رواية كيان الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسملة مصطفى
رواية كيان الفهد الجزء الثالث عشر
رواية كيان الفهد البارت الثالث عشر
رواية كيان الفهد الحلقة الثالثة عشر
فهد :طب وليه ميكونش انتي
كيان بصت له بصدمه :انا
فهد :اه انتي مش واثقه من نفسك انك دكتوره شاطره ولا اي
كيان بثقه :لا واثقه من نفسي قووي كمان
بس اشمعنا اخترتني انا
ممكن تختار ي دكتور علاج طبيعي تاني
انا اه متخصصه فيه ولكن انا بعد ما خلصت دراستي درست جميع مجالات الطب
ف بقيت متخصصه في كله
ولكن بالاخص االي انا كنت متخصصه كليه فيه هوا علاج طبيعي
فهد :لا انا عايزاك انتي يا دكتوره اللي تساعديني
ممكن يا دكتوره كيان ولا لا
كيان :هوا ممكن لان انا اصلا هاجي ليك في وقت معين كده
وهابعت معاك ممرضين للعلاج وكل حاجه لحد ما ييجي معاد العلاج الطبيعي وانا اللي هساعدك بنفسي فهمت يا استاذ فهد
فهد :اه فهمت بس انا عايزك تبقي معايا طول الوقت لانك انتي المشرفه علي حالتي
واكيد عارفه كل حاجه تخص حالتي وياريت تبقي انتي اللي هتفضلي معايا
كيان بتفكير :تمام يا استاذ فهد
فهد خرج وكيان قالتله ان هيا هتخلص اليوم ده وهتيجي الصبح
فهد روح القصر بتاعه وعرف الميعاد الي هتخلص فيه والمكان اللي عايشه فيه وقال لأسر يجيبها الصبح
أسر كان مع فهد طول الليل ونام جنبه علي الاريكه علشان لو طلب حاجه
*نروح عند كيان*
كيان خلصت شغلها وغيرت هدوم الشغل وراحت مكان الباص ومشيت
وصلت كيان الاوتيل
دخلت اوضتها ورتبت حاجتها في الشنطه واخدت بجامه واخدت شاور ونامت
*عند رفيف*
رفيف كانت قاعده علي الفيس بتصفح البوستات وكده
ظهر ليها بوست انهم محتاجين بنت للشغل في شركه sf للمعمار
وبما ان رفيف دارسه هندسه ف اتواصلت مع الصفحه
بلغوها ان هيا تيجي بكره الصبح علشان الانترفيو
رفيف فرحت ان هيا فرصه وجات ليها وممكن بسببها ييقي معاها فلوس ومتحتاجش ترجع لباباها
رفيف دخلت اوضتها ونامت
تاني يوم الصبح
عند كيان
صحيت كيان وغيرت هدومها وصلت فرضها قبل ما تخرج واخدت شنطتها وحاجتها كلها
وخرجت متجهه لعربيه اسر لانه كان مستنيها تحت
ركبت ورا وأسر حط شنطها في العربيه من ورا
وساق العربيه وطلع علي القصر بتاع فهد
فهد كان صحي ساعتها وقاعد علي الفون بيتكلم مع حد بخصوص الشغل
اسر وصل القصر وكيان نزلت وأسر نزل شنطها وامر الخدم يطلعوها الاوضه
الخدم اخدوا الشنطه وكيان دخلت وراهم
كيان :استاذ اسر هوا فين استاذ فهد لان احنا هنعمل التمارين كمان ساعه ونص ونعملها كل 12 ساعه
اسر :هوديك اوضته علشان تكلميه انتي
اسر اخدها واتجه الي اوضه فهد
اسر خبط ودخل وكيان دخلت وراه
كيان : ازيك يا استاذ فهد
فهد :الحمد لله يا دكتوره
كيان :طب اجهز يا بطل كلها ساعه ونص ونبدأ اول جلسه
بس لازم حضرتك تكون اكلت حاجه
فهد :ايوا اكلت
كيان :طب تمام هجيلك تاني بعد ساعه ونص
كيان خرجت وأسر خرج وراها
اسر :معلش يا دكتوره
هاروح الشركه علشان عندي شغل الأوضة بتاعت حضرتك جمب اوضه فهد
علشان لو طلب حاجه او نادي تبقي جنبه
كيان :تمام
اسر خرج متجه الي شركته
*عند رفيف*
رفيف صحيت اخدت شاور ولبست هدومها
لان اسر كان اخدها وجاب ليها هدوم وهيا قالتله اول ما تجمع المبلغ هتدي ليه
غيرت وادت فرضها وخلصت ومشيت متجهه الي الشركه
رفيف ركبت تاكسي وصفته المكان وهما وصل هناك
اسر كان وصل ودخل مكتبه
رفيف وصلت ودخلت الشركه واتكلمت مع السكرتيره ان هيا االي اتواصلت معاها علي شغل
السكرتيره : تمام يا فندم
ثواني بس أبلغ المدير
السكرتيره دخلت لأسر وبلغته ان البنت اللي محتاجينها موجوده
اسر قالها تدخلها
السكرتيره خرجت وطلبت من رفيف تدخل
رفيف خبطت ودخلت كان اسر حاطط وشه في الورق اللي بيشتغل عليه
رفيف فضلت واقفه
اسر رفع وشه من علي الورق ولما شافها اتصدم والعصبيه ظهرت علي وجهه
اسر بعصبيه :انتي البنت
رفيف بخوف :ايوا
يا تري لي اسر اتعصب عليها؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كيان الفهد)