روايات

رواية لعبه الحياه الفصل الخامس 5 بقلم سلمى خالد

رواية لعبه الحياه الفصل الخامس 5 بقلم سلمى خالد

رواية لعبه الحياه الجزء الخامس

رواية لعبه الحياه البارت الخامس

لعبه الحياه
لعبه الحياه

رواية لعبه الحياه الحلقة الخامسة

كنت قاعده بفكر انا ازاي حبيت الشخص ده وانو ميستاهلش ان حد بحبو اصلا وانا غرقانه ف تفكيري لقيت تيلفوني بيرن وطلع زين
زين. ازيك يطيف
طيف. الحمدلله
زين. طب انتي كويسه دلوقتي
طيف. ايوه الحمدلله وكمان انا بعتذر اني مشيت بسرعه ومتكلمناش
زين . لا ولا يهمك اهم حاجه انك بخير ومش عايزك تتاثري بيه ابدا
كنت بسمع كلامو وسرحت وانا بفتكر الي حصل
فلاش باك
وانا قاعده بتكلم مع زين اتفاجئت ب يوسف داخل نفس الكافيه ولكن مكانش لوحدو وكان معاه بنت ف
زين . في اي ي طيف انتي سرحانه ف اي ورايا ف الوقت ده لف زين يشوف مين الي انا مركزه عليه ده واتفاجئ هو كمان
ف الوقت ده انا كنت استسلمت ودموعي نزلت وخرجت بسرعه من الكافيه وزين كان بيلحقني وهو بيبص ل يوسف بنظره احتقار وانا جريت بسرعه وركبت عربيتي وروحت على البيت علطول ومقدرتش اروح الشركه
باك
زين . طيف ي طيف اي يبنتي مبترديش ليه
طيف. ايه معلش سرحت شويه
زين . خدي بالك على نفسك ي طيف ومتزعليش
انا هسيبك ترتاحي شويه وبكره هجيلك الشركه ونتكلم
طيف. تمام وشكرا اوي ي زين
زين. متشكرنيش دي اقل حاجه اعملها
قفلت الخط مع زين ورجعت اسرح تاني وانا بفتكر ايامنا مع بعض انا و يوسف وازاي كان بيعاملني وانو كان مستخبي ورا كل ده شخص بالحق* ارهه دي
شيلت كل حاجه من دماغي وقومت خدت شاور ونمت يمكن يكون حل اني اهرب من افكاري
عدى الوقت وجه الليل وأيهم وحور كان وصلو البيت وقمت جهزت الاكل وقعدنا كلنامع بعض و ف نص الاكل لقيت رساله من جاسر بيقولي فيها انو عازمنا ع الغدا بكره ف رديت عليه اني هيبقى ورايا شغل كتير ومش هينفع ف عرض عليا بعد بكره
طيف ( تمام هنحاول نيجي)
جاسر ( تمام متنسوش بقا)
وقفلت التيلفون لقيت ايهم بيسالني. في اي؟
طيف. جاسر عازمنا بعد بكره على الغدا
أيهم. اممم وانتي اي رايك
طيف . مش عارفه انتو هيبقى وراكو حاجه
حور. انا مش هيبقى ورايه غير محاضرتين بس
أيهم. وانا هشوف هخلص شغلي بكره وهحاول افضي اليوم دا
طيف تمام اعملو حسابكو بقى ومتنسوش
حور وايههم. تمام
عدى اليوم وانا دخلت الاوضه وانا جوايا عايزه انتقم من يوسف
وبدأت لعبتي ف اني اهددو
وفعلا جبت رقم جديد وبدأت لعبتي وبعت اول الادله وانوا لو ملغاش الصفقه دي هقفلو الشركه كلها ولاني كنت عارفه ان هو محتاج الصفقه دي جدا ف استغليت دا ف لعبتي
بعت كل حاجه وقفل التيلفون ونمت
صحيت اليوم الي بعدو واتفاجئت برسايل منو كتير مصدرها
انت مين وجبت الحاجات دي منين
مع شويه تهديدات مفرقتش معايا
تجاهلت الرسايل وقمت لبست ونزلت على الشركه علطول
وعدى نص اليوم عادي وانا بخلص شغلي وشويه ولقيت زين جه الشركه
زين وهو بيبص ل طيف .عامله اي دلوقتي
طيف. كويسه وكويسه اوي كمان
زين. اي سر السعاده دي
طيف. بدات لعبتي دلوقتي
زين. لعبه اي مش فاهم حاجه
طيف . هفهمك كل حاجه عشان كمان عيزاك تساعدني
وبدات احكيلو كل حاجه حصلت والعبه الي هعملها عليه
زين . مطلعتيش ساهله خالص بس اقولك هو يستاهل بصراحه انا مكانش عاجبني الي بيعملو من الاول وانا هساعدك ف كل ده
طيف بابتسامه. شكرا وكمان عايزه منك خدمه
زين . قولي وهنفذ الي انتي عيزاه
طيف. بص فاكر البنت الي كانت معاه
زين . ايوه مالها
طيف . عيزاك تجيبلي كل حاجه عنها وعيزاك تحاول تقرب من يوسف عشان يحكيلك كل حاجه عنها
زين. انا مش عارف هي هتفيدك ف ايه بس هعملك الي انتي عيزاه
طيف. هتعرف كل حاجه بس اما اخلصها
زين. تمام هجبهملك ف حدود يومين كدا
طيف . خلاص ماشي
خلصت كلامي مع زين وكملت الباقي من شغلي وبعد م خلصت روحت على البيت وبدات ارد على رسابل وتهديدات يوسف الي ملهاش لازمه وكنت حاسه بسعاده من جوايا وقمت اخدت شاور وقعدت مع ايهم وحور شويه ودخلت انام بعد يوم طويل
عدت الليله وصحيت تاني يوم واتجمعت انا وأيهم وحور وفطرنا ولقيت أيهم بيقولي
أيهم . فاكره الصفقه بتاعت يوسف جسار الي قولتلك عليها
طيف. بصدمه . ايوا مالها
أيهم. اتلغت
طيف وهي بتمثل الحزن. اي دا ليه
أيهم .معرفش صاحب الشركه مالو لغاها ليه مع انو محتاج الصفقه دي جدا
طيف. خلاص سيبك منو بكره تجيلك الي احلى منها
أيهم . ان شاء الله
طيف . اوعو تنسو المعاد انهارده وانتي يحور خلصي محضراتك وتعالي بسرعه عشان نجهز ومنتاخرش
حور . حاضر ي طيف
طيف. وانت كمان ي أيهم اوعى تنسى
أيهم بضحك . طلباتك اوامر يفندم مش هتاخر
طيف بابتسامه . ايوا كدا يلا هسبكو انا عشان متاخرش يلا سلام
حور و ايهم . سلام
خلصت ونزلت روحت على الشركه عشان الحق اخلص شغلي قبل المعاد
وبعد وقت كنت خلصت شغلي كلو وكانت الساعه وقتها ٢ ونص
روحت طيف بسرعه و بعد م وصلت للبيت اتفاجئت ب حور هناك وقاعده بتلبس
طيف. جيتي بدري يعني
حور . ايوا مكانش ورايا حجات كتيره
طيف . طيب كويس انا هخش اجهز انا كمان
دخلت اجهز ولبست دريس اسود رقيق و في لون ذهبي هادي اوي
وعند حور كانت لبست دريس ازرق رقيق اوي
ف الوقت دا كان وصل ايهم ودخل يجهز هوا كمان ولبس بنطلون اسود وعليه تيشرت اسود شيك جدا
طلع أيهم من الاوضه اتفاجئ ب حور واقفه وبتصفرلو
حور. ايواا يعم اي الشياكه دي كلها انت رايح تخطب بنتهم ولا اي
أيهم بضحك . ايوا جامليني دا انتي الي مقويه قلبي والله
طيف وهي خارجه من اوضتها
ايوا بقا قاعدين تحبو ف بعض وسايبني كدا
حور . نحب اي بس دا انا بجاملو بس اي الحلاوه دي كلها
أيهم . بقا كدا دلوقتي بتجامليني
حور. ايوا ي سيدي مهو بعد الحلاوه دي كلها انت تتجامل طبعا
طيف بضحك. طب يلا يلا هتأخرونا على الراجل زمانو بيشتمنا دلوقتي
وخرجنا كلنا من البيت وركبنا العربيه وبدا أيهم يسوق ورا اللوكيشن الي جاسر بعتو
و بعد م وصلنا اتفاجئت ب……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعبه الحياه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى