رواية لا اعلم من حبيبي الفصل السابع 7 بقلم آلاء
رواية لا اعلم من حبيبي الجزء السابع
رواية لا اعلم من حبيبي البارت السابع
رواية لا اعلم من حبيبي الحلقة السابعة
كريم… الف مبروك يا عرو
بسمه.. ايه في ايه انتم متنحين كده ليه
سليم بيهمس لي بسمه.. هو أيه ال حصل
بسمه… مش عارفه
هاجر… انت ايه ال جبك هنا
بسمه… انتو تعرفو
هاجر.. اه لا اه يوه مش انت بخيل ياختااي قصدي كريم
بسمه.غصب عنها ضحكت هي وسليم
خلود بضحك… ايه يا عم انت هتفضل متنح
كريم كان بصص لي خلود وتايه في جمالها
كريم.. هااا
سليم… انت تعرفهم
كريم… اها لا اه
بسمه..هو في ايه
هاجر… الاستاذ بخيل قصدي كريم المهم حصل بنا قبل كده سوء تفاهم بس
كريم… اه بالظبط كده
بسمه… اها فاهمة وهمست لي هاجر..شكله وقع في خوخه
هاجر همست بضحك … قصدك قرفانه منها اصل هي ظبطتو
بسمه.. بس انا اهو وانتي اهو وقع في خوخه
سليم.. طب ايه
خلود… الف مبروك يلا يا هاجر
كريم.. الف مبروك يا عروسه
بسمه.. الله يبارك فيك عقبالك
كريم.. تسلمي وسبهم وجري على خلود
كريم.. خلود
خلود كانت متوتر مش عارفه ليه قالت يمكن عشان كنا متعاركين
خلود… نعم
كريم.. لي هاجر ينفع تسبينا لواحدنا
هاجر بصت لي خلود… طب انا هروح لي احمد
خلود.. ف ايه
كريم.. عامله ايه هي دي صحبتك
خلود.. هو دا اللي عوز تقوله طب ما كنت تقوله قدامها عموما الحمد الله واه دي صحبتي
كريم.. انتي لسه زعلانه
خلود من جوها ايه دا مش مفروض هو ال كان زعلان
ــــــــــــــــ
احمد.. اومال فين خوخه
هاجر… مع كريم
احمد.. كريم كريم مين
هاجر.. حكتلو
احمد بص بغضب… طب خليكي هنا
هاجر بستغراب.. حاضر
ــــــــــــــ
خلود بغضب مصطنع.. لا عادي
كريم.. وضح ياستي اسفه حقك عليا
خلود ابتسمت .. ولا يهمك
كريم..بس ايه القمر دا طلعتي شكلك حلو
خلود… ليه هو انا كنت وحشه ان شاء الله
كريم.. يخربيت دبش لا ياختي
خلود.. اومال ايه اللي طلعتي شكلك حلو دي
كريم.. قصدي قطعهم احمد
احمد… خلود
خلود.. نعم واحمد مسك ايديها
كريم بصص على ايديهم وضايق…
كريم.. مين دا
خلود.. اعرفكم دااحمد ابن خالتي ودا كريم ابن خال العريس
كريم.. تشرفنا
احمد بغيظ.. تشرفنا يلا يا خلود بعد اذنك
كريم.. اتفضل
ــــــــــــــــــ
احمد.. انتي ال وقفك معا
خلود.. عادي كان في بنا سوء تفاهم وكان بيعتذر
احمد… تمام يلا
هاجر.. يلا ايه لسه الفرح هيبداء
احمد… قولت يلا يبقا يلا
خلود… يبني يعني كل دا عشان نيجي ونمشي
احمد.. انا قولت ايه
هاجر.. هو في ايه طيب
احمد… مافيش يلا
خلود.. طب هنروح نقولها اننا مشين
احمد… تمام وراح معاهم
خلود وهاجر.. معلش يا بسبوسه حصل مشكله في البيت فا هنمشي
بسمه.. بتهزرو دا انا لسه جي
هاجر… ياختي هنجيلك بيت هنقرفك
خلود…. معلش يا قلبي تتعوض باذن الله
بسمه بتفهم.. ماشي عقبالك بس بزعل لو مجتوش
خلود… لا وعد هنيجي
كريم. بصص عليهم بس وجود احمد مش عارف يروح يشوف في ايه وحاسس انهم هيمشو
احمد… مش يلا بقا
هاجرو خلود.. سلام يا قلبي الف مبروك يا عريس
بسمه.. سلام يا قلبي
سليم.. هما مشين ليه
بسمه.. حصل حاجه عندهم في هيروحو
سليم… اها بس ايه العسل دا
بسمه بكسوف… بس يا بابا وبص قدامك
ــــــــــــــ
احمد.. اركبو
هاجر … ينفع افاهم في ايه
احمد… ينفع تسكتو خالص
خلود.. لا انا عوزه جيلاتي وتفسحنا
احمد… بصلها وداير وشه
خلود.. عشان خاطري احنا كده كده مشينا بدري فا نتفسح
هاجر.. وانا عايزه بيتزا
خلود…عشان خاطري وغالوتي عندك
احمد.. حاضر
خلود..مسكت خدو قلبي ياناس
احمد.. وربنا
خلود.. ورح قلبي كمان
احمد… عشان ال جيلاتي يا ام كرش
خلود… عيب عليك يا برو من غير حاجه
احمدضحك.. انتي هتقوليلي
هاجر… عايزه بيتزا
احمد… شوية مفاجيع والله
هاجر بضحك.. خوساره فياااا
خلود ردت.. لاع خوساره ليه ايهياهاها
احمد بصلهم… صبرني يارب
هاجر وخلود ضحكو
وعده الوقت واحمد وصل خلود بعدهارواحو
ــــــــــــــ
كريم اول ماوصل ولدتو
الام.. ايه مش هتاكل
كريم.. لا هنام
الام… ماشي يا حبيبي وانتي يا نوره
نوره.. انا ميت من الجوع
الام.. طيب ادخلي غيري وخدي دش عقبال مجهز العشاء
نوره.. حاضر
كريم.. دخل اخدت دوش وقاعد وبعت رساله لي خلود.
ــــــــــــــ
عند خلود
خلود.. ماماااععععع
سحر.. ايه في ايه
خلود… ايه دا انتي كنتي نايم
سحر… اها في حاجه ولا ايه
خلود.. لا كنت مفكركي صحيه خلاص كملي نوم
سحر… لا هقوم احطلك تاكلي
خلود… لا يا سحوره اكلنا انا و وهاجر واحمد برا
سحر.. بالف هنا طب مش محتاجه حاجه
خلود.. متحرمش منك تصبحي على خير وباستها من راسها
سحر.. وانتي من اهل الخير يا حببتي اطفي نور وانتي طلعه
خلود.. من عونيه
خلود دخلت اخدت دوش ونامت
ــــــــــــ
صباح الخير.
خلود.. صباح النور
سحر.. ايه دا قومتي من غير محيله
خلود.. اصل لما رجعت نمت مسهرتش
سحر…اها طيب يلا فوقي كده عقبال ما احضر الفطار ونفطر سوه
خلود.. حاضر
قاعدو فطارو
خلود.. ماما صحيح محتاج فلوس
سحر.. حاضر بس ليه
خلود… عوزه انزل اشتري كتاب
سحر.. روايات تاني
خلود.. ما دي ال حاجه الواحيده ال بتسليني
سحر.. حاضر قوليلي اسم الكتاب هجبهولك كده كده انا نزله اشتري حاجات
خلود.. هاتي بوسه وباستها وربنا انتي ام جدعه
سحر بضحك.. ماشي يا بكاشه يلا هقوم اعدل الدنيا ونزل اجبهولك
خلود.. لا قومي انتي وانا هعدل البيت عقبال متيجي
سحر.. كل دا عشان كتاب
خلود.. يا شيخه يعني انا مش بعمل
سحر… بهزر معاك يا قلبي بس
خلود.. ما بسش يلا واهو اتسل عقبال متيجي
سحر.. حاضر
مامتها نزلت وخلود نضفت البيت وكان في حاجات بسيط فا خلصت بسرعه
خلود.. ايه زهق دا اما افتح نت شويه لقت رسايل من كريم
كريم.. ايه ليه مشيتيي بدري
… ايه دا مفتحتيش ليه
… ربنا يستر انتي كويسه طيب
…هو انتي زعلتي مني طيب ولا اساسا لسه زعلانه
… ياريت لما تفتحي تطمني عليكي
… صباح الخير برضو مافتحتيش
.. طب لو في حاجه قولي ايه انا مش فاهم
خلود مع نفسها.. يالهوي في ايه كل دي رسايل ولا اكننا عشرة عمر
خلود… مساء الخير بقا
كريم.. كان سيب الفون وسمع صوت رساله بس مداش اهتمام وكمل شرح في كليه
خلود..مع نفسها هقوم اعملي حاجه بدل الزهق دا ما كان بيبقا فتح علطول مش فاتح ليه باب خبط
خلود.. ايوااا جيه
الشخص… السلام عليكم
خلود.. وعليكم السلام ايوه حضرتك نعم
الشخص.. دا بيت محمد عاصم
خلود.. اها
الشخص.. طيب اتفضلي
خلود.. ايه دا
الشخص.. معرفش دا استاذ رافعت عاصم بعت الاوراق دي
خلود.. عمي
الشخص.. اتفضلي امضي للاستلام
خلود.. تمام شكرا
وقفلت باب
ـــــــــــــــــــــــــ
خلود.. خير يارب دا عمرو ماسال علينا ربنا يستر
الباب خبط تاني خلود.. ايه عمي جي بنفسه ولا ايه
ربنا يستر
سحر.. ربنا يستر ف ايه
خلود.. ماما انا فكرتك عمي
سحر.. عمك ايه السيره الزفت دي ايه ال هيجيبه
خلود.. دا لسه بعت وراق معرفش ليه
سحر.. وراق
خلود.. اها
سحر.. في ايه
خلود… لا لسه مش عارفه مفتحتهوش
سحر.. طيب شوفي
خلود فتحتو .وفضلت متنحه
سحر.. ايه مالك
خلود… دا بجد
سحر… في ايه متنطقي
خلود.. عمي ضميرو صحي يا سحوره وهيرجعلنا الورث بتاعنا
سحر… نععععممممم دا ال هو ازاي
خلود.. واللهي ما عارفه وطلب اننا نروحلو
سحر… نروح منروحش ليه
خلود.. لا مش هروح انتي عوزه براحتك انا مش رايحه
سحر.. ليه
خلود… دا ظلم بابا عوزني اروح ال هو ازاي
سحر.. انتي رايحه تاخدي حققك
خلود.. لا
سحر… خلاص انا هروح
خلود.. تمام ال يريحك
سحر.. بس مينفعش تقعدي لي واحدك
خلود.. هروح لي خالتو
سحر.. خلاص تمام هكلم خالتك واقولها
خلود.. تمام وانا هصلي.
سحر. وخلود اتفقو امتا هتسافر وكلمت سمر وقالتلها انها اخر الاسبوع هتسافر وهتسيب خلود عندها لحد مترجع وسمر راحبت وتفقت ان احمد هيبقا يجي ياخدها.
ــــــــــــــــ
خلود صلت وسمعت صوت رساله
كريم.. مساء نور ايه يبنتي
خلود.. ايه
كريم.. مفتحتيش امبارح بس غربيه انك فاتح
خلود.. لا كده عاجب ولا كده عجبك
كريم.. مش قصدي المهم عامله ايه
خلود.. تمام وانت
كريم.. بخير الحمد الله ايه روحتي امبارح بدري
خلود.. ابن خالتي قال كده كفايه وطلعنا اتفسحنا
كريم.. اها هو في حاجه بينك وبينه
خلود بعدم فاهم.. يعني ايه
كريم.. بتحبه بعض
خلود… اها دا حتي مني بحبه اكتر من ايه حاجه
كريم اضايق وحسه انو اتخنق.. اما ربنا بتمملكم ع خير
خلود… يتمم ايه انت فاهمة غلط احمد يبقا زاي اخويا بس بحبه فوق الوصف لان عوضني عن فراق بابا والاخ وكل حاجه ودايما جمبي وبيعملي كل حاجه نفسي فيها
كريم حسه بفرحه … اها ربنا يديم المحبه
خلود.. يارب بس ليه سوالك دا
كريم.. اصل امبارح حسيت انو بيغير لما كنتي واقفه معايا
خلود.. هو بيخاف علينا من الهواء انا وجوجه
كريم.. هي هاجر اختو ولا ابن خالتهابرضو
خلود.. هاجر اخت احمد وهي قدي بالظبط
كريم.. اها ربنا يحفظكم
وفضلو يتكلمو يامه
كريم.. بقولك ينفع طلب
خلود.. اتفضل لو هقدر اكيد
كريم..ابقي افتحي مش لزم تفتحي باليل بس
خلود.. حاضر
كريم.. يعني هتفتحي زاي نهارده
خلود.. باذن الله هو في حاجه ولا ايه
كريم… لا عادي بس بحب اتكلم معاكي
خلود… اهم حاجه حب ناس يا هادي
كريم ضحك… ماشي يا تتح
خلود.. انا هقفل دلوقتي وباليل هبقا افتح
كريم.. هستناكي
خلود.. تمام باي
كريم..باي قفل وحس انه فرحان ومش عارف ليه
ـــــــــــــ
خلود.. ماماااا انا جعانه
سحر… ايه يا ام كرش اصبري
خلود… جعانه طيب
سحر.. يالهوي ادخلي انا عمله سندوتشات كولي
خلود.. حببتش حببتش
سحر.. صحيح اخر الاسبوع هتروحي عند خالتك واحمد هيجي ياخدك
خلود.. ليه
سحر… يادي نيله عشان هسافر البلد اشوف عمك
خلود.. ايه سيره ال تسد النفس دي تمام
سحر… ربنا يكفينا شرو
خلود.. يارب
وعده اليوم وباليل خلود فتحت وكلمت كريم
وكلامهم بقا في اليوم شئ اساسي
وفضلو كده لحد ليوم ال خلود هتروح فيها عند خالتها
ــــــــــــــــ
كريم.. صباح الخير يا خوخه
خلود.. صباح النور يا برو
كريم.. عارفه ساعات بحس اني عندي انوثه عنك مع انها عيب اقول كد ه في حقي
خلود… حظك اني لسه صحيه لو فيقالك كنت وريتك الحق فعلا
كريم… اهدا يا جعفر كده
خلود… وترجع تزعل لما ارد عليك
كريم… قلبك ابيض يا خوخه
خلود.. انت عمال تقول خوخه خوخه فى ايه
كريم.. بدلعك يا بنتي انا غلطان يعني
خلود… واللهي
كريم.. واللهي
خلود…مش مرتاحالك بس اشطا
كريم…. قشطه بالعسل.هق هق هق
خلود.. شكلك فايق ورايق وانا لسه هقوم اظبط الدنيا عشان
اروح عند خالتو فا غور من واشي
كريم.. اها صح هتروحي النهارده
خلود.. ما انا حكيالك
كريم.. هتكلميني
خلود… الله اعلم لو عرفت لان لما بروح هناك بقعد مع احمد وهاجر بيفسحنا وساعات بروح مع بابا شركه (قصدها ع عم محمود)
كريم حس بغيره… هو انتي قربيا اوي كده من احمد ليه وكل يوم بيكلمك علطول
خلود.. اها اصل صعب يجلنا كل يوم فا بيطمن عليا
كريم… اها تمام
خلود.. باي بقا عشان الحق اخلص ال ورايا قبل ما حمو يجي
كريم.. خالي بالك من نفسك وهستنا تفتحي باليل علي ال اقل
خلود..اشطا باي
كريم.. باي ومن جوه حاسس عايز يقولها هتوحشيني
عده الوقت وخلود جهزة
خلود… ماما..انا خلصت
سحر… طب يلا رني على احمد
خلود.. وانتي هتروحي ا زاي
سحر.. احمد هيوصلك وبعدها هيرجع يوصلني هروح اركب القطر
خلود… اها طب ايه دا ما اجي دلوقتي انا وهو نوصلك وانا وهو نروح
سحر … لا عشان ابقا اطمنت عليكي انك عند خالتك
خلود.. لاهاجي معاكي و عشان خاطري وهبقا اطمنك بالفون لما نوصل
سحر.. خلاص ماشي كلمي احمد بقا
خلود.راحت كلمت احمد وقالتلو وقالها ماسافت السكه هيكون جه
وفعلا راحو وصلوها
سحر.. خالي بالك منها
احمد… انتي هتوصيني علي مين متخافيش
خلود…حضنت مامتها انتي ال تخالي بالك علي نفسك عشان خاطري
سحر.. حاضر سلام ربنا يحفظكم
احمد وخلود.. ويحفظك يارب وترجعلنا بالسلامه
والقطر ماشه
ـــــــــــــــــــــــــ
احمد… ايه دا الجبله بتعيط
خلود…. خايفه عليها
احمد.. منتخافيش هتيجي بالسلامه باذن الله
خلود.. عوزه جيلاتي
احمد بصلها وضحك… انتي مش طبعيه
خلود بتضحك وهي بتعيط… هتجبلي ولا لا
احمد.. احسن جيلاتي ليكي فى الدنيا بس بطلي عياط عشان خاطري
خلود ضحكت وهي بتمسح دمعه…. يبقا تجيب الحجم الكبير
احمد … من عيني
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا اعلم من حبيبي)