روايات

رواية كيف احببتك الفصل الأول 1 بقلم أميمة تيتو

موقع كتابك في سطور

رواية كيف احببتك الفصل الأول 1 بقلم أميمة تيتو

رواية كيف احببتك الجزء الأول

رواية كيف احببتك البارت الأول

كيف احببتك
كيف احببتك

رواية كيف احببتك الحلقة الأولى

استيقظت تولين
في الساعه السابعة صابحاً
قامت حطت الموبيل بتاعها ف الشاحن
ودخلت الحمام اخدت دوش و لبست هدوم المدرسه وواقفت قدام المرايا وسرحت شعرها واخدتها شنطتها وتليفونها وطلعت من الاوضه
مروة: استني هحضرلك الفطار
تولين: لا همشي هفطر ف المدرسه
وطلعت ركبت الباص ومشت
وصلت المدرسه ودخلت قعدت علي كرسي تحت شجره كبيره
اسماء: عامله ايه
تولين: كويسه
اسماء: ممكن اقعد معاكي
تولين: لأ
اسماء: ياسلام مش عايزه وبصتلها بقرف ومشت
تولين فتحت الموبيل وفضلت تقلب فيه
وبعد عشر دقايق قامت ودخلت الفصل
هدي: ازيك يا تولين
تولين: بخير وبصت علي الساعه باتعتها
دخل المستر كل سنه وانتوا طيبين بمناسبه بدايه السنه الدراسية
وبدأ شرح والحصه خلصت وطلع
مروان: تولين ممكن نتكلم شويه
تولين قامت وقعدت ف مكان تاني
مروان: راح وقعد جانبها انا عايز نكون صحاب
تولين: بصوت غاضب مش بصاحب
بعد ساعه خرجو بريك
كانت قاعده تحت نفس الشجره
استوووب
تولين: 18 سنه تالته ثانوي عام جميله شعرها قصير لحد راقبتها اسود بشرتها فاتحه وليها خدود عينيها عسلي
جسمها كيرفي
معقده من اي علاقه
بابها متوفي
باااك
تولين سمعت صوت عالي قامت تشوف اي مصدر الصوت دا
قربت شافت مجموعة بنات ومعاهم ولد وبيضحكو بصوت عالى
تولين بصت بقرف و رجعت مكانها تاني
فادي: هيا مين دي
ساندي: دي بنت
ف تالته ثانوي بس قول كدا مغروره حبتين شايفه نفسها
فادي: بإبتسامه ورفع حاجب لازم اوصلها
ساندي: غلطان مش هتقدر
فادي: اشمعنا
ساندي: مش عاطيه وش لحد
فادي: بضحك هجيبها
وقام وراح عندها وقعد جانبها
تولين: تجاهلتو وفضلت تقلب ف الموبيل بتعها
فادي: اسمك ايه
تولين مردتش عليه
فادي: قام وقعد جانبها قرب اكتر يعني
انا بكلمك وشال النضارة اللي كانت لابسها
تولين: برفع حاجب انت مجنون
فادي: ليه ممكن نتعرف
تولين: لا
فادي: بضحك لا انتي اكيد متعرفنيش
تولين: مش حبه اعرفك واخدت منه النضارة وقامت
ساندي: مش قولتلك
فادي: بقي دي تعمل معايا كدا دا انا فادي اللي كل بنات المدرسه نفسها اكلمهم بس طيب هنشوف ايه اللي هيحصل ف الاخر
وحط ايده علي شعره وراجعه لوراه
استوووب
فادي: 21سنه تالته ثانوي جميل الملامح
بشرته قمحاويه شعره اسود عينيه سودا جسموا رياضي معروف باسم روميو المدرسه كل البنات بتحبو اكتر صحابو بنات بيروج الجيم ومش مهتم بالدراسه
اليوم خلص وتولين خرجت من المدرسه
وطلعت ركبت تاكسي وراحت كافيه
دخلت واقعدت ولبست هاند فري ورجعت رأسها لوراه
وافتكر انها جات مع مصطفى هنا قبل كدا وكانو مبسوطين وفضلت تفتكر كل حاجه حصلت بينهم و لما سمعت اغينه
( قالي الوداع وهقولو ايه هو الوداع يتقال في ايه اخترتو ليه واختارني ليه كان قلبي ليه وقلبو مش ليا ياريتو قال هيروح يغيب ومكنش قال بقي ليه حبيب) عينيها دمعت وشالت الهاند
وقامت مشت
بعد نص ساعه
مروة: جيتي يا تولين تعالي هحضر الغدا وناكل سوا
تولين: مش جعانه
ودخلت اوضتها وقعدت علي طرف السرير وعيطت وبعدين مسكت الموبيل وفضلت تشوف صور مصطفي وقررت انها تمسحهم من الموبيل
ودخلت غيرت هدومها ولبست بيجامه وطلعت واقفت قدام المرايا انتي قويه واتفقنا ان الماضي مات ومينفعش تعيطي تاني فاهمه
وطلعت من الاوضه
ماما حضري الاكل هاكل معاكي
وراحت حطت الموبيل بتعها فالشاحن و جابت فيلم وقعدت قدام الشاشه
احمد: تولين ممكن تيجي تجيبي القلم من فوق التلاجه
تلوين قامت وجابت القلم خد اهو
احمد: طيب عايز فيلم كرتون
تولين: لا انا هسمع الفيلم
احمد: لا عايز كرتون
تولين: بقولك ايه انا مخنوقه
احمد: الفيلم هيشتغل
مروة: معلش اخوكي الصغير
تولين: يواا بقي خلاص خد جيب اللي انت عايزو ومحدش يدخل عليا الاوضه
مروة: طيب استني كلي الاول
تولين: مش عايزه
ودخلت اوضتها وفضلت تعيط وفتحت الدولاب واخدت قميص كان بابها بيلبسو بابا تعالي شوف عملو فيا ايه انا تعبت محدش بعدك كان حنين عليا او حسيت معاه بالامان انا عايشه وخلاص ومفيش حاجه مهمه او مبهره بالنسبالي انا بقيت اخاف من كل البشر كلهم مخداعين وخاينين كلهم ارجع عايزاك تخدني ف حضنك وتطمني
ونامت وهيا بتعيط
وهيا نايمه كانت بتحلم بشخص بيردد انها بحبها ايوا حبتها هيا انا بحبها وهخطبها
تولين: قامت من النوم مفزوعه
ايه بقي مش عارفه انام كمان منكم لله مش مسامحكم
وقامت دخلت الحمام غسلت وشها ورجعت قعدت علي السرير وفتحت نت
وفضلت تقلب ف الموبيل
احمد: انا اسف ياتولين
تولين: بتتأسف علي ايه
احمد: عشان كنت عايزه تسمعي الفيلم وبسببي زعلتي
تولين: تعالي واخدتو ف حضنها وعينها دمعت
وناموا سوا علي نفس السرير
تاني يوم صحت
وقامت لبست هدوم المدرسه وسرحت شعرها و طلعت
عمرو: انتي مش هتفطري
تولين: هفطر ف المدرسه ومشت
عمرو: مالها تولين ياماما
مروة: مش عارفه والله يابني
عمرو: طيب هقوم اروح شغلي ولما ارجع اشوف مالها
ف المدرسه
تولين دخلت المدرسه وراحت تقعد تحت الشجره اللي اتعودت تقعد تحتها
لاقت فادي هناك
فادي: صباح الخير
تولين قعدت ومردتش عليه
فادي: يأستاذه مغروره
تولين: بصتلو بقرف وقالتلو تتكلم معايا بادب والا ردي مش هيعجبك
فادي: هتعملي ايه يعني وضحك
تولين قدام الكل ضربتو بالقلم ومشت
فادي مسك ايديها انتي قد الكف دا
تولين: بضحك ولو دايقتني تاني هضربك تاني
فادي: طيب هنشوف مين هيضحك ف الاخر
تولين لبست النضارة ومشت
ساندي: انت هتسكت ولا ايه
فادي: لا طبعاً بس ردي هيوجع
ساندي: البنات كلها شافتها بتضربك
فادي سابها ومشا
ف الفصل
نور: ازيك يا تولين
تولين: الحمدلله اقعدي
نور: ايه اللي عملتيه برا دا
تولين: هو استفزني
نور: بس دا مش هيسكتلك
تولين: يعمل اللي يعملو بقي مش هتفرق اهو كلهم زباله
نور: لا انت كدا هتتعبي انت لسه بتفكري ف مصطفى صح
تولين: لأ
نور: هتخبي عليا انا
تولين: انتي عارفه اني بثق فيكي انت الوحيده اللي بثق فيها وقطعت علاقتي مع كل صحابي بعد اللي عملتو فيا هاجر
نور: احكي ايه اللي مدايقك
تولين: رفعت وشها انا مش قادره انسي مش عارفه اعيش
نور: مش كل البنات زي هاجر ولا كل الولاد زي مصطفى
تولين: يمكن بس انا مش عايزه اتوجع تاني او مش هقدر
نور: طيب حاولي تنسي
تولين: طيب اكيد هنسي
بعد نص ساعه
مروان: تولين ممكن قلم من معاكي
تولين: اتفضل ومترجعوش تاني مش عايزاه
مروان: انتي مش عايزني اكلمك وبتهربي باي طريقه
تولين: اممم اه ممكن يلا روح مكانك المستر هيدخل
المستر دخل وبدا يشرح
وتولين مركزه معاه
مروان: ف نفسو وهو باصص لتولين اتقلي برحتك بس هتكوني ليا ف الاخر
ف البريك
نور: شوفتي تولين يا هدي
هدي: لا
نور: وانت ياسماء
اسماء: لا برضو
نور: امال هيا فين
وفضلت تدور عليها
عند تولين
ابعد عني يامروان
مروان: انا بحبك يا تولين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيف احببتك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى