رواية للقدر رأي الفصل السادس 6 بقلم آية غنيم
رواية للقدر رأي الجزء السادس
رواية للقدر رأي البارت السادس
رواية للقدر رأي الحلقة السادسة
.امل انا عاوز اقولك انا عرفت امك مش كانت موافقه على جواز غزال وزيدان ليه
صخر لية !!
امل ………
صخر لية
امل علشان زيدان متجوز بر مصر وعايش في المانيا ومعا بنوته ساره عرفت وعلشان كده رفضت الفرح خالص ..
صخر يعني متجوز و مخلف ومعا بنت و كان عاوز يتجوز اختي لا وفوق ده كل اغت””صب غزال
امل اها
صخر تمام ماشي …..
………._____اية غنيم
زيدان مدثر عرفت الرقم منين
مدثر منين زي ما عرفت انك سافرت بر مصر عملت اللي عملتوا وهربت طول عمر ماما كانت بتقول عليك جبان و زبا”له ..
زيدان ضحك ضحكه استفزاز وعلشان تكمل متجوز هنا ومعايا بنوته قمر اسمع كده
حط الفون على ودن چيس
چيس عمو مدثل (مدثر) انا چيس
مدثر وكمان معاك بنت
زيدان سلام يا حبيبي
مدثر ياااا زبا”له ليةةةةةة تعمل مصيبه وتهرب ليهههههه
وقع كل حاجه على المكتب كوباية المايه وملفات كتير و فلاشه وقعت بعيدا
مدثر بيبص عليها وهو مش بيحط فلاشه في المكتب خالص كل حاجه في اوضة معينه اخد الفلاشه حطها في لاب توب وبيفتح شاف اللي يصدم اي حد
كان……
…______اية غنيم
كان قاعد في مكان فاضي خالص ومعا طوب صغير وقاعد على قمه جبل بسيط عاوز يفهم أو يعرف ليه زيدان عمل كده في غزال وهو ميعرفش أن زيدان رجع المانيا أو بمعنى أصح هرب من المصيبه ..
قام ركب الموتسكل بتاعه ورجع على مكان معتاد ليه هو وغزال …
………….
لبست فستان وطرحه وكوتش وخرجت من الاوضة وكانت نازله على السلم قابلت امل
رايحه فين يا غزال دلوقتي
لفت وهي خايفه و وشه جاب الوان ومتوترة جدا
غزال بصت عليها وهي مش قادره تتكلم ومش عارفه ترد بردو ماهي مش بتتكلم
جت ياسمين من ورا انا ..انا يا عمتي وغزال خارجين نشتري حاجات مش هنتاخر خالص ساعه
امل ماشي
ياسمين اخدت غزال وخرجوا من البيت بسرعه جدا
ياسمين رايحه فين دلوقتي
غزال ……….
ياسمين طلعت ورقة وقلم اكتبي
غزال كتبت على الورقه رايحه عند صخر مستني في المكان بتاعنا
ياسمين تعالي هروح معاكي وبالفعل مشيوا خرجوا من باب البيت الباب الكبير و رحت عند صخر
بعد نص ساعه تقريبا
صخر كل ده
ياسمين عقبال ما عرفنا نخرج
صخر دلوقتي هروح بيت زيدان اكيد في اي حاجه تخص اللي حصل ..
ياسمين وعاوز منا اي
صخر انتوا هترحوا ……….
…….._____$اية غنيم
كان ……
مدثر اي ده خليل هنا بيعمل اي
كان خليل وغزال وغزال تقريبا فاتحه عيونه ولكن مش حاسه باي حاجه
وزيدان واقف وفي حد حاطط مسد”س على دماغه وكل أما يتحرك حد يضرب زيدان على رجليه يقع تاني
كان ده الموجود في الفيديو قدم مدثر
مدثر يعني اي انا مش فاهم حاجه يعني زيدان مش ليه دخل ولا دي مسلسل ولا اي الحكايه
كان مجنون فعلا …..
دخل شخص على مدثر وهو قاعد
مدثر خليل اي اللي جابك مش خلاص شغلك خلص
خليل بس في حاجه
مدثر اي هي
خليل لزم تمو”ت علشان عرفت كل حاجه اتشاهد على روحك يا مدثر
مدثر اي
وبالفعل صوب المسد”س ناحية مدثر وهو قاعد على الكرسي وبيضرب الرصاص”ه حد رفع أيدوا لفوق الرصاص”ه جت في السقف ومش في مدثر
خليل صخر !!!
مدثر صخر !!!
صخر اممم صخر اي معجزه اني ادخل وسط كل البودي جادات اللي بره صح
مدثر بس….
كان خليل عقبال ما قالوا الكلمتين دول نط من الشباك وطار بر البيت كلها
مدثر والله زيدان ما ليه دخل في الموضوع
صخر والله زيدان متجوز و مخلف بر مصر صح ولا غلط
مدثر عرفت منين
صخر يبق صح
مدثر فتح لاب توب وفتح الفيديو وصخر شاف كل حاجه وكان هيجان من كتر اللي بيحصل شويه زيدان و شويه مش زيدان كان مجنون فعلا
مدثر عندي حل دلوقتي زيدان ملهوش دخل وهو كمان مظلوم خليل هو اللي عمل كده و…..
صخر بسسسسسس مش زف”ت ده شغال عندكم ولا لا وهو السبب ولا لا
مدثر اهدا ممكن هو فعلا بيشتغل عندنا وانا هصلح كل ده انا عارف عنوان بيت خليل نروح انا وانت ونحل الدنيا
صخر يااا على السهوله هيروح هو مثلا اكيد هرب
مدثر ويمكن معانا فرصه أن احنا نرجع بيها خليل من تاني
صخر قصدك اي !!
مدثر خليل عندوا اخوات بنات اتنين واحده متحوزه و عايشه في الكويت والتانيه هنا وبتدرس في الجامعه اكيد مش هيروح ياخد أخته واكيد فهمت الباقي
صخر فكره فين العنوان
مدثر ********
وبالفعل مشيوا ناحيه العنوان
….._____$ آية غنيم
ياسمين خايفه اوي على صخر
غزال اخدتها في حضنها و قعدت على قمه الجبل وبصت في السما وافتكرت زيدان ودموعها نزلت منها من تاني
……….
__$_$_ آية غنيم
” وكُلما تذكرت ُ أياماً الذي كُنا نقُضِيها للصباح معاً تزرف دموعي غصباً ”
وسط الامتحانات ولكن اعمل اي بحبكم ❤️
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على: (رواية للقدر رأي)