روايات

رواية لم أقتله الفصل الأول 1 بقلم عائشة نصر

رواية لم أقتله الفصل الأول 1 بقلم عائشة نصر

رواية لم أقتله الجزء الأول

رواية لم أقتله البارت الأول

رواية لم أقتله
رواية لم أقتله

رواية لم أقتله الحلقة الأولى

لم أقت*له
سيب السكي*نة يا ادم سيبها يا حبيب ماما
ادم : لا هم*وته هو خد الشيكولاتة بتاعتي
مريم : يا حبيبي دا اخوك سي*ب الس*ك*ينة وهجبلك علبة شوكلاته بحالها
ادم : ه*مو*ته عشان كل بتاعتي والله هم*وته
مريم بهدوء : بس يا حب وهي تقترب عليه لتأخذ في حض*نها ف هو طفل لا يفهم اي شيئ
ادم : والله يا ماما لو قر*بتي هض*ربه بالسك*ينة
مريم بدم*وع : يا حبيب ماما لو اخوك حص*له حا*جة مين هيلعب معاك
ادم بدم*وع : انا مبحبوش وه*م*وته
وفجأة السك*ينة دخ*لت في ب*طن اخو ادم (يوسف)
مريم بص*راخ : يوووسسفف
وز*قت ادم وجرت علي يوسف
مريم : الحق*ني يا عبدالرحمن الح*قنني

 

 

 

ف اتى زوجها من اسفل ف كان يزور والدته لأنها سيدة كبيرة السن ف عندما ذهب علي صوت صر*اخ زوجته وجدها تب*كي بح*رقة وهي تمسك ب يوسف ابنها الصغير داخل حض*نها وهو يتا*لم بسبب السك*ين التي كانت بداخل بط*نه
عبدالرحمن جري علي مريم وشال يوسف وجري ركب تاكسي ووصل المست*شفي ومريم مسكت ادم من ه*دومه ونزلته عند جده وراحت ورا عبدالرحمن
عند عبدالرحمن
عبدالرحمن : ونبي يا دكتور ابني ابني ونبي مليش غيره
الدكتور : ال*بقا*ءلله
فقد وقع*ت هذه الكلمات علي عبدالرحمن مثل الص*دمة ايعقل لقد ف*قد اب*نه فل*ذة كب*ده
من اثر الص*دمة ظل عبدالرحمن صامت ولم تخرج اي دم*وع من اعينه
وصلت مريم للمس*تشفي وركضت علي مكتب الاستقبال
مريم بب*كاء : في ولد جه هنا مض*روب بالس*كينة مع باباه
الاستقبال : ايوا في اوضة 60
ف قد ركضت عندما سمعت رقم الغرفة اللي قد تو*في بها ابنها..!
مريم لقت يوسف واقف قدام باب الاوضة وبيبص قدامة
مريم : عبدالرحمن فين يوسف الدكتور لسا بيكشف خير خير ابني هيبقي كويس خير
عبدالرحمن فقد التفت لها بهدوء ف يكون هذا هدوء ما قبل العا*صفة
عبدالرحمن ظل صامت وينظر ل مريم خمس ثواني وص*رخ فجأة
عبدالرحمن : انتي طالللل*لقق بالتلااتةة
مريم بص*دمة : لي لي انا عملت اي يا عبدالرحمن عبدالرحمن فين يوسف ابنييي فيين
عبدالرحمن : يوسف ماااا*اتت*ت م*اا*ات بسبب اهم*الك انتي قت*لتي ابني ق*تل*تي طفل رو*ح بر*يئة حس*بي اللله فيكي
وركض من امامها فلا يط*يق ان يراها امامه فقد قت*لت ابنه؟!

 

 

 

مريم : روحت البيت خبطت علي حماتها اخدت ادم وطلعت البيت
مريم بهدوء وهي تتحدث ل ادم ف هو طفل لا يستطيع عقله ان يفهم هذه الاشياء
مريم : يوسف لي عملت كدا يا حبيب ماما
ادم : اثل (اصل) انتي مش بتحب*يني يا ماما ولا بابا كمان محدش بيح*بني كلكوا بتحبوا يوسف وبتلعبوا معاه وبتجبيلوا كل حاجة هو عاوزها فاكرة يا ماما لما كنا بنتفسح وجيبتي ل يوسف غزل بنات وانا قولت عاوز سيبسي(شيبسي) وقولتيلي هجبلك ومجبتليش ونست*يني لما يوسف بي*ضر*بني وباجي اقولك ومبتضر*بيه*وش انا كنت باخد حقي بس
مريم بح*رقة وهي تض*رب ابنها بالق*لم علي وشه : انت مش طففلل انت قت*لت اخوك يوسف ما*ت يا ادم يوسف كات راح عند ربنا معتش موجود
ف بدأ ادم بالب*كاء اثر الض*ربة : فهو طفل لا يفهم اي شيئ
ادم : انا ماشي هروح عند ربنا بس لما اشوف يوسف هض*ربه تاني انا مش بحبك ابدا
مريم كانت تايهة مش عارفة تحس ب ايه بالظبط بجوزها اللي طل*قها ولا ابنها اللي اخوه قت*له
مريم لمت هدومها ودتها عند اهلها ونزلت راحت المس*تشفي لقت يوسف اتاخد وب*يد*فن
مريم عرفت مكان الدف*نة وراحت
وقفت مكانها زي التمثال لما شافت ابنها قدامها مت*كف*ن وبيت*د*فن
باكك
ادم : احم انا اس*ف اني دخلتك في تفاصيل كتير
يارا : لا عادي مش انت خطيبي المفروض متفضفضش مع غيري
ادم بابتسامة حب : اها طبعا تيجي نتمشي علي الكورنيش
يارا : اه يا حبيبي يلا
ادم الحساب لو سمحت
ادم حاسب ومسك ايد يارا وبدأوا يمشوا علي البحر
ادم تعالي نقعد هنا

 

 

 

يارا : ماشي
ادم : اقعدي استني هجبلك غزل بنات
يارا بضحك : حفظتني
ادم : بقولك يا سطا هاتلي اتنين غزل بنات
البائع : قت*لت*ني لي يا ادم انا حتة اخوك
ادم اتخض وتن*فسه ضا*ق وبدأ يز*عق
ادم : مق*تل*تك*ش والله مقت*لتك
الناس كلها بتبص ادم كان وا*قع علي الارض وقام وبي*نفض هد*ومه
البائع : انت كويس يا بيه
ادم : ايو ايوة خد دول هاتلي اتنين غرل بنات
ادم : اتفضلي يا حبيبتي
يارا : انت كويس يا ادم
ادم : ايوة انا بس محتاج ارتاح
يارا : ماشي يا حبيبي يلا نروح
ادم : يعني مش زعل*انة
يارا : تؤتؤ بس هتعوضني
ادم بضحك : اه طبعا

 

 

 

يارا “: يلا
ادم وصل يارا وروح البيت لسا بيفتح باب الشقة حس بنفس وراه
لف وشاف ج*ثة مرم*ية علي السلم مجرد ما شافها اتخ*ض وو*قع وبقي يرجع لورا وهو وا*قع
شاف ج*ثه مر*مية وفي ف بط*نها سكي*نة وشكله شبه ادم بالظبط
ادم :

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم أقتله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!