رواية لا اعلم من حبيبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم آلاء
رواية لا اعلم من حبيبي الجزء الرابع عشر
رواية لا اعلم من حبيبي البارت الرابع عشر
رواية لا اعلم من حبيبي الحلقة الرابعة عشر
مصطفي.. مالك
كريم… حكله كل ال حصل.
مصطفي بصله وابتسم..
كريم… ايه السخفه دي افاهم ايه انا
مصطفي… اول مره اشوفك خايف علي حد كده وبتحبه كده بس انت عارف اي مشكلتك
كريم… ايه يا فكيك
مصطفي.. انك.عصبي ومتسرعه مفروض كنت سمعتها وعلي كلامك انها دا اول حب في حياتها يعني مفروض تحببها فيك مش تزعق فيها البنات بيحبه ال يسمعهم مش يتعصب
ــــــــــــــــــ
خلود بعياط … انا يزعقلي كده ابو طويله اش حال ما كنت مسميك بخيل
القلب…انتي برضو غلطانه مفروض كنتي قولتي انك نزله
خلود.. ما انا ملحقتش
القلب… و كلمك كذه مره في الموضوع دا وهو بيخاف عليك وانتي عارفه كده
خلود… انا بنسا ومش متعوده علي كده مفروض يفهم
القلب… كنتي قولتيلو
خلود… هومدنيش فرصه فضل يزعق ليا وانا مش بحب كده
القلب… هووبرضو معزور
خلود… معرفش بقا وفضلت تعيط
ـــــــــــــــــ
كريم… ما هي مش اول مره
مصطفي… حاول معاها تاني وتالت مادام بتحبها
كريم…لا وكله كوم وسي احمد ال كل ما اكلمها تحكيلي عنه كوم
مصطفي ضحك ومسك خدوده… بتغيري يبطه
كريم بعد ايده… بس يلا
مصطفي… واللهي حلال فيك
كريم… اتلم
مصطفي… كلمها وتاسف
كريم… نعم انا ال هتاسف
مصطفي… اها عشان حضرتك رفعت صوتك عليها ومدتهاش فرصه تدفع عن نفسها ولو انت متكلمتش هتنكد عليك فا خليك حلو وضحك والصلح خير قوم اتصلح الصلح خير نينينينين
كريم حدفه بالكتاب…. عشان تضحك كويسه وتغني
مصطفي بضحك ….. اهاااا ماوجعتنيش انا هقوم اكلم خطبتشي
كريم… واللهي افشكلكم الموضوع لو متلمتش
مصطفي…لا وعلي ايه انا هقوم وانت نصيحه صلحها
كريم…تلاقيها نامت
مصطفي… مين لا يا بابا دوله بيبقا اعدين وبيفكرو ينكدو عليك وبيتخيلو كمان انك مديت ايدك فا الحق قبل ما الخيل يوسع
كريم…تمام روح بقا
مصطفي…جب وار
كريم…وربنا لو مااتلميت هفتح دماغك
مصطفي… ياعم انا قايم وربنا
ـــــــــــــ
كريم بيرن عليها
خلود…بصت في فون وفضلت تعيط ومردتش
كريم بعت مسدچ
حقكك عليا عارف اني اتعصبت بس انا خوفت عليكي ورن تاني
خلود شفتها من بره ومردتش عليه
باب اوضه خلود خبط
هاجر… خوخه يلا انزلي ماما بتناديكي
خلود بتحاول تكتم العياط… شويه ونزله
هاجر… تمام مستنياكي.
خلود..قامت تغسل وشها حاولت متبينش انها معيط فضلت شويه.ونزلت
ــــــــــــــ
سمر… يلا يا حببتي عملتلك كيكه بشكولاته ونسكافيه
خلود…تسلم ايدك ياخالتو
سمر…ماالك
خلود… مافيش
محمود…. مالك يا خوخه حد فينا زعلك
خلود… ابدا انا عيني وجعني بس
سمر… طب استني قومي ياجوجه هاتي قطره بتعت العين
هاجر… حاضر
خلود… عادي مش للدرجه
سمر… مالك انا مشيت خلود اهو معيط ليه
خلود ابتسمت.. ياخالتو عيني مش اكتر
سمر.. ربنا يفرح قلبك ويريح بالك
هاجر… اهي اتفضلي
سمر.. تعالي يلا احطلك
سمر…. كده عينك احسن
خلود… تسلم ايدك
هاجر.. هجبلك فيلم يفرفشنا
سمر… يلا
محمود… تعالي يا خوخه قربي واخد خلود في حضنها
خلود..بصتلها وابتسمت
اتفرجو علي الفيلم وفضله يضحكه
محمود… انا هطلع انام عشان شغل بكره
سمر… انا هطلع انام كمان
هاجر… وانا كمان
خلود.. وانا كمان
محمود… تصبحو علي خير يا بنات
هاجر وخلود… وانت من اهلي الخير يابابا
سمر… تصبحو علي حاجه حلوه زايكم
خلود وهاجر… وانتي كمان يا قمر
هاجر… تصبحي علي خير او علي صوتي ايهما اقرب
خلود… ضحكت.وانتي من اهل الخير
هاجر… ايوه كده اضحك ياعسل انت.
خلود.. حضنتها ربنا يخليكي ليا
هاجر حست ان خلود زعلانه بس عارفها مش بتحكي فضلت تطبطب عليها
هاجر.. ربنا يفرح قلبك يارب
خلود… يارب وانتي يلا تصبحي علي خير
هاجر… وانتي من اهلو
وكله واحده فيهم دخلت اوضتها
ـــــــــــــــــ
خلود.. قعدت وبتحاول متعيطش
بصت علي فونها لقيته بعت فيديو وطبعا ايه بنت عندها فضول فتحته
لقيه بعت فيديوه فتحته واشتغلت اغنيه
في وجودك شئ يرضيني وقعتي كل قوانيني ويكفي نظره من عينك واقوي من لامبيور جيني هلا هالله هو يرتاح وانا ابات سهران في جراح لو ليكي يعني في الكوره من بكره هابقا مووصلاح وصبحتي قلبي واحساسي
خلود ضحكت.. ومسحت دمعتها… ايه دا
رن عليها وردت
خلود..
كريم.. اسف عارف اني زوتها بس بخاف عليكي غصب عني انا اتعوت علي وجودك جمبي مش كفايه رفض نتقبل.
خلود… اا نا مش بحب حد يزعقلي
كريم حس من صوتها انها معيط وزعل من نفسه … اخر مره مش هتكرار
خلود… تمام
كريم… خلاص عشان خاطري
خلود… ماشي انا هنام بقا
كريم…. لا دا ب عينك انتي هتسهري معايا
خلود.. معلش لو سمحت عوزه
كريم قطعها… لا اقعدي معايا
خلود..بكره نتكلم
كريم.. ما اكيد هنتكلم بكره ودلوقتي وعلي فكره انا بارد في هتوجعي قلبك علي الفاضي ها تحبي نتكلم في ايه
خلود ضحكت.. لا ما هو وضح من غير متقول
كريم.. اها ما انا اسمي الحقيقي بروده
خلود فضلت تضحك… اعترف علي نفسه بذات نفسه
كريم… اها في حاجه
خلود…. لا دا انت تمسك الشيشه بقا
كريم… حاسس خير اللهم اجعلو خير انك جواكي صايع بس مستني ال يوجهه
خلود… اها واللهي كان نفسي ابقا ولد جدا
كريم… هو انتي مفكر لما تبقي ولد كده هتبقي صايعه
خلود… اها
كريم.. صبرني يارب يعني انا كده صايع
خلود… احيه لا لا مش قصدي انا اقصد
كريم…بس بس عشان عارفه هتهببي الدنيا
خلود… ما بلاش انت
كريم.. انا ليه ان شالله
خلود…. في حد رايح يصالح حد يبعتله اغنيه يقول نظره من عينكي اقوه من لامبيور چيني لا وايه كمان موصلا ح كتها نيله ال عوزه خلف
كريم ضحك…. علي فكره واللهي انا ماليش في كلام دا بس لقتها عجبتني ف حتتي وجودك شئ ير ضيني ووقعتي كل قوانيني
خلود… اها وماله ياخويا مش عيب
كريم…. بطلي بقا انا غلطان
خلود…مش عارف تختار اغنيه رومانسيه تتوكس
كريم… يابنتي وربنا لقتها قدامي فا بعتهالك وقولت يمكن تردي واهو رديتي
خلود…. انا استغربت قولت اومال ايه دكتور جامعه دا انا بقول دكتور بيطري متقاعد احسن
كريم…. الله ما طولك ياروح
خلود.. بس يا بتاع لامبيور چيني
كريم… انا غلطان
خلود… لا انت كويس. بس تصدق فعلا الحمد الله
كريم… تحمدي دايما يارب بس مش فاهم
خلود… اصلا كويس قولت لامبيورچيني مش توكتوك
كريم….ياربي ياريي انت اعلم بيا ماكانتش اغنيه يا خلود كان يوم مهبب لما زعلتك ياشيخه
خلود بضحك… متنساش مره ال جيه تجيب مفتاح
كريم… انتي كنتي عايزه تنامي صح
خلود بضحك…. سيدعيب متقولش كده احنا اهل.قاعدلك
كريم… عملت ايه بس ياربي
خلود… جبت لامبيورچيني امحمود احبيبي
كريم.. يااا ايه
خلود…احم متصتعبطش انا قصدي الفيلم واتلم
كريم… احببتشي امنيه
خلود… علي فكره هشتمك اتلم
كريم بضحك… يبقا تتلمي انتي كمان
خلود… اتفقنا
وفضله يتكلمه كده وعداسبوع احلي اسبوع
كريم كان بيرن عليها لقه فونها مشغول اتعصب
ــــــــــــــ
سحر… وحشتيني اوووي
خلود… وانتي كمان مش كفايه كده مش عوزه ورث ولا حاجه عوزكي انتي
سحر.. هانت وعمك محمود مش ساكت ولزم تاخدي حقكك يابنتي
خلود… عم محمود دا بجد بحسه بابا طيب اووي انتي عارفه كل.يوم بيسالني لو كنت محتاجه حاجه كان نفسي بابا يكون عايش
سحر…. اهو ربنا عوضك ب عمك محمود.راجل محترم واللهي ربنا يباركله
خلود… يارب ويباركلي فيكي
سحر… المهم بتاكلي ولا بتستهبلي
خلود… انا تخنت اسالي خالتو
سحر… بالف هنا بس يارب يكون تخن الصحه مش الهبل بتاعك
خلود… بذمتك اختك دي هتسبني
سحر… اختك يبت عيب اسمها خالتو
خلود ضحكة.. ما انتم مش بتاكلوني لا خالتي بتظغط
سحر بضحك… احسن دا اللي هينفع معاكي
خلود…وشكرا
سحر… انا هقفل خالي بالك من نفسك ومضايقيش خالتك تمام ربنا يحميكم
خلود.. حاضر هبطل اشد شعرها ايه اللي مضايقيش خالتك حد قالك بلسعها في قفاها
سحر… اهاا لسانك عايز قطعو سلام يالمضه
خلود.. يا قلب لمضه وانتي خلي بالك من نفسك سلام
خلود.بصت في فون لقت كريم رانن عليها 6مرات
لسه هترن لقت احمد رن
احمد… الووووو عامله ايه يا ام لسان طويل
خلود…. كويسه يا ابو طويله
احمد… دايما بخير ياحببتي
خلود… وانت عامل ايه
احمد…الحمد الله يروحي بخير
خلود… دايما بخير ها ايه هترجع امتا
احمد… فضل اسبوع وشويه كده
خلود.. ربنا يقويك يارب
احمد… ويحفظك ليها يارب
خلود..يارب
احمد.. هموت ونام
خلود…بعد الشر طيب نام
احمد… قولت اطمن عليكي ونام
خلود… ربنا يقويك يارب تصبح علي خير يارب
احمد.. وانتي من اهلو يا قلبي
خلود..باي يا برو
احمد… باي
خلود جي ترن علي كريم لقته بيرن
ـــــــــــــــ
خلود… ايون مسا مسا عامل ايه
كريم…. كل دا عشان تردي عليا
خلود.. معلش
كريم… اعمل بيها ايه انتي بتستهبلي وكنتي بتكلمي مين ان شالله
خلود…مع امي واحمد
كريم… اها ما احمد بترد عليه اما انا اتركن علي جم
خلود….في ايه يا كريم
كريم… كم مره اقولك تردي عليا ها كام مره
خلود… مخدش بالي
كريم…بلاش كدب
خلود… متكلمني كويس طيب
كريم… واللهي طيب
خلود… انا مغلطش علي فكره
كريم… اها
خلود…عارف انك بتضايق حقكك عليا متزعلش
كريم.. تمام
خلود.. خلاص بقا يا كوكي كل ناس بيحبوكي
كريم… يعني تقلقيني وترجعي تهزري
خلود… قلبك ابيض
كريم…تمام اكلتي
خلود….اها وانت
كريم… اها
خلود.. كتك اوا هق هق هق
كريم.. سبحان من مصبرني عليكي
خلود.. عشان بتحبني يمكن
كريم.. بحبك بس انا عمري ما كنت اتخيل اني احب حد كده انا بموت فيكي
خلود…. تشكرات تشكرات
كريم… نفسي نتقبل بدل ما اكني عليكي طار.
خلود.. اها تصدق انا فعلا عليا طار
كريم.. بتهزاري
خلود بتشتغله.. لا اومال انت مفكر ايه انت عارف انا مروحش مع ماما عشان كده
كريم… ينهار اسود وازاي ياخدو طار من بنت
خلود… ما عشان انا بنت الواحيده
كريم… وانتي ازاي تبعتي مامتك
خلود… مش عارفه بقا
كريم… افرض دي خطه من عمك عشان يعرفه انتي فين
خلود ضحكت.جامدد
كريم… في ايه
خلود… دخلت عليك
كريم… تصدقي انك عيله هبله ورخمه.
خلود… انا يبني شكرا علي ثقتك الغاليه
كريم.. بارده خوفتيني
خلود… احسن
كريم… وربنا اشوفك بس
خلود… المهم هتعمل ايه
كريم… ولا حاجه هروح اقعد مع مصطفي
خلود.. اممم هتبات عنده
كريم.. اها
خلود… ربنا يديم المحبه اللي بنكم تمام وانا هنزل اقعد معاهم شويه
كريم.. تمام
ـــــــــــــــــــــ
مصطفي… الو ايه فينك
كريم… ابن حلال كنت لسه هرن عليك
مصطفي… قلب الام بيحس
كريم… انت امي يعني
مصطفي…مش بالظبط
كريم.. انت فينك
مصطفي… جيلك عشان نحدد
كريم.. تحدد ايه
مصطفي.. الخطوبه وكتب الكتاب انا ونوره
كريم… اها انا نسيت انا بابا قالي صح
مصطفي… الاهتمام مبيطلبش
كريم… اتلهي يلا مستنيك
ـــــــــــــــ
كريم وولده حددو الخطوبه وكتب كتاب الاسبوع اللي جي
مصطفي.. مبروك يا عروستي
نوره.. الله يبارك فيك
مصطفي.. مش كنا عمالنا الفرح بالمره
نوره… اتلم
مصطفي.. هو انا قولت حاجه
نوره… اممم
مصطفي.. بس ايه العسل دا
نوره..علي فكره هطلع واسيبك
مصطفي ضحك… خلاص خلاص
كريم… بتوشوشه بعض في ايه
نوره…اسال صحبك
كريم… بتقولها ايه
مصطفي… وانت اش حشرك يابارد
كريم… ممكن الغي علي فكره
مصطفي.. لا وعلي ايه كنت بقولها الف مبروك
كريم… الف مبروك برضوه
مصطفي.. متبقاش رخم بقا
ــــــــــــــــ عده اليوم وكريم كلم خلود لحد ما نام هو وهي
كريم.. صباح الخير يا خوختي
خلود.. صباح نور
كريم.. يلا قومي كولي
خلود… اكلت الحمد الله قوم انت شكلك لسه صاحي
كريم… اها ومفروض البس عشان ورايا شغل
خلود… هوومش انتم اجازه
كريم…اها قصدي خطوبت اختي وكده
خلود.. اممم الف مبروك
كريم.. عقبالنا
خلود.. باذن الله
كريم..طيب هقوم لما اخلص هبقا اكلمك
خلود… تمام
كريم.. باي
خلود.. باي
ـــــــــــــــــ
خلود… نزلت علي فتحتها بوست
صباحُ الخير ..
ما زَال العمرُ في أولهِ، لا الحياة أنتهت ولا شَاب رأس الأحلام إنّ لم تنجح اليوم أمامك الغد فلا تبتئِس ولا تخفْ ستفعلهَا .. إنّ تعبتُ إسترح، ولكن لا تتوقف حتىٰ تصل، إنّ نجحت لا نسمح لأحدٍ بأن يقلل منّ شأن إنتصارك، إحتفل بإنتصَارك، أحتفل وبالغ، فـأنتَ تستحقُ
وقفلت
ـــــــــــــ
وعده الوقت وجه كريم بيفتح وكالعاده كده بيبص في صورها
لقه واحد معلق علي البوست
الشخص.. بجد بوستاتك فيها امل وتفاؤل بجد.تحفه
كريم اتعصب ورن علي خلود..
تتوقعوو هيحصل ايه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا اعلم من حبيبي)