روايات

رواية احببته في مطبخي الفصل السابع 7 بقلم ياسمينا

رواية احببته في مطبخي الفصل السابع 7 بقلم ياسمينا

رواية احببته في مطبخي الجزء السابع

رواية احببته في مطبخي البارت السابع

رواية احببته في مطبخي الحلقة السابعة

نور انتوا
قاسم كيفك ي بنتي
نور انا مش بنتك ولو سمحت متتصلش هنا تاني
ثريا اخدت التلفون من جوزها
ثريا زهره اسميعني ي بنتي
نور اولا انا مش زهره انا نور وبعدين اي الي فكركوا بيا مش بنتكوا دي الي طردتوها من الصعيد
قاسم اسمعي ي بت انتي انا استحملك كتير قوي قوي ومقدرش انازعك اكتر من اكده سيرتي وسيرت امك بقت علي كل لسان بسببب الي تعمليه دلوق بكرا بنروحلك القاهره ولينا كلام مع بعض فاهمه
نور رمت التلفون ع ارض وهي مش قادره تحارب اكتر من كدهه معقوله تستسلم للامر الواقع ونظريه ابوها واعمامها ان البنات ملهمش غير بيت جوزهم!
قاسم ل اخو جابر تتوقع توافق ع حسن
جابر دا حل الوحيد لبتك حسن هيعقلها ويبعدها عن الي ف رأسها واحنا واثقين فيه
ثريا يارب بنتي اتوحشتها قوي ي قاسم
قاسم تجيلنا بالسلامه
ثريا انا هروح اقول ل عهد و مي اننا بنروح لاختهم بكرا
قاسم ان شاء الله
🎀
عهد بجد ي ما صوح كلامك زهره هترجع
مي بس من ميته وانتو بتغصبو البنات ع الجواز ي ماا
ثريا الي حوصل حوصل ودا الحل الوحيد بنرجعها لحضننا تاني
مي طب احنا عاوزين نروح وياكوا
ثريا مي اعقلي ي بنتي ابوكي مهيوفقش
عهد خلاص ي مي هي هيرجعوها لبلدها وارضها الصعيد
ثريا هروح اجهز الشنط ناموا انتو
عهد ل مي مالك ي مي مفرحاش ان زهره بترجع
مي انا اعرف دماغها دماغها طايشه متوافقش ويصعبوا المشكله اكتر
عهد يارب ترجع اتحوشتها قويي
صالح (زوج مي) صوح الي سمعتوا عمي ومرت عمي بيخصبوا زهره ع جواز من حسن اخوي
مي معرفاش ي صالح اومال البت صعبه ومتوافقش يسبوها تحقق احلامها
عهد اهدي ي مي ي اختيي ان شاء الله خير
🎀
“في الصباح”
رجع ادهم ونور للفيلا ومالك وليلي
رقيه حمدالله على السلامة ي حبايبي
ادهم الله يسلمك يحبيبتي
رقيه اطلعوا ع اوضاكم علشان ترتاحوا
نور طلعت اوضتها ودموعها سابقها وقررت انها تتصل بيهم ويتفقوا ع ميعاد المقابله
🎀
رنا هاا ي بنتي اخوكي دا هيجي امتي
حلا ع وصول كلمته
دخل زياد السلام عليكم
=وعليكم السلام
باس راس حلا
ودموعه نزلت انا اسف ي حلا كنت مغفل انا دلوقتي اتغيرت
حلا حضنته والدموع في عيناها ممتتاسفش
زياد تعالي ارجعي معايا وكل هيتحل
حلا تذكرت مها ورنا مقدرش ابعد عنهم
زياد بس
حلا اي رايك تجهز الشقه الي جنبينا
زياد وماله
حلا حضنته تاني
🎀
حسن للعمال ف الارض: بقولك جيب منـَجِل وحصد الارض ي عبد الغفور
عبد الغفور تحت امرك ي حسن بيه تامورني بحاجه تاني
حسن اهه
صالح معو شاذ حاجه ي عبده روح لمرتك وولادك
حسن ف اي يخوي
صالح صح الحديت الماسخ ده بتتجوز اخت مرتي ي حسن زهره
حسن ولي واحنا مش كد المقام ولا اي
صالح لا محدش قال اكدهه بس البنيه لسا صغيره دي اصغر اخواتها ودماغها طايشه وشمعنا انت ي حسن مش انت مش عاوز غير عهد
حسن ايواا معوشاذ غير عهد وعلشان اوصل ل عهد لازم اقبل اتجوزها وبعدين اطلقها واتجوز عهد دا كان شرط قاسم
صالح لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم البنيه والله صعبانيه عليا لا عمك ولابوك ولا جدك راضيين يسبوها تكمل طريقها
🎀
كان مالك ماشي بالعربيه ولحظه لقا بنت بتستنجد بيه
البنت الحقني الحقني
نزل مالك من العربيه
مالك ف اي
البنت اخوي بيموت جواه اتهجموا عليه
دخل مالك بسرعه ولكن اكتشف ان مفيش حد رجع للبنت تاني واتصدم لان لا البنت باينه ولا العربيه
مالك: اي دااا دا طلعت مغفل بشكل
وضرب رجله ف الارض
مالك: مضطر اروح بالموصلات
ركب مالك احد الاتوبيسات
قعد جمب فتاه كانت تستمع للاغاني باستمتاع ظل مالك يراقبها ويشعر وكان قلبه لا يقف عن الصراخ من جمالها
” بعد مرور ربع ساعه ”
بدا الاكل ينزل
مالك بيدور ع المحفظه بتاعته بس اتذكر انه سابها ف العربيه: اههه غبي
السائق: فلوس الاوجرا ي استاذ
مالك: بص انا
حلا: اتفضل دفعت ل مالك
مالك: شكرا جدا بس مكنش لازم
حلا: لا ولايهمك
عن اذنك
اوما لها مالك بابتسامه ونزل هو الاخر
🎀
ادهم راحه فين ي نور
نور عندي مشوار كده هعمله وارجع تاني
ادهم تمام
وصلت نور للكافيه لانها رفضت انهم يتقابلوا ف الفيلا علشان ميعرفوش طريقا
حسن: ازيك ي بنت عمي
نور: ازيك ي حسن
حسن: ولا وكبرتي وبقتي عروسه زين
نور دا من زوقك
ثريا ازيك ي حبيبتي تعالي سلمي ع امك
نور بصتلها بكره عاوزين اي مش فاضيه
قاسم ي بنت عاملي امك بطريقه زين مش عفشه
نور اخلصوا
جابر اهدي ي قاسم بصي ي بنت اخوي احنا مس عاوزين نطلع دم عيله السيوفي برا وعاوزينك تتجوزي حسن
نور اي التخريف دي انتو مجانين
قاسم بغضب بت اتلمي احسنلك
جابر لا هتتجوزيه غصب عنك
نور ولو متجوزتهوش
جابر مفيش ورث وب جبروت عائله السيوفي مش هتشتغلي ف مطاعم دا غير الايام الجايه بتكون سوده عليكي
نور الكلام دخ يطلع من عمي عمي الي كنت بتحامه في لما ابوي يضربني
جابر عمك بيعمل كده علشان يعقلك
ادهم حبيبتي اتاخرت عليكي مين دول!
قاسم بغضب مين ده
ادهم انتوا الي مين انا جوزها وقعت الصدم ع نور وباقي المستمعين
ثريا مسكت ايد نور بغضب ازاي اتجوزتي ي فاجره منغير ما تقوليلنا
ادهم زق ايد ثريا مسمحش لحد يلمس مراتي فاهمه
نور بشجاعه ايواا مراتواا ايواا اتجوزتوا لما ملقتش حد جمبي ومسكت ايد ادهم ومشوا
قاسم ضرب الكرسي البنت دي اعمل فيها اي جابتلي العار
جابر اهدي ي قاسم لما نعرف الحكايه
ابتسم حسن لانها طلعت متجوزه
🎀
زياد اهلا
مها اهلا
زياد ممكن احكيلك ع الي حصل معايا
مها يلا انا مستعده اسمع
حكالها عن مقابلته هو واخته (حلا) ملحوظه مها متعرفش انو اخوها
مها بالعكس دا تقدم حلو علشان تقرب لاختك
زياد شكرا بجد ملقتش ابدا صديقه زيك
مها صديقه!
زياد احمم ضايقتك
مها لالا خلاص
زياد انا معايا قصه جديده تقرايها معايا
مها يلا
🎀
اكرم: اعرفكوا ع صحبتي الجديده رنا
كريستيانا بتذمر My love, she is veiled (حبيبي انها محجبة)
اولفيا Aww veiled (ايووو محجبة)
اكرم Girls, you are in Egypt, not America (بنات انتوا ف مصر مش امريكا)
ارثر Wow, but she is so beautiful واو ولاكنها شديده جمال
اكرم بعصبيه You have nothing to do with it ليس لك شان بيها
اوليفيا Oh Akram, do you love her?(اوو اكرم هل تحبها)
اكرم No, but I’m having fun (لا ولكني اتسلي)
رنا بعصبيه Hey, I’m not a game, you idiot. I’m an idiot because I agreed to go with you (هيي انا لست لعبه ي ايها الغبي، انا غبيه اني وافقت انا اتاي معك)
اكرم رنا اسمعيني ومسك ايدها
ضربته بالقلم
رنا ابعد عني
وسابتهم وجرت
🎀
رقيه طب وهتعملوا اي
نور مكنش لازم تقول كده
ادهم امال كنتي عاوزني اسيبهم يجوزكي غصب بصي هيا 3 شهور هتجوزك وبعدها كل واحد يروح لحاله
نور لي هتعمل كده لي هتعلق نفسك معايا
ادهم لاني…. اعتبرها رد معروف لطبقك الي ف مطعم الي الناس بتجي علشانه
شكرا
اوما ادهم هكلم المازون حالا
رقيه لنفسها عمر ما ادهم يعمل كده علشان طبق كان ممكن يعوضها بفلوس هو اكيد حبها يارب باركلي فيهم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببته في مطبخي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى