روايات

رواية دموع معاقة الفصل الخامس 5 بقلم صباح عبدالله

رواية دموع معاقة الفصل الخامس 5 بقلم صباح عبدالله

رواية دموع معاقة الجزء الخامس

رواية دموع معاقة البارت الخامس

رواية دموع معاقة الحلقة الخامسة

في الفلا

انس. بدموع ماتبعديش عني ياجنات

جنات. تبص على يوسف بترجي علشآان يوفق انو ياخد انس معهم

يوسف يركع على رجلي ويكتب على التلفون ومين قالك ان جنات هاتسيبك يابطل

انس. بدموع يعني انت مش هتخد جنات اختي

يوسف. لا مينفعش اسيب جنات من بعض النهاردة ويبص على جنات هي خالص بقت مراتي ومينفعش تكون هي في مكان وانا فى مكان

انس. يمسك في جنات ويعيط ماتمشيش ياجنات

جنات. بدموع بس يانس انت راجل والرجال مش بيعط

يوسف. يخد انس ويحط ايدوا على شعرو بحنان. ويكتب. بتعيط ليه يابطل زي ماجنات بتقول الرجل مش بيعيط

انس. بعيط علشان انت هاتاخد جنات انا بحبها ومش بقدر انام الي وانا في حضنها

يوسف. يبص على جنات اللي عينيها بقت احمر من دم من كتر العياط ومين قال ان جنات هتسيبك يابطل ويجي شيل انس احنا هانمشي من هنا كلنا مش انت مش بتحب المكان ده وانا كمان مش بحبو ولا جنات كمان علشان كدا هانمشي كلنا ويمد ايدوا لجنات علشان تقوم من الارض انا مستحيل اسيبك انت ولا جنات انت فاهم وعينو على جنات

جنات. تفرح علشآان يوسف هاياخد انس معاها وهي حسها بالامان لاول مره حس انها لقت حد تعتمد عليه وتجي مسحها دموعه وتحط ايديها في ايد يوسف

يوسف. يمسك ايد جنات جامد ويبصلها بمعنا انو هو هيكون سند ليه وانو هايحميها انو هو هيعوضها عن كل حاجه بمعنا انو هو مش هيحسسها غير بحنانو وحبوا بمعنا ان خالص مبقتش تخاف من حد طول ما هو موجود

ريهام. بصوت عالي انا مستحيل اسمح ان انس يطلع من الفلا وتروح علشآان تخد انس من علي دراع يوسف وهو شايلو

يوسف. يمسك ايديها ويكتب انس وجنات بقو في حميتي انا دلوقتي وانا ماسؤل عنهم ومفيش حد غيري وانا لم اتجوزت جنات فانا اتجوزات مشكلها وكل حاجة بتخصها معاها وانا مستحيل اسمح لوحده زيك مش عندها قلب انها تأذي جنات وانس بعض النهارده انس وجنات بيخصوني انتي فاهمه ويجي مسك جنات وشايل انس وخدهم وطلع

لحياة جديدة في الحزن والفرح هيكون فيه وجع ودموع بس هتلاقى مين يرضيها و يمسحهلها دموعها هتلاقي حد يحساسه بحنان َوحب وياتاره هو يوسف هيعوضها عن كل حاجه هيعوضها عن العذاب والرعب اللي هي عشتوا مع مرات ابوه ياتاره هيحساسه بالامان كل الاساله دي في عيون جنات وهي مسكها ايدي يوسف وطلعها معه من الجحيم الي هي كانت عايشه فيه

وبعد وقت. جنات وقفها قدام مبنا على قد حالو وعمالها تبص حولين منها ومستغربه المكان الجديد هي اها بتحب الدادة الهام وصحبات ريتاج في المدرسة وكانت تعرف يوسف من وهي لسه صغيرة بس لو مره نزلت وشافت هم عايشين ازي ولا كانت تعرف حاجه عن العالم هي كانت بتروح المدرسة ومن المدرسة على البيت خوف من مرات ابوها وامرات ابوها ماكنتش بتسمح له تخرج او انها تتعرف على حد او بتخلي حد يشوفها

الهام. بحنان مالك ياجنات بتبصي ليه كدا خايفه

جنات. تهز راسها بمعنا اها خايفه

الهام. بحنان وتحط ايديها على راس جنات متخفيش ياحبيبتي هنا الناس كل غلابه وبيحبو بعض وانا متأكد ان كل اللي هنا هيحبوكي ياجنات. وانتي كمان هتحبيهم

جنات. بخوف. بس انا معرفش حد هنا غيرك انتي ويوسف وريتاج يادادة حتي ياسمين بنت حضرتك انا معرفهاش

الناس كلها عمالها تبص على جنات وجمالها ومستغربين ان وحده زي جنات مع يوسف

واحدة جارت الهام. ازيك يام يوسف هي مين العسل اللي معاكي دي بين عليها مش منانا

جنات. مش فاهمة يعني اي مش منانا وتبص على الهام بمعنا هي بتقول ايه مش فاهمه

الهام. هي مش من هنا صحيح بس بقت واحده منانا دي مرات يوسف ابني ياام محمد

ام محمد. يانهار ابيض هو يوسف اتجوز من غيرنا ازي ودموعها تنزل هو احنا مش اهلي يام يوسف بقاا كدا تحرمنا من فرحت يوسف هو في هنا ابني وابنك يام يوسف علشان تجوزي من غيرنا وتفضل تعيط

جنات. واقفه ومستغرب هي ليه بتعيط

الهام. ييييَووهه ياام محمد هو انتي كل حاجه تعيطي عليها ياوليه

يوسف يروح عند ام محمد وجي حضنها حبيب دماغه

يوسف. يكتب ماعليش والله بس الظروف حكمات بكدا متزعلش مني حقك عليا وهي جنات قدمك تقدري تعملي اللي انتي عايزها معاها

جنات تبصلها وتبص على يوسف بخوف

ام محمد. عارفتي انا ليه بقولك ان يوسف مش ابنك لوحدك وتحب يوسف راسو انت عندي اغلي من عيالي يايوسف وتجي مظرغتها لولولولولولوي الناس تتجمع على صوت الظرغيط

واحد من اهل الحطه اي في اي يام محمد بظرغطي ليه

أم محمد. بفرحه يوسف ابني اتجوزا مش عايزين اظرغط يابو شهد

ابو شهد يبص على جنات. هي دي مرات يوسف بس ازي اتجوزها

ام محمد. مش مهم ازي المهم انو اتجوزا ومرات احلي من القمر وتروح عند جنات وتجي حضنها الف مبروك عليكي ياحبيبتي انتي ربنا بيحبك وبعتلك زين الرجاله

جنات تحس بحنان الوليه الطيبة دي وتضحك الله يبارك فيكي ياطنط

اهالي الحطه يقفوا ويبركو كلهم لي يوسف. وجنات مرتاحه لناس الطيبين دَول

بت واقفه. وبدموع انت اتجوزت يايوسف وانا انت مش وعدني انك مش هتجوز غيري ومين دي دي عياله صغيرة ومعاقه معقوله يايوسف تتجوز معاقه وتسبني بس بوعدك اني مش هسيبك يايوسف الا لم تطلقه البت دي وانتي يالي اخدي مني حبيبي قلبي هخليكي تبكي بدال الدموع دم؟؟

ياتاره جنات هتلاقى الامان خالص

يوسف هيعمل جنات بحب وحنان زي مكان معها ولا اي
جنات دموعه هتنشف ولا هتزيد ويوسف هيمسح لجنات دموع ولاهو هيكون سبب نزلهم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع معاقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!