاولت اهدي نفسي واخد نفس وكملت -احمد اهدي دا عمر وهو شريكي ف الشركه وصاحبي وانت ملكش اي حق انك تضر”بوا
_يعني اشوفوا بيحضنك وعادي قالها بغضب
-ااه يا احمد انت خلاص ملكش الحق ف انك تتحكم فيا وتصرفاتي انا المسؤوله عليها
قربت من اسر اللي كان واقف بعيد وباين عليه الخوف
-مالك يا اسر يا حبيبي
=ه هما لي بيتخانقوا
-لا لا هما مش بيتخانقوا هما بيهزروا مش اكتر
-ويلا ع نروح
عمر قرب وقال =يلا يا وتين انا هوصلك للفندق
-تمام يلا
سلمت ع اسر واتفقنا اننا هنتقابل قريب وبصيت ع احمد
كان واضح انو مدايق م الكلام اللي قولتوا لكن دي الحقيقه هو معدش لي الحق انوا يدخل ف حياتي تاني
وصلنا الفندق وعمر اخد اوضه جنب اوضتي
ونزلنا بليل نتعشي ف مطعم الفندق
-ازيك يا عمر اي الد”م وقف
=اه الحمد لله حطيت عليه تلج ووقف
-طيب الحمد لله
=هو دا احمد
هزيت راسي ب -ااه
اتكلم وهو ماسك وشو مكان الضر”به=بس ايدوا تقيله اوي الجدع دا
مقدرتش امسك ابتسامتي ساعتها
-انا اسفه قولتها ب اسف ع اللي حصل لي بسببي
=ولا يهمك انا اللي اسف اني حضنتك
-امم بس انت عرفت مكاني منين
=سالت عليكي ف الشركه وقالوا انكوا خرجتوا بسرعه ع المستشفي ف خوفت يكون حصلك حاجه
هزيت راسي بتفهم لحد م جه الويتر وطلبنا اكل
و واحنا بناكل رن الفون وكان احمد
-الو
_وايين الخقني بسرعه اسر تعبان وانا م مش عارف اتصرف
كان بيتكلم وباين ع صوتوا البكا
حاولت اهدي-ايهه طيب اهدي اهدي يا احمد وكلم الدكتور ع بال م اجي وهو هيكون بخير متخفش وابعتلي العنوان ف مسج
وصلنا اخير الفيلاا بتاعتوا
كانت هاديه وديكورها جميل اووي هو مزيج بين الوان كتير بس كان جميل ويشد الانتباه
دخلت الاوضه اللي هما فيها بعد م فتحلي خادم ف الباب
-اسر اسر عامل اي يا احمد
ملحقش يرد والدكتور دخل
وبدا يكشف عليه
كان باين عليه التوتر والخوف والضعف اول مره اشوفوا كدا
قربت منوا ومسكت ايدوا ع احاول اهديه-هيبقي كويس صدقني
بصلي وكأنوا بياخد الامان مني
قاطعنا الدكتور وهو بيقول =ساعتين وهيفوق من اسر الحقنه هو الظاهر اكل حاجه تقيله اثرت عليه بطلب منكوا انكوا تخلوا بالكوا منوا دا طفل ووارد جدا انوا يتمني اي حاجه ويروح ياكلها بتمنا تلاحظوه دايماا
قربت منوا وقعدت ع السرير جنبوا كنا بلعب ف شعروا واحمد وعمر قاعدين ع الكرسي لحد م بدا يفوق
-اسر حبيبي انت كويس
=ااه كويس
احمد قرب منوا وقال بعتاب_كدا تخوفنا عليك يا اسر
=اسف يا بابا بس انا كونت جعان
ضموا ليه بحنان ابوي _خلاص يا روحي بس اوعدني انك مش هتكررها تاني
=ماشي اوعدك قالها بطفوليه
قرب عمر ع يطمن عليه÷عامل اي يا بطل
=الحمد لله
بعد شويه
-طيب يا اسر بما انك بقيت كويس ف انا همشي وابقي اجيلك بكرا بعد الشغل
كشر بعد م كان مبتسم =بس انا عاوزك تفضلي معايا
-بس …
=لو سمحتي
_ممكن تفضلي الفيلا واسعه وفيها اوض كتير قالها احمد كمحاولت اقتاع
-بس يعني
=لو سمحتي عشان خاطري
-حاضر
وفضلت معاهم وعمر استأذن ومشي
كنت نايمه ع السرير وباصه لسقف الاوضه
ودموعي بتنزل ع صحبه عمري اللي فقدتها و ع اسر وتعبوا وع احمد وبعدنا الحياه دي قاسيه اووي ع تاخد ام من طفلها ع اتنين كانوا بيحبوا بعض يبعدوا ويفارقوا كداا
نمت بعد وصلة عياط وصحيت الصبح
وروحت اوضه اسر كان احمد هناك واسر نايم
-ا..
_هشششش اسر نايم تعالي نخرج
نزلنا ف الجنينه بتاعت الفيلا وكلها كانت مزروعه ورد وكان شكلها حقيقي يخطف القلب
قرب مننا عم اسماعيل =محتاجين حاجه
_اه انا فنجان قهوه و وتين كوبايه شاي ب النعناع
كنت هقاطعوا واقولوا اني بطلت اشربوا من لما مشيت من هنا بس سكت
_اسر صعبان عليا اووي
-واناا اكيد لو ليل كانت هنا كان هيفرق معاه جامد
_فعلا
_ربنا يرحمنا
-يارب
_وتين
يااه كان واحشني اسمي منوا اوووي
رديت وانا بشرب من كوبايه الشاي-همممم
_انا اسف
كنت هسال ع ايهه
بس قاطعنا اسر وهو بيجري وبيحضني
شلتوا وقعدتوا ع رجلي
وكملتوا بعتاب-اسر احنا قولنا ايي مش قولنا متتحركش ولا تعمل مجهود زياده ع التحدي
ضر”ب بكف ايدوا الصغير ع راسوا وقال=اههه نسيي اسسف
ضحكنا ع عفويتوا
وبعدين عم اسماعيل جاب الفطار
=وتين قالها اسر وهو بياكل
-نعم
=هو ممكن تفضلي معانا هنا ع طول
-امم للأسف مينفعش
=ليه قالها بزعل طفولي
-ع دا مش بيتي ومينفعش اعيش معاكوا ع حرام
=همم فهمت
سكت شويه وبعدين كمل وهو بيصقف ب ايدوا
=بس نا عندي الحل
سالوا احمد_وايه هو
=انك انتي وخالوا تتجوزوا وكدا هتبقي مرات خالوا وتقدري تعيشي معانا
قالها بعفويه وتفكير طفولي
احمد رد عليه بتسليه هو بصصلي _والله انا معديش مانع شوف رأي العروسه
انا كنت مصدومه ووشي احمر اووي كنت حاسه انو بيطلع ناار -انا م….
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية ليتني أنساك)