رواية لم يكن عالمي الفصل الحادي عشر 11 بقلم شيماء شاكر
رواية لم يكن عالمي الجزء الحادي عشر
رواية لم يكن عالمي البارت الحادي عشر
رواية لم يكن عالمي الحلقة الحادية عشر
أكمين قرب من مالك بشر وأنيابه ظهرت : سوف تكون هذه نهايتك أبن عماه العزيز😈
مالك وقف ونفض هدومه من التراب ومسح بصوابعه الدم اللى جنب شفايفه وفرك الدم بصوابعه وبص لأكمين ببرود
أكمين جري جامد بسرعه فائقه وبقا يلف حولين مالك اللى داس على سنانه بضيق
ومسك أكمين من رقبته وضغط عليها
أكمين شهق بصدمه ورفع راسه لفوق ووشه أحمر من قبضة مالك القويه
مالك داس على سنانه بغضب وهو باصص لقدام وماسك رقبة أكمين ورفعه لفوق وكانت رجله مش لمسه الارض وبقا يضغط جامد على رقبته
أكمين بقا يحرك رجله جامد وأيده الاتنين على أيد مالك بيحاول يشيل أيده ولاكن مفيش
مالك لف رقبته حاجه بسيطه وبص لأكمين اللى وشه أحمر جاامد وقال بنبره مرعبه كفيله تهز أكمين من جوه : يجب ان تعلم..لست انا الذي يمتص دمائه..لأنه سيكون بمثابة سم لكَ..فمن الافضل لك ان تبتعد عن طريقي كي لا أنهى حياتك
مالك بكل قوته رمه أكمين بعيد
مابين مالك وأكمين أكتر من ٢٠٠ متر
أكمين حط أيده الاتنين على رقبته وبقا يدلكها وبيكح جامد مش قادر ياخد نفسه ووشه عباره عن كتلة دم
مالك سابه وطلع السرداب وخرج من المملكه كلها
أكمين بغيظ وحقد : ماااالك سوف أقتلك
……………………………..
مالك طلع شقته رمى المفاتيح وتلفونه على الطربيزه ودخل الحمام وقف قدام الحوض وبص لنفسه في المرايه وأفتكر ضعفه…مقدرش يسيطر على غريزته أتجه للبانيو ونام فيه وشغل المايه السخنه وبقت تملي البانيو وحده وحده
مالك غمض عينه وبقا شريط اليوم كله يمر قدامه كل اللى حصل من ساعة مانزل السرداب لغايط ما خرج منه
بعد ربع ساعه أتوضي وخرج فرش سجادة الصلاه وبقا يصلي ويدعي ربنا يغفرله ويقدره ويعينه على التحكم في غريزته
……………..
نص ساعه ومالك كان على مكتبه
ضهر الكرسي للباب ومرجع راسه لورا بصداع ومغمض عينه
سمع همس وهى نازله من التاكسي طبعآ بسبب قوته وكمان سامع خطوات رجليها وهى دخله الشركه لغايط موقفت قدام باب مكتبه وخبطت
مالك أبتسم ومردش
همس فتحت ودخلت لقت ضهر الكرسي ليها بصت شويه للكرسي بأبتسامه وبتتمنى يلف بكرسيه عشان تشوفه : مالك
مالك أبتسامته وسعت لما قالت أسمه
ولف بكرسي وهو على وضعه مرجع راسه لورا ومغمض عينه
همس بصاله بأبتسامه وقربت وقفت قدام المكتب : هممم دماغك مصدعه
مالك : جدآ
همس طلعت من شنطتها برشامه وجابت كوبايه مايه من التلاجه الصغيره اللى جنب مكتب مالك ورحتله: أتفضل خد دي هتريحك
مالك فتح عينه وبصلها خد منها البرشامه وكوباية المايه وشربها
همس بستغراب : هو صحيح نور عملت حادثه
مالك بصلها : اه.. سمعت كده بردو عملت حادثه على طريق……
همس بحزن : زعلت جدآ لما سمعت كده لازم نروح المستشفي نطمأن عليها بيقولو بره أنها في مستشفي……
مالك بلامبالاه : هروح انا لي.. وكمان انت متروحيش
همس : لاء يا مالك لازم تروح دي سكرتيرتك بقلها ٥ سنين لازم تروح… ده واجب
مالك رفع حاجبه : أي أوامر تانيه
همس ضحكت بخفوت : توء توء
مالك نزل حاجب ورفع التاني : مش هروح
همس بغيظ وصوت خافت : مستفز
مالك ببرود : عارف.. يلا أبتدى شغل
همس بصدمه ممزوجه بغيظ : أي يا جدع ده.. السمع ماشاء الله
مالك بصلها وقام وقف
همس خرجت جري : بهزر والله
مالك أبتسم : بعشق مجنونه
………………………..
ماما همس وقفه في المطبخ بتجهز الاكل لقت الباب خبط
ماما همس : حاضر جايه أهو
ماما همس خرجت وفتحت الباب لقت محمود
ماما همس بأبتسامه : تعالي يا حبيبي انا كنت قلقانه عليك جدآ أمبارح
محمود دخل وحضن مرات عمه : سامحيني يامرات عمى انا أتكلمت معاكى بأسلوب مش كويس أمبارح
ماما همس بأبتسامه : انا مقدره مشاعرك يا محمود ومش زعلانه
محمود أعد على الركنه : هى همس هترجع أمتى عايز أعتزرلها وقلها انى بحبها جدآ بس زي أختى
ماما همس بفرحه : بجد يا محمود
محمود هز راسه بأبتسامه
ماما همس : بعد ساعتين كده هتيجي
محمود أبتسم بشر : انا هستني لما تيجي
………………..
مالك وهمس قدام المستشفي اللى فيها نور
ودخلين المستشفي
مالك بغيظ : فكريني كده ان أي اللى جابني هنا
همس بضحك : يامالك لازم نطمن عليها دي سكرتيرتك بقلها ٥ سنين
مالك بغيظ : قدامى يا أخرت صبري
مالك سأل على أوضة نور وخبطو ودخلو
نور أتعدلت بألم لما شافت مالك وفضلت تسرح في شعرها بأديها : مستر مالك؟! انا مش مصدقه ان حضرتك بنفسك قدامى
مالك ببرود : ألف سلامه
نور بدلع : thanks مستر مالك حقيقي l’m happy بوجود حضرتك هنا
همس بصلها برفعة حاجب وغيظ : أحم قلبي عندك يانور.. معلش يا حببتي…تعيشي وتخدي غيرها
نور بغيظ : بعد الشر عليا انا أتحسدت بس
همس بغيظ لسه هترد
مالك قاطعها : يلا
همس سكتت وهزت رسها بغيظ من نور
نور بأبتسامه : نورتني مستر مالك
مالك : ألف سلامه
مالك خد همس وخرج
همس بغيظ : مغروره
مالك هز راسه بيأس من همس ونزل وقفلها عربيه
همس ركبت وبصت لمالك
مالك بأبتسامه : انا حسبته…هيوصلك قدام بيتك
همس هزت رسها بأبتسامه والتاكسي مشي
مالك أتنهد بحب أفتكر أحمد طلع تلفونه ورن على رقمه اللى خده من تلفون همس من غير متاخد بلها
أحمد رد :______________
مالك أبتسم : انا تمام وبلاش بشمهندس خليها مالك بس
أحمد :_____________
مالك : عايز أتكلم معاك في موضوع مهم وأتمنى همس متعرفش بيه مؤقتآ
أحمد :______________
مالك أبتسم : تمام هقبلك في كافيه………
مالك قفل وراح على الكافيه اللى هيقابل فيه أحمد
……………………
محمود بص في ساعته لقي ان همس تقريبآ على وصول دخل لمرات عمه المطبخ وقال بأحراج مصطنع : أحم مرات عمى
ماما همس بصت لمحمود بأبتسامه
محمود كمل بأحراج مصطنع : بصراحه انا عايز أكل من أيدك أكله معينه بحبها من أيدك جدآ
ماما همس بأبتسامه : طبعآ يا حبيبي أءمر انت زي أحمد بظبط
محمود بمكر : نفسي أكل من أيدك شربة السي فود.. بتعمليها خطيره بصراحه
ماما همس بأبتسامه : حاضر يا حبيبي هنزل حالآ أجبلك طلبتها وأعملهالك
محمود : لاء خلاص ان بحسب طلبتها موجوده خلاص يوم تاني
ماما همس : هزعل منك على فكره انا مش هغيب هجيب طلبتها وهاجي على طول
محمود : طيب هقولك هجيب انا طلبتها
محمود لسه ماشي ماما همس وقفته : لاء لاء خليك انت همس على وصول عشان تعرف تتكلم معاها بدون أحراج
محمود أبتسم : شكرآ جدآ يا مرات عمى
ماما همس أبتسمت راحت لبست ونزلت
محمود أعد في الصاله لقي الباب خبط
قام بسرعه فتح وأبتسم لما لقى همس
همس بصتله بملل : محمود..أذيك
محمود : انا تمام أووي
همس دخلت : أمال فين ماما
محمود :نزلت تجيب حاجات
همس لسه هتدخل أوضتها
محمود وقفها : همس
همس بصتله
محمود : انا أسف جدآ أتعملت معاكي بأسلوب وحش
همس أبتسمت
محمود كمل بأبتسامه : وكنت عايز أتجوزك غصب انا بجد بحبك بس خلاص زي أختى وجاي دلوقتي أخد رئيك في بنت
همس أبتسمت : انا مبسوطه جدآ انك فهمتنى أخيرآ
محمود أعد وهمس أعدت جنبه : في بنت كانت معاكي في الجامعه عايز أخد رئيك فيها
همس : تمام سمعاك
محمود أبتسم : طيب جيبلنا عصير نشرب وندردش سوا
همس هزت رسها ودخلت تجيب عصير
………………..
احمد وصل على المكان اللى مالك قاله عليه
وأعد على طربيزه مستنيه
عشر دقايق ومالك وصل
احمد قام وقف سلم على مالك : أي الاخبار عامل اي
مالك أعد : الحمد لله انت عامل اي
احمد ابتسم : انا كويس تمام خير في حاجه ولا اي
مالك أبتسم : خير ان شاء الله
مالك طلب أتنين قهوه ساده
مالك بص لأحمد اللى مستنيه يتكلم بفارغ الصبر
مالك ضحك بخفوت : بتبصلى كده لي هقولك والله بس أصبر
احمد ضحك : مش قادر اصبر الصراحه
مالك بص لأحمد بجديه : بص يااحمد انا بحب أكون واضح فأنا جايبك النهارده علشان انا مبحبش حكاية ان أستخبي في حاجه مش حرام ولا عيب
انا بحب همس وعايزها في الحلال
أحمد أبتسم لأنه كان شاكك فى كده
مالك كمل بأبتسامه لأنه فهم دماغ احمد بيدور فيها أي : انا عارف انتو مش أخوات شقايق باباها مات وهى صغيره وانت باباك لسه عايش انا عارف انك قريب منها اووي وبتحبها اووي وعارف كمان انها بنسبالك اختك من الام والاب فأنا بقولك انى بحب أختك وعايز أتقدملها رسمي
احمد مصدوم من معلوماته : همس هى اللى قالتلك على المعلومات دي كلها
مالك بتوضيح :لاء انا عارفت لوحدي…..احمد انا بعد محسيت انى بحب اختك حولت أعرف كل حاجه عنها وعرفت
احمد بصله : انا مش عارف أقولك اي الصراحه همس مش صغيره وهى اللى تقرر حياتها مش أنا
مالك : انا عارف ده انا بقولك على مشاعري اللى لغايط دلوقتي مصرحتهاش بيها وقولت لازم أهلها يعرفو الاول
احمد لسه هيقطعه
مالك أتكلم : أختك لزمآ يكون حبي ليا معلوم قدام الكل اما بقا في قرارها فده تبعها هي
احمد أبتسم : وانا معنديش مانع عليك خالص يا مالك وبرحب بيك كمان وأتمني اختي توافق
مالك ابتسم
القهوه جت ومالك واحمد بيشربو وبيتكلمو في مو!ضيع مختلفه
………………..
همس جابت كوبايتين عصير وحطتها على الطربيزه
محمود : معلش يا همس ممكن كوباية مايه
همس هزت رسها ودخلت المطبخ
محمود بسرعه طلع قطاره فيها مخدر ونقط ٣ نقط في كوباية همس
همس جت أدته المايه وأعدت : ها بنت مين بقا
محمود طلع من جيبه صوره وأداها لهمس : أي رئيك في البنت دي
همس بصدمه : دي فاطمه.. دي عسل على فكره..ومحترمه جدآ
محمود أده لهمس كوباية العصير بأبتسامه
همس خدت الكوبايه وبتشرب فيها : على فكره زين ما أخترت هي محترمه جدآ وعسوله ودمها خفيف
محمود بصصلها بأبتسامه وهى بتشرب في كوباية العصير
همس خلصت كبايتها : أنا أنصحك أنك تتقدملها و……
همس حست نها دايخا جدآ : و …. تر…وح على……
همس حطت أديها على رسها بدوخه وزغلله بصت للكبايه اللى كان فيها العصير بس الصوره مشوشه :الع…صير…فيه…اي؟
همس بدوخه بصت لمحمود اللى مبتسم بشر :ل…لا..ء
وبعدها وقعت في حضن محمود
محمود ابتسم وبيضربها براحه على خدها : همس انت سمعاني
همس لا رد
محمود ابتسم وحط مخدر في كبايته بحيث هو زيه زيها
واللى هيحلل العصير هيقول كان فيه نسبت كحول وهو ده اللى سكرنا بطريقه دي همس هتصحي مش فاكره حاجه وانا كنت سكران ومش داري انا بعمل اي
محمود أبتسم على أفكاره وشال همس حطها على سررها
وقرب منها وحده وحده بسها من خدها وبيقلعها هدومها
…………………….
مالك أعد مع احمد بيتكلمو مع بعد
احمد بضحك : طيب لي عملت كده
مالك أبتسم : علشان يبقي ينافسني تاني
فاجئه مالك حس بحاجه مش طبيعيه…همس فيها حاجه
مالك قام وقف وبص لأحمد
احمد قام وقف بستغراب : اي في اي ؟
مالك بصله بقلق : همس
مالك خرج بره المطعم جري
واحمد وراه
مالك أستخدم قوته وجري بأقصه درجه عنده من سرعته محدش بيشوفه.. اي حد مالك يجري من جنبه بيحس بهوا جامد مره واحده
احمد خرج ملقاش مالك وعربيته موجوده
احمد بقلق : هو راح فين وهمس ملها
احمد ركب عربيته ورايح على البيت بسرعه
مالك خلال ٣ دقايق كان قدام بيت همس هده سرعته وحاول تكون طبيعيه بنسبه للبشر
طلع لسه هيخبط ولاكن أتراجع وكسر الباب
بص في الشقه غمض عينه وركز مع نبضات قلب همس
فتح عينه وبص على أوضت همس
ودخلها أتصدم والصدمه نزلت عليه كا الصاعقه
لما شاف همس بهدومها الداخليه بس ومحمود قريب منها
مالك عيونه اسودت كلها… عيونه بقت عباره عن سوده وبس.. مفيش بياض عين كلها سوده
هوا جامد جدآ زق محمود من عليها لدرجة ضهره بجسمه كله أضرب في الحيطه ونزل على الارض
مالك بص لهمس وعيونه زي مهيا كلها سوده.. فعلآ هنا باين انه مش بشري من عيونه الواسعه السوده كلها
مالك قرب من همس وغطاها كلها حتي رسها
وبص لمحمود اللى بصصله بزهول من عيونه وشكله اللى بيوحي أنه وحش مش أنسان.. مستحيل يكون أنسان
مالك قرب من محمود اللى بيبعد بذهول..اساسآ محمود معرفش انه مالك مدير همس في الشغل من جسمه اللى بقا ضخم ٣ أضعاف وعضلاته برزت مره واحده.. وعيونه اللى عباره عن مقلتان سوداء
محمود لسه هيجري منه
مالك مسكه وبقا يهبده في الارض ويخبطه في الحيطه جامد لغايط مبقا محمود عباره عن دم وعضمه كله أتكس*ر
مالك خبطه في الحيطه جامد تاني وقرب منه بغضب ولوه رقبته ولسه هيموته خالص بمص دمه…يصفيه خالص من دمه وده في حد ذاته قمه من الألم والعذاب لدرجه لو هو فاقد الوعي هيفوق على الالم اللى مالك مسببهوله
لسه مالك هيغرز أنيابه اللى ظهرت مع غضبه المميت في رقبته وو….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم يكن عالمي )