روايات

رواية جرح صبا الفصل العاشر 10 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الفصل العاشر 10 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الجزء العاشر

رواية جرح صبا البارت العاشر

جرح صبا
جرح صبا

رواية جرح صبا الحلقة العاشرة

ايه الدخله دي يا ساتر حر,ام عليك وانا لسه بفتح عيني حتى الحافي انا ما شلتوش وبرجلك رزعه الباب وداخله ب 100 مشكله بالذ,مه دي دخلت واحده حسي على د,مك حبه مين بيصحي واحد كده

صبا ونيران الغيره تشتعل بداخلها تجلس على السرير وترفع اصبعها بتحذير :اسمع يلا !!انا ممكن اعدي لك اي حاجه الا انك تيجي على كرامتي انت فاهم

كاران ينزل اصبعها: في واحده محترمه تقول لجوزها ؟ يلا ايه هو قسم الادب ما عداش عليك

صبا: لا قسم التشر,يح هو اللي عدى عليا ولو ما لمتش نفسك يا كاران طول ما انا على ذمتك هوريك اللي عمرك ما شفته مش هخلي لك صوت تغني بيه تاني

كاران: انا برده مش فاهم ايه الشبوره اللي انت عاملاها دي اظن ان انا سايبك براحتك

صبا: انت هتخرج الليله تسهر مع سمر

كاران :طب ودي فيها ايه سمر لا هي اول بنت ولا اخر بنت انا اسهر معاها مش فاهم برده ايه اللي مضايقك

صبا تضغط على شفايفها :وانا شكلي هيبقى ايه لما البيه جوزي يبقى رايح جاي مع سمر

كاران بابتسامه :وهو انت لسه فاكره ان انا جوزك دلوقتي

صبا: ده مش موضوعنا &موضوعنا انك تلم نفسك طول ما انا على ذمتك لا سمر ولا غيرها اشوف طيفها حواليك

كاران :اه يعني انا اسمي دي غيره

صبا بضحكه تريقه :لا ده بعدك احلامك بعيده قوي انصحك انك تفوق منها

كاران يقوم: طيب كويس انك فوقتيني منها علشان ما اتاخرش على سمر

صبا تمسكه من ايده وتثبته على الحيطه وتحط المشر,ط على رقبته ::سمع يلا ؟سمر دي ما اشوفهاش قريبه من المحيط اللي انت فيه على اقل 20 متر والا المره دي هخلص عليك بجد

كاران والمشر,ط على رقبته يبلع ريقه :اعقلي وبلاش جنان نزلي المشر,ط ده خلينا نعرف نتفاهم

صبا وهي ما زالت تضع المشر,ط على رقبته :تتصل بها حالا وتلغي معاها الميعاد ولو الموضوع ده اتكرر تاني يا كاران هخليك تشوف الجنان على اصوله

كاران :انا ما ينفعش الغي الميعاد لازم اروح

صبا تضغط على رقبته بالمشر,ط :عارف لمه البنات اللي انت فرحان بيها حواليك دي هخلص عليك واحرمك منها لو ما لغتش السهره دي

كاران :يا بنتي انا عندي افتتاح مطعم النهارده وعارف انك مش هترضي تيجي معايا عشان كده قلت لسمر اعقلي بقى ونزلي المشر,ط ده

صبا تهدى قليل وتنزل المشر,ط :يعني انت ما كنتش خارج تسهر معاها

كاران يلف ايده حوالين وسطها ويقربها منه :برغم الكره اللي انا بقيت بشوفه في عينيكي الا اني قدرت اهز مشاعرك من جديد

صبا بثقه تقترب منه :مش هسمح لاي مشاعر انها تقف بيني وبين انتقا,مي منك خليك واثق من ده

💫💫💫💫💫 في المشفى 💫💫💫💫💫💫

ملك :حاضر يا بابا اول ما اخلص شغل هرجع على البيت

خالد :مالك جاي لك دلوقتي علشان ياخدك

ملك بانفعال: يعني ايه يجي ياخدني لا طبعا انا هرجع على البيت لوحدي

خالد :هو دلوقتي بقى في حكم خطيبك يعني عادي ان هو يجي ياخدك من المستشفى

ملك: وانت كمان عملته خطيبي على فكره انا لسه ما وافقتش ومش هوافق على الخطوبه دي

خالد: لكن انا وافقت يا ملك هتخرجي عن طوعي

ملك :يا بابا انا عمري ما هخرج عن طوعك بس انت لازم تفهمني

خالد بحزم: مالك هو الشخص الوحيد المناسب ليكي وانا خلاص اديته كلمه ومش هرجع فيها

ينهي المكالمه ويقفل

ملك :يا ربي ايه الورطه اللي انا وقعت فيها دي وطاهر بيكلمني من الصبح وانا مش عارفه ارد عليه منك لله يا مالك انت اللي حطيتنا في الورطه دي

طاهر: حبيبي اللي ثقلان عليا من الصبح ده ومش عايز يكلمني

ملك تلتفت بصد,مه: طاهر انت ايه اللي جابك هنا

طاهر بابتسامه يدخل ويقفل الباب: ايه يا حبيبتي وانا اول مره اجي لك المستشفى &وبعدين انا قلقت عليك لما ما رديتيش عليا

ملك تلم حاجتها بسرعه: احنا لازم نمشي من هنا حالا يلا بينا

طاهر: تمام يا حبيبتي هنمشي بس انت مالك باين عليك انك خايفه وكمان ليه ما بترديش على مكالماتي من الصبح اتكلمي يا ملك في ايه

ملك بتوتر :طاهر ممكن نمشي من هنا الاول وبعد كده نتكلم

طاهر:تمام اهدي يلا بينا

ملك تمسك ايده ويمشوا قبل ممالك يوصل وتبقى مشكله
ولكن حظ ملك السيء يقابلهم مالك في الممر

مالك بابتسامه يمد ايده عشان يمسك ايد ملك: انا بجد اسف يا ملك علشان اتاخرت عليك

طاهر بحركه سريعه يسحب ملك الى الجانب الثاني قبل ممالك يلمسها: اتاخرت عليها ليه هو كان في بينكم معاد

مالك يوجه كلامه الملك ولا كانه سمع طاهر :اتمنى انك تكوني وافقتي على عرضي

طاهر بتفحص :عرض ايه ده يا ملك

ملك لا يخرج صوتها وكانها فقدت النطق ولكن تحاول فان تتكلم :مالك لو سمحت ناجل الكلام في الموضوع ده بعدين يلا يا طاهر نمشي

مالك بطريقه مستفزه : انت ليه عايزه تخبي عليه هو هيعرف النهارده او بكره انك هتبقى خطيبتي وحبيبتي اللي مش هتنزل عنها

طاهر يبص لملك :حبيبتي حبيبتي هو قال حبيبتي صح

ملك بخوف تهز براسها وتنفي كلامه يعني لا

مالك بتاكيد: اه حبيبتي اللي مش عايز المحك حواليها مره ثانيه

وهنا طاهر يفقد كل اتزانه في السيطره على نفسه ويضر,ب مالك بو,كس يطرحه ارض وينزل يمسكه من يائه قميصه ويبدا يدي له ضر,بات متتاليه: لو عينك بس اترفعت عليها مش هيخليك تشوف بيها ثاني يا حيو,ان

حسن يحاول يخلص مالك من ايدين طاهر :في ايه يا طاهر اهدى شويه سيبه يا طاهر

مالك :انا هعرفك ازاي يا حيو,ان انك ترفع ايدك عليا

طاهر يبعد حسن ويدي له بوكس :انا هخلص عليك النهارده يا كل,ب

حسن :خلاص يا طاهر هيمو,ت في ايدك

مالك وكانه لا يشبع من الضر,ب :حتى لو عملت كده 1000 مره في النهايه برده هتبقى مراتي انا

طاهر يضر,به بضر,بات متتاليه :انت ما بتشبعش ضر,ب صح مش هترتاح الا لما امو,تك

وهنا حسن يطفح به الكيل يشد طاهر ويدخله في الاوضه وملك تدخل معاه وهو ياخد مالك في اوضه ثانيه

ملك :انت ايه اللي عملته ده يا طاهر مالك كان هيمو,ت في ايدك

طاهر بانفعال :وانت عايزاني اطبطب لك عليه هو بيقول لك حبيبتي وهيخطبك كمان& وبعدين تعالي هنا انت ازاي ما تقوليش على حاجه زي دي

ملك بارتباك: اكيد كنت هقول لك بس في الوقت المناسب

طاهر بعصبيه: والوقت المناسب بتاعك ده يا هانم كان هيجي لما الاقيك شايله عيل على ايدك

ملك :متتلم يا طاهر ايه الكلام اللي انت بتقوله ده انا اصلا لسه عارفه بالموضوع النهارده

طاهر:يعني هو جاي يقرا فتحتك النهارده تمام افتحي بقى الباب ده كده علشان اخليهم يقرا الفاتحه على روحه النهارده

ملك تحاول تهديه : يا حبيبي مين قال لك ان انا هوافق ولا هتجوز حد غيرك بس مش بالطريقه بتاعتك دي من فضلك اهدى

طاهر: تمام انا هديت ممكن تفتحي الباب

ملك بشك : طاهر هنخرج من هنا هنمشي مش هتقرب على مالك تاني

طاهر ما بين اسنانه :ما تقوليش اسمه تاني عشان المره دي مش هخليهم يلحقوا

ملك :حاضر مش هقول اسمه تاني بس ارجوك ما تعملش حاجه تاني

💫💫💫💫💫على الجانب التاني 💫💫💫💫💫

حسن يداوي جراح مالك من الضر,ب اللي اكله من طاهر: ممكن يا استاذ مالك تفهمني اللي حصل ده ؟ ليه طاهر ضر,بك

مالك وهو يتالم :اااه !!علشان واحد همجي واللي زي ده مكانه في الس,جن وانا هحطه في الس,جن ده قريب

حسن :طاهر مش همجي وما عملش اللي عمله ده الا لو انت عملت حاجه

مالك: اه طبعا ماهو صاحبك لازم تدافع عنه

حسن لا انا ما بدفعش عن طاهر بس بحاول افهم اللي حصل ايه &ايه اللي قلته لطاهر وصله ان هو يعمل فيك كده

مالك بتعالي :انت فاكر نفسك صاحبي ولا ايه هتقعد تحكي معايا انا عايز تقرير طبي علشان هقدم بلاغ في الهمجي بتاعكم ده عشان يعرف ان الله حق

حسن: انا شايف ان احنا نتكلم افضل ما فيش داعي ان احنا ندخل الشرطه في الموضوع

مالك باصرار: انت هتشوف شغلك يا دكتور ولا تبعت لي دكتور تاني

حسن ينهي شغله: تمام هكتب لك التقرير بعد اذنك معافه

ملك: دكتور حسن طمني هو كويس

حسن: هو كويس يا دكتوره ملك بس هيقدم بلاغ وعايز تقرير

طاهر بانفعال: طيب وسع كده بقى انا اخش اكمل عليه علشان يبقى البلغ كامل

حسن يمنعه من الدخول :ممكن تهدى يا طاهر وكفايه المص،,يبه اللي انت وقعت نفسك فيها دي لو فضل على كلامه وقدم بلاغ انت هتتس,جن مستوعب اللي انا بقوله

ملك بخوف: دكتور حسن الا,صابه اللي عنده اكثر من 21 يوم

حسن :للاسف يا دكتوره لو عملنا التقرير هيطلع فيه اكثر من 21 يوم يعني ما فيش حل غير ان احنا نتفاهم معاه ولا طاهر هيتحبس

طاهر: تمام خليني ادخل اتفاهم مع بطريقتي

حسن :لا ما احنا شفنا طريقتك من شويه انت مش هتقعد معاه ومش هتتكلم معاه حضرتك هتتفضل معايا على مكتبي دلوقتي وهنكلم كاران ولما يجي نشوف احنا هنحل الموضوع ده ازاي معاه

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جرح صبا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى