رواية لست أنا الفصل الرابع 4 بقلم غادة أشرف
رواية لست أنا الجزء الرابع
رواية لست أنا البارت الرابع
رواية لست أنا الحلقة الرابعة
صابر بغضب : يعني اي مش موجوده .. بنتي قالت انها هتيجي تقعد عندك .. يعني اي مش موجوده امال بنتي راحت فين
مروه ببكاء : مشيت .. خدت بعضها ومشيت ومعرفش راحت فين .. حاولنا نوصلها ودورنا عليها بس كإنها فص ملح وداب
صابر بصوت مرتفع : فص ملح وداب !!! مقدرتيش تحافظي علي امانه اختك وضيعتي بنتي
كادت مروه ان ترد ولكن استوقفها صوت رامز
رامز : ولما انت زعلان اوي كدا طردتها من بيتك لي … سمعت كلام الحربايه ال متجوزها ورمتوها ف الشارع لي
صابر بتوتر وهو يراقب نظرات مازن له : ل لا انا مطردتهاش هي ال قالت خالتي وحشتني و
مروه : بس يا راجل ي كداب ياللي واحده ست هي ال ممشياك .. حور حكتلنا ع كل حاجه ي راجل ي عره
مازن بغضب : واضح ان في تفاصيل احنا منعرفهاش .. المهم في اي اماكن تانيه ممكن ندور عليها فيها
صابر بعد تفكير : خالها …. خالها سامح .. اكيد راحتله
مروه وهي تضرب بيدها علي صدرها : يلهووووي يلهوووي يا حبيبتي يابنتي … إلحق اختك يا رامز .. اختك لو راحت هناك هتموت ي رامز
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كانت الساعه قد تعدت الثانيه ظهرا .. استيقظت حور من نومتها الطويله وارتدت عباءه منزليه واسعه ولملمت شعرها علي هيئه ذيل حصان كما يقولون وخرجت للخارج
حور ببسمه : صباح الخير ي خالو ي قمر
سامح بنظرات خبيثه : صباح اي دا ال الساعه اتنين بس
حور : معلش ي خالو والله مرهقه خالص محستش بنفسي
سامح : طب ادخلي جهزيلنا الغدا من ايدك الحلوه دي علشان جايلي ضيف عزيز عليا اوي وزمانه علي وصول
حور : حاضر لخالو ولضيوف خالو
بعد مرور ساعه سمعت حور صوت همسات بالخارج فعرفت بوصول الضيوف فخرجت إلي الخارج لكي تسأل عن موعد وضع الطعام …
سامح : البت جوا .. هناديها تشوفها وواثق هتعجبك .. مش هاخد فيها أقل من ألفين ونص ها قولت اي
الشخص : أشوف الاول وارد عليك
سمعتهم حور ووقفت تنظر لخالها بصدمه ودموع وجرت للداخل واغلقت باب الغرفه بالمفتاح …
سامح وهو يكاد يكسر الباب : افتحي ياحور … افتحي بقولك دي مصلحه متتفوتش
حور ببكاء وخوف : حرام عليك .. انا عملت فيك اي .. ابوس ايدك سيبني امشي
سامح : ناخد المصلحه واسييك تمشي يلا افتحي بدل م اكسر الباب
حور بخوف وهي تلملم ملابسها ونفسها : حرام … حسبي الله ونعم الوكيل
بدأ سامح في دفع الباب للداخل حتي استطاع ان يكسره …
سامح : باشا تعالي اتفضل برجلك اليمين
حور ببكاء : والله لو حد قربلي لاقتله
الرجل ببسمه: اشطا انا بحب كدا .. اخرج واقفل الباب ي سامح خلينا نشوف شغلنا
بدأت حور تتدافع عن نفسها وهي تصرخ ببكاء ومقاومه شديده وبدأ الجيران يخرجون من بيوتهم تبعا لصوت الصراخ
سامح : اي ي جماعه ف اي ما كل واحد يخليه ف حاله وبيته
احد الجيران : راجل زباله بصحيح ..
ثم التفتو جميعا لمنازلهم وكاد سامح ان يغلق باب منزله ولكن استوقفته قبضه علي يده وضربه شديده علي وجهه كادت ان تفتك به
سلمي وهي تمسك ياقته: ورحمه امي لاخلي ال ما يشتري يتفرج عليك .. ي بنااااات
وهنا دخلت ثلاث فتيات أقل ما يقال عنهم أنهم بمئه رجل … هاجم اثنتان منهما سامح واربحوه ضربا بينما دخلت سلمي والرابعه للداخل لينقذوها
كانت حور بالداخل تصرخ وتناجي ربها بأن ينقذها من يد هذا الحما*ر الوحشي ( سوري مينفعش اقول عليه غير كدا 😂)
ثواني ووجدت هذا الو*غد نائم علي الارض وفتاتان تقومان بضربه بشده حتي افقدوه الوعي بضربه علي الجزء الخلفي من رأسه
سلمي : انتي كويسه … حصلك حاجه
حور وهي تتنفس بسرعه وقلب ينبض بعنف : ل لا .. انتو مين
ابتسمت لها سلمي ونظؤت لصديقتها بصمت .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وبالاسفل كان مازن وجماعته قد وصلو الي منزل سامح وعندما صعدوا للاعلي وجدو باب الشقه مفتوح
وائل : الباب مفتوح … الافلام الرعب علمتني مدخلش شقه بابها مفتوح .. هنلاقي بني ادمين راسهم مقطوعه جوا
مازن : فكرني لما نرجع اطلب نقلك .. هوديك شرطه المرور
وائل بسماجه وهو يدخل ورائه: هيوقفوني ف الشمس والجو حر
انصدمو مما رأوه بالداخل .. فكان سامح والو*غد الاخر مقيدان ببعضهما وأمامهما ورقه كبيره مكتوب عليها
” انا سامح الحما*ر اللي كنت هبيع بنت أختي للحما*ر التاني اللي مربوط معايا دا … احنا متحر*شين اللي يلاقينا يسلمنا للبوليس ”
ضحك وائل باستهزاء : اتفوخس ع الرجاله ي جدع
مازن بعنف : مين فيكو سامح
سامح بخوف : أ أنا
مازن وهو يقترب منه : حور فين
سامح : م معرفش … خدوها ومشيو
مازن : مين دول ال خدوها
كاد سامح ان يرد ولكن أتاه صوت من الخلف
“احنا اللي اخدناها معانا ”
التفت الجميع لمصدر الصوت فوجدوا امامهم الاربع فتيات
مازن : انتو بقي ال هو مين
وائل : الفور كاتس اكيد صح 🫣😂
سلمي باستهزاء : اي يجدع خفه دمك دي هتموتنا م الضحك … انتو ال مين وبتسألو عليها لي
وائل : علي فكره ي انسه انا ظابط يعني ممكن احبسك
ميار : يوغتس بطه
وائل : بطه!!
مازن بضحك : من غير كلام كتير .. معاكي حضره الظابط مازن ودا حضره الظابط وائل .. حور مطلوبه ف قضيه شاهده عاوزينها ..
نظرت الفتيات لبعضهما البعض ثم قالت سلمي : اتفضلو معانا
ساروا جميعا خلف بعضهم واتجهو إلي شقه بالعماره المقابله
سلمي : ميار ادخلي قولي لحور ان ف ناس عاوزينها ..
ميار وهي تنظر لوائل بإعجاب : حاضر
كان مازن ينظر للمكان بتمعن : “شقه جيم …!!! بتاع مين المكان دا
منه (الفتاه الثالثه) : الشقه ايجار لينا احنا الاربعه .. منها عايشين فيها ومنها فاتحين جيم بناتي يعني علشان نقدر ع مصاريف السكن والتعليم …
هايدي : كل واحده مننا من محافظه مختلفه بس الكليه ال جمعتنا هي ال عرفتنا ع بعض .. قررنا نبني حياتنا سوا . .
كانت سلمي تستمع لهم وهي تقف علي باب الشقه وبجوارها يقف رامز ابن خاله حور ينظر لها بإعجاب داخلي ..
… خرجت حور من الغرفه لتري من يريدها ..
صابر بلهفه وخوف حقيقي : حور … حبيبتي انتي كويسه ؟
حور بدموع : جيت ورايا لي .. ها . عاوز مني اييييييي انت مش طردتني من البيت .. جيتتت ورررااااياااا تاانننييييي لييي
صابر : انا اسف … سامحيني يابنتي مكنتش اعرف ان دا هيحصل
حور ببكاء : شككت ف اخلاقي ..( ثم نظرت لرامز واشارت عليه) وخليت اللي يسوي والل ميسواش يخوض ف عرضي ويقل مني .. انا لولا ستر ربنا عليا لما بعتلي البنات دول يلحقوني محدش يعرف كان اي هيحصلي … امشي لو سمحت انا مش هرجع معاك لو هموت .. امشي
سكت الجميع للحظات قبل ان يتحدث مازن
مازن : انسه حور … حضرتك مطلوب التحقيق معاكي .. ممكن تتفضلي معانا ..
حور بصدمه : انا عملت اي !!
مازن : اتفضلي معانا وهتعرفي كل حاجه ..
خرجت حور معهم للخارج وما ان وصلو إلي الطريق تناثرت عليهم الطلقات في كل مكاااان
مازن بصدمه : حووووووووور ..!!!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لست أنا)