روايات

رواية لعبه الحياه الفصل التاسع 9 بقلم سلمى خالد

موقع كتابك في سطور

رواية لعبه الحياه الفصل التاسع 9 بقلم سلمى خالد

رواية لعبه الحياه الجزء التاسع

رواية لعبه الحياه البارت التاسع

لعبه الحياه
لعبه الحياه

رواية لعبه الحياه الحلقة التاسعة

النمره مش موجوده خالص ف البلد
زين بصدمه. ازاي
الظابط. هو لعبها صح و جاب نمره مزيفه للعربيه بس لسه في تحقيق وهنعرف نجيبو ان شاء الله
زين. تمام هستنا تيلفونك
عند طيف ف الاوضه
طيف. روحو ارتاحو انتو بقى انا هبقى كويسه
أيهم. لا احنا هنتننا هنا لحد م نروح كلنا
طيف. مش هينفع وشغلك
أيهم. مش مهم الشغل المهم تبقي كويسه
طيف بابتسامه. والله انا بقيت كويسه وكلها يوم وهرجع
أيهم. هفضل معاكي
طيف. خلاص خليك .. وانتي ي حور روحي انتي يحببتي عشان مزاكرتك
حور. لا هفضل معاكي انا كمان يوم مش هيفرق
طيف. خلاص خليكو بس انا مش عايزه اعطلكو عن شغلكو
زين وهو بيقاطعهم . الدكتور قال اي
أيهم. هي بقت كويسه وهتقدر تطلع بكره الصبح
زين. تمام
أيهم. شكرا ي زين على كل حاجه روح ارتاح بقى
زين. ولا يهمكو اهم حاجه سلامه الانسه طيف و انا هفضل معاكو شويه
قطع كلامهم صوت رنه موبايل حور
حور. ثواني هرد واجي
وكانت المتصله ملاك
ملاك. انا لسه عارفه الي حصل دلوقتي هي طيف عامله اي دلوقتي
حور . هي بقت كويسه الحمدلله
ملاك. الحمدلله احنا هنيجي بس اسم المستشفى اي
حور مسشفى….
ملاك. تمام احنا جايين
و دخلت حور وقعدت مع اخواتها وشويه ولقوا ملاك وجاسر بيخبطو
ملاك. عامله اي ي طيف معلش انا لسه عارفه بالخبر دلوقتي
طيف. الحمدلله انا كويسه متقلقيش
جاسر. ازيك ي انسه طيف عامله اي دلوقتي
طيف. انا كويسه الحادثه مكانتش كبيره اوي
جاس الحمدلله ازيك ي انسه حور وانت ي أيهم عامل اي
حور. كويسه
أيهم. انا كويس وشكرا على السؤال
جاسر وهو بيبص ل زين. اهلا يا استاذ…
زين . زين اسمي زين
جاسر. اهلا ي استاذ زين
زين. الحمدلله
ايهم. اعرفك ي جاسر دا زين زميل لينا
جاسر. تمام اتشرفت بمعرفتك ي زين
زين. انا اكتر
قعدو كلهم مع بعض
وفي عيون ع الي ملامحها كلها عياط ولكنو بيداري نظراتو ليها
وفي مكان تاني عند قمر
****************
كانت قمر قاعده ف اوضتها وكلها تفكير وهتعمل اي وهتجيب الفلوس ازاي بس فجأه سمعت رنه الموبايل
قمر. ايوا
المجهول . جبتي الفلوس
قمر. لا مش هعرف اجمع كل دا
المجهول. يبقى هتشوفي حاجه مش هتعجبك
قمر. ارجوك استني عليا حبه كمان
المجهول . انا مس هستنى حاجه يا تجبيهم دلوقتي ي هتزعلي اوي
قمر. خلاص هحاول اجبهم
قفلت التيلفون وقعدت تعيط بقله حيله ومش عارفه تعمل اي
عدى الوقت وهي بتفكر تعمل اي
ولكن للاسف مكانتش لاقيه حل وقعدت تعيط وقفلت التيلفون بتاعها وانهارت من العياط ونامت
وللاسف الي كانت خايفه منو حصل
************************************************
وعند طيف كان وملاك وجاسر مشيو ومتبقاش غير ايهم و زين و حور مع طيف
وشويه وجه تيلفون ل زين وكان من الظابط
الظابط . احنا لقينا الشخص الي خبط طيف
زين. وطلع مين
الظابط. واحد اسمو زياد وعمل كدا تحت اوامر يوسف جسار
زين. كنت متاكد
شكرا يصحبي تعبتك معايا
الظابط. ولا يهمك
دخل زين عند طيف وحكالها كل حاجه
لكن الغريب انها معملتش اي رده فعل وكائنها كانت متوقعه
زين. ساكته ليه ي طيف
طيف. مفيش حاجه انا بس متوقعه ان يكون هوا
زين. تمام هتعملي اي دلوقتي
طيف . مش هعمل محضر بس هتعامل بطريقتي
زين. تمام على راحتك
خرج زين وروح وهو بيفكر فيها ولي يحصل كدا وهي متستاهلش كل ده
عدى الليل بمشاكلو و همومو وكل واحد بيفكر
صحيت طيف ومسكت تيلفونها واتفاجئت بالدنيا مقلوبه على يوسف
*************”
يوسف وهو داخل اوضه قمر بزعيق اي دا
قمر بصدمه. ايه
يوسف. بقولك اي دا انطقي ولا ليلتك مش معديه
وبدأ يزعقلها وقمر بتعيط بانهيار
خرج يوسف بعصبيه وسابها منهاره
قعدت قمر تعيط بعد ما فتحت التيلفون وشافت الصور الي كان المجهول الي كان يعتبر حبيبها السابق منزلها
وصوت شهاقتها بيعلى وهي بتشوف الصور الفيك
وبعد وقت كان اغمى عليها
عند طيف.وهي بتقلب ف التيلفون بصدمه وحزن عليها
عدت الايام وخرجت طيف من المستشفى وقمر حبست نفسها وبتعيط اليوم كلو
وبعد ما اتعافت طيف ورجعت شغلها وعدى كام يوم وبرضو قمر بتعيط وحالتها بتسوء ويوسف شغلو بيسوء
وف يوم وطيف قاعده بتشتغل دخلت السكرتيره
السكرتيره. استاذه طيف. في حد عايز يقابلك
طيف. مقالش مين
السكرتيره. يوسف جسار
طيف.دخليه
السكرتيره. تمام
طيف بعد م يوسف دخل
خير اي الي جابك هنا
يوسف . انا عارف اني جرحتك كتير اوي وغير كده حاولت اقتلك ومش عارف انا عملت كده ازاي
طيف بضحكه سخريه.. جاي دلوقتي تعرف غلطك بعد اي
يوسف. انا عارف اني اذيتك كتير اوي بس صدقيني انا لحد دلوقتي مش عارف ليه عملت كل ده
طيف. ليه ههههههه عشان انت مريض
يوسف . معاكي حق انك تقولي كدا و اكتر
طيف. المهم انت جاي ليه دلوقتي
يوسه. انا عايزك تسامحيني انا اختي بتموت كل يوم وبتموتني معاها
طيف. مفكرتش ف اختك ليه من الاول وليه تلعب ببنات الناس كدا ليه ليه عملت كل دا انت متعرفش انا كنت بحبك ازاي بس كل الحب ده اتقلب كره ليك انا بقيت بكرهك
يوسف. اهدي ي طيف ارجوكي اهدي
طيف. اهدى ليه ها اهدى ليه انت جرحتني وكرهتني ف نفسي وف كل حاجه بس تصدق انا مبسوطه انا مبسوطه عشان عرفت حقيقتك دي انت انسان مر*يض انت خلتني ابقى احسن واقوى من زمان انت كنت نقطه سودا ف حياتي وخلاص اتمسحت
يوسف. ارجوكي ي طيف اهدي انا اسف والله انا عارف اني غلطان انا بندم على كل حاجه دلوقتي وبتتردلي انا اسف والله ارجوكي سامحيني
طيف وهي بتبكي اسامحك اي انت دمرتني انا مستحيل اسامحك
بس اقولك انا هطلع احسن منك وهساعد اختك
يوسف. لسه قلبك طيب انا كنت انسان غب*ي اوي
هتساعديها ازاي
انا هجيب الشخص الي عمل كده وهمسح كل حاجه ومفيش صوره وحده هتبقى موجوده على تيلفون
وهعمل كل حاجه عشانها عشان هي ملهاش زنب
وفعلا تاني يوم كلمت طيف جاسر وخلتو يمسح كل حاجه ويجيب الشخص الي نشرهم و رنت على يوسف عشان يجيب اختو ويشوفو
وفعلا راحو شافوه واتقبض عليه وحق قمر رجع وحالتها النفسيه بقيت كويسه واتعرف على طيف وملاك وحور وبقو اصحاب
وعدت الايام وكل يوم كان يوسف بيحاول يخلي طيف تسامحو لحد ما فعلا وسامحتو
عدت الايام وجه يوم اتفقو كلهم انهم يخرجو مع بعض
ايهم وحور وطيف وجاسر و ملاك وزين وقمر ويوسف
وخرجو كلهم مع بعض وراحو مطعم وقعدو كلهم مع بعض
وكل واحد بيبص للي قلبو حبها
اتكلم جاسر وقطع الصمت وهو بيقول بقولك ي أيهم انا طالب ايد الانسه حور منك
أيهم وهو مصدوم . حور
جاسر بتوتر . ايوا حور في اي يبني
أيهم. لا مفيش حاجه بس الرأي راي العروسه برضو
اي رايك ي حور.
حور بخجل الرأي رأيك ي أيهم
أيهم بابتسامه. خلاص مبروك عليكوا
ف الوقت ده الكل بدا يسأفلهم ويهزرو معاهم
زين بكل تلقائيه . أيه بقولك انا كمان طالب ايد الانسه طيف منك
يوسف اتصدم وزعل ف نفس الوقت لكنو خرج التفكير ده من دماغو و فرح لها
أيهم بصدمه. هو في اي هو انتو عايزين تاخدوهم مني مره واحده كدا
المهم برضو الرأي رايها
اي رايك ي طيف
طيف بابتسامه الرأي رايك ي أيهم
أيهم. خلاص مبروك عليكو انتو كمان وبحيث كدا انا كمان هخطب😂
أيهم. جاسر انا طالب ايد الانسه ملاك منك
جاسر بضحك الرأي رأي العروسه يباشا
رأيك اي ي ملاك
ملاك وهي بتبص ع الارض بخجل الرأي رايك ي جاسر
جاسر. مبروك عليكو
ف الوقت ده كلهم سأفو وقعدو يهزرو ويدحكو معاهم
خلصو اكل ومشيو مع بعض كلهم وكل واحد روح بيتو
وكلو بيفكر ف حياتو
وعدت الايام وعملو فرح كبير اوي ليهم هما التلاته و انتهى زعلهم من بعض وكل واحد عرف غلطو
تمت ..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعبه الحياه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى