روايات

رواية جرح صبا الفصل الحادي عشر 11 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الفصل الحادي عشر 11 بقلم حور طه

رواية جرح صبا الجزء الحادي عشر

رواية جرح صبا البارت الحادي عشر

جرح صبا
جرح صبا

رواية جرح صبا الحلقة الحادية عشر

لو عايزني انسى اللي حصل ده يبقى تسيب لي مراتك
كاران بضحكه ساخره: هي بقى دي خطتك انك تعمل كل ده عشان انا اط,لق صبا
مالك :صبا حقي انا & وانا كل اللي بعمله اني برجع حقي اللي انت سرقته
كارون :اخر مره اتحطيت انا وانت في مقارنه صبا اختارتني انا ولا ناسي
مالك بانفعال :انت لعبت في دماغ صبا من ورانا وضحكت عليها وهي اتخدعت فيك بس في الاخر عرفتك على حقيقتك وسابتك واتخطبت انا وهي
كاران: انا مش جايه افتح دفاتر قديمه اتقفلت تتنازل عن المحضر عشان سلامه رو,حك لكن لو انت مستغني عنها انا ما عنديش مانع ار,يحك منها
مالك: انت فاكرني هخا,ف منك& انتم اللي من هنا ورايح هتخا,فوا مني ولو انت ما رجعتليش صبا مزاجك انا هرجعها غصب عنك
كاران: واضح ان العل,قه اللي طاهر اديها لك ما كانتش كفايه بس خليك عارف ان انا مش طاهر ويوم ما برفع ايدي ما بنزلهاش غير بعد ما ا,غسل واد,فن
مالك بضحكه مستفزه :مستني اشوف اخر اللي في جرابك
يا ابن الطحان
كاران: اللي في جرابي هيبقى صعب عليك قوي انك تتحمله يا ابن الشهاوي بس بما انك حابب انك تدخل في حر,ب معايا فاهلا وسهلا بيك في السا,حه بس يا ريت تكون قوي بما فيه الكفايه لاني ما بحبش خصمي الضعيف
💗💗💗على الجانب التاني في مكتب حسن💗💗💗
ملك بقلق : هم بيعملوا ايه كل ده ؟؟؟ !!!
صبا بتلقائيه :بيحاولوا يختاروا الفيلم اللي هنحضره
طاهر بهدوء :اكيد هيكون فيلم اك,شن اخويا وانا عارفه
ملك :انا مش عارفه ايه الهدوء اللي انتم فيه ده تفتكروا كاران هيقدر يقنع مالك يتنازل عن المحضر
صبا: والله من عارفه انتم عقلكم كان فين علشان تخلوا
كاران يتكلم مع مالك هيعقد الامور مش هيحلها انا قلت لكم هتكلم انا معاها
طاهر: ايه ده يا دكتوره صبا خايفه عليا ولا ايه ؟
صبا: لو عليا اوصلكم لح,بل الم,شنقه انت واخوك ولو هعمل حاجه في الموضوع ده فهيبقى عشان ملك مش عشانك
طاهر :عيله الشهاوي هي اللي لازم تتعلق في الح,بل ده
صبا :الايام بينا يا ابن الطحان وهنشوف مين فينا اللي هيعلق التاني على الح,بل ده
طاهر :للاسف الحر,ب لازم تكون متكافئه وانتم بالنسبه لنا مش اكتر من حصان ضعيف بينتظر رصا,صه الرحمه
صبا بتحدي: طب بلاش تستخف بالحصان ده علشان ممكن يجي في اخر السبق ويقرص وياخد الجوله كلها من بين ايديك
ملك تقف بينهم :خلاص بقى انت وهي مش وقت خنا,قكم ده
كاران يفتح الباب ويدخل كلهم في صوت واحد: عملت ايه؟
كاران : والله قرر ان هو يلعب معانا
طاهر بابتسامه: طيب نلحق نسخن بقى علشان ننزل الماتش من اوله
كاران بغرور: اللي زي مالك مش محتاج ان الواحد يسخن له عشان يلعب معاه ده اتفه بكتير من ان الواحد يحطه في دماغه
ملك تتشعلق في طاهر بخوف: يعني انت هتتح,بس دلوقتي
طاهر بحب :اطمني ما تخافيش مش هتح,بس ولا حاجه
ملك بدموع: ازاي بتقول لي انك مش هتتح,بس ومالك مش عايز يتنازل عن المحضر
صبا تبص لكاران بتفحص : ايه المقابل اللي انت رفضته علشان يتنازل عن المحضر؟؟
كاران يبص في عينيها بثقه: بما انك عارفه ان انا رفضته يبقى اكيد عرفتي هو عايز ايه
صبا :تمام خليني اتكلم معاه وانا هقنعه ان هو يتنازل
كاران بتخز,ير :مش عايز اشوفك قريبه من مالك فاهمه والموضوع ده ما تدخليش فيه
صبا: وانا مش هسمح لك انك تؤ,ذي حد تاني من عيلتي
كاران: لا اطمني مش مالك هو اللي عليه الدور ؟
صبا: هتلاقيني في وشك لو حاولت تلمس اي واحد من عيلتي مش هتردد لحظه فيني او,جع قلبك على كل حد انت بتحبه وغالي عليك
وهنا يدخل حسن فجاه عليهم بلهفه:: الشر,طه جت بره وعايزين طاهر
كاران بسرعه: طاهر انت هتخرج من هنا فورا وانت عارف انت هتعمل ايه انا خلاص حليت امر المستشفى
ملك: تعالى معايا يا طاهر هخرجك من الباب الخلفي للمستشفى عشان ما حدش يشوفك
طاهر باستجابه يمشي معاها ويخرجوا قبل الشر,طه ما توصل عندهم
كاران :حسن تنفذ اللي قلت لك عليه
حسن: انا قلت لكم الف مره خرجوني من لعبكم ده& اللي انت بتطلبه مني ده صعب وضد مبادئي
كاران: معلش يا عم الدكتور اتنازل عن مبادئك عشان خاطر طاهر المره دي
صبا :انا مش قادره اصدق ان انا كنت في يوم من الايام بحب واحد زيك كل يوم بكتشف ان حقيقتك اب,شع من اليوم اللي قبله
كاران: علشان عيلتي انا مستعد احط الكل تحت جز,متي واللي يفكر يقرب من حد منهم هدو,س عليه تحت جز,متي من غير حتى ما ابص عليه
صبا :خلاص ما بقتش اتفاجئ من اي حاجه ممكن تعملها
💗💗💗💗💗 في اوضه مالك💗💗💗💗💗💗
امل : تتك,سر ايديهم يا حبيبي اللي عملوا فيك كده طمني عليك انت كويس
مالك بتعب: الحمد لله مرات عم انا كويس ما تقلقيش
زين:مين اللي عمل فيك كده
مالك: نسايبكم يا سيدي ما كفهمش انهم خدوا خطيبتي عايزين كمان ياخدوا البنت اللي عايز يخطبها
زين باستغراب :كاران هو اللي عمل فيك كده
زين :مالك اله,مج اللي اسمه طاهر بس ورحمه ابويا لهبيته الليله في الح,بس
امل: هي العيله دي دي ما فيهاش حد عاقل ابدا ليه يعمل فيك كده المجنو,ن ده
زين :انت ناوي على ايه؟؟ مالك انت كده هتسبب مشا,كل لصبا
مالك: صبا هي اللي اختارت انها تكون بينا
امل: يا حبيبي انا قلت لك اعتبر صبا في مهمه هتخلصها وترجع لك تاني بص على نفسك شوف الحاله اللي وصلت لها
مالك :متقلقيش عليا دي كلها جروح سطحيه جدو عرف حاجه
زين: انا كلمته وقلت له بس احب ابشرك ان هو معصب جدا منك
مالك بتريقه :وهو كان من امتى جدو هادي بفكر اسميه جدو العصبي
امل :طب يا حبيبي ارتاح وانا هروح اشوف الدكتور يطمننا عليك علشان نرجع على البيت
زين بعد ما امل خرجت : ناوي على ايه يا ابن عمي انت كنت عارف من البدايه ان ده اللي هيحصل
مالك: هتبقى معايا ولا ضد,ي يا ابن عمي
زين: انا معاك لكن بعيد عن اي حاجه تؤذ,ي صبا
مالك: انا اساسا بعمل كل ده عشان ارجع صبا تاني لينا
زين :ليه يامالك مصر على الموضوع ده وانت عارفه متاكد ان صبا بتحب كاران
مالك بانفعال ويضع ايده على خده بالم: قلت لك مش عايزه اسمع الكلام ده تاني صبا ما بتحبوش صبا جوزته علشان جدو اخبرها على كده
زين :انت عارف صبا اكتر مني وان ما حدش يقدر يجبرها على حاجه هي مش عايزاها&هي اتجوزة كاران لانها مش هتقدر تتجوز حد غيره لانه ملكها من قلبها
مالك بعصبيه: قلت لك ما بتحبوش مستحيل تختار واحد مر,يض زي كاران
زين :لكن للاسف اخترته قلبها لما جاه يختار اخترت المر,يض ده وسابت العاقل اللي ربنا يستر وما يصبحش مر,يض لهو,سه
مالك :بتسمي حبي ليها هو,س مفيش حد في الدنيا ده هيحبها قدي وانا مستعده اعمل اي حاجه علشان ارجعها تاني لحضني
زين بانفعال: صبا عمرها ما كانت ليك علشان ترجع لك فوق بقى وافهم الحكايه خلاص خلصت وبلاش تدخل طرف ثالث فيها ما لوش ذنب؟ ملك ملهاش ذنب في اللعبه دي سيبها في حالها انت عارف ومتاكد ان طاهر مش هيسيبها لك
مالك بعصبيه :وانا مش عايزك تقف جنبي خليك بعيد احسن طالما انت خايف قوي كده منهم
زين :انت عارف ان انا ما بخافش من حد بس انا بحاول اوصل لك الحقيقه اللي انت مش عايز تشوفها مع انها واضحه وضوح الشمس كاران وصبا بيحبوا بعض وطاهر وملك بيحبوا بعض كل المحاولات اللي انت بتعملها هتبقى نتيجتها واحده في الاخر هي الفشل
لكن انا في ظهرك يا ابن عمي ومش هسيبك

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جرح صبا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى