روايات

رواية ليتني أنساك الفصل السابع 7 بقلم وتين الصافي

رواية ليتني أنساك الفصل السابع 7 بقلم وتين الصافي

رواية ليتني أنساك الجزء السابع

رواية ليتني أنساك البارت السابع

ليتني أنساك
ليتني أنساك

رواية ليتني أنساك الحلقة السابعة

كنت هرد واقول انا مش موافقه
لكن قاطعنا دخول عمر واللي خلي نظرات احمد تتحول من الفرح للغضب والغيره
= ازيكوا عاملين اي قالها عمر وهو جاي ناحيتنا
-الحمد لله وانت عامل اي
=تمام
قرب ع اسر ولعب ف شعروا وقال=والبطل اخباروا اي
اسر بعد ايدوا ÷الحمد لله كويس
قرب وقعد ع الكرسي اللي جنبي وهو مستغرب تصرف اسر
=كنتوا بتتكلموا ف اي بقا قالها عمر ك نوع م المرح
رد عليه اسر بحماس وهو بيبصلي÷هاه يا وتين موافقه صح وافقي عشاني ختم جملتوا بترجي
-اسر حبيبي مش كل حاجه ف الحياه عاوزينها بنحققها
÷يعني اي سألني ببرائه هو باين علي ملامحوا الحزن
-يعني انا وخالك مينفعش اننا نكون مع بعض المفروض ع نكون مع بعض اننا نكون متفاهمين وعارفين بعض كويس اووي و الاهم اننا نكون بنحب بعض

 

 

قولت كل الكلام دا ك محاوله ف اني افهموا
÷بس انا عارف انك انتي وخالو كنتوا بنحبوا بعض زمان
بصيت ع احمد اللي كان ساكت تماماً من لما دخل عمر
واللي ملامحوا بقا بيحتلها الحزن والزعل من اخر كلام نا قولتوا
-شوفت اهه انت بتقول زمان يعني دلوقتي اختلف الحال
هز راسوا بيأس وسكت
وعمر كان ساكت وبيسمعنا وبس
قربت منوا وطبعت بوسه ع جبينوا -انا هضطر اني امش دلوقتي بس وعد هاجي اشوفك تاني ماشي
ضرب ايدوا ف ايدي وقال÷وعد
-وعد
-يلا ياعمر
كنا ف العربيه رايحين الفندق
=وتين
-نعم
=هو انتي كان ممكن توافقي ع كلام اسر
-عمر انت عارف ان الموضوع مقفول ب النسبالي من زمان
سكتنا شويه ف انا اتكلمت وانا دموعي بتنزل
-ب بس اسر صبعان عليا و احمد مشغول دايما ف شغلوا و اسر عاوز حد جنبوا ياخد بالوا من تصرفاتوا لان مهما كان دا طفل
=يعني انت لو احمد اللي عرض عليكي الجواز بطريقه مباشره مش عن طريق اسر كنتي هتوافقي
بصيتلوا شويه وبعدين اتكلمت-صدقني مش عارفه لانا عارفه اغفر واسامح وافتح صفحه جديده ولا عارفه افضل بعيده عن الشخص اللي قلبي فضل يدق ب اسموا 7 سنين يا عمر
مش قادرة افضل بعيده هو قدام عيني مش قادرة اقرب منوا انا انا متلخبطه اووي
عمر كان ك عادتوا بيسمعني
=طيب م تديلوا فرصه واهه ب المره هتكوني مع اسر
بصتلوا وسكت
متكلمناش تاني لاننا كنا وصلنا ال فندق ونزلنا
عدت ايام بس مش كتير اووي
كنت مقضياها بين الشغل وبين اسر اللي كنت برحلوا كل يوم بعد الشغل ع اطمن عليه
وف مره كنت عند اسر وكنت بنلعب ف الرسيبشن بتاع الفيلا
ودخل احمد ومعاه بنت كنت بصالها بنظرة اللي هو مين دي
ف قال _احم دي لينا

 

 

 

_و يا لينا دي وتين صديقه
صديقه لا ثواني خو جايب واحده معاه البيت وبيقولها اني صحبتوا
_ودي يا وتين هتبقي مربيه اسر ع تاخد بالها منوا ف فترة غيابي وهتعيش هنا
-هنا فين سالت بغباء
_هنا معانا ف الفيلا
جزيت ع سناني وقولت-هو مش المفروض انها مينفش تفضل معاكوا ف البيت بما انك شخص غريب عنها
ابتسم لانوا عارف غيرتي ف بصتلوا بغيظ
خبي ابتسامتوا وقال_احمم عادي يعني و اي فيها هي هتشتغل زيها زي اي حد ف هناا
هزيت راسي وروحت ناحية اسر اللي قاعد بيلعب ع الارض بعد م سلم ع احمد
-اسر يا روحي انا مضطرة امشي لان الوقت اتاخر
مسك ف ايدي وبصلي ببرائه=خليكي معاياا لو سمحتي
احمد قرب وقال _خليكي ياوتين فعلا الوقت اتاخر
بصراحه انا شوفتها حجه ع اقعد ومخليش البت الصفرا دي تقعد معاهم ف الفيلا لو حدهم
نيمت اسر وفضل ماسك في ليدي بعد م نام ف اضطريت انام جنبوا
صحيت الصبح بدري ونزلت ل جنينه الفيلاا
_صباح الخير قالها احمد وقاطع الصمت والشرود اللي كنت فيهم
اللتفت لي وقولت -صباح النور
_مش من عادتك تصحي بدري قالها وهو بيقرب ويقف جنبي
-6 سنين كفيله تغير كل حاجه ولا اي
_همم فعلا معاكي حق
_وتيني قاطع صمتنا اللي دام لمده وهو بينده عليا ب النداء الاقرب ل قلبي
-نعم
_انا اسف
-علي اي هو انت عملت حاجه قولتها بسخريه
_وتين
-احمد انت جاي تعتذر بعد 6 سنين انت متخيل
_وتين صدقيني كل كلمه قولتها وقتها كان غصب عني و وكنت مجبور عليها و وحتي انا اتعا”قبت علي اللي عملتوا واختي ما”تت وهي مش بتكلمني ياوتين
-مجبور ازاي مين اللي جبرك
مسك ايدي اللي حاولت ابعدها بس م عرفتش_انا مش هقدر اقولك دلوقتي بس صدقيني اني مظ”لوم
-والله
_والله
سكت وانا مش عارفه عقلي بيقولي د كد”اب وقلبي بيقول لا دا صادق اديلوا فرصه
-جاي تعتذر بعد م اتغيرت وبقيت الشخصيه القويه اللي كنت بتتمناها صح

 

 

 

_لا يا وتيني انا قلبي مبطلش يحبك يوم واحد انا بحبك من زمان وبحب كل شخصياتك اياً كانت قويه او ضعيفه
-وبعدين
_وتين انا عاوز انك تقبلي تتحوزيني و وانا والله هعوضك ع كل حاجه حصلت وع كل يوم نمتي باكيه فيه
بصتلوا وسكت
_طب بصي بلاش عشاني عشان اسر اللي محتاج حنان الام واظن مفيش حد يقدر يديلوا الحنان دا قدك محدش هيعرف ياخد بالوا من اسر زيك فكري في وفكري ف صحبت عمرك ليل ولو هي تستاعل انك تعتني بطفلها بعد م اتو”فت
عارفه انوا بيحاول يضغط عليا ب اسر وب ليل
-وانا موافقه ع…..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية ليتني أنساك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى