روايات

رواية لما أنت الفصل العاشر 10 بقلم دنيا محمد

رواية لما أنت الفصل العاشر 10 بقلم دنيا محمد

رواية لما أنت الجزء العاشر

رواية لما أنت البارت العاشر

لما أنت
لما أنت

رواية لما أنت الحلقة العاشرة

سيف بعد موصل الدكتورة راح ل همسة وقعد جنبها بفرحه
سيف بفرحه شديدة.. مبروك ي همستي كمان كام شهر هيجيلي حته منك
همسة بدموع.. بجد ي سيف انا حامل
سيف باس راسها.. ايوة يعيون سيف
همسة بشكر وحمد.. الف شكر وحمد ليك يارب كان نفسي يبقا ليا ابن منك يا حبيبي
سيف بحب.. واهو حصل ياروحي المهم عايز راحه كاملة ولا تعملي اي حاجة في المطبخ ولا البيت
همسة.. انت بتقول اي ي سيف مستحيل اسيب خالتي هي الي تعمل كل حاجة في البيت
سميحه.. لا ي عيون خالتك انا علي قلبي زي العسل
سيف.. لو علي ماما ف انا هساعدها هخلي هيثم هو يشيل الشغل شوية ونا الي هساعد ماما
سميحه.. الف مبروك يضنايا اخيرا هشوف حفيد ليا ي عيون امك
باس سيف ايديها.. بركه دعاكي يما ربنا يخليكي لينا
عند محمود
محمود.. بصي يا شهد انا قدرت اساعدك في موضوع قضيتك ولكن هتقضي المدة المحددة ليكي
شهد.. واي هي المدة
محمود.. المدة هتكون ست شهور
شهد.. مبقتش فارقة ياباشا ست شهور من ست سنين
محمود.. متقلقيش لما تطلعي هكون جايبلك شغل ومطرح كمان
شهد بتساؤول.. انت بتساعدني لي يباشا واحد غيرك كان رماني في الحبس من بدري ولا سال. فيا
محمود بتوتر.. ءءا اصلي حسيت انك مظلومه ونا طبعا من قدرتي اني ظابط ف كان لازم اكشف الحقيقة كاملة وان انتي ندمتي علي الي عملتيه وسيف اتنازل ليكي من القضية ولكن المدة دي عشان كانت محاولة لقت*ل
شهد.. تشكر يباشا ربنا يخليك بس انا خلاص يعتبر خفيت رجعني السجن اقدي مدتي
محمود.. انا هحط في انفرادي علشان الستات متحاولش تتعدي حدودها معاكي تاني
شهد حست في كلامه حنية رهيبة وانو مهتم بيها بدرجه مش طبيعية ومفيش ظابط بيهتم بمتهم عنده كل الاهتمام ده
وعددت الايام وكان سيف واقف جنب همسة وبيعملها كل حاجة وواقف جنبها وهي كانت بتفضل ترجع كتير بسبب انو اول حمل ومش بتبقا عارفة تتصرف ازاي وكانوا بيتابعو مع دكتور
وعدت الشهور وفعلا شهد كانت خلاص فاضلها يومين وتطلع
محمود.. ياعني يباشا خلاص كده هتفرجو عنها بكره
الواء.. ايوة ي محمود بس قولي مالك من اول يوم هي جت فيه وبتسال عن الحالة دي كتير
محمود.. صدقني يباشا انا نفسي معرفش
الواء.. لا تعرف انت بتحبها ي محمود مش عيب ان الراجل يحب بس ميحبش واحدة فرط*ت في شر”فها
محمود بلهفة.. لا سعادتك دي بريئة والكشف الطبي اكد انها بنت بنوت
الواء.. انا عارف حالتها كويس ولو بتحبها مش عيب ابدا انك تكون عايزها المهم انها تكون تابت وندمت علي كل حاجة هي عملتها
محمود بحيرة.. هي فعلا ندمت ونا متاكد من ده بس محتار
الواء.. اتمني تكون بتعمل الصخ ي محمود ربنا يوفقك يابني في حياتك
محمود اتنهد بتعب
وعدي اليومين وخرجت شهد
محمود.. جبتلك مطرح تقعدي فيه
شهد.. شكرا يا بيه بس الشهور عدت بسرعه الحمد لله
محمود بابتسامة.. فيه حاجات كتير كانت سنداكي ف علشان كده انتي عديتي الحمد لله
شهد بابتسامه.. الحمد لله
وقف العربية محمود تخت البيت
بصتلو شهد
محمود.. لو قولتلك حاجة تقدري تفهميني
شهد.. قول يباشا الي جواك
محمود.. من ساعت مشوفتك ونا ببقا خاسس بتجاهك مش ظابك ومتهمة انا بحس بشعور تاني اني عايز احميكي من كل الناس بحس بنار لما بتخشي سجن بحس بفرحة لما اشوفك عارف ان مينفعش ظابط يبقا عنده كل الاحساسيس دي بس انا بحبك ي شهد
شهد بصدمة.. بتحبني؟!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لما أنت)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى