روايات

رواية تملك عاشق الفصل العشرون 20 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الفصل العشرون 20 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الجزء العشرون

رواية تملك عاشق البارت العشرون

رواية تملك عاشق الحلقة العشرون

كانوا يجلسون بالسياره مي تنام علي ساق زياد وزياد يمسك محلول الفيتامينات وفهد يجلس بجانب السائق وسيد يدخن بشراهه كعادته ظل زياد يتأملها قليلا عادت له بعد ما حدث اعتقد انه لن يراها مره اخري ولاكنها ها هي بين يديه مره اخري وكأن القدر يكافئه علي صبره
&&&&&&&
كانت بجانبه تشاركه الفراش اما هو ينظر للسقف لماذا فعل ذلك معاها لماذا لم يتمكن من السيطره علي نفسه لماذا ضعف بشده عندما علم قدر حبها له لماذا خان والده وها هو الان يشارك زوجته في فراشهما لاكن لايوجد ذره ندم بداخله لا يعلم لماذا بروده المشاعر تحاوطه بهذه الطريقه
اقتربت انغام منه قاطعه افكاره وهي تحتضنه بشده
انغام:شكراا ياايمن
ايمن:علي ايه
انغام:انك حسستني ولو مره واحده قبل ما اموت انك بتحبني
ايمن:انغام الي حصل بنا دا غلط……مينفعش انا مش بحبك انا هتجوز قريب
ابتعدت عنه انغام ودموعها بدءت بهبط بغزاره بدءت تمسك بالغطاء وتسحبه عليها تدراي جسدها
انغام:اومال نمت معايا ليه
ايمن:مش عارف…..صدقيني مش عارف بس انا مش بحبك ومكنتش قادر امنع نفسي عنك مش عارف ايه الي حصلي
انغام:مش عارف ماشي ياايمن شكراا….دا جزاه حبي ليك بترميني
ونامت علي الفراش ووضعت المخده فوقها وبدءت في بكاء هستيري
اما ايمن ارتدي ثيابه وذهب وتركها تبكي
&&&&&&&&&
صباح يوم جديد
وضعها في غرفتها وهو يتكبد عناء السفر قبل رأسها وجلس بجانبها علي الفراش
فهد:روح غير هدومك
زياد:مش هتحرك من مكاني غير لما تفوق وتكلمني
نوار:متعاندش روح اسمع الكلام وبعدين تعالا اقعد جمبها عقبال ما اكشف عليها
ذهب زياد علي مضدد ولاكنه عاد بعد 10 دقائق وهو يرتدي ملابس المنزل ويعود يجلس بجانبها
نورا ببكاء:ياحببتي يابنتي
عايده ببكاء هي الاخري:ان شاء الله هتبقا كويسه
نوار:هتفوق لما جسمها يتغذا كفايه متقلقش طلما حطيت المحلول ليها طول الطريق يبقا هي خدت كميه فيتامينات كويسه وانا هكتبلها علي فيتامينات تاني واخلي ممدوح يجبهم وان شاء الله هتفوق بسرعه….شوفت مش كل الي بيدخلوا علي نقاله بيبقو ميتين
اكتفي زياد بالابتسام لوالده اما نوار فذهب الي ممدوح وانسحبت عايده ونورا تكمل الغداء وفهد نظر لزياد قليلا وقبل رأس مي وذهب وتركوه وحيدا معاها نظر لها قليلا ثم مال برأسه عليها يحفر ملامحه بذاكرته
زياد:عارفه يامي لو فكرتي تبعدي عني تاني هعمل فيكي ايه…..هعاقبك زي ما عقبتيني اني زعلتك
واراح ظهره علي الفراش ونام من كثره التعب فهذا الاسبوع كان اسود اسبوع يمر به في حياته
اما بي الاسفل جاء ممدوح بالمحاليل ليذهب لمي ولاكن اوقفته نورا
نورا:رايح فين
نوار:هدي المحاليل لمي
نورا:طب خدني معاك….عشان الغدا جهز انادي زياد
وصعدوا الاثنان علي السلم طرق نوار علي الباب ودلف ليتفاجأ بما يراه زياد يحتضن يد مي ومنكمش بجانبها
نورا:هو نام
نوار:باين كده….زياد يازياد
ولاكن كان زياد نائم بعمق
نورا:طب ايه هنسيبه
نوار وهو يضع لمي المحاليل:لاا طبعاا هنصحيه يطلع بره ينام جمبها بتاع ايه
وحاول ايقاظ زياد ليفيق بتعب
زياد بنعاس:في ايه
نوار:روح اوضتك
ذهب الي غرفته تلقائياا كل ما يريده الان هو النوم فقط لا شئ اخر ذهب الي غرفته بدون وعي وارتمي بجسده علي الفراش وغاص في نوم عميق
&&&&&&&&
علي الغذاء
فهد:اومال فين زياد
نورا:نام جمب مي
فهد بتفاجأ وغضب:وسبتوه ينام جمبها
نوار سريعا:لاا طبعا انا صحيته ووديته اوضته
تنهد فهد بأرتياح ثم قال
فهد:فرح زياد ومي الخميس الجاي
نظر له الجميع بصمت دقق في نظرات عزيزه الذي جاءت لتطمئن علي مي وزياد شعور غريب بداخلها ليس كره ربما فرح لمي فهي احبتها حقاا ابتسمت بصدق
عزيزه:ربنا يتمملهم علي خير
فهد بأبتسامه:ياارب ويكملك بعقلك
نورا:طب هي لسه في غيبوبه ولله اعلم هتصحا امتا
فهد:احنا هنجهز كل حاجه ولم تفوق نبقا نشوف المعازيم عشان منخسرش وقت
عزيزه:وانا هحاول اشوف صور فساتين فرح حلوه ونقي لها واحد انا وزياد بما انه عارف زوقها وكمان عشان ميتعصبش عليا لو طلع قصير
فايزه:ابقي علقي معاهم لمبات الفرح كمان بالمره
صمتت عزيزه ليتكلم فهد بالنيابه عنها
فهد:وماله احسن من ناس مش بتشارك في اي حاجه غير في النكد وبس….شاطره يابنتي فكره حلوه…..عامله ايه مع جوزك
عزيزه بأبتسامه علي اهتمامه بها:كويسه يا جدي….توفيق كويس وشايلني هو واهله من علي الارض شيل
فهد:ربنا يريحك يابنتي عقبال فريده
فريده لنفسها وهي تمصمص شفتيها:ملكش دعوه بفريده سيبها في حالها
ليكملوا الطعام بصمت ويذهب الجميع لينام فكان يوم مرهق
&&&&&&&&
كان يجلس في سيارته لم يعود الي المنزل منذ ما حدث
لا يعرف لماذا فعل ذلك هي تحبه بشده لاكنه يحب عايده وحتي لو لو…..لو فكر ان يتزوجها لايمكنها فهي حتي الزواج منها ممنوع فهي زوجه ابيه مهما حدث لماذا يفكر بهاا هكذاا ليرن هاتفه ليجدها هبه
ايمن:الوو
هبه:الحقني يا ايمن في حراميه اتهجموا علي البيت وخطفوا مي
ايمن بسرعه:ايه طب انا جي انا ومحمد
هبه بسرعه:لاا محمد لا
ولاكنه اغلق الخط سريعاا واتصل علي محمد
ايمن:الووو يا محمد……مي اتخطفت
محمد بستغراب:اتخطفت….امتا
ايمن:هبه لسه متصله بيا دلوقتي وقلتلي
محمد:دلوقتي مي عند اهلي في البلد
ايمن:اومال هي بتقول كده ليه
محمد:ما انت عارف اختك بتحب تعمل من الحبه قبه وعشان مش علي مزاجها قالت اتخطفت
ايمن بستغراب من افعال اخته:طيب سلام
اغلق محمد الخط
محمد بغضب:يارب ارحمني من العيله المتخلفه دي
اما ايمن فظل ينظر لسقف السياره مره اخري ثم تحرك الي شقته في القاهره الذي كان ينوي ان يتزوج بها
دلف الي الشقه ليجد هاتفه يرن مره اخري من والده
ايمن بملل:الووو يا بابا
شوكت بصراخ:الحق انغام انتحرت
&&&&&&&
الساعه 7 ونص صباحا
نوار بصراخ:يابابا الحق مي اختفت ياااابابااا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تملك عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى