روايات

رواية لكنه لي الفصل الثامن 8 بقلم ولاء عيد

رواية لكنه لي الفصل الثامن 8 بقلم ولاء عيد

رواية لكنه لي الجزء الثامن

رواية لكنه لي البارت الثامن

رواية لكنه لي
رواية لكنه لي

رواية لكنه لي الحلقة الثامنة

سلمي:_مساء الخير
جني:_مساء النور
سلمي:_انا كنت عوزا فيروز
جني:_المكتب بتعها هناك
شادي؛:_رايح عشان يدي الملف لفيروز
سلمي:_اي مش تخلي بالك يعم
شادي:_انا الي اخلي بالي بردو
سلمي:_طب وسع عشان ادخل
شادي:_انتي مين اصلآ
سلمي:_ونتا مالك
شادي:_مستغرب من كلمها بس عجبتو
فيروز:_تعالي ياسلمي
سلمي:_ايوه يامعلم مكتب وحجات
شادي:_ممكن اعرف يا فيروز مين ديه
سلمي:_افتكرت لما وصل فيروز يلهوي شكلو هوا انا عملت ايه
فيروز:_دي اختي سلمي
شادي:_اه طيب خدي الملف ده
فيروز:_معلشي ياسلمي استني هنا اروح لفارس وهاجي ماشي
سلمي:_بس متتاخريش عشان نلحق
فيروز:_ماشي وهيا عشان تستاذن عشان مشيا وفتكرت الي حصل الصبح طب ادخل اذاي
فارس:_ادخل
فيروز:_معلش ياستاذ فارس بس الوقت اتاخر وعيزا امشي
فراس:_خلاص روحي انتي
فيروز:_ماشي شكرا عن اذنك
فارس:_ادفضلي
فيروز:_يلا يا سلمي عشان نلحق
شادي:_كان عاوذ يعمل بطل عشان يوصلهم طب انا هوصلكم عشان الوقت اتاخر
سلمي:_برخامه شكرا احنا هروح احنا
شادي:_طيب انا كنت هوصلكم اكسب ثواب بس يلا بقه
سلمي:_خلي الثواب ليك يلا يا فيروز
فيروز:_وهيا بتتحك علي المنظر معلش ياشادي اعمل ايه لسنها طويل
شادي’_لا عادي
فيروز:_يلا
سلمي:_اختي مجبيلك طقم خروج او بلوزه
فيروز:_نروح الاول ونشوف
سلمي:_بسي المحل ده في حاجات حلوه ولا اقلك في مول هناك حلو اوي
فيروز:_ماشي تعالي وهما طلعين شافت صافي وسوزي قاعدين هناك بقلك ايه تعالي نطلع فوق عشان مش عوزا اروح هناك
سلمي:_خلاص ماشي الله شوفي البلوزة ديه يا فيروز هتبقي جميله عليكي
سوزي:_بس هتبقي غليا عليكي اوي يافيروز
فيروز:_اذيك ياسوزي
سلمي:_بس مش هتبقي غليا علي فيروز
سوزي:_وللهي طب وبعدين زوقك وحش اوي
صافي:_انتي ايه الي وقفك هنا دا محل رخيص اوي زي ناس كده
سلمي:_الدم غلي في نفخها ايوا صح تعالي يا فيروز اصل الي بيكلم علي حاجه بتبقي نقصاه
صافي:_ماتكلمي عدل يا بنت انتي متعرفيش بتكلمي معي مين
فيروز:_يلا يا سلمي عشان نمشي معلش يا صفي هانم اختي متقصدش
صافي:_يلا يا سوزي عشان نمشي المكان بقي وحش
سلمي:_في ايه دي ست رخمه مخلتنيش ليه ابهدلها
فيروز:_دي تبقي ام فارس
سلمي:_المدير ودي ام دي دي عقربه
فيروز:😂 طب يلا نشوف حاجه
وخلصو وروحو البيت
فارس:_إخلاص حضري الاكل عشان جعان
صافي:_ اول ملمحت فارس
انا مش عرفه ايه الاسلوب الزباله ده
فارس:_في حاجه ياماما
صافي:_اصل شفت السكرتيرا الي بتشتغل عندك وفضلت تقول لسوزي ايه زوقك الي يقرف ده
فارس:_وهوا عارف ان امو هيا الي قالت كده يامي
صافي:_واختها عليها لسان انتا لازم تمشيها من عندك
فارس:_مش هينفع اليومين دول بس قول لما اخلص شغلي معها فورآ همشيها
صافي:_هوا ده ابني الي عرفاه
فارس:_ماشي وبعد مخلصو اكل وطلع شاف شادي ايه يا شادي رايح فين
شادي:_كنت جيلك في حاجه
فارس:_امك قبلت فيروز وتخنقو
شادي:_يالهوي وامك مسكتتش
فارس:_هيا بتقول ان فيروز قالت لسوزي لبسك وحش ونا اصلا مش مصدق لا وقالت ايه ان معاها اخت لسنها طويل
شادي:_دي بقي اصدق
فارس:_انتا شفتها ولا ايه
شادي:_جات الصبح وتخنقنا بس سيبك قلت لامك ايه
فارس:_امك عوزا تمشيها
شادي:_لا يافارس صدقت لما جات بنت محترمه وعرفه تشتغل وحلوه بردو
فارس:_لم نفسك يا شادي هوا الصراحه
شادي:_امك طلعه يلا خش نام سلام
فارس_: دخل وريح جسمو علي السرير وافتكر فيروز لما وقعت ومسكها البنت ديه طلعتلي منين مش عارف
فيروز:_عملا ايه لوقتي ياماما
ورده:_الحمد الله يابنتي عملتو ايه
سلمي:_الست ام فارس ديه ياماما وليه برده اوي
ورده:_ليه يابنتي حصل ايه
سلمي:_قل ايه لبسنا رخيص
ورده:_وهيا ملها
سلمي:_بس مسكتش
ورده:_ليه كده احسن تقول لفاراس ويمشي فيروز
فيروز:_خلاص يامي اعتذرتلها
وبعدين يلا انا هخش اريح جوا
ورده؛:_مش هتكلي
سلمي:_اختي عزمتني علي اكل بره
ورده:_ يارب ارزقها يارب بابن الحلا الي يريحك
فيروز:_ان شاء الله ياماما عن ازنك دخلت اخدت دش وهيا بتصرح شعرها افتكرت فارس يارب انا كنت غبيه الصبح بس اعمل ايه ماخدش بالي الحمد الله مشي اليوم
سامي:_ البت ديه دخلت دماغي اوي
احمد:_الصراحه يابختك بت جمده اوي بس فكرت في الي قلتلك عليه
سامي:_اكيد فكرت مستني بكرا هنفز بعد متطلع من الشغل
احمد:_طيب ونا هخلي العيال يجهزو
سامي::_خلاص ماشي علي البركه
الصبح جيه وفيروز اتأخرت
ورده:_اصحي يا فيروز هتتاخري
فيروز:_حاضر ياماما انا اتاخرت فعلاً
دخلت بسرعه اخدت دش ولبست ونزلت عشان اتاخرت اوي
سامي:_بقولك ايه ياحمد جهز نفسك
احمد:_ماشي
فيروز وصلت الشركه ودخلت بسرعه علي المكتب
فارس:_اتاخرتي ليه يافيروز
فيروز:_معلش راحت عليا نومه
فيروز:_عوزا تفتح الموضوع بس خافت انا
فارس:_لاحذ عليها وقلها انتا ازي تتكلمي معي امي بالاسلوب ده
فيروز:_انا مكلمتش معاها وسوزي فدلت تكلم علينا
فارس:_ بعصبيه مش عاوز اسمع حاجه تاني امي مش هتتبلي عليكي
فيروز:_بصوت مخنوق انا اسفه
فارس:_يلا علي مكتبك
فيروز:_عن ازنك وهيا طلعه جريت علي مكتبها وفضلت تعيط انا معملتش حاجه وفضلت تعيط وبعد كده قالت خلاص الناس ديه مش بيحسو بمشاعر حد
فارس:_انا عارف ان امي هيا الي غلطت بس غصب عني ولا هيا صح ملها بامي هيا اكيد الي غلطانه
وخلص اليوم وكل واحد مشفش التاني
فيروز:_انا هدخل اقلو ان انا همشي
فارس:_ادخل
دخلت فيروز وشاف وشها الي اتغيرت من العياط
فيروز:_انا هامشي ياستاذ فارس
فارس:_حس ان هوا الي سبب في كده طب انتي هتروحي
فيروز:_اه هروح
فارس:_ببرود طيب ماشي وهوا بيبص في الاب تب
فيروز:_عن اذنك حتى مهنش عليه انو يبصلي يلا
سامي:_اول لما تطلع نفز علي طول اهي طلعه بسرعه وقف العربيه وحطو منديل علي بقها وحطوها في العربيه و

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لكنه لي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!