روايات

رواية لهيب العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم زوزو

رواية لهيب العشق الجزء الرابع عشر

رواية لهيب العشق البارت الرابع عشر

رواية لهيب العشق الحلقة الرابعة عشر

بيوصل باران للبيت وهو متعصب كثييير
بتشوفه ايتان في الحالة دي مش بتقدر حتى تروح تتكلم معاه
وبتفكر ان ديلان رفضت بتروح ايتان لقدرت في المكتب
ايتان : قدرت باران رجع ولكن متعصب ومش عارفه اى حاصل معاه
قدرت : طيب استني ارن على حكمت اشوفه
بيرن على حكمت مش بيرد عليه بيفضلو محتارين ومش عارفين اي حصل معاه
بيكون باران في الغرفه رايح جاي وعيونه كلها غضب وزعل
باران : لك كيف بيعمل كدا كيف بيكذب على بنته لو بتعرف ديلان بتنهااار
فلاش باك
بيكون باران سامع صوت بيتحرك عليه بيكون حكمت بيتكلم في الفون
حكمت : انت متقدرش تقول لديلان انا عملت كدا علشان
مخلهاش تسافر وتسيبنا انا اب انت مش هتفهم دا
بيسمع باران وهو مش فاهم حاجه مصدوم
بعدين بيقول حكمت
حكمت : انا هحل الموضوع وهقول لديلان ان انا مش مريض
وعملت كدا علشان اخليها معانا بس خليها تسمع مني انا
الأول وانا في أقرب وقت هقول ليها
بيسمع باران وكأن اتجمد مكانه من الصدمه بيتحرك من غير
ما حكمت ياخد باله وبيمشي بسرعه
بالسياره وهو مصدوم من اللي سمعه بعد ما يبعد عن القصر بيوقف السياره
باران : يعني عمي حكمت مش مريض بيضحك على ديلان لك كيف اذا عرفت ديلان بتنهار ياالله انا لازم اقول ليها
بيمسك الفون بعدين بيرجع في كلامه
باران : كانت مبسوطه كثيير اليوم مش هبوظ ذكرا اليوم وبكرا بقلها كل شي
بيوصل على البيت وبتحاول تكلمه ايتان مش بيرد عليه وبيطلع على غرفته
نرجع من الفلاش باك
بيطق الباب
باران : ادخل
ايتان : باران قلقت عليك اي حصل معاك ديلان وافقت ولا…
باران : بعتذر ماما بس كنت عصبي شوي اي ديلان وافقت
وأخيراً ايتان بتاخد نفس شوي وبترتاح
بعدين بتقول
ايتان : باران طيب لما وافقت ديلان ليش عصبي كنت
باران : بيتوه في الكلام لا ولا شي بس بسبب الشغل ما في شي
بتحضنه ايتان وبتقله
ايتان : بروح اقول لقدرت و ازاده بقا أبني عريس ياناس 🤗 🤗
بيضحك باران وبيقول
باران : ياماما عيني في عينك يعني مقلتيش لبابا لحد دلوقتي
بتضحك ايتان بتقله
ايتان : بصراحه انا قلتله مقدرتش اخبي وبتسيبه وبتمشي
بتكون ديلان في غرفتها وبتبص على الخاتم وهي مبسوطه بتدخل صبيحه
صبيحه : ديلان ممكن ادخل
ديلان : طبعاً انا أصلاً كنت هغير هدومي وانزل لكم لان عيزاكم في موضوع
صبيحه : بخصوص باران صح
ديلان : كيف عرفتي
صبيحه : من الخاتم ومن ضحكت عيونك ومن انبساطك
ديلان : باران عرض عليه الزواج وانا وافقت
بتقرب عليها صبيحه وبتحضنها
صبيحه :مبسوطه كثيير لان هشوفك عروسه اجمل عروسه
انتي غيري هدومك وانا راح روح اقول لأبوكي
بيرن باران بتبسط ديلان
صبيحه بتضحك وبتقلها متتاخريش يله 😁
بترد ديلان بالصوت الشتوي بقا 😂
ديلان : الووو باران
باران : ديلان مشتاااق
ديلان : لسه من ساعه كنا مع بعض
باران : قلتي لأهلك لحتى اجي اطلبك منهم ونتزوج
ديلان : شوي شوي باران كارابي ليه متسرع كدا لسه في
وقت على الزواج اما الخطبه مش عارفه بقا
على العموم انا قلت لماما وبابا اكيد هتقله ماما كنت مستنيه
اغير هدومي بس وراح روح احكي معاهم
باران : طيب تمام احكي معاهم وانا صاحي كلميني وقليلي حصل اي
ديلان : باران بكرا بكلمك لان بعدين راح اتكلم مع مالك
باران : بخصوص اي
ديلان : كان قايل لي في دكتور في أمريكا صديقه بعتله التحليل بتاعت ابي وهشوفه رد عليه ولا اي لازم أبي يبدأ في العلاج لحتى الحاله متزيدش أكثر
باران وهو مش عارف يقلها اي يقول الحقيقه ولا يسكت
محتار ولو سكت هيكون بيكذب عليها زي حكمت
بتقفل معاه وتبروح لمالك
بتحكيلهم ان باران عرض عليها الزواج الكل وبينبسط اللي أليف
بتتعمد ديلان بتروح وبتوريها الخاتم واللي عمله باران
بتسيبها وتبمشي أليف
بعدين بتكون ديلان رايحه لحتى تتكلم مع مالك
بيرن الفون بتاعها بترد بيكون من المشفى لازم تحضر حالاً حصل حادث خطيير وفي كذا حاله خطرا
بتجري ديلان بتغير هدومها وبتكون رايحه للمشفى بيوقفها مالك وبيقلها بوصلك انا
بتروح وبيكون المكان زحمه جدا ً بسبب الحادث في أطفال وشباب وامهات
ديلان بتشوف المنظر والمكان بتنهار
مالك : مش وقت انهيارك لازم تساعديهم لحتى يعيشو يله ديلان انتي قويه
بتجري ديلان وبتدخل على العمليات بيكون الوضع خطيير كثييير
بيرن عليها باران بيكون الفون في البيت مش معاها
بعدين بيقول يمكن لسه بتتكلم مع مالك
بيروح ياخد شور وبينام وبيفكر في اليوم واللي حصل وان خلاص طلب ايد ديلان
تاني يوم الصبح اول ما بيصحي بيرن على ديلان مش بترد
بيقلك
بيرن على جودت
باران : جودت صباح الخير كيفك
جودت : الحمد لله بخير كيفك انت وكيف عمو ومرت عمو
باران : الحمد لله كنت برن على ديلان مش بترد في حاجه ولا اي
جودت : ديلان من امبارح في المستشفى في حادث خطير حصل كان لازم تكون موجوده هناك
راح معاها مالك ولسه هناك
باران : طيب تمام انا راح روح شوفها
بيرن على مالم باران
مالك : كيفك باران
باران :ديلان ديلان كويسه
مالك : والله الوضع صعب هنا في حالات كثيير وديلان بتطلع من عمليه تدخل في التانيه بس العمليه دي صعبه ليها 4 ساعات جوه لسه ما طلعت
باران :انا جاي حالاً واذا حصل شي كلمني مسافت الطريق
بيلبس باران وبيجري لحتى يروح يشوف ديلان
تفكيره ان هو كان نايم وهي من امبارح في تعب أعصاب وتعب جسدي كيف متحمله
بتطلع ديلان وهي تعبانه جداً جداً بتقعد على الأرض بيجري عليها مالك
وهي مش قادره تتكلم بس ساكته ودموعها نازله
بيوصل باران وبيشوفها في الحاله دي
بيقوب عليها
ديلان فلاش باك
وهي في غرفت العمليات طفل صغير وحيد امه وابوه
وكانت الاصابه في المخ خطير جداً
كانو راجعين من احتفال عيد ميلاده
امه وهي بتترجه ديلان لحتى تنقظ ابنها ملهاش غيره وحيدها
هدتها ديلان كان عندها امل ان تنقظه ولكن العمليه فشلت وتوفا الولد
لما طلعت لحتى تقول للأم انهارت
بتحكيلهم ديلان وهي بتعيط بحرقه عليه وان معرفتش تنقظه وامه جالها انهيار عصبي
لتدمع عيون باران وبياخدها في حضنه لحتى تهدي
بيظهر جواهر بيراقب منهم
جواهر : دكتور ديلان
ديلان بتبعد باران عنها وبتقوم نعم دكتور جواهر
بيلف لحتى يشوفه باران
وهنا الصدمه الكوبرا
جواهر : باران
باران : جواهر؟
ديلان ومالك 🙄😳😳

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى