روايات

رواية لقاء القدر الفصل الحادي عشر 11 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر الفصل الحادي عشر 11 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر البارت الحادي عشر

رواية لقاء القدر الجزء الحادي عشر

رواية لقاء القدر
رواية لقاء القدر

رواية لقاء القدر الحلقة الحادية عشر

يزن :دا لينا ياحور تمضي
الاء وحور بصدمه :لينا وتمضي
يزن : اصل هتجوز انا وحور وبعدها تنزلوا مصر
الاء وحور بنفس الصدمه:ننزل مصر
يزن:اها مصر سيفار هرب ولازم انا وحور نتجوز ياشريف هات لحور تمضي
شريف :اتفضل ياباشا
يزن :امضي ياحور
حور :مهو قبل ما امضي لازم تعرف حاجه مهمه
يزن :مفيش حاجه مهمه عندي غير سلامتك
الاء :مستر يزن لازم تعرف
يزن بص ل الاء فسكتت
حور بصت ل الاء والاء بصت ليها ومضت وشريف دخل هو وعمر يمضوا شهود يزن شالها ولف بيها
يزن :كان نفسي نعمل فرح يليق بحوري بس الظروف انا حجزت ليكم طياره
الاء:تقصد لينا انت وحور علشان شغلك
يزن :لا ليكم انتي وحور الاء انتي هتبقي انا هناك
عمر بص ل الاء :انا هروح معاهم

 

 

يزن :لا انت هتبقي معايا هنا
عمر :يزن انا مليش في الاكشن
ضحك يزن :ليك في الرومانسي بس
حور :وماله الرومانسي
يزن ابتسم ليها :هو فيه اجمد من الرومانسي
حور ابتسمت :ياشيخ
يزن :اه والله هو انا ليا غيره
الاء وعمر :احم
يزن :انتم لسه هنا
الاء :لا هناك
ضحك عمر :حلوه
يزن :يعني المفروض يبقي عندكم من الاحمر دا عرفينه اسمه دم واحد و يبص لحور و يغمز و قمره و مصدق يجوزها قاعدين ليه
عمر :انا بقول كدا بردوا يلا بينا يا الاء
الاء : هو اي اللي يلا بينا انت مصدقت وانت يامستر يزن أنا عاوزه أفهم أنا حسا اني في دوامه
يزن :بصي ياستي سيفار هرب و بعت الرساله دي
أخدت الاء الفون وحور راحت تشوف (يزن الاسيوطي أو ما أقوله صديقي القديم إذا ظننت أنك تستطيع أن تأسر سيفار فإنك مخطأ انا من سيمسك بك و سأخد هذه الجميله تذكر كلماتي جيدا
الاء اخدت تنهيده :كمل يامستر يزن
يزن :لما قرأت الرساله بعت الرجاله يدوروا عليه و روحت لعمر وحكيت له والآخر توصلنا أن مينفعش حور تفضل هنا وأنها في مصر هتكون في أمان ولازم حد معاها وانا لو روحت سيفار هيلحقنا فلازم افضل هنا لحد ما امسكه حتي لو حاول ينزل مصر همسكه وهو في المطار بس قابلتني مشكله
الاء :طبعا انك مفروض تنزل مصر لمده ٦شهور علشان شغلك اللي هناك صح
يزن :اه و حد يأخد باله من حور
الاء :تمام انا كدا فهمت
يزن :يلا قوموا جهزوا شنطكم
الاء و حور :تمام
ودخلوا
يزن :عمر روح نام علشان الساعه 7تيجي معايا نوصلهم لل مطار
عمر :حاضر
مشي عمر ويزن دخل لحور
يزن :حوري
حور :ايوا يايزن
يزن :تحبي اساعدك
حور :لا يا يزن
يزن :شكلك في حاجه

 

 

حور:لا
يزن شد منها اللبس اللي في ايديها ورفع وشها ليه :انا متأكد أن فيه حاجه
حور :اه
يزن :اقدر اعرف اي هيا
حور : انت اي علاقتك بسيفار يا يزن ولي يخطفني
يزن مسك ايديها وقعدها علي السرير وقعد بجوارها
يزن :بصي ياستي لما أترفضت سافرت امريكا علشان اشتغل كنت مش عارفه اي حاجه وقدمت في أحد فروع الشركه اللي في ولايه كاليفورنيا اللي هيا ملكي دلوقتي كنت لسه موظف صغير وكان سيفار زميلي اتعرفت عليه واتصاحبنا و عرض عليا شغل و هعمل فلوس في وقت قليل وعلشان كنت اوصلك قبلت بيه
حور : و الشغل اللي هوا
يزن :سلاح
حور بصدمه :انت يا يزن
يزن :اسمعيني ياحور للأخر بعدها فضلت اشتغل لحد ما اشتريت الشركه اللي انا فيها وكمان فرع في نيويورك بعدها جيت اتقدم ليكي تاني لقيت اتكتب كتابك علي الكناني اللي هو منافس شركتي في مصر بس عرفت أن ربنا بيعاقبني بس وقفت شغل و بدأت اشتغل وعلي نفسي لحد ما عملت فروع في كل مكان بالحلال صدقيني ياحور
حور :طب واي يخلي سيفار يعمل كدا
يزن :سيفار لما قولتله اني هسيب الشغل اتعصب وفصل يحاول ولكني رفضت
حور :يزن وبس
يزن :مراته كانت عاوزه تعمل معايا علاقه وانا رفضت بس وهيا كانت بعته ليا رساله ووقعت في أيده وافتكر اني خونته بس والله ما حصل
حور:وانا اي يخليني اصدق
يزن :انا لو كنت عاوز اكدب أو اخبي مكنتش قولتلك أو كنت قولت اي حاجه ومحكتش ليكي بس لا صدقيني انا مهما عدي سنين قلبي منبضش غير ليكي ولا حتي فكر يخون صدقيني ياحور انا بحبك و اللي خلاني اعمل كدا كنت عاوز اجيب فلوس علشان اهلك الله يرحمهم يوفقوا ولما لقيتك اتجوزتي عرفت ان ربنا عاقبني عقاب مقدرش استحمله
حور دخلت في حضن يزن وهو بدلها الحضن ولكن بحضن اكبر كأنه كان فاقد جزء الذي يجعله يعيش وحصل عليه وهي شعرت بالأمان في هذا المكان يزن اخد نفس عميق في حضن حور
يزن :حوري انا بحبك
حور :وانا كمان يا يزن
عدي وقت و حور في حضن يزن حتي نامت
يزن :حور بص عليها لقاها نامت شالها وفردها علي السرير ونام بجوارها لتدفن حور رأسها في صدر يزن لتنام في أمان و يزن ينام أيضا وفي حضنه حور ليعلن إنتصاره
في الساعه الخامسه صباحا
تدخل الاء حجره حور لتيقظها فتجد حور نائمه في احضان يزن فتبتسم وتخرج وتغلق الباب
الاء :قد منا فرحانه ليكم قد منا خايفه من اللي ممكن يحصل وتخبطت علي الباب
يزن يستيقظ علي صوت الخبط :ايوا
الاء :مستر يزن حضرتك هنا
يزن :ايوا في اي.
الاء :الطياره
يزن :الساعه كام
الاء :خامسه
يزن :تمام حضري الفطار وانا هصحي حور وجاي
الاء :تمام

 

 

يزن بنظر لحور وملامحها فتخبط الاء تاني
يزن: ازعاج والله
الاء :مستر يزن اعمل حسابك في الفطار
يزن :ايوا وعمر
تستيقظ حور وتنظر الي يزن
حور :صباح الخير
يزن :انتي الخير اللي في حياتي
حور :الساعه كام
يزن :5 ونص
حور :اي دا لسه ساعه ونص
يزن :في اي
حور :الشنطه عاوزه اضبطها
يزن :نضبطها سوا
حور :يلا
بدأوا في تجهيز الشنط سوا والفطار خلص وعمر جه و فطروا كلهم سوا وراحوا للمطار
يزن :خلي بالك من نفسك ياحور هتوحشيني
حور :وانت كمان هتوحشني يايزن وتدخل في حضن يزن
عمر :الاء خلي بالك من نفسك و جو أخرج بليل واتمشي مش في مصر
الاء :حاضر ياعمر
عمر :معتش هشوفك غير بعد سته شهور
الاء :هنكلم كل يوم
عمر :ما تجيبي حضن زي الناس اللي هناك دي
الاء :عمر
عمر : بهزر اي علطول قفوشه كدا في سره كلها سنه يا الاء
ركبوا الطياره
عمر : هتوحشني اووي
يزن :وانا كمان
عمر :اي دا الساعه بقت ٨واحنا واقفين نفس الوقفه
يزن :الشركه
عمر :طب سلام
يزن :يلا ياعمر علشان هتشتغل معايا
عند عز في الشركه
مراد :يابني مش هتبطل اللي بتعمله دا
عز :بعمل اي
مراد:كل يوم مع وحده انت عاوز تثبت اي انت مكنتش كدا
عز :مكنتش كدا ازاي
مراد:يعني مكنتش كل يوم مع واحده
عاوز تثبت اي يا عز الدين

 

 

عز :اثبت اي يعني
الباب خبط
عز :ادخل
تدخل وعد
وعد :الملفات اللي حضرتك طلبتها وانتهت لوجود مراد. اهلا مستر مراد
مراد :اهلا ياوعد
وعد :حضرتك شكلك لطيف النهارده
مراد :بجد تسلمي مش احلي منك
عز :اظن أن دي تبعي في الشغل وانا مش بحب الهزار معلش يامراد وانتي ياوعد أبقي استلطفي فيا اقصد بعدين
وعد :تمام يا مستر عز
عز ابتسم :فين الفطار
وعد : منش كفتريا اللي عاوزه اقدر تروح تجيبه
عز :وعد خصم
قاطعته وعد :الفطار اهو وطلعت سندوتشين
عز ابتسم :تمام اتفضلي علي مكتبك
وعد :تمام خرجت وعد
مراد بص لعز وعز بصله باستغراب
عز :في اي يامراد
مراد :انت بتحبها
عز :يوووه لا يامراد عز الدين مبيحبش ولا ليه في الحب
مراد :عز انت صاحبي بقالك اكتر من 15سنه وانت بقولك انت بتحبها يلا انا رايح اشوف شغلي مشي مراد
عز وقف قدام الشباك
عز :انت بجد بتحبها ولا اي ياعز
بعد مرور شهرين
الاء :حسبي ياحور حور أدت ليها العصير تسلمي
حور :حبيبي
الاء :هو انتي حاليا في الكام
حور :أواخر التامن
الاء: اه ربنا معاكي وبتقلب في الفيس ايه دا يزن نزل خبر جوازكم والصحافه والدنيا مقلوبه
حور :والله بجد
الاء :اه حتي شوفي
حور بتقرأ:جواز رجل الأعمال يزن الاسيوطي من بنت عمه حور الاسيوطي وصرح بأنه يقوم ليله الزفاف فور رجوعهم من باريس حلوه تصدقي واي الصوره دي صورتي وانا في أولي جامعه منك لله يايزن
الاء بضحك :بس حلوه اه صحيح دا يزن بعتلي بيقولي ممكن ميعرفش يجي كمان اربع شهور
حور :يبقي حلو اكون عرفت افكر هنعمل اي
حور تشعر بألم ولكنها لم تهتم
عند مراد
نرمين :مراد شوف السوشيال مقلوبه عن أي
مراد بدأ يقرأ بص لنرمين :حور اتجوزت يزن
نرمين :وراحوا يقضوا هآني مول في
باريس
مراد :انا متأكد أن فيه حاجه غلط

 

 

نرمين بعصبيه:حاجه غلط مراد انت لسه بتحبها
مراد: اهدي يا نرمين
نرمين :انا استحملت كتير يامراد
مراد :انا اسفه يانرمين قلوبنا مش ملكنا
نرمين بدموع :عندك حق لو كانت ملكنا عمري مكنت هخليه يحب حد زيك
مراد دخل نرمين في حضنه لتهدأ
عند حور
رجع الألم مره اخري ولكن صعب
حور :الاااااااااء ااااااااااااه
الاء جري:في اي
حور :انا بولد ياغبيه
الاء:ناااعم دا وقته

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقاء القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى