روايات

رواية لن اتخلى عنك الفصل الرابع 4 بقلم إسراء أشرف

رواية لن اتخلى عنك الفصل الرابع 4 بقلم إسراء أشرف

رواية لن اتخلى عنك البارت الرابع

رواية لن اتخلى عنك الجزء الرابع

رواية لن اتخلى عنك
رواية لن اتخلى عنك

رواية لن اتخلى عنك الحلقة الرابعة

‎مايا غيرت هدومها ولبست هوت شورت جينز وبدي بينك كات وفارده شعرها
‎وساره فستان فيروزي فوق الركبه وبربع كم ورافعه شعرها ديل حصان
‎ايلا ولبست بيجامه بصعوبه بسبب رجلها والبيجامه عليها الوان اصفر في ابيض وعليها كرتون ربانزل وسايبه شعرها
‎مايا بصدمه ايه ده انتي مش هتنزلي يلا قومي غيري يا بت
‎ايلا بتعب مش قادره رجلي وجعاني انتو رايحين فين مش ابيه قاسم قال هنريح وننزل بليل
‎مايا لاا احنا مش تعبانين يلا ننزل نتفسح لوحدنا بطلي رخامه
‎ايلا بتعب والله مش قادره
‎ساره بمحايله يلا وبطلي رخامه
‎ايلا طب هننزل ازاي الكل هينام ومحدش هيرضا ينزل معانا
‎مايا ايلا قومي احنا مش صغيرين عشان مستنين حد يخرجنا يلا وبطلي دلع
‎ايلا بتفكير ماشي وتقوم وهيا بتسند وتروح ناحيه الشنطه وبتطلع هدومها وبتقول لساره ومايا عاوزين لما نرجع نرتب الهدوم في الدولاب متنسوش
‎مايا اشطا
‎ساره اوك
‎مايا انا رايحه احط روج عقبال ما تخلصي
‎وبعده مده قصيره ايلا لابسه بنطلون كلو كاتينج وبدي اسود علي القمر والكم اليمين بكم والشمال كاب ولابسه السلسلتين اللي فيهم خرزه زرقه وخرزه بني اللي مش بتقلعهم من رقبتها دول هدايا قاسم ولابسه كوتش اسود ورافعه شعرها كحكه عشوائيه ومنزله خصل علي وشها كالعاده ♡

‎”تحت الفندق”

‎في كافيه علي البحر
‎ايلا وبتشرب عصير فرواله الجو حلو اوي يا بنات هنا
‎ساره وبتشرب عصير بطيخ بنات عاوزه احكلكم حاجه
‎مايا وبتاكل ايس كريم عمل ايه تاني سي حاتم
‎ساره مش عارفه اقول ايه زعلان مني وبيقول اني غلطانه ولازم اعتزر عشان رديت علي مروان وان مينفعش اعمل كده
‎ايلا بنهي الحوار الواد ده عيل وانا حظرتك منه من الاول مبحبوش وبتشاور علي رقبتها مبينزليش من الزور وغير كل ده عيل وانتي متمسكه بيه علي ايه مش فاهمه مش كفايه الفلوس اللي بيسحبها منك
‎ساره بعصبيه متقوليش كده حاتم بيحبني والله بس هو سايب البيت لاهله الفتره دي ابوه مش بيدخله الشركه غصبا عنه
‎مايا كلام ايلا مظبوط انا مش مرتاحه حاسه وراه حوار
‎ايلا انا هفضل اعيد الكلام كل مره تحكي عن الواد ده بيستغلك وهو ولا عنده اهل طاردينه ولا حاجه انا مش هفضل احذرك حاتم بيستغلك يا صحبتي وافتكري اني حذرتك
‎ساره بزعيق اخرسي يا ايلا اخرسي بقي انا بقولك بحبه انا بقولكو عشان اصالحه ازاي مقولتلكيش تفكري وتتحري عنه وتعملي فيها مفتش كرومبو
‎مايا اهدي يا ساره ايلا قصدها مصلحتك يا حبيبي
‎ايلا سبيها يا مايا تفكر زي ما هيا عاوزه اقولك حاجه اتصلي بيه اعتذريله زي كل مره يلا يلا بس فالاخر متجيش تندمي ساره تتعصب وتقوم تحدف الكرسي وتتمشي علي البحر وتتصل بحاتم
‎ايلا مايا روحي وراها عقليها عشان انا لو روحت هتعصب عليها يمكن تفكر وتفوق عن اللي هيا فيه ده
‎مايا خلاص انا هروح انتي بس متزعليش منها وايلا تحرك راسها انها مش زعلانه ومايا تروح ناحيه ساره
‎ساره بتكلم حاتم خلاص يا حبيبي متزعلش بقي انا اسفه اهو تالت مره اعتذر
‎حاتم خلاص هسامحك المره دي بس حسك عينك تعملي كده تاني انا مش عاوز انكد عليكي بس مينفعش تسافري من غير ما تقوليلي انا هعديهالك بمزاجي المره دي ومتنزليش فاي مكان حتا لو مع اهلك غير لما تعرفيني تمام
‎وتقفل معاه ومايا تكون واقفه وسمعاها
‎مايا بزعيق باردو اعتذرتيله زي كل مره يا بنتي بيستغلك والله
‎ساره ببرود محدش يدخل وتمشي ومايا تمشي وراها ويروحوا لايلا
‎وايلا رجليها تشد عليها جامد وتكون تعبانه ومش قادره تتحمل الوجع
‎ساره ومايا بيوصلوا ويقعدوا
‎ايلا بوجع بنات يلا نقوم
‎مايا بعصبيه تعالي شوفي يا ايلا ساره اعتذرت لحاتم قولي حاجه
‎ساره بزعيق انا مش قولت محدش ليه دعوه وتبدي هيا ومايا يزعقوا بصوت عالي وايلا تحاول تقوم تقف وتكون دايخه وتعبانه وحاسه ان رجليها بتنزل دم
‎ايلا بتعب وبتنامي عليهم يا ساره يا مايا طب نكمل خناق في الاوتيل ارجوكوا يلا انا تعبانه
‎ومايا وساره مكملين في الزعيق ايلا بوجع وبتحاول تمشي عشان توقف تاكسي وفجأة عربيه تيجي من بعيد وتخبطها وفالوقت ده الصوت يوصل للبنات ويلفوا ويجروا ناحيه الصوت ويلاقوا ايلا في الارض وواحد بيشيلها
‎ساره بخضه ايه اللي حصل في ايه
‎مايا بصدمه رد علينا حصلها ايه انت اللي خبطها
‎الشاب ممكن تهدوا انا خبطها هيا طلعت قصادي فجاءه مفيش وقت يلا اطلعوا هخدها علي المستشفي انتو تبعها صح
‎مايا وساره وهما بيركبوا ايوه ايوه
‎وساره قعدت ورا واخذت ايلا في حضنها ومايا ركبت قدام

‎”بعده مده في المستشفى “

‎ايلا في الاوضه والدكتور معاها بيكشف عليها وبعد مده بيطلع
‎ساره طمني يا دكتور
‎الدكتور الحمد الله هيا دلوقتي كويسه هيا قالتلي ان كانت مخبوطه في من الاول واتخبطت تاني في نفس الرجل وبسبب الخبطه حصلها كسر وجبست رجلها هيا كويسه تقدروا تتدخلو تشوفوها وقبل ما يكمل ساره ومايا يدخلوا الاوضه
‎الشاب يشكر الدكتور وينزل يدفع مصاريف المستشفي
‎ساره وبتبوس راس ايلا انا اسفه والله اسفه متزعلش مني
‎مايا والدموع في عيونها احنا اغبيه خرجناكي وانتي تعبانه واتخنقنا كمان متزعليش عشان خاطري بلاش عشان خاطر ابيه قاسم متزعليش
‎ايلا وبتاخدهم في حضنها خلاص والله انا مش زعلانه
‎وبيدخل الشاب عليهم بعد ما بيخبط
‎ايلا وبتبص لساره ومايا مين ده
‎الشاب انا اللي خبطك انا اسف بس انتي طلعتي فجأه ملحقتش اقف
‎ايلا مفيش مشكله حصل خير
‎الشاب انا عز وانتي يا عسوله
‎ايلا بابتسامه سمجه اسمي ايلا مش عسوله
‎عز ماشي يا ايلا طب يلا عشان اوصلكوا

‎في عربيه عز ساره ومايا في الكنبه اللي ورا ، وايلا في الكرسي اللي جمب عز وبعد مده بيوصلوا قدام الفندق
‎عز الف سلامه عليكي مره تانيه وبعتذرمنك
‎ايلا حصل خير انا اللي غلطانه انا فعلا مختش بالي وطلعت قدامك فجأه بااي
‎ومايا وساره ينزلوا وايلا لسه بتنزل
‎عز ايلا ممكن رقم تليفونك عشان اطمن عليك
‎ايلا بابتسامه ملوش لزوم انا كويسه صدقني
‎عز باصرار بس انا عاوز كده وبيمد ايده بالتلفون عشان تكتب رقمها
‎ايلا بابتسامه بتسحب التلفون وبتكتب رقمها وبتديه لعز
‎عز هكلمك اطمن عليكي
‎ايلا بتهز راسها بابتسامه وبتنزل وساره ومايا مسندنها
‎مايا بغمزه هيا السناره غمزت ولا ايه
‎ايلا بضحكه هو طلب مني الرقم وادتهولو مش اكتر عشان يطمن عليا
‎ساره بسهوكه مصتنعه وايه تاني يا بيبي
‎ايلا بضحكه كسوف جنتل اوي يا بنات خطف قلبي ياخراشي علي ضحكته
‎وبيدخلوا الاوتيل وبيوصلوا لاوضتهم وبيفتحوها مع كلمه ايلا ضحكته سحرتني وبيلاقوا قاسم قاعد علي السرير
‎قاسم مين اللي ضحكته سحرتك
‎ايلا بصدمه ابيه قاسم
‎ساره ومايا ساندين ايلا وواقفين مصدومين
‎قاسم وبينزل عينه لرجل ايلا ويتفزع ويقوم ويقول ايه اللي حصل لرجلك وكنتو فين
‎مايا احنا خرجنا كنا زهقانين وبعدين
‎قاسم بمقاطعه وفري كلامك يا مايا انا هفهم كل حاجه من اختي وبيقرب وبيسحب ايلا ناحيته وبينزل علي ودنها تعالي اوضتي نتكلم هناك وبيلف ايده علي كتفها وبيشدها براحه وبيطلع برا الاوضه لاوضته
‎ساره بعد ما قاسم خرج بتنهيده ربنا يستر علي ايلا

‎”في اوضه قاسم “

‎بعد ما دخلوا سندها وخلاها تمدد علي السرير وقعد جمبها احكيلي من غير تحوير
‎ايلا بصدق مكنتش هحور علي حضرتك يا ابيه وتحكيله كل اللي حصل معادا ان عز وصلهم واخدت رقمه
‎قاسم واسمه ايه
‎ايلا بتوتر خفي مش عارفه
‎قاسم يعني موصلكوش تحت
‎ايلا بتهز راسها لا يا ابيه
‎قاسم اول واخر مره تخرجي بدون اذني سامعه
‎ايلا بخوف سامعه
‎قاسم فين الكشف بتاع الدكتور
‎ايلا تمد ايديها في جيبها اهو يا ابيه
‎قاسم وبيفتح الورقه ويبص عليها وبينزل عينيه علي رجليها وبعدين بيشوف البنطلون اللي لبساه وكان فرده البنطلون الشمال مقصوصه لحد فوق الركبه عشان الجبس والفرده التانيه كل البنطلون كاتينج
‎ايلا بعد ما شافت نظرات قاسم تقول بتوتر هو الدكتور اللي طلب من الممرضه تقصلي البنطلون عشان الجبس
‎قاسم بسخريه مفرقتش كده كده هو نفس المنظر المقرف ايه البنطلون اللي شبه الشورت اللي انتي لبساه ده ياريته شورت ده محصلش شورت ده حاجه تانيه ايلا اتظبطي انا مبكلمكيش علي لبسك لان عاوزك تعديله بنفسك
‎ايلا بتهرب ابيه انا عاوزه انام
‎قاسم طب يلا روحي عشان تنامي
‎ايلا هو ممكن انام هنا مع حضرتك
‎قاسم لا مينفعش تنامي مع حضرتي
‎ايلا بليز يا ابيه وحيات ايلي عندك
‎قاسم وبيسحبها لحضنه خلاص هتنامي اسكتي
‎ايلا وتاخدني في حضنك
‎قاسم ها وايه تاني يا ربانزل
‎ايلا وتحكيلي حدوده يا يوجيني
‎قاسم ماشي بس قومي غيري الاول استني هجبلك حاجه من عندي
‎ايلا وبضحكه زي زمان لما كنت بلزق في تشيرتاتك ومقلعهاش
‎قاسم بضحكه اه يختي وبيحدفلها تشيرت طويل
‎ايلا طب روح يا ابيه الحمام عقبال ما اغير
‎قاسم يختي نغه بتتكسفي الله يرحم اللي كنت بغيرلها واحميها
‎ايلا بكسوف زمان يا ابيه بقيت كبيره
‎قاسم يبصلها ويسرح ويقول في سره فعلا كبرتي يا ايلا ويتنهد ويقول في سره يارب ارشدني للطريق الصحيح
‎ايلي يلا يا ابيه سرحت فايه
‎قاسم ورايح للحمام مسرحتش يختي يلا اخلصي وبعده مده
‎ايلا لبست وهيا نايمه علي السرير بس مش عارفه تقلع بقيه البنطلون من تحت بسبب الجبس خايفه يوجعها
‎ايلا بصوت عالي شويه مع صوتها الطفولي الرقيق ابيه قاسم
‎قاسم بيطلع خلصتي
‎ايلا اه يا ابيه بس تعالا خرجلي البنطلون من رجلي خايفه
‎قاسم وبيقرب منها مش كنتي كبيره
‎ايلا صغرت يا ابيه العمر بيرجع بسرعه
‎قاسم بضحكه ماشي ياختي وبيسحب البنطلون براحه وبيرميه علي الكرسي اللي جنبه نامي بقه وانا رايح لياسر
‎ايلا لا انام الاول وبعدين ابقي روح لياسر اللي بيخليك تقلب عليا ده
‎قاسم وبيسحبها لحضنه ميقدرش يا ايلي يلا نامي يا اميره ربانزل
‎وبعده مده ايلا بتنام وقاسم ضرباته قلبه عاليه اوي وبيبص علي ايلا وفي نفسه مطلوب مني اتعامل علي ان اخوكي وابوكي كمان قدام المجتمع كله وبحاول احارب الشعور اللي جوايا وبحاول ارمي نفسي في ايه حاجه تبعدني عن الشعور ده عشان ماذكيش بس حرفيا ياريتك تعرفي اني مش اخوكي ياريت الحب اللي بتحبيه ليا يكون حب غير الاخوه يكون حب راجل لبنت مش عارف اعمل حاجه حبك مكلبشني بقالي سنين مش متصور فيوم ان ممكن تحبي وتطلبي انك تتجوزي حد طب وانا مصيري ايه بحاول ارمي نفسي واقنع نفسي ان ممكن فيوم احب، ديما بس بقالي سنه ومش عارف احبها كل شويه بحاول ادخل في علاقه يمكن احب ومش قادر اخرجك من قلبي تعبت حتا اول علاقه دخلتها وكانت هتكمل للاسف جميله راحت كانت ضحيتها وعينيه تدمع ويتنهد تنهيده قويه ويسحب ايلا في حضنه بقوه لدرجه تتوجع وهيا نايمه بهمس ااه (قدام هتعرفو امتا قاسم عرف انه بيحب ايلا)
‎قاسم وبيرخي ايده وبيبوس راسها نامي يا حبيبي نامي
‎ايلا بنوم وبصوت مبحوح من النوم انت مروحتش يا ابيه
‎قاسم لا ونامي يلا
‎ايلا بنوم حاضر وتنام
‎وقاسم يتنهد وبعد شويه يقوم يغير ويلبس بنطلون وقميص وفاتح اول زرارين وبيرش البرفن ويلبس جزمه وبيسرح شعره لورا ويبقرب ناحيه ايلا ويبوس راسها وبهمس جمب ودنها انا رايح لياسر وهجبلك الدوا وانا راجع ومش هتاخر يا ايلي باي
‎ايلا وبتهز راسها بنوم وبتكمل نوم

‎”بليل في اوضه قاسم”

‎ايلا تصحا ومتلاقيش قاسم وتدخل تغسل شعرها بس عشان رجلها المجبسه وتطلع وهيا بتنشف شعرها وتقعد علي السرير وترمي الفوطه علي السرير وتاخد التلفون وتدخل الحمام وهيا بتمشي براحه مبتمشيشي علي الرجل اللي فيها الجبس رفعاها عن الارض وتدخل تجيب الاستشوار من الحمام وتطلع تقعد علي التسريحه وتنشف شعرها بالاستشوار وبعدها تسحب فرشه قاسم وتسرح بيها وترميها بعشوائية علي التسريحه وتلاقي مامتها بتتصل بيها
‎ايلا وترد مامي حبيبتي اللي خاطفه بابي ومبطلعهوش من الاوضه
‎زينب بضحكه احنا تحت بنتعشا وانتي يا موكوسه ولا نزلتي فطار ولا غداء ولا عشاء ومكلتيش حاجه من الصبح وروحت اوضتك بس لقيت ساره بتقلي انك مع قاسم اتصلت بقاسم قالي انك تعبانه ونايمه مالك يا قلبي
‎ايلا بضحكه طب خدي نفسك يا مامي كل ده رغي انا عموما نزلالكو انتو كلكو تحت
‎زينب بإبتسامه ايوه يا حبيبتي كلنا تحت معادا قاسم وياسر
‎ايلا طب انا نازله يا مامي
‎وتقوم وتروح اوضتها وتدخل تغير لبسها لفستان كاجول لونه اسود قصير فوق الركبه في وسع مش ضيق وبحمالات ومفتوح من الضهر وترفع شعرها كالعاده كحكه بخصل عشوائيه علي وشها ويكون شكلها جميل وتلبس كوتش فارده واحده لونه بيج وتتطلع وتنزل بالاسانسير وتروح ناحيه الطرابيزه اللي قعدين عندها بعد ما شافتهم الكل بخضه اول ما يشوفوها الكل يقوم مفزوعين معادا ساره ومايا لانهم عارفين
‎جلال باندفاع وبيسندها مالك يا يلا حصل ايه قاسم قالي تعبانه وبس حصل ايه مانتي كنتي كويسه
‎ايلا والله انا فعلا مش تعبانه اوي
‎زينب طب اقعدي يا حبيبتي وتشد الكرسي لايلا وتقعد وزينب وجلال قاعدين من الناحيتين جمبها
‎رقيه وواقفه جمبها وبتبوس راسها الف سلامه عليكي ي لولو سلامتك وترجع تقعد علي الكرسي مكانها
‎ايلا الله يسلمك يا طنط
‎عبد الرحمن وبيبوس راسها سلامه القمر مش تخلي بالك
‎ايلا بمشاكسه عين وصابتني يا انكل
‎امجد وبيبص لساره نظره انها كانت عارفه ومقالتش
‎امجد وقاعد فوش ايلا سلامتك حصل ازاي
‎ايلا خبطتني عربيه الصبح
‎جلال هو انتي نزلتي الصبح لوحدك ليه كده يا حبيبي
‎مايا لا يا انكل انا وساره كنا معاها
‎ساره تقول في سرها منك لله يا مايا علي التهزيق اللي هخده بسبب غباءك
‎امجد وبيبص لساره ومايا ويقول ومحدش فيكو قال ليه
‎مايا ببلاهه ها اه ا اصل اه اه انا نسيت
‎امجد وانتي يا ساره
‎ساره نسيت باردو
‎امجد بنظرات لساره ومايا ويقول بقي كده حد ينسا حادثه وكسر رجل والبت نايمه فوق معندكوش دم
‎ايلا خلاص يا امجد في ايه نسيو بتحصل بطل رخامه
‎زينب المهم انتي كويسه يا قلبي جلال قوم هات اكل لايلا
‎امجد لا انا قايم اجبلك حاجه معينه
‎ايلا وبتبص علي الطرابيزه وتلاقي باتيه ولانشون وجبن ورومي وبيض ومربي وعيش لا متجبش حاجه انا جعانه عاوزه اكل غداء هتصل بابيه قاسم يجبلي غداء
‎امجد اطلع اجبلك انا طيب
‎ايلا وهدخله ازاي الفندق مانع فابيه قاسم بيعرف يتصرف في المواقف دي مش اول مره وبابتسامه فخر كالعاده بقاسم ظابط برضه مش اي كلام
‎امجد باحراج طب تمام
‎ايلا وبتتصل بقاسم
‎قاسم يا خراشي التلفون زغرط
‎ايلا بضحكه متكسفنيش بقي
‎قاسم عامله ايه دلوقتي
‎ايلا كويسه، بقولك يا ابيه انت هتيجي امتا
‎قاسم شويه جبتلك العلاج متقلقيش
‎ايلا ميرسي بس عاوزه من حضرتك طلب كمان
‎قاسم قولي يا حبيبي
‎ايلا عاوزه اتغداء والفندق نزل العشا وانا جعانه مليش نفس للعشا ده في عاوزه
‎قاسم بمقاطعه زي العاده اتصرفلك وادخلك اكل
‎ايلا بضحكه بالظبط
‎قاسم بضحكه طب نصايه وهعدي عليكي واكلك برا انا مكلتش باردو بالمره نخلع من العيال دي واخرجك
‎ايلا بابتسامه عريضه اشطا وتقفل
‎امجد بخنقه ها هيجبلك
‎ايلا اكيد اه
‎وتقرب علي ودن جلال بابي قاسم هيجي ياخذني وناكل برا متقولش قصاد حد بقي وابقي عرف مامي وخدها واطلعه عشان الباقي يطلع
‎جلال بضحكه ماشي ويوجه كلامه لزينب يلا يا زوزو نطلع
‎زينب ماشي يا حبيبي متيجي تنامي جمبي النهارده وترتاحي يا قلبي فوق
‎ايلا لا انا هقعد شويه استنا الاكل
‎عبد الرحمن ويلا احنا كمان يا حبيبتي عاوز انام
‎رقيه يلا يا حبيبي
‎ويطلعوه
‎ساره وتكون بتنام
‎ايلا مايا خدي ساره واطلعه لانها بتنام وانا بعد ما اكل هاجي
‎مايا تمام لو احتجتي حاجه كلميني وتسحب ساره ويطلعه
‎وميتبقاش غير امجد وايلا
‎وبعد مده ايلا بتحاول تخلي امجد يطلع بس مش بيطلع فتقوله
‎ايلا مش هتطلع تنام يا امجد
‎امجد ببرود لا انا قاعد مستني قاسم لما يجي عشان تاكلي ومتقعديش لوحدك احسن حد يضايقك
‎قاسم من ورا امجد ويخبط كف ايده علي كتف امجد وايلا بتضحك مين يقدر يضايقها واخوها الرائد قاسم الجارح
‎امجد بيلف راسه وبخنقه انت جيت يا قاسم
‎قاسم ايوه جيت يا قلب قاسم كبرت علي ابيه مش كده
‎امجد وهو بيقوم وبيبص لقاسم بتحدي اها كبرت باي يا ايلي ويتك علي الكلمه ويمشي (ايلي ده دلع قاسم لايلا محدش بيقوله غير قاسم)
‎قاسم وبيحرك لسانه جوه بقه بعصبيه وبيحط ايده في جيبه وبيوجه كلامه لايلا يلا قومي
‎ايلا وبتقوم هتاكلني فين
‎قاسم وبيلف ايده حوالين كتفها وبيقولها مش قصير الفستان ده حبتين
‎ايلا وبترفع راسها ناحيه قاسم وبتقوله ابيه من امتا بتكلمني علي لبسي يعني مش قولنا مش هتضغط عليا
‎قاسم من ساعه ما كبرتي مبقتيش صغيره زي الاول عشان كده بتكلم
‎ايلا بس انا متعوده علي اللبس ده ومعنديش غيره
‎قاسم وبيسحبها وبيمشو لبرا الفندق ويقول نشتري لبس واللبس يطول

‎”بعد وقت في المطعم”

‎ايلا ووشها غرقان في طبق المكرونه بالوايت صوص وفراخ المقرمشه اسبايسي
‎قاسم وبيضحك عليها
‎ايلا وبترفع وشها بتضحك ليه يا ابيه حصل حاجه
‎قاسم ولسه بيضحك وبيمد ايده علي شفايف ايلا وبيمسح بصوابعه شفايفها وبعدين يشيل بواقي الصوص علي خدودها ويقول بتاكلي وشك ليه نفسي افهم
‎ايلا باحراج وبتسحب مناديل وبتمسح وشها متدايقنيش يا ابيه سبني علي راحتي
‎قاسم بضحكه وهو انا عملت حاجه براحتك يا قلبي
‎ايلا بعد ما حرجتني
‎قاسم وبيشد خدودها ياخراشي علي الفراولايه اللي عاوزه تتاكل يا ملبن بلدي
‎ايلا بضيق يووه بيوجعوني والله
‎قاسم يضحك طب يلا نروح عشان ترتاحي لو خلصتي اكل
‎ايلا يلا وتفلونها يرن برقم غريب وقاسم بيسيب الفلوس علي الطرابيزه وبيقوم وبيسالها مين
‎ايلا دي مايا مش هرد وهيا تكون شاكه انه عز فعشان كده مردتش
‎قاسم وبيلف ايده حوالين كتفها قادره تمشي ولا اشيلك
‎ايلا لا قادره

‎”في العربيه “

‎قاسم وبيمسك العلبه وبيطلع الشريط ويطلع حبايه ويمد ايديه وهو بيقول خدي المسكن يلا
‎ايلا وبتاخدها وبتشرب مايه بعدها
‎قاسم وسايق العربيه انا روحت للدكتور وقالي ان الجبس مش هيطول لان الكسر مش كسر في ضلوع قال شبه التواء بس قبلها لازم نعمل اشعه طبعا
‎ايلا بجد طب كويس انا مبقتش طايقه الجبس اصلا.

“وبعد وقت يوصلوا الفندق “

في اوضه ايلا الرقم يتصل تاني وتكون نايمه علي السرير وترد
ايلا الو
عز ايلا انا عز عامله اي
ايلا وتقوم وتدخل البرنده وتقول الحمد الله
عز اتصلت بيكي من شويه
ايلا اه مبردهش علي ارقام غريبه ومكنتش فاضيه
عز اها اخبار رجلك ايه
ايلا بابتسامه كويسه
عز بتعملي ايه
ايلا قعده في الاوضه بتسال ليه
عز طب ينفع اشوفك
ايلا تشوفني ليه وانت عارف الساعه كام دلوقتي
عز قصدي فاي وقت بكره بعده
ايلا سلام عاوزه انام وتقفل وتدخل وهيا بتضحك وساره ومايا يكونوا نايمين وايلا تدخل تنام

تاني يوم قاسم وياسر مختفين ويكونوا متجمعين مع الفرقه وقاسم يتصل بوالده ويعرفه كل حاجه وانه مش هيجي عشان هيفضل هناك في مكان التسليم لان التسليم احتمال يتم النهارده مش بكرا ويعرفوا ان ميعرفش باي حد حاجه لان دي مهمه سريه زي العاده

“علي بليل في اوضه البنات”

مايا يلا يا لولي صدقيني اخوكي شكله مش هيجي النهارده تلاقيه اصلا اتعرف علي اجنبيه وهما سوا دلوقتي
ايلا امم طب افرض شافنا
ساره بضحكه لو مع اجنبيه مش هيكونوا غير في مكان واحد
ايلا ببراءه ايه هو
ساره بضحكه اوضتها يا بنتي اكيد
ايلا لا ابيه قاسم مش كده
مايا بضحكه كل الشباب كده يختي بس انتي اللي عبيطه يلا بقي
ايلا بتفكير يلا وامري لله هتودوني في داهيه انا عارفه
ساره امجد هيجي معانا علي فكره
ايلا اشطا مننا وعلينا

“بعد وقت في النايت”

ايلا ولابسه فستان ازرق بكم في نفشه بسيطه وفوق الركبه وكوتش عشان رجليها فارده واحده ابيض ورافعه شعرها كحكه
ساره فستان احمر كات في نفشه بسيطه تحت الركبه وكعب ابيض وسايبه شعرها علي الكتف
مايا فستان اسود طويل بحمالات كات مفتوح من الضهر بدوران وكعب اسود وسايبه شعرها
امجد ولابس بنطلون جينز فاتح ضيق وتشيرت اسود وكوتش
ايلا انا خايفه بلاش نطلع محدش فينا دخل الاماكن دي قبل كده بلاش انتو مش شايفين نصهم سكرانين
ساره بقلق بعد ما شافت المكان انا بقول كده باردو
مايا وبتشد ساره وايلا يلا بقا
امجد وراهم وراحو قعدوا علي طرابيزه
امجد وبيبص للمكان بانبهار انا رايح اعييش مع المزز ااه
ايلا وبتقرب لساره بعد ما امجد مشي ابيه قاسم خنيق اوي لو عرف اني هنا ممكن يدبحني يبختك بامجد
ساره اتوكسي ده راجل ده سابنا ومش خايف علينا من المكان المقرف ده
مايا هشش اسكتي منك ليها انا رايحه اجيب اي حاجه اشربها يمكن الاقي حد يطلب انه يرقص معايا ويعيشني زي ما امجد هيعيش وتضحك وتقول متفضلوش كده قوموا اتحركوا
ايلا وبتميل علي ساره وتمسك ايديها انا خايفه
ساره وانا كمان خلينا قعدين وملناش دعوه بحد هيا نصايه ونقولهم عاوزين نمشي
ايلا انا باردو بقول كده

“بعد مده”

ايلا تلاقي حد بيشد الكرسي وبيقعد ويطلع عز ويكون لابس بنطلون قماش لونه رمادي وتاني الجزء الاول من تحت وقميص ابيض وفاتح اول ثلاث زراير وشعره لورا وكان شكله حلو اوي
عز هو القمر بيعمل هنا ايه
ايلا بتوتر ع ع..ز
عز مالك متوتره ليه بس
ايلا بتوتر انه ياخد عنها فكره وحشه علي فكره انا وساره ومايا اول مره ندخل المكان ده والله
عز بضحكه واضح عليكو جدا انتي وساره ويلف وشه يلاقي مايا مندمجه في الرقص مع واحد وبتضحك ويقول بهزار اشك انها اول مره لمايا
ايلا وبتقرب ايديها في بعض انت ايه اللي جابك هنا
ساره بتوتر متيجي نمشي
عز طب ومستعجلين علي ايه بس وينادي علي صاحبه ويغمز ان يقعد مع ساره ويسحب ايلا من ايديها
ايلا انت واخدني فين
عز وبيبص في عين ايلا هنرقص ايه مبتحبيش الرقص ده الرقص ده مفيد جدا كله ليونه وحلاوه تعالي بس
ايلا بصدم نعم ؟
وقبل ما تعترض يسحبها ويبداو يرقصو وعز محوطها جامد
ايلا وبتحاول تزق ايده وبتتحرك ومش ثابته سبني سبني وبتزقه يووه مينفعش كده هموت والله يا بني هو انا اعرفك دانت رخم
عز وبيشد عليها وبيمسكها جامد ويسحبها لحضنه اتهدي بقي وبطلي فرك هنرقص وبراحه عشان رجلك
أيلا بهدوء طب ابعد شويه انت ماسكني جامد وانا مش عاوزه ارقص ومبحبش كده
عز وبيرخي ايده تعرفي ان عنيكي حلوه اوي هو انتي لون عينك كده طبيعي لون ولون
ايلا وبتبص في عنيه وبتهز راسها وبتقول ايوه
عز حلوين اوي انتي حلوه اوي اساسا من اول مره شوفتك فيها عجبتيني
ايلا وسرحانه فكلامه
عز حبيبتي قبل كده
ايلا وبتهز راسها بلا وانت
عز بضحكه كتير
ايلا وبتقلب وشها بتاع بنات يعني
عز يقول بس انتي اول واحده اشوفها بشكل تاني وده اسمي غيره ولا اعجاب بس
ايلا ببرود سمي تناحه زي ما انت بتنح معايا

“علي طرابيزه ساره وجاسر”

جاسر طب ردي عليا بقالي ١٠ دقايق بكلمك مبترديش
ساره ساكته ومبوزه وماسكه التلفون وبتكلم حاتم علي الواتس وهو مش بيرد عليها وفاتح اونلاين ومتعصبه
جاسر وبيسحب منها التلفون وريني بقي مشغوله فين
ساره وبتقوم وتسحب التلفون وبزعيق انت اتهبلت ولا ايه بتشد مني التلفون كده ليه هو انا اعرفك يا جدع انت دانت حلوف بصحيح وصوتها يوصل لامجد وايلا ويجروا عليها
امجد في ايه انت مين يا عم انت وبيقرب علي جاسر وبيزقه
ساره بزعيق خرجني من هنا يا امجد مش عاوزين مشاكل في مكان اول مره ندخله وانا غلطانه ان سمعت كلامك انت والزفته ( قصدها علي مايا) وبتشد ايلا وايلا بتسحب شنطتها وبتبص لعز بابتسامه وعز يبصلها بابتسامه وبتطلع هيا وساره يستنوا امجد ومايا برا
امجد وبيروح ناحيه مايا وبيسحبها لبرا عند ساره وايلا امجد مين ده اللي كنتي بترقصي معاه يا مايا
مايا بضحكه معرفش
ايلا وبتبص لمايا بتوتر مايا انتي شربتي حاجه
مايا بسكر شوربه شربت احلا شوربه في الدنيا وتمد ايديها وتزغزغ ايلا وتقول العب يا جمل وايلا تتنفض
ساره بتريقه اهيه كملت
ايلا بخوف جمل هيا البت دي ميولها اتحولت ولا ايه
امجد كنتي فين يا ايلا وساره بتتخانق
ايلا بتوتر كن
وتقاطعها ساره كانت في التويليت يا امجد ويلا خلص عشان نتنيل نروح اي مكان نجيب قهوه نفوق بيها الانسه مش هينفع نروح الفندق ونلاقي حد تحت ولا نلاقي ابيه قاسم ولا ابيه ياسر
ايلا برعب اه ونبي بلاش
وبيروحوا كافيه ومايا بتشرب قهوه
ايلا بصوت عالي وهيا باصه في التلفون يانهار اسود علي اللي هيحصلي
مايا وماسكه دماغها بوجع في اي
ايلا بخوف وبتقوم وبتسحب شنطتها وبتجري انتو عارفين و..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لن اتخلى عنك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى