روايات

رواية لا تترك يدي الفصل العشرون 20 بقلم شهد

رواية لا تترك يدي الفصل العشرون 20 بقلم شهد

رواية لا تترك يدي الجزء العشرون

رواية لا تترك يدي البارت العشرون

رواية لا تترك يدي
رواية لا تترك يدي

رواية لا تترك يدي الحلقة العشرون

والاخير
اياد قعد قدام الباب وهو بيدعي انها تبقي كويسة
وفجاة سمعوا صوت عياط بيبي
اياد دموعه نزلت ورنيم هزت راسها عشان تطمنه
وفجاة خرج ممرضتين والدكتورة خرجت
اياد قام وقف بسرعة والممرضة قالت:الف مبروك جالك
تؤام ولد وبنت
اياد بخوف وصوت متقطع:وتمارا
الدكتورة حطت ايدها علي كتفه وقالت:البقاء لله
اياد رجع لورا وهو بيسند علي الحيط وبيهز راسه
بر”فض وقال:لا
اياد دخل لجوه وقرب من السرير اللي نايمة عليه ومد

 

 

ايده اللي بتتر”عش وهو بيسحب الغطا عن وشها و
اياد اتنفض من لمسه اخته وهو قال بخوف :تمارا
رنيم وهي بتحضنه:اهدي هي لسه في العمليا”ت
وفجاة الممرضتين خرجوا وهما شايلين طفلين
اياد قرب منهم وهو مشاعره مت”لغبطة مشاعر خوف
وفرح ومسئولية مع انه عنده بنت
الممرضة:ده ولد
اياد ابتسم وبص للطفل التاني
والممرضة قالت :وديه بنوتة
اياد شالها براحه وابتسم وهمس:نورتي الدنيا يا نور
عيون بابي
اياد عطي البنت للممرضة وقال:تمارا كويسة
الممرضة :للاسف لا وجالها نز”يف ولازم يشلولها الر”حم
اياد:يارب احفظها لي
بعد وقت خرجت الدكتورة وهي بتبص لاياد وهو خا”يف
الدكتورة ابتسمت وقالت:هي بخير دلوقتي الحمدلله
اياد بفرحة:الحمدلله يارب
بعد ست ساعات بدات تفتح عيونها تدريجيا بو”جع وقالت:ابني
اياد بابتسامة:طب مهو انا كده هغير
اياد با”س ايدها وراح ناحية سرير الاطفال وشال الولد
وراح ناحية تمارا وهو بيقول:وقت ما طلعولي بالولاد فهمت ليه
مرضيتش نعرف نوع الجنين
تمارا بتعب وهي بتاخد الولد:ولاد

 

 

اياد راح شال البنت وقال:مهو انتي كنتي
حامل في توام في نور
تمارا:وكمان سميتها طب تعرف انا هسمي الولد ايه
اياد هز راسه وهي قالت:زياد
اياد افتكر لما كان مفهمها ان اسمه زياد فابتسم
اياد:بحبك
تمارا وانا كمان يا ابو نور وزياد
وفي النهاية احب اقول هتوحشوني💙

حلقة خاصة
بعد سبع سنين
تمارا بزعيق:انا قولتلك كام مرة متز”عقش لفريدة
بنت عمتك
زياد بضيق:مهي اللي كانت بتلعب مع اكرم
تمارا بزعيق:وانت مالك
زياد قرب منها وقال :فريدة ديه بتعتي يا ماما وهتجوزها
لما اكبر
تمارا:عوض عليا عوض الصابرين
اياد من وراها:فيه ايه يا تمارا
زياد قرب من اياد وقال:بص يا بابا فريدة ديه بتاعتي ولما
اكبر هتجوزها وسابهم ومشي
اياد قرب من تمارا وقال:متقلقيش هو عص”بي زيي
بس هيصالح فريدة علطول
تمارا هزت راسها وابتسمت
نور وهي بتجري ناحية اياد:بابي
اياد حضنها وبا”س خدودها وقال:نور عيون بابي وقلبه
نور با”ست خده وقالت:وحشتني
تمارا بغي”ظ :وح”ش لما يل”هفك
اياد:امال فين

 

 

نور:بتذاكر
تمارا:اهي تالا ديه اهدائكم و
نور بتقليد لتمارا:اهدائكم واعقلكم واجملكم
تمارا قل”عت الشب”شب وحد”فته علي نور اللي جريت
واياد بيضحك وهو ماشي ناحية اوضة تالا
تالا كانت قاعده بتذاكر لحد ما اياد دخل
اياد قرب منها وبا”س راسها وقال:حبيبة قلب بابي
كفاية مذاكرة عشان متتع”بيش
تالا وهيبتبو”سه:متخفش عليا يا بابي
عند زياد
زياد قام من علي سريرة وطلع العروسة اللي في شنتطه
اللي كان جايبها لفريدة وطلع من اوضته وهو بيبص حواليه
لحد ما طلع من البيت وراح ناحية بيت مراد لانه جنبهم
زياد قطع وردة من علي الشجرة ودخل بيت مراد من الجنينة
بس اول ما دخل استخبي ورا الكنبة لما مراد ظهر
رنيم:يا مراد
مراد رفعلها ايده بمعني تسكت وشاورلها علي الجز”مة اللي ورا
الكنبة ورنيم ابتسمت ومشيوا
زياد رفع راسه وملقيش حد فقام طلع
لاوضة فريدة اللي عندها ٦ سنين
زياد خبط علي الباب وفريدة قالت:ادخل
زياد دخل وهو حاطط ايده ورا ضهره وفريده قامت وقفت
زياد قرب منها وقال:اسف يا فري
فريدة بصتلة وعيونها مليانة دموع
وهو طلع العروسة من ورا ضهره
وقال:فاكرة لما شوفتيها واحنا راجعين من المدرسة
فريدة هزت راسها وخدتها منه وهو

 

 

قال:جبتهالك تاني يوم من مصروفي
اللي كنت بشيله وكنت هديهالك النهاردة في البريك بس
اديقت لما لقيتك واقفة مع اكرم
رنيم ومراد كانوا واقفين عند الباب وهما بيضحكوا
فريدة:واديقت ليه
زياد:عشان بحبك♡
فريدة:يعني ايه
زياد:عروستك ديه بتعتك وبتحبيها حد ينفع ياخدها منك
فريدة:لا
زياد:اهو انتي عروستي متز”عليش بقي
فريدة ضحكت وقالت:بشرط متز”عقليش تاني
زياد هز راسه وهي قالت:وعد
زياد طلعلها الوردة وقال:وعد يا وردتي

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا تترك يدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!