رواية لهيب العشق الفصل الثالث عشر 13 بقلم ورد
رواية لهيب العشق الجزء الثالث عشر
رواية لهيب العشق البارت الثالث عشر
رواية لهيب العشق الحلقة الثالثة عشر
نروح Flash back تاني …
طلب سليم من انور ان ياتي له لانه يريده في مهمه شخصيه …
ذهب انور الي سليم في شركته .. جلس انور امام سليم ثم ابتسم بخبث وقال له : انا عايزك في مهمه وتمنها اربعين الف جنيه
ابتسم انور هو الاخر ثم اجاب : واي هيا المهمه دي
سليم : عايز شويه صور ل ملاك بنت اخوك بس كدا
نظر انور ل سليم بشك : لي
سليم : لي دي بتاعتي انا
انور : تمام يا باشا بكرا يكونوا عندك
سليم : تمام
اخرج سليم دفتر الشيكات الخاص به ثم كتب فيه المبلغ ووضع امضته ثم اعطاه لانور ، رحل انور من شركه سليم وفي اليوم التالي ذهب له ومعه الصور ..
نرجع back ..
بعدما حكي انور لادهم كل شئ ، اقترب منه ادهم ثم قال له بهمس يشبه فحيح الافاعي : اقسم بالله لو مكنت قد ابويا لكنت دفنتك مكانك بس هعمل احترام لفرق السن الي بينا وانت كدا كدا ميت
ثم صرخ فيه : اخرج ومش عايز اشوف وشك تاني والا هقتلك
خرج انور من مكتب ادهم ثم من الشركه باكملها ، بعدما خرج انور جلس ادهم علي كرسيه ثم تنهد بالم وقال : ازاي كل دا يحصل ، انا ظلمتها طب يا تري هتسامحني لو عرفت الحقيقه ، بس انا اذيتها واهانت كرامتها ، يا تري هيا فين دلوقتي ، انا لازم ادور عليها واخليها تسامحني ، يارب اعمل اي انا عارف اني ظلمتها
خرج ادهم من مكتبه ثم تحدث مع شخص ما وطلب منه ان يجلب له سليم ..
ذهب ادهم الي المخزن وانتظر حتي جلبوا له سليم ، رموه علي الارض امام ادهم ، وكان هو جالس علي الكرسي امام سليم ويضع قدم فوق قدم وينظر ل سليم بشماته ..
تحدث سليم بغضب : انتوا مين
اجابه ادهم : انا الي هاخد روحك
سليم : ادهم انت عايز اي
ادهم : انا هقولك
اقترب منه ادهم ثم لكمه عدة لكمان في وجهه حتي اصبح ينزف من جميع الجهات ثم تحدث ادهم بغضب مميت : لي عملت كدا
سليم بغيظ : عشان بكرهك
ادهم : لي
سليم : عشان كنت بتاخد مني كل حاجه ، الصفقات والشهره وكل حاجه
ادهم : ذنبها اي ملاك قولي
سليم : كنت برضلها الكف الي ضربتهولي قدام الناس
ادهم : عشانك واحد و**
سليم : بس شوف انت عملت اي طلقتها وهيا هربت منك عشان انت واحد ندل لو كانت وافقت تقضي معايا ليله كان زماني مخليها ملكه
زاد غضب ادهم ثم اقترب منه وضربه مره اخري ولكن اشد من الاولي .. هنا وقع سليم فاقدا وعيه ثم تركه ادهم ورحل وامرهم بان لا احد يعطيه طعام او شراب…
وبعد ايام تركه ادهم ولكن بعد ان جعل شركته تخسر جميع الصفقات واصبح الان يعلن افلاسه ..
نرجع back ..
وضع ادهم الصوره تحت الوساده ثم وقف وجهز حقيبته وارتدي ملابسه فهو اليوم سوف يسافر هو واسر الي امريكا حتي يتمم صفقه كبيره جدا مع مصممة ازياء مشهوره ..
خرج ادهم من الڤيلا وتوجه الي المطار ووجد اسر ينتظره ثم صعدوا الي الطائره معا ..
بعد حوالي اثني عشر ساعه ..
هبطت الطائره في مطار امريكا ، نزل اسر وادهم من الطائره ثم توجهوا الي الفندق الذي حجزته لهم السكرتير الخاصه بادهم ..
وصلوا الي الفندق بعد حوالي ساعه ونصف ، ثم صعدوا الي غرفهم حتي يرتاحوا من رحلة اليوم ..
عند ملاك ”
انتهت من عملها ثم ذهبت الي منزلها مع جاسم ..
اوصلها جاسم ثم توجه الي منزله هو الاخر ، دخلت ملاك المنزل فوجدت مارلين تنتظرها ثم قالت لها : مساء الخير سيدتي
ملاك : مساء الخير مارلين
مارلين : هل احضر لكي العشاء
ملاك : لا شكرا اين براء وسيلا
مارلين : لقد ناموا سيدتي فالوقت اصبح متاخر
ملاك : حسنا سوف اذهب لانام وانتي ايضا ارتاحي
مارلين بابتسامة : حسنا تصبحين علي خير
ملاك : وانتي بخير مارلين
صعدت ملاك الي غرفه براء وسيلا وقبلت جبينهم ثم ذهبت الي غرفتها وبدلت ملابسها ثم نامت ..
اتي اليوم التالي سريعا ..
اشرقت الشمس في غرفه ادهم وازعجه ضوء الشمس الذي يدخل من النافذه ثم استفاق وذهب الي الحمام اخذ حمام بارد وبدل ملابسه وذهب الي غرفه اسر ، فوجده ينتهي من ارتداء ملابسه ثم غادروا الفندق معا ..
صعد الاثنان في السيارة التي استاجروها ثم ذهبوا الي شركه المصممه ريبيكا مينكوف ..
في منزل ملاك ”
استيقظت ملاك من نومها ثم ذهبت الي الحمام توضئت وأدت فريضتها ثم ارتدت ملابسها وخرجت من غرفتها وذهبت الي غرفه سيلا وبراء وجدتهم مستيقظين ويلعبون معا ، جلست معهم ثم قالت : يلا يا ولاد عشان نفطر وبعدين عمو جاسم هيجي ياخدنا ونروح عند يحيي وطنط ميرا
براء وسيلا في نفس الوقت : يااااي
ضحكت ملاك ثم قالت : يلا والا هغير رايي
جري براء ومعه سيلا وجلسوا علي طاوله الطعام وكانت مارلين قد جهزت الطعام ..
تناولوا فطورهم وبدلوا ملابس نومهم الي ملابس انيقه …
بعد ساعه اتي جاسم وذهبوا معه الي منزله ..
عند ادهم واسر ”
وصلوا الي الشركه بعد ساعتين تقريبا فالمكان بعيد عن الفندق ، دخل ادهم وبعده مباشرة اسر ، قالت السكرتيره لهم بان ريبيكا تنتظرهم في الداخل ، توجهوا الي مكتبها ثم جلسوا يتحدثون بشان الصفقه ، وبعد ساعه وقعوا معها العقد ثم استاذنوا ورحلوا …
بعدما خرج ادهم واسر من شركه ريبيكا ، كان سوف يصعد الي السياره ولكنه راي شئ جعله في حاله صدمه …
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)