روايات

رواية لكنكي قدري الفصل الرابع 4 بقلم رحمة محمد

رواية لكنكي قدري الفصل الرابع 4 بقلم رحمة محمد

رواية لكنكي قدري البارت الرابع

رواية لكنكي قدري الجزء الرابع

رواية لكنكي قدري
رواية لكنكي قدري

رواية لكنكي قدري الحلقة الرابعة

شريف: يبني انت موديني علي فين
فارس: امشي بس قربنا…(وفجاه) استخبي بسرعه بسرعه
فارس شد شريف فجاه خلاه يتق.لب علي وشه
فارس مقدرش يكتم ضحكته ونفجر ضحك: همو..ت
شريف قام ولقي كل هدومه تراب ووشه بص لفارس بغ.ضب: يا بن ال……
فارس جري بسرعه وهو م.يت ضحك علي منظر شريف: استني بس هفهمك
شريف: استني!!! وحيا.ت امي ما هسيبك ي فارس
فارس بضحك: يعم ما انت الي ضعيف اي هوا بيطيرك انا مالي طه
شريف بغ..يظ : ماااااشيييي
فارس فجاه وقف وبص لشريف: استني استني وحيات امك
شريف خبطه بالبو.كس في كتفه
فارس اتا..لم : يبني ادم براس تو..ر قولتلك استني(وشاور علي بنت طالعه من المدرسه) بص المزه الي هناك دي
شريف بصلها: اااخخخ هي البلد بقا فيها حلويات من امتي
فارس: اتلم ياض دي البت بتاعتي

 

شريف ضحك: الاه دي الحب الي قارفني بيها طول اليوم
فارس وهو بيبصلها وعيونه بطلع قلوب : هي بعينها الي وخده قلبي ومسهراني الليالي
شريف ضحك: يخر..بيتك واقع علي الاخر
فارس: اعمل اي بس من اول ما شوفتها وانا واقع
شريف بتفكير وغمزله : عايز تكلمها
فارس: دا ياريت ي ابن خالي هحبك حب انما اي
شريف ضحك: طب اسمع يعم…..
سناء: بصي ي ستي شريف جرنا ومتربيين مع بعض انتي اكيد شوفتي لما كنتي بتيجي مع عمي.. وكنا صحاب شويه و..
مياده ضحكت: واول مره اعترفلها فيها بعتلها جواب مع بسمه وعشان هي واقعه ردت عليه تاني يوم وقبل ما يعترف كانت بينهم نظرات انما اي تتقفش في وقتها
سناء: خلاص ي مياده والله هقولها انك بتحبي شريف اخويا
ملك بصت لمياده الي كانت عماله تتريق علي سناء من ثانيه: اممم
مياده اتكسفت: هو..يعني… انا
بسمه: اسكتي دول وقعين لشوشتهم وانا عارفه (وغمزت لملك) اومال انتي يجميل واقعه لمين

 

ملك ضحكت: لا مبقعش انا
بسمه: زي رحيم اخويا ملوش في الكلام دا.. دا ميعرفش يعني اي رومانسيه اصلاا
سناء: اهه لو سمعك دلوقتي وانتي بتتكلمي عن الرومانسيه هتقلبي فار
بسمه: احممم م.. مبخافش
مياده: ولا اخوكي شريف عنده احساس ولا دم ولا اي حاجه
قاطع كلامهم صفاء خبطت ودخلت: يلا ي بنات الاكل جاهز.. يلا ي ملك ي حبيبتي
ملك حركة راسها بالايجاب ونزلو كلهم
فارس قرب من البنت: بقولك لو سمحتي
البنت بصتله بستغراب: نعم؟
فارس ببتسامه: هو طريق الوصول لقلبك منين
البنت بصتله بقر.ف: امشي ي بطه من قدامي
ومشيت وسبته وفارس بصصلها بستغراب: بطه؟؟؟ انا بطه
وسمع صوت حد بيضحك..بيبص لقي شريف بيضحك عليه: يلا ي بطه نروح
فارس بصله بغ.ضب: شريفففف
شريف بصله: نعم ي بطتي
فارس اضا.يق اكتر: متقولش الكلمه دي
شريف: طب ي بطه ي بطه ي بطه (وبدا يقلد صوت البطه)

 

فارس: طب تعالالي بقا
وبدا يجري وراه وشريف جري لغايت ما وصلو البيت لقو رحيم واقف قدام البيت شريف استخبي فيه: الحقني ي رحيم.. فارس بيكاكي عليا
رحيم بعدم فهم: بيكاكي عليك؟!
فارس بغ.ضب: ابعد كدا يرحيم وهاتو ليا
رحيم لسه هيبعد: طيب
شريف مسكه بسرعه: طيب اي ي عبعال كدا هتبعني
رحيم بض.يق: بقولكوا اي انا مش فاضي ليكم وسع كدا
وفعلا بعد رحيم ودخل البيت: وه دا سبني بجد
فارس ببتسامه شر..يره: وقعت ومحدش سمه عليك تعالي
شريف جري ودخل البيت وفارس وراه
ابتسام بق.لق: في اي ي خديجه
خديجه بغ.ضب: رحيم ي ماما لسه مش معبرني وكلمني وحش النهارده انا مبقتش قادره استحمل اسلوبه دا
ابتسام: انا مش قولتلك اهدي وانا هتصرف
خديجه بغ.ضب : انتي مبتعمليش حاجه

 

ابتسام بضحكه خب.يثه: ومين قالك اني معملتش انا النهارده قعدت مع عمك محسن وتكلمت معاه انه لازم يجوز رحيم بقا ويكون واحده من العيله عشان مندخلش واحده غريبه وسطينا ومفيش حد غيرك كبرتي وتربيتي قدامه وانا متاكده ان عمك هيكلمنا النهارده في الموضوع ده يلا بقا تعالي ناكل ونسمع عمك والاخبار الحلوه
خديجه: طب ما رحيم مش هيوافق
ابتسام: رحيم مبيرفضش طلب لابوه وهيوافق حتي لو من جواه رافض
خديجه ابتسمت ب.شر: ربنا يخليكي ليا ي ماما
ابتسام: يلا ي قلب امك نطلع نجهز الاكل بقا
وطلعو لقو رحيم دخل البيت وبعديه شريف بيجري وفارس بيجري وراه
شريف بضحك: يبني وانا مالي هو انا الي قولت
فارس بغ.ضب: مش هسيبك ي شريف
شريف لقي ملك نازله جري عليها: بصي ي ملك انا هفهمك البطه…
فارس جز علي سنانه شريف ضحك: خلاص اتهد لو جيت عليا هقولهم كلهم
فارس وقف مكانه وهو مضا.يق من شريف
محسن: اعقل انت وهو وتعالو عشان تاكلو تعالي ي ملك يلا ي رحيم وقعدو جنب بعض
خديجه كانت بصه لرحيم ببتسامه وقعدت قصاده وكلهم قعدو
الجده: كلي ي ملك

 

ملك ببتسامه: حاضر ي تيته
بسمه: لا دا ملك جت بقا وهتخدك مني ي تيته
الحده ضحكت: وانا اقدر انسي بسمتي كلي يقلب تيته
وكلو كلهم ومهما بيضحكوا كان شعور حلو اوي لملك اول مره تحس بيه كانت مرتاحه ومبسوطه وهي وسطهم وشافت خيال باباها واقف بعيد وباصص ليها ببتسامه وفجاه اختفي اول ما محسن بدا يتكلم ملك انتبهت وبص ليه وكلهم بصولو
محسن: كويس ان كلكوا موجودين (وبص لرحيم) رحيم
رحيم عرف الي محسن هيطلبه منه لانه اتكلم معاه في الموضوع بعد ما خلص مكلمته وساب خديجه ودخل البيت
رحيم اتنهد وحرك راسه بالايجاب
محسن ببتسامه: انا قررت اجوز ملك لرحيم
كلهم بصو بصد.مه وووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لكنكي قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى