روايات

رواية لهيب العشق الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم زوزو

موقع كتابك في سطور

رواية لهيب العشق الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الجزء الرابع والأربعون

رواية لهيب العشق البارت الرابع والأربعون

رواية لهيب العشق الحلقة الرابعة والأربعون

بعد ما بيخلص عرس باران وديلان بيتوجهو للعربية لحتي يبداء شهر عسلهم اللي منتظرينه ليهم كثيير
بيكون باران سايق وهو مبسوط بعد شوي بس ديلان هتكون ملك ليه للأبد ♾️
ديلان مبتكون متوترة وخايفة كثيير منه بس في نفس الوقت مبسوطة كثيير لأنها مع عشقها باران
باران : متجيبي بوسه
ديلان : نعممم
باران : هتجيبى ولا أخدها أنا وبعدين كلها شويه وهعمل العمايل
ديلان : ركز في الطريق واسكت
باران : امممم براحتك 😏
فجأة باران بيكون مش عارف يتحكم في السيارة بيدوس علي الفرامل مش شغاله
باران بعصبية : السياره مفهاش فرامل
ديلان بخوف : اا اا ازاي يعني جرب تاني
باران بخوف عليها : مش شغاله مش شغاله انتي لازم تنطي من السياره بسرعة يله
ديلان بعصبية : مستحيل لا مش هسيبك
باران بزعيق : قلت هتنطي يله هفتح الباب وأنتي تنطي وانا هنط وراكي مش هسيبك
ديلان بدموع : باران ونبي مش عايزه أسيبك أنا بحبك خلينا نموت سوا او نعيش سوا مليش حياة من غيري ونبي
باران بحنان : ولا أنا اقدر أعيش من غيرك وعد هنعيش سوا بس لازم تنطي دلوقتي وانا هنط وراكي يله هفتح الباب واعد ١.٢.٣ تنطي علي طول فاهمه
ديلان بخوف : فاهمه
فتح الباب باران : ديلان بعشقك متنسيش ان أنا بحبك اووي ١.٢.٣
وراح زاققها برا السيارة وقعت علي الأسفلت حصلها جروح بس كان أصعبهم إنها أتخبطت علي مخها جامد ونزفت جامد
بعد شوي باران بسرعة ناطط من سيارة ولحظات وكانت السيارة منفـ / جرة ومتفـ / حمة
…………..
في قصر كارابي :
تاني يوم الصبح كان الكل علي الفطار متجمع
فرات : مكتوبالك يا ابن عمي تلاقيه هايص دلوقتي ابن الايه مع ديلان هينسانا وهينسا الشغل معاه 🥹
ضحكو علي كلامك كلهم آيتان : ربنا يسعدك ويهنيه يارب 🤲
فجأة جي فون لقدرت
قدرت : الووو
مجهول : انت قدرت كاربي والد باران كارابي
قدرت : أنا ايوا
مجهول : حضرتك ابنك عمل حادث بالليل وفي شخص في الطريق ساعدة هو ومراته وهما في المستشفي حالياً بس حالة مراته خطرة
قدرت اول ما سمع قام واقف والخوف مسك فية
قدرت : مستشفي اي وباران كويس
مجهول : مستشفي ….. وباران كويس جروحة بسيطة بس المدام في خطر عليها
قدرت : تمام مسافت السكة هنكون هناك سلام
آيتان بخوف : في اي يا قدرت ماله باران ومستشفي اي
ابني كويس
قدرت : باران عمل حادث بالليل وديلان في خطر عليها
الكل أتصدم وجرريو علي المستشفي لحتي يشوفو باران وديلان
باران كان في غرفة ومعلق ليه محاليل وكله خدوش وجروح
وديلان كانت في العناية المركزة
دخل قدرت عليه هو والعيلة وباران ابتدي يصحي ويفتح عينه
باران : د دي ديلان ديلان
قدرت : باران باران سمعني نادي الدكتور لحتي يجي يشوفو
بعد شوي صحي باران وحكالهم اللي حصل وعرف ان ديلان في العناية المركزة للأسف لان جرح دماغها ممكن تسببلها غيبوبه وهي مش بتساعدهم كانها فاقدة الحياة خايفة تفوق
قام ودخل ليها باران ومسك أديها وطمنها ان هو معاها ومش هيسيبها وزي ما هو مسابهاش هي كمان متسيبهوش
وفضل يعيط زي الطفل الصغير وم عارف يقول ايه غير إنها متسبهوش لوحده وأنهم وعدو بعض
ديلان شدت علي ايده وبعد شوي دخل الدكتور قلهم إنها استجابت ودي خطوه كبيرة وممكن في اي لحظة تستجيب وتصحي تاني
في الوقت دا كان وصل حكمت وصبيحة وجودت ومالك اللي كانو خايفين اوي عليها
طلع باران طمنهم عليها وقلهم اللي قاله الدكتور
وحكالهم حصل الحادث ازاي
مالك : ديلان رافضة تصحي لأنها خايفة تتصدم في خبر ان باران حصله حاجة قررت عدم المحاربه واستسلمت للواقع
ولما باران أتكلم معاها وحست بيه ادته أشاره أنها سمعاه وبكدا لازم باران يدخل يتكلم معاها ويطمنها لحتي تحس بيه وترجع تحارب تاني وتصحي
فضل الحال دا أسبوع باران قاعد جنبها وبيتكلم معاها علي حبهم وفرحهم وهيعملو اي في شهر عسلهم
ديلان بتتفاعل معاه بابتسامة او بتشد علي ايده ولكن لسه زي ما هي نايمه
وعيلة ديمير خايفين علي بنتهم كثيير ولكن أملهم في ربنا اكبر
عيلة كارابي خايفين علي ديلان وباران اللي من وقت الحادث متحركش من جنبها خالص ولا حتي غير هدومه
فجأة ديلان بترمش بعنيها وبتفتحهم بالبطيئ
ديلان : ب باران باران
باران بفرحة : ديلان انتي صحيتي ياعمري لحظه أنادي الدكتور
باك :
ديلان وباران وهما في غرفة الفندق
باران طبعاً خلتيني أسبوع انتظر حضرتك وفي الآخر حنيتي عليه وصحيتي
ديلان : كنت خايفة اصحي يا باران متكنش موجود خايفة كنت
المهم أننا مع بعض دلوقتي مش مهم حاجة تاني
باران بغمزه : طب اي 😉
ديلان بضحكة : اي 😌
باران : يعني اخوكي بيصنع أمجادة دلوقتي محدش قالك علي امجاد الكارابي 🤭
ديلان : تؤتؤ تؤ محدش قالي 😏
باران وهو بيقرب منها وبيحط ايده علي خصرها : اخص عليه تعالي أما أقولك واشرحلك واحده واحده 🤣
ديلان بضحكة وبتحط إيديها علي رقبته وبتلعب في شعره : وانا احب اسمع منك يا زوجي العزيز☺️
باران : ليلتنا فل يابيبي شكلك هتموتي يا سوسو 😅
بتضحك ديلان بصوتها كله علي مجنونها وبيغوصو في عالهم الخاص بيهم ❤️‍🔥

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى