روايات

رواية لهيب الانتقام الفصل الثاني 2 بقلم عنبر عمر

رواية لهيب الانتقام الفصل الثاني 2 بقلم عنبر عمر

رواية لهيب الانتقام الجزء الثاني

رواية لهيب الانتقام البارت الثاني

رواية لهيب الانتقام الحلقة الثانية

تصرخ بوجع انا عوزه ابنيييي ابوس ايدكم ابني الرضيع هو فين انا عوزه يوسف ابنيييي لا لا هو فين ….؟ وحاولت تنهض من السرير حتي تبحث عن طفلها وهي تصرخ وتبكي
هي:انا عوزه ابنييي انا هربت من الجح”يم عشان محدش يخده مني انا عوزه ابني …. ويفتح باب غرفتها ويدخل الدكتور والممرضه…. لي يجدوها ملقي علي الارض تصرخ وتبكي وتجذب ملابسها في حسره ووجع وعيونها حمراء من كثرت البكاء…..
يصرخ الدكتور بنرفزه علي الممرضه بعد ما حمل تلك المسكينه….التي فقدت الوعي مره اخري…..ويضعا علي السرير….وينظر لي الممرضه بغض”ناري….
الدكتور:انتي حيو”انيه ومستهتره ازاي تسبيها لي وحدها وهي في حالتها الصعبه دي يلا انجري وروحي هاتي الحقنه المهدئه عشان اديهالها…. يلا…..
خرجت الممرضه وهي تمتم بضيق من الدكتور

 

 

الممرضه اسماء:وانا مالي هو انا كنت هلصق جنبها لحد امتي هو الدكتور بشار يطلع زربينه…. عليه من ساعه الزفته دي ما امه جابتها هنا وهو متوتر وعصبي علي طول….
الممرضه ٢:طيب بطلي برتمه احسن لو سمعك هيرفدك من هنا وانتي عارفه ده جبار ومفتري ويعملها ودي مستشفي ابوه وهو شريك فيها بنسبه كبيره يلا روحي بقي…… لم تكمل الممرضه كلمتها وسمعت صوت يجلجل جدران المستشفي ينده بي اسم اسماءءءء
تجري اسماء برعب وتوتر وبتهمس يلا لاهووووي ده هيطين عشيتي…
بشار بغض”ب جحيم”ي: حسابك معاي بعدين يا زفته هاتي الحقنه….اخدها منها وداخل لي الغرفه واغلق الباب بقوه في وجهها….
يقترب بشار من تلك المسكينه التي تسيل دموعها حتي وهي فاقده لي الوعي واعطها الحقنه وهو ناظر اليها في حب وحزن….واقترب منها وملس علي شعرها ومسح دموعها….
بشار:يا تري ايه حكايتك وايه الا وصلك لي حالتك الصعبه دي رغم ان شكلك صغيره علي كل الوجع ده وايه حكايه ابنك الا بتصرخي بيه ده…. انا جانبك وهفضل معاكي وهحميكي من اي حد حاول يؤذيكي……
في قصر فخم جيدا….بيكون لي عائله قمر الدوله التي هي عيله بشار…..

 

 

يا ماما وطي حسك احسن حد يسمعك…. انتي عوزه توديني في داهيه…..
الام فريده بقلق:انتي الا هتوديني في داهيه بسبب عمايلك بقي تجيبي عيل من الشارع وتنسبيه لي بشار ليه هو انتي فاكره انه هيدخل عليه انك خلفتي وانتي مش بتخلفي ووهم انك كنتي حامل طول الفتره الا فاتت يا ورد كده غلط بشار فعلا بيحبك بس هو جاب اخره من كدبك وطمعك….والا مصبره عليكي انك بنت عمه وبس…
ورد بحق”د وش”ر:انا لازم اوصل لي فلوسه كلها دي حقي وورثي يا ماما ولا انتي نسيه ان ابوه سرق ابوي وبسببه ابوي ما”ت بحسرته انا لازم انت”قم منهم كلهم انا بخلف بس مش عوزه اخلف من بشار انا بكره اوي يا ماما وبقرفه من لمسته ليه….. بس كله يهون عشان لهي”ب الانتقام ينطفي جواي…….
فريده بحزن:طيب خالي بالك احسن تح”رقي نفسك في الاخر…. وبعدين هتتصرفي ازاي لو امه الحقيقه ظهرت…
ورد بسخريه:دي زمانها ما”تت وشبعت مو”ت انا هسميه حاتم علي اسم بابا……بشار قمر الدوله الوريث لي كل فلوسهم……

 

 

يمر اليوم ويأتي المساء وتذهب ورد لي المستشفي وهي تحمل الطفل جاءت حتي تنفذ مخططها وتقنع بشار بأنها قد ولدت من اسبوع…. وهذا طفلهم…..حاتم فسألت عليه…. وعرفت انه في غرفه بشره…. ام الطفل التي اخذته…. فتذهب الي هناك وتفتح الباب ولا تجد بشار لكنها تجد بشره
وبشره ترها وتلاحظ الطفل وتعرفه فتجري عليها وتمسك في طفلها وهي تصرخ ابني يوسف هاتيه حد يلحقني دي الا خطفه ابني…..
تتوتر ورد ولا تدري ماذا تفعل لم تجد حل غير انها تدفعها وتجري فدفعتها…. فوقعت بشره ارضا وورد ترمقها بش”ر كبير وبحثت عن اي شئ تق”تلها بيه فوجدت مش”رط موضوع علي الطاوله فوضعت الصغير علي السرير وتقدمت منها وبشره ضعيف غير قادره علي ردها او الدافع عن نفسها….وورد تقرب منها وتضحك بكل ش”ر وهي ممسكه المشر”ط بيدها حتي اصبحت وفوقها وانحنت عليها وجذ’بتها من شعرها…. وكادت ان تقرب المش”رط من عنقها لولا فتح الباب وو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى